Keresés

Részletes keresés

pallee Creative Commons License 2000.09.18 0 0 16431
"A menetrend alapján Félegyházáról 9.45 körül fognak indulni, míg vissza Lakitelekről 16.10-kor. Érkezés Félegyházára visszaútban kb. 16.45-kor. (A 16.40-kor Félegyházáról Szolnokra induló menetrend szerinti vonat szerintem késve fog indulni…)"

Félegyháza: 8.49 / 8.50

Vissza:
Lakitelek: 16.45
Félegyháza: 17.31 / 17.31

A keresztek Tiszaalpáron lesznek!!!!

Előzmény: V42 515 (16412)
maczko Creative Commons License 2000.09.18 0 0 16427
Sziasztok, srácok és lányok!
Szombaton újfenn kilátogattam a Füstibe. Nos a megnyitónapi látogatás után merő csalódás.
A kiállitott jármúvek csak kivülról láthatók, ugyanis minden leláncolva. A gépek fele hiányzott... Viszont a 001-es mellett állt a 002-es Nohab is. A Nosztalgia kinálat (könyvek, videók, stb) csillagászati árak mellett is szegényes. Remélem, ha egyszer együtt kilátogatunk, akkor legalább nekünk megmutatják BELÜLRŐL is a mozdonyokat és vagonokat.
Más!
Az egyik rádióadón tegnap hirdetést hallottam fél füllel: 23-án Szobra Dizel nosztalgiavonat megy. Esetleg Bbmot 640? (szivesen kipróbálnám). Aki tud infót, ossza meg! Köszi, helló mindenkinek. Maczko.
second Creative Commons License 2000.09.18 0 0 16426
Szombaton délelőtt mentem az S5609-cel Fonyódra, mielőtt kb. negyed óra késéssel elindultunk (~1019), akkor érkezett az általad leírt szerelvény a 8-ra (a 6-ról mi indultunk). Tényleg gyönyörű volt a szerelvény és "snassz" a Szili hozzá. Olyan feliratot láttam még, hogy "Brenner& Brenner Dampflokomotiven Geselschaft m.b.h." , meg valami osztrák nosztalgia akármi... Salon Blue, Salon Rouge... az első(?) kocsin a fekete festésen gyönyörű arany színű sasos címer, sajnos az én szememnek mesze voltak a részletek. Sokat nem nézegethettem, mert kisvártatva elindultunk, többen nem értették miért csapkodom a fejemaz ablakhoz, pedi csak arról volt szó, hogy az utolsó pillanatban mégis úgy döntöttem nem viszem a fotomasinát. :) Pedig let volna ezen kívül is mit fotózni. (Induláskor kicsivel elődtünk haladt a kanyarban egy Gorilla egy másik vonattal, szép látvány voltak, ami Gigantunkkal együtt.)

Sec.

Előzmény: division by zero (16413)
rm40 Creative Commons License 2000.09.17 0 0 16425
Indító teljesítmény: 4 x 837 kW = 3348 kW
Allandó teljesítmény: 4 x 767 kW = 3068 kW

Ez azért egyáltalán nem nagy... mondhatni: elég szerény...

Előzmény: czzf50 (16418)
nohab Creative Commons License 2000.09.17 0 0 16424
Szia 2585!

Örülök, hogy immár nem csak olvasol... Hál' istennek most már nem csak én tudok válaszolni, ha NoHABos technikáról érdeklődik valaki, sőt! A + 1x év tapasztalatát már nem lesz lehetőségem behozni, sajnos :-((

2588

Előzmény: M61010 (16396)
V42 515 Creative Commons License 2000.09.17 0 0 16423
Szép jó estét mindenkinek!

Mai érdekességek: a reggeli 710-es gyorsot V43 2318 hozta. Ha jól tudom, a Rendező bejáratától a Rendező főépületéig 60-as, utána valahonnan 40-es lassújel van. Nos, a vonat a hattyasi átjárónál (ami a fenti kettő között van) legalább 80-nal döngetett el, a kukkerral alig bírtam kivenni a mozdony számát...

7712 M41 2136 volt, IC 703 V43 2318. Ma is volt egy csomó csabai gép, de a számokat nem jegyeztem meg.

Az esti gyulai sebes a múlt heti 5 kocsival ellentétben ma 9 (!) kocsival érkezett!

felucca Creative Commons License 2000.09.17 0 0 16422
Kedves Dibision by Zero

Amennyire jól én tudom, ezt a vonatot egy svájci utazási iroda tulajdona, ő üzemelteti és részben buherálja - sajnos. Közelről inkább elszomorító és rögtön kiderül a csalás, nem minden eredeti, ami fénylik. Ez pl. a forgóvázak esetében egészen egyértelmű és az egységes festés is sokat elfed. Nagyobb a füstje mint a lángja. Néha a MÁV-Nosztalgia kft. hozzácsapja a Közlekedési múzeum elől elemelt régi Orient-étkezőkocsit, de tényleg ez minden.

Üdv' Péter

Előzmény: division by zero (16413)
czzf50 Creative Commons License 2000.09.17 0 0 16421
Az egyik ok lehet a BDV-motorvonatok állapota: vannak úgynevezett egymotoros motorvonatok, ahol az egyik vontatómotor (a kettöböl) ki van kapcsolva, kikötve, így az amúgy is gyenge motorvonat (1520 kW lenne 2 motorral) még gyengébb. Ilyenkor egyébként nagyon lassan gyorsul, de ha van ideje (pl: Szödliget - Vác-alsó), akkor azért elérheti a 100 km/h sebességet (kis hátszéllel).
Esetleg kérdezd meg a mozdonyvezetöt egy ilyen esetben, hátha kapsz egy korrekt választ.
Előzmény: felucca (16420)
felucca Creative Commons License 2000.09.17 0 0 16420
Meg tudja valaki mondani, az átépített, teljesen felújított Rp.Újpest-Vác szakaszon miért mennek egyes személyvonatok (hernyó) menetrendszerint 40-60 körül? A kalauz nem tudja, a váci forgalmistának még fel sem tűnt, hogy egyes vonatok menetrendszerint 8-10 perccel később érkeznek Vácra. Ha valaki felvilágosít, mérhetetlen - a"felsőbbrendű" dolgok nemtudásából származó - nyomást venne le a lelkemről. Köszi.
rm40 Creative Commons License 2000.09.17 0 0 16419
volt rajta egy Caü 14821 szám is...

Ez tényleg meglepő! Ezt a számot viseli ui. az egykori DSA tulajdonú Csuka-kocsi is a MÁV Nosztalgia állagában. De az általad felsorolt 12jegyűek német és osztrák állagú kocsik.
Csuka-kocsi-jellegű volt a látott kocsi? (Csak azért, mivel a Caü 14821 psz. kocsi "édestestvérét", a 14822-est a '80-as években osztrák vasútbarátoknak adták át. Persze lehet, hogy ez egy teljesen más kocsi és semmi köze a hazaiakhoz.

Előzmény: division by zero (16413)
czzf50 Creative Commons License 2000.09.17 0 0 16418
Néhány adat az E491/E492 mozdonyokról:

Gyártó: Ansaldo SpA, FIAT Ferroviara Savigliano SpA
Max.sebesség: E491 001-019 140 km/h, E492 001-006 160 km/h
Attételek: E491 34/96, E492 39/96
Tengelyelrendezés: Bo'Bo'
Hossz ütközök nélkül: 15700 mm
Forgócsap-távolság: 8700 mm
Szélesség: 3000 mm
Sínkorona feletti magasság (áramszedö nélkül): 3785 mm
Forgóváz-tengelytávolság: 2800 mm
Uj/kopott kerékátmérö: 1250/1170 mm
Tömeg: 85 t (85080 kg)
Tengelynyomás: 21,25 t
Indító vonóerö: E491 228 kN, E492 199 kN
Allandó vonóerö: E491 164 kN, E492 143 kN
Indító teljesítmény: 4 x 837 kW = 3348 kW
Allandó teljesítmény: 4 x 767 kW = 3068 kW
Max. motorfeszültség: 1100 V
Indító motoráram: 1050 A
Allandó motoráram: 785 A
Villamos fék teljesítménye: 2800 kW (ellenállásfék)
Vonatfütési teljesítmény: 500 kVA, 1500 V mellett
Akkumulátor-feszültség: 24 V

czzf50 Creative Commons License 2000.09.17 0 0 16417
Olvass visszafelé is, K_Sándor, itt egészen másról volt szó, nevezetesen arról, hogy mi történik, ha oly lassan megy el a levegö, hogy a kormányszelepek nem érzékelik.
Előzmény: K_Sandor (16402)
division by zero Creative Commons License 2000.09.17 0 0 16416
de még mindig jobb mint amilyen pl a Paksi ócskavas telep volt...
Előzmény: bhv (16415)
bhv Creative Commons License 2000.09.16 0 0 16415
Szia Division by Zero!

Engedd meg , hogx hozzá fűzzek valamit a Vasút-Parkhoz.
Nos a gépek felújjítása elég érdekes , lásd 1-es gigant, a főáramköri kábelt elfűrészelték,a kiállított gőzösök nagy részében a réz alkatrészek helyett fa vagy fém lefestve réz színűre lettek beépítve. Jó mi?

Bocsi , hogy hozzászóltam!

üdv.: Zsolt

Előzmény: division by zero (16410)
gyurmosz Creative Commons License 2000.09.16 0 0 16414
Valahol mintha azt olvastam volna a napokban, hogy az Orient nosztalgiavonata jár erre mostanában (Isztambul felol).
Előzmény: division by zero (16413)
division by zero Creative Commons License 2000.09.16 0 0 16413
a Keletiben a 6. vágányon a következő vonat állt:
V43 1006
51 80 0940 507-8
50 81 0811 002-6
50 81 0843 020-0
50 81 0641 001-4
50 81 0211 002-2
50 81 0311 001-3
50 81 0343 000-7
50 81 0311 002-1
80 81 9732 972-1
50 81 0911 001-7
50 81 0840 000-5
50 80 0240 025-9
50 81 0811 001-8
50 81 0969 000-0

mindenféle győnyörű szalonkocsi, étkezőkocsi, DANCING CAR,stb
legjobban a második kocsin lepődtem meg: CSÁRDA WAGOON volt ráírva! volt rajta egy Caü 14821 szám is...
kicsit nagyon snasz ehhez a vonathoz egy Szili :-(
a tájékoztató tábla szerint Különvonat Bécsbe, 20:00-kor indul

mit tudtok, mi ez a vonat?
és a kocsik eredete? különösen ez a CSÁRDA izgat, nem tűnik német (vagy angol) névnek...

V42 515 Creative Commons License 2000.09.16 0 0 16412
Sziasztok!

Ma tettünk a fiammal egy kört az Alföldön, erről írnék röviden. S7007-tel mentünk Kecskemétig, 9.20-kor indultunk Szegedről. Még indulás előtt láttuk a beérkezett 710-es gyorsot (V43 2317), illetve a 11 óra után Aradra induló 7712 sz. vonatot M41 2127-tel. Vonatunkat V43 1193 vitte, amely irtózatosa ütött-kopott állapotban van. Csomó ideje nem láttam, azt hittem, hogy épp’ újul valahol, úgyhogy számomra elég nagy volt a meglepetés. A Rendezőn M62 231 készült Algyőre (Ifjuindy féltette már szegényt…). Dorozsmán volt a kereszt az IC-vel, szokás szerint az IC-t rakták félre (minden belefér a menetidejébe), mi mentünk a fővágányon. Az IC-t V43 1113 hozta. Dorozsma átmenő 60-as, utána kb. Balástyáig 80-as a pálya. Balástyától Városföldig 100-as, majd ismét 80. Balástyán kereszt volt V43 1010-zel (kb. 8 kocsis teherrel). Aki mostanában nem látta 1010-et, érdemes „becserkésznie”: a két ütköző között sárgára festették, és minta egy dőlt vonalkód lenne ott. Érdekes látvány.
Kiskunfélegyházán kb. 3 percet várnunk kellett a keresztre (S7502, V43 1123-mal). A félegyházi tolatós tartalék M44 072 volt. Kiskunhalas felé V43 1194 készült. Kecskemétre 1 perc késéssel futottunk be. Annak ellenére, hogy itt nincs elvileg kereszt, kiraktak az 5. vágányra. Leszálltunk, mentük a pénztár felé, amikor hatalmas dudálás: V43 1007 döngetett át 80-nal Szeged felé ROLA szerelvénnyel. Számomra egy kicsit furcsa és félelmetes volt: amikor éppen beérkezik egy távolsági sebesvonat, másik kettő indulni készül (Lajosmizsére Bzmot 137, Lakitelek felé MDmot 3030), szóval csomó ember az állomáson, akkor keresztülengedik a ROLÁ-t… Kéregjegy-bélyegeztetés után a lakitelki (szolnoki) szerelvényt céloztuk meg: MDmot 3030 volt egy 2000.08.30-i fővizsgás MD szerelvénnyel, elől a 019 Btx vezérlő!!! (már hiányoltam… Viszony egy kérdés: vannak olyan mozdonyok, vezérlők, amelyekre egy nagyobb méretű, szerintem fűthető visszapillantó kerül – ilyen van a Papagájokon, illetve minden pécsi MD-n, de pl. ezen a frissen felújított Btx-en a hagyományos, igénytelenebb változat volt. Ha jól tudom, minden MD és Btx Szolnokon újul. Hogy-hogy másfajta visszapillantó kerül a pécsi és megint másfajta a szentesi MD-kre?)
Indulás után egy hátsó vágányon még láttam a dombóvári szerelvényt MDmot 3024, Bx, Ax, Bx, Btx 005. (Tudna valaki infóval szolgálni arról, hogy most, a Mőcsény-HidasBonyhád közötti vágányzár idején hogy közlekednek a vonatok az 50-es vonalon, milyen szerelvények járnak, mi a forda? Elvileg Mőcsényben lehetne fotózni, eléggé jó hely.)
Már korábban írtam arról, hogy a 146-os vonal Kecskemét-Lakitelek szakaszán túl laza a menetrend, és sokszor hamarabb elmegy a vonat a megállóhelyről. Most megismétlődött a szituáció: annak ellenére, hogy a vezér igen gazdaságos tempóban ment (gyorsítás 40-is, majd gurulás), egyre nagyobb idővel (előztük” meg a menetrendet. A csúcs Nyárjas megállóhely volt, innen 3 (!) perccel hamarabb elmentünk. És még egy durva dolog: A kaller Nyárlőrinc alsónál bement a vezérállásba. Amikor bal oldalon volt a megálló, kinézett, de amikor jobb oldalon, akkor a vezér csak a visszapillantó tükörben leste, hogy mehet-e, azaz nem volt jegyvizsgálói menesztés!!! Lakitelekre 2 perccel korábban értünk. Azért csökkent le előnyünk 2 percre, mert Árpádszálláson egy kb. 30 fős gyermekcsoport szállt le.
Lakitelken 4-es kereszt: MDmot 3030 Szolnokra, MDmot 3004 (gyönyörű!!!) Kecskemétre, Bzmot 285 Kunszentmártonba, Bzmot 291 Kiskunfélegyházára. A menetrend ellenére a fenti első 3 vonatot 11.40-kor menesztették, és egyszerre indultak, míg minket (Bzmot 291 Kiskunfélegyházára) valamilyen oknál fogva még 6 percet várakoztattak. Nem értem, miért. A kecskeméti másik sínen megy, tehát a 2 vonat nem zavarja egymást, de ha zavarná is, akkor sincs semmiféle jelző (szerintem), ami jelezné, hogy mikor hagyta el a kecskeméti Árpádszállást. Mindegy. 6 perccel később indultunk, ennek ellenére pontosan értünk Félegyházára… Beérkezéskor már megértettem, miért nem izgatta a vasutasokat a pontos indulás Lakitelekről…
A Ceglédről érkező személlyel mentünk Szegedig, amelyen szokatlanul sokan voltak. Az ok: az új menetrend szerinti IC nem áll meg Cegléden, így aki Debrecen felől jön Szegedre, annak marad a személy… A vonatot V43 1218 hozta, kb. 9 kocsi volt a szerelvényen. Végig pontosak voltunk Szegedig. Csengelén kereszt a másik személlyel (V43 1010), Kiskundorozsmán 713-mal (V43 1113). Szegedre érkezés után még egy kicsit szétnéztünk: 7734 MDmot 3035 volt, IC 703 pedig V43 2243 (ez számomra megint új…). És még egy újdonság: Szegeden kezdik kicserélni a vonatok tábláját egy új verzióra, amelyen a viszonylaton túl szerepelnek azok a vonatszámok is, melyekhez a tábla tartozik. Pl. a délutáni 15.20-as miskolci kocsikon igen szép számban volt az új táblából, a bal felső sarokban „S7503, S7509” megjelöléssel. Nekem tetszik! A táblákról jut eszembe: amikor Pécsen jártam, akkor vettem észre, hogy Pécsen nem „akasztják” a viszonylatjelző táblát, hanem beleteszik egy szegéllyel ellátott tartóba. Mi ennek az oka? Már ez is igazgatóság-függő?

Még egy infó: A lányomék iskolája hétfőn, azaz 18-án kirándulást szervez különvonattal Szegedről Tőserdőre és vissza. Kb 7-8 kocsi lesz a vonaton, mivel a suliban 515 diák van (+ tanárok, szülők). FOMA kiderítette, hogy Félegyháza-Lakitelek-Félegyháza között szentesi Csörgő fogja vinni a vonatot. Tiszaalpárnál már régen járhatott ekkora szerelvény… A menetrend alapján Félegyházáról 9.45 körül fognak indulni, míg vissza Lakitelekről 16.10-kor. Érkezés Félegyházára visszaútban kb. 16.45-kor. (A 16.40-kor Félegyházáról Szolnokra induló menetrend szerinti vonat szerintem késve fog indulni…)

marslakó Creative Commons License 2000.09.16 0 0 16411
marslakó szeme most Portugal Alco-kban gyonyorkodik. Meglepoen mind a 6 megmaradt szemelyszallitos most jo allapotban van es mukodik. Emellett 3 van meg magantarsasagoknak (Pft, ipari gep). Az ominozus gyori mazsola lehet, hogy a novenyolajgyare, mert nekik van 2.

Utazasom tovabbi reszletei: Becsig OBB 1016.010, onnan DB 101.129 Stuttgartig - asszem ez kerek 701 km. Tovabb DB 181.208 Strasbourgig es onnan SNCF 15054 (ezzel mar korabban is mentem).

Parizsban megmutatta a francia vasut, hogy o is mit tud. Az Irun-ba kozlekedo TGV-re nem volt mar hely. Nagyszeru, fel oraval korabban megy a bordeaux-i TGV, igaz nem megallas nelkul, akkor miert az iruni vonatra adjak ki a bordeaux-i utasok jegyet? Csak azert mergelodom emiatt, mert en ezzel az elozo TGV-vel mentem Bordeaux-ig, amin termeszetesen boven volt hely. De mivel csak a vonatindulas elott 2 perccel derult ki, hogy a masikra mar nincs hely, erre sem tudtam venni, igy a kalauznal duplan kellett kifizetnem a potdijat, vonaton megveve tobbe kerul. Es a dolog szepsege, hogy Bordeaux-ban kiderult, az iruni vonaton Bordeaux utan sincs szabad hely, tehat kenytelen voltam ide is helyjegy nelkul felszallni, es a vonaton duplan fizetni. Azaz osszesen 80 FFR a 20 helyett. Koszonom, SNCF! Meg persze ugye a MAV sem tudja kiadni a TGV-re a helyjegyeket, mert kulonben idehaza megvettem volna olcsoer...

Es a dolog folytatasa spanyoleknal: a csatlakozo madridi es lisszaboni halovonatra csak a hataron lehet helyet foglalni. Pontosabban lehet Parizsban is, de ok 0 penzert adjak ki a helyfoglalast, es ilyen esetben a vonaton kell megfizetned az arat, de ez akkor mar ott is tobbe kerul (500 Peseta helyett 800). Egyszoval eljen az europai integracio, az egyseges europai vasut :(((

Vajjon miert nem lehet ilyen frekventalt vonalakon ket szerelvenyt inditani? Pl. nem delutan 4-kor, hanem a Parizsba reggel erkezo ejszakai vonatokhoz csatlakozva 10-11 korul? Akkor talan az ember vegceljahoz is hamarabb eljuthatna. En egyaltalan nem lennek megsertodve, ha 11 helyett mar 7-re Lisszabonba erhetnek. Ilyen utasbarat uzletpolitika mellett nem csoda, hogy annyira terjed az autozas, benzin ar ide vagy oda.

Na, eleg a morgolodasbol, hiszen most mar a CP kenyelmet elvezhetem, mult ejjel pl. a zold 1501-es AlCO-val mentem Bejaig es onnan a 1512-essel vissza. Nagyon jo hangjuk van! Hetfon irany Porto es a Duoro volgye, ahol a finom portoi bor terem! Majd kesobb, ha tudok, meg jelentkezem. Udv,

marslakó

division by zero Creative Commons License 2000.09.16 0 0 16410
hát legegyszerübben ha ellátogatsz a Füstibe, ott egy 375-ös gőzmozdonyt ki is próbálhatnak a látogatók, azonkivűl több tucat másik gépet is meg lehet csodálni...
Előzmény: bakoka (16409)
bakoka Creative Commons License 2000.09.16 0 0 16409
Szevasztok!

Minden vágyam az lenne, hogy utazhassak egy kicsit egy mozdonyban, megnézném közelebbről, esetleg egy kicsit vezetném is..ha lehet, :-)
Gyerekkorom óta szeretném, plíz segítsetek, hol merre, kihez forduljak!!

Üdv

Bakoka

Bárdos Imre Creative Commons License 2000.09.16 0 0 16408
Sziasztok!

plebejus

Ja most jut eszembe, hogy gozös is van ami nincs felszerelve légfékkel.

Melyik/melyek????

PL: a 269 (335,095) és a 1026 (341,012)psz. két őskori gőzös csak kézifékes. Nem tudom emlékszel -e az osztrák Licaon nevü mozdonyra? '93-ban és talán '96-ban is (akkor én nem voltam) itt volt a parádén Angyalföldön. Az a gép is eredetileg csak kézifékes de, hogy a külalakja ne változzon és mégis közlekedhessen légfékes vonatokkal, az állandóan hozzá kapcsolt teherkocsiban helyeztek el egy légsűrítőt.

czzf50

marslakó szeme.....

Az a Mazsola Györ GF M28 1007 zöld festésü tolató mozdonykája.

Nem. Az általad említett gép mögött 10-én Sopronból jövet én is láttam egy zöld A21-t, de a pályaszámát sajnos nem tudtam elolvasni.

Zolcsi67 Creative Commons License 2000.09.16 0 0 16407
Csak épp nem most kellene irtani a parlagfüvet, hanem tavasszal, amikor még nem virágzik. Talán én is megspórolhattam volna pár ezer papírzsebkendőt.
Lehet, hogy OFF volt? Van Allergia topic is...
Előzmény: division by zero (16404)
FOMA Creative Commons License 2000.09.15 0 0 16406
Leó üzeni: szeptember 24-én menjünk vonatozni a 112-re. Véleményt kér.
FOMA Creative Commons License 2000.09.15 0 0 16405
Mindenkinek, aki a topicon vagy mailben képeket kért: a munkahelyi gépemen vannak Szegeden, hétfőn küldöm.
division by zero Creative Commons License 2000.09.15 0 0 16404
akkor ezért kezdtek hatalmas gyomírtásba mindenfelé? a héten láttam pl Rákosrendezőn, meg Zugló felé vezető töltés mentén ilyesmivel foglalkozó munkásokat...
amúgy én is az alergiások népes táborába tartozom :-(((
idén két nagyon-nagyon erős rohamom, mindkettő Budapest-Szeged vonatozással esett egybe... a tripla adag gyógyszer ellenére is vagy 2 napig tartott mire elmúlt...
volt pl Budapest-Pécs utazásom is, azt szimpla adaggal és 1-2 óra tüsszögéssel megúsztam...
Előzmény: K_Sandor (16403)
K_Sandor Creative Commons License 2000.09.15 0 0 16403
Mit hallottatok arról, hogy a MÁV súlyos környezetvédelmi bírságot fog kifizetni, mivel a állomások rendező pályaudvarain az allergiát okozó növények, parlagfű és sok egyébb más növény nincs eltávolítva, sem vegyszerzve.
Állítólag a környezetvédelmi szakemberek vizsgállják?
Hallott a hírről valaki?

Ja, 13-án sikerült lefotózni az M61,001-es amint Komáromból kihaladt.. :-)
KS

K_Sandor Creative Commons License 2000.09.15 0 0 16402
Udv mindenkinek!
"V43 -as a túláramvédelmi relé gondoskodik a vontatás megszüntetéséről.. "

??? Ha elment a levegö??? Ezt fejtsd ki egy kicsit!
Amikor a vonat befékez a motorok árama megnő,(mivel vontatnának tovább, de egyre nehezebb..) és egy bizonyos érték felett, (1700 A) a túláram védelem kikapcsolja a főmegszakítót.
KS

Előzmény: czzf50 (16385)
tom sawyer Creative Commons License 2000.09.15 0 0 16401
Kösz megvan.
Előzmény: rm40 (16400)
rm40 Creative Commons License 2000.09.15 0 0 16400
Asszem itt vannak:
kep.tar.hu/gfeca
Előzmény: tom sawyer (16399)
tom sawyer Creative Commons License 2000.09.15 0 0 16399
Hali!

Szükségem lenne egy pár képre az E491-rol,tudna valaki ajánlani helyet ahol találhatok(egyszer valaki be linkelte de nincs kedvem megkeresni).

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!