Most birtam magamhoz terni ettol a csoda szamoktol.
Nem tudom eldonteni, hogy az adatokat a Kreten magazinbol vettek-e at, vagy majd a kesobbiekben a Kreten egy vasutas kulonszamaban szeretnek megjelentetni?!:-))))))
Mi erteleme van a 120-as palyanak a Zeg-Redics vonalon? (Raadasul az "Ipari parknak" nincs semmilyen vasuti kapcsolata)
AAH, rajottem: a kozlekedes miniszter Lentiben erdekelt. Tehat, ha jon a miniszteri kulonvonat, akkor ne 40-nel bumlizzon erre. Gondolom a Bz-ket meg lecsereleik az orosz csodara...
Erdekes, hogy tobb fovonal is hianyzik:
30-as, 140-es...
A 150-esnel meg elszallt a 200-as palya...
A legszomorubb az egeszben meg az, hogy a legutobbi Kukely kinyilatkozast is elolvassuk, hogy akkor tenyleg jo lesz, ha ezt a szintet elerjuk.
Így igaz.
Lemaradt a:-). A versenyképesség tekintetében azzal nyert a vonat, hogy Leónak most nem vasútbarátként, hanem apaként kellett volna beérni a vonatot fogadni, és ez nem jött össze.
Visszaúton rá kellett döbbennünk, hogy bizony versenyképes a vsasút a közúti szállítással, esély nem volt, hogy a vonat előtt érjünk be Szegedre.
Nem ez dönti el. Közúton akár 5 tonnát is tudsz háztól házig szállíttatni, úgy, hogy közben az áru 100%-a célba ér. Ha Lakitelek állomás - Szeged állomás között a vasút 20 percet ver a közútra (legyen egy óra), akkor sem fér bele a maradék időbe az, hogy az állomásra kijuttatod az árut ill. onnan elhozod. No meg a vasúti szállítás flexibilitása gyakorlatilag a nullához közelít. A MÁV teherszállításának kb. 80%-a transzport (ha jók az adataim), ami elől nem tud kitérni.
A mai postával jöttek az iskolának EU-tájékoztató brossurák. A közlekedésiből:
Magyarország főbb vasútvonalainak tervezett fejlesztése:
...
20-25 vonalak:
Budapest-Székesfehérvár 120-as - 2010-re,
...
Remélem, nem írtam el semmit! Mit szóltok hozzá?
Hát, ehhez az egyhez melegen granulálok. Szóval, ha minden a terv szerint halad, akkor a 30a vonal 10 év múlva újra eléri a 8-10 évvel ezelőtti színvonalat. Minden világos, de ez mitől fejlesztés? Szvsz ezt szintentartásnak nevezném, esetleg szint-helyreállításnak.
Kivi, asszem Te kérdezted, hogy olvasom-e az elenderes címemet. Olvasom, nagyon remélem, hogy semmi nem kerülte el a figyelmemet, ha mégis, pls. küldd el újra! Legjobb, ha az "elender" helyére "nohab-gm" szót illesztesz az e-mail címbe, az tutibb. Az elenderesen túl nagy a forgalom.
bhv 2000-09-18 20:11:21 (16465)
Remélem az új motorvonat nem orosz , hanem német lesz például az Inter-Régio, ámbár a Máv egy érdekes társaság a legolcsóbb "vonatot" veszi meg aztán a karbantartásnál derül ki , hogy milyen drága.
Azért nem kell hasraesni a német technikától sem, lásd a pár hete hosszasan elemzett SIEMENS (ex) Di6 sorozat. Az NSB-nek a vadonatúj "Signatur" motorvonatokkal (nem tudom, kiféle, miféle) is katasztrofális problémáik vannak (tengelytörés, szerencsére csak 30 km/óra sebességnél), az új Talbot Talent "Agenda" műanyag dízelmotorvonatok sem kaptak még mindig futásengedélyt a biztonságiaktól (asszem már a Talbot gyár is német tulajdon).
Magyarországra a MÁVnak egyszerű és megbízható technológia kell. Ezért vált be annyira a NoHAB és ezért ablakon kidobott pénz az M41-esek számítógépesítése. Szerintem meg kell nézni azt az orosz cuccot, és dönteni kell. A Szergej azért (is) volt olyan szar, mert kapkodni kellett vele; eszük ágában sem volt még akkor szállítani, amikor nekünk már kellettek a gépek.
"Köszönet Leónak és lélekjelenlétének :-)),"
Bizony-bizony.
Na ezért szeretem én jobban a vonatot. Nehezen képzelhető el egy meggondolatlan előzés, no meg női vezérek sincsenek.:))
Még annyit, hogy a vonat abszolút kooperáció eredménye volt, a vezér és a gép szentesi, a vonatvezető félegyházi, a kocsik szegediek.
A szerelvény napközben Lakiteleken a 6. vágányon várakozott, éppen befért. Közben Árpádszálláson szemügyre vettük a vágányokat, elég érdekes képet mutatott egymás mellett a kettő. A félegyházi vonal szinte az agyagos földön, viharvert talpfákkal, a sínek innen-onnan bontásokból, a kecskeméti viszont úgy tűnik, hogy 1962-ben kapott egy felújítást, alig 38 éves.
Ja és láttunk egy csemegét, de nem lövöm le a képi poént.
Szóval:
A vonat 16.42-kor indult el Lakitelekről. Árpádszálláson kb. 10 percet állt, amíg a gyerekek felszálltak. A felszállás is érdekes módon történt: a megállóba csak az első kb. 5 kocsi fért be, ide felszálltak a gyerekek, majd előrehúzott a gép, ekkor jött a többi gyerek. A bibi az volt, hogy az előrehúzásnál a gép már bekapcsolta a Tőserdői kereszteződésben lévő igen forgalmas út fénysorompóját, ahol kb. 5-6 percig álltak a kocsik a szokásos 1 perccel szemben...
Tiszaalpárig 30-cal ment a vonat: nagyon szép ez a szakasz, erdős, teli ívekkel, bevágásokkal, bizony irigyeltem a lányomat. Tiszaalpár bejáratnál megállt a vonat, amíg Bzmot 260 2 póttal bejárt a 2. vágányra, majd szabad jelzést követően megállás nélkül, az állomásépület előtt már kb. 40-50 km/h sebeséggel közlekedve átdöngetett a 8 kocsis szerelvény. Az állomás előtt igen sokan nézték és csodálták. Sok gyerek most látott először ekkora vonatot. Tiszaalpártól már 60-nal döngetett M41 2102, csökkentve fotózási lehetőségeinket. Utoljára Borsihalom után lőttünk egyet, majd indultunk Szeged irányába. Megállás nélkül mentünk, nem is lassan, ennek elnére a vonat nálunk 5 perccel hamarabb, 18.13-kor beért a Nagyállomásra. Tiszaalpártól megállás nélkül ment Szegedig!
Köszönet Leónak és lélekjelenlétének :-)), aki bemutatta, hog ABS-szel rendelkező kocsival is olyan fékcsikorgást tud produkálni.... Szóval én is csak otthon, este, lefekvés után fogtam fel...
Még annyit ehhez, hogy a Csörgő 1,5 óra alatt teljesítette a Lakitelek-Szeged távot 2 By és 6 Bo kocsival. Visszaúton rá kellett döbbennünk, hogy bizony versenyképes a vsasút a közúti szállítással, esély nem volt, hogy a vonat előtt érjünk be Szegedre. Ehhez kapcsolódó véleményem, hogy el a női vezetőkkel az 5-ös útról, tegnap pulettke majdnem többszörös milliomos lett. (Én meg alezredes.)
>Adamis Gusztáv -nak
""Egyebkent szerintem azert villamositottak azt a szakaszt, mert Egerben a var mellett megy el, es a hosszu
tehervonatok azon a reszen dizelvontatassal elegge rontanak a varoskepet es a levegöt is (fust+zaj). " "
Én úgy tudom, azért lett felnémetig villamosítva a putnoki vonal, mert az egri vasútállomást meg akarták szüntetni. Igy a gyorsonatok Felnémet állomásig jártak volna. Eger nagyállomása a rendezőre került volna. Ezt igazolhatja az a tény is, hogy Egervár megállóban a peront olyan hosszúra építették, hogy elfér ott legalább 6-7 kocsis vonat.
>Adamis Gusztáv -nak
""Egyebkent szerintem azert villamositottak azt a szakaszt, mert Egerben a var mellett megy el, es a hosszu
tehervonatok azon a reszen dizelvontatassal elegge rontanak a varoskepet es a levegöt is (fust+zaj). " "
Én úgy tudom, azért lett felnémetig villamosítva a putnoki vonal, mert az egri vasútállomást meg akarták szüntetni. Igy a gyorsonatok Felnémet állomásig jártak volna. Eger nagyállomása a rendezőre került volna. Ezt igazolhatja az a tény is, hogy Egervár megállóban a peront olyan hosszúra építették, hogy elfér ott legalább 6-7 kocsis vonat.
Fustu::
A füsti hivatalos megnyitója elött 10.00-kor készítettem a teljes kiállításból képanyagot, mely rövidesen a honlapomra is felkerül.
Addig is néhany gőzös kép látható:
http://www.extra.hu/ksmosz/g269sk.jpg
http://www.extra.hu/ksmosz/g30sk.jpg
http://www.extra.hu/ksmosz/gozosok.jpg
KS
Udv mindenkinek!
Tényleg felroppent a hír. állítolag 30 db-ot vásárol belőle a MÁV, Szobathelyre és esetleg Ferencbe lesznek állomásítva. Azóta nagy csond. a hír kb 2 hónapos.Tobbet nem tudok rola
KS
a fűtőháznál M44 302, 308, 313, 305 (ennek mindkét oldalon a géptérajtók le voltak szedve, s vagy 4-5 ember nyüzsgött rajta),
Az M44 305-be most építették be az MWM-motort.
a fűtőház mellett Ba701? (a zöld) és egy zöld-sárga paklikocsiszerűség?
A zöld-sárga szalonmotorkocsi a Ba702. A 701 remélhetőleg a győri Rába-múzeumba kerül (jó lenne vörös-feketében...). Ínyenceknek: a két kocsi külső elrendezésében is jól megkülönböztethető. (Ha érdekel valakit; leírom)
A másik a GySEV segélykocsija, régi MÁV Csuka-poggyászkocsi (Da 6033).
. Eddig úgy tudtam, csak két 1014-es - a régi 1114-esek - alkalmasak vezérlőkocsihoz, vagy mind átépítették
Szerintem mindegyik alkalmas. Az ÖBB-nél most nagy divat a villanymozdonyos ingavonat; rengeteg 1042-est tesznek alkalmassá ezek vontatására (=1142 sor.)
Kicsit utána néztem, a Mezei: Mozdonyok című könyvben találtam olyat amire leginkább hasonlított, ott ER (az R felső indexben) a jele. Ha ez ugyan az mint az 510, akkor azt láttam. Állítólag tavaly még befűtötték.
Püspökladány állomáson
- szép régi kétvágányos mozdonyszín, fel van újítva _az_utazóközönség_felé_eső_oldala_. A többi nem.
- ABnymot 503 motorkocsi felújításra szoruló állapotban.
- a korábban kiállított, a Füstibe vitt 242-es mozdony helyén egy 376-os áll.
- az előcsarnokban egy vitrin ismerteti a vonal és az állomás történetét.
Kérdésem, hogy milyen nagyméretű, a Tisza Vaspálya stílusát tükröző vasúti épület áll a 1695-ös szelvény környékén a pálya és az országút között, ahol állomásnak híre-hamva nincs?
Felelős kiadó: A Magyar Köztársaság Külügyminisztériuma...!!!
Engem azért érdekelnek a vélemények, mert itt-ott úgy tűnik, alacsonyabbra vették a célt, mint ami mostanában közkézen forog. Nincs türelmem utánakeresgélni ilyen adatoknak, ezért tettem fel a kérdést.
Egy kerdes: ki tud arrol, hogy az olasz E491/E492 gepeket tenyleg megvesszuk? Es ha igen, akkor mikor? Vagy ez is olyan, amit 3 evig reklamozzak, aztan esetleg lesz belole vmi, vagy bejelentik, hogy megsem, mert nem jott meg a hitel, meg nem szamoltuk fel a csisztapuszta-taskai kispofogot. :-)
Sajnos, mint ahogy Takilaci irta, ez a penzen mulik. De remelem itt senkinek sincs ellenere, hogy legalabb a fovonalakat mielobb fel kell ujitani!
Igaz, sok erdekes elemet is tartalmaz a terv:
"Dombóvár-Pécs 120-as - 2010-re"
Ez tkp. csak Dombovar-Sasd, mert a tobbi mar most az, itt is 4 db 600 m sugaru iv miatt van 100-as palyasebesseg, a sinek jok, meg egyenesben elvileg tudja is a 120-at, csak nem ugy oldottak meg, hogy kiraktak az ivek elott a lassut, hanem az egesz 100-as meg 110-es.
"Pécs-magyarbóly 80-as - 2000-re"
Ez eddig 80-as volt, ma ki tudja mennyi benne a lassu. Van nehany szornyu allomasi atmeno. (amugy 80 azert egy igazi nagy sebesseg...)
A legszomorubb, hogy allagmegovasra sincs penz, pedig szerintem pl. Dinnyes allomason a 40 meg 60-as lassujelekbol adodo gyorsitasi energia mar kitermelte volna a 10db kitero meg az atmeno vagany cserejenek arat, talan meg az alepitmenyt is. kivancsi lennek egy erre vonatkozo szamitasra.
Az Ujszasz-Szolnoki rehab. is mekkora dobra lett verve, aztan meg a sineket sem csereltek le, csak az elagazastol Szolnokig. Bar legalabb alepitmenymegerosites volt.