Augusztusban utaztam vele, Keletibe érkezés +30 indulás +40. A kocsik állapota elfogadható, bár az osztrákok Hegyeshalomban kisorozták az 1. oszt. kocsit, mert az akkukmulátor "leült". Bécsbe érkezett +80 perc.
A 001-es Szergejt azért látod ott a fűtőház mögött mivel a segélymeneteket szokta csinálni.
Más.
Reggel Dunakeszin nagysebességű próbá(k)ra készültek. Két szerelvényt állítottak ki a járműből. Sajnos pont az volt hátul ami az átépített Bhv-kből állt.
Éppen akkoriban érkeztek meg a gépek Baross és Mikó urak személyében.
Utazott-e már valaki a Beograd-expresszel Bp.-Bécs között éjszaka? Gyorsan kellene vélemény!
Milyen kocsik, mennyire tiszta, mennyire veszélyes (mégiscsak a Balkán felől jön...), mennyit szok késni? :-))
Itt a pénteki/vasárnapi kalocsai vonat (tavalyi) menetrendje, mármint ami
meg van belőle.....
Ha gondolod rakd fel az index-re, mert most a gépem egyszerűen elfelejtette
a jelszót, otthon remélem föl van írva.......
Sv37870
Kecskemét ????/ 8:30
Ágasegyháza 9:00/9:10
Izsák 9:25/9:40
Fülöpszállás 9:50/10:00
Kecel 10:36/10:55 (Az egyetlen kereszt a 153-ason!)
Kalocsa o 11:53
Udv mindenkinek!
Akos!
Kerlek ne becsmereld azert le a szergelyt mert nem Nohabok lettek helyettuk!
A diesel mozdonyok kozul a legmegbizhatobbak, es legkenyelmesebbek koze tartozatt mozdonyvezetoi szempontbol is. Az hogy idaig sullyedtek, koszonheto annak, hogy 1000 tonnas vonatok helyett 1500, 2000 tonnas és annal nagyobb vonatokkal kellett kozlekedniuk!
Mint az osszes magyar mozdonynak, mely nem tudom milyen elgondolasbol, de mindig olyan terhelessel vannak megaldva, ami mozdonyok vegso tartalekat is kimeriti, es ez nem jo.
Es nem voltak szar mozdonyok. Amit a V63-as nem tudott megmozdítani, ezert nem vitt el , azt a Szergely elvitte,
Mi lett volna a Nohabokkal, ha Ok is 2000 tonnaval kínlodtak volna a Devecseri , vagy Bakonysarkanyi, vagy Balatonaligai emelkedokon. A Nohabok 95%-ban szemely es Gyorsvonatokon teljesített szolgalatot amiota nalunk vannak.
Nem erdemelnek rossz szot, errol megkerdezheted az osszes olyan mv.ot aki nem csak Nohabon utazott. Ettol fuggetlenul mivel en utaztam Nohabon, van szerencsem osszehasonlitani a ket gepet. Telen nem dolgoztam volna Nohabon semmi penzert, mert hideg, huzatos, zajos mozdony volt. Sajnos a villanygepeket akkor meg nem ismertem, azok megrosszabbak.
Nem vagyok elfogult, mivel nekem is nagyon tetszik a Nohab.
KS
A képen egy egyszerű működésű (Fe 115)kormányszelep oldó állásának elvi vázlata látható. A fővezeték levegője a 9-es térbe beáramolva az 1-es kormánydugattyút az 5-ös rugó által segítve bal oldali véghelyzetébe nyomja. A fékhenger a 3-as kiömlő csatornán és a 3a kalibrált oldófuraton keresztül a szabaddal van összeköttetésben. A fővezeték levegője az 1a érzékenységi furatokon keresztül feltölti a segédlégtartályt.
A kérdés az volt, mi történik a fékkel, ha kilyukad a segédlégtartály. A fővezeték levegője az 1a érzékenységi furatokon folyamatosan áramlik a segédlégtartályba, onnan a szabadba. Az 1a furat olyan kicsi hogy a ma használatos nyomástartó fékezőszelepek gond nélkül utántáplálják a vezteséget, tehát a vonat nem fog befékeződni. Kiadott fékezési parancs esetén az a kocsi amelynek segédlégtartálya üres nem fog fékezni. A többi viszont igen.
Egészen más a helyzet a háromnyomásos kormányszelepek esetében, de erről majd holnap.
"gfeca hová lett ?
Mi lesz a berlini beszámolokkal ?"
Szabin van. Ma délután találkoztam vele "Nyúl York"-ban (Dombóvár). A 803-as mozdonyán virított. A vonat rendesen érkezet, tehát nem Ő vezetett :-)))))
Pár szót váltottunk, javasoltam máskor Ő menjen keletre, én majd megyek Berlinbe. ( Én már beszámoltam volna!)
Fotó még nincs de közkivánatra csinálok egyet neked.Amúgy az alapozó muveleteket végzik.
Gépészet:ahogy elnéztem minden benne van ami kell.De viszont 3db vontató motor híja.Amúgy eléggé le van pukkanva.
Nagy cégnél való munka hátránya:Ma hódoltam a legújabb hobbimnak miszerint az összes létezo miskolci gépet lefényképezem,most a szili van teritéken.Éppen kattintom el a gépet megszólít egy külsos felvigyázó,hogy itt nem lehet fényképezni.Én mondom neki hogy nekem lehet.Erre o:miért van engedélye?Mondom van de amúgy is itt dolgozok öt éve.
Más.
FESTIK A V41 523-at!!!(még nem tudom hogy hova készül).
El tudom képzelni milyen lehet a helyzet a szomszédban.De lassan a MÁV is oda jut ha nem történik valami.Lassan már a leg elemibb feltételei sem lesznek meg a normális szinten való javitásnak(legalábbis nálunk).Foleg a dácsiáknál nagyon kritikus az alkatrész helyzet.Apróságokból is(tömitések stb.)
Elolvastam, de akkor sem értem, most akkor melyik változat van pontosan preferálva a két végpont (Zh-Gyék) között. Én nem vagyok annyira bennfentes, az információim jelentos részét innen szerzem, tehát kérdezek. Ha hülyeséget, akkor azt.
Van egy olyan gyanúm, hogy onnan olcsóbb lesz szerezni mozdonyt az alapítványnak, mint a MÁVtól. Sot, a MÁVtól ugye már szinte lehetetlen is.
Még ne írjuk le őket. Szégyen és gyalázat lenne, ha 13 ócskavasért szétvágott (3 teljesen működőképes (003,012,014), 8 könnyen javítható (005,007,008,009,011,015,016,018), egy lerabolt (013) és egy totálkáros (004)) gép után most nagy hirtelen úgy döntenének, hogy ezek a cég legfőbb értékei, amiket a külföldieknek kell eladni. Én bízom benne, hogy rájönnek arra, hogy többet árt a cég presztízsének (érdekel ez még valakit?) egy ennyire súlyos következetlenség, mint amennyit az a pár millió jelenthet.
"A Szergej azért (is) volt olyan szar, mert kapkodni kellett vele; eszük ágában sem volt még akkor szállítani, amikor nekünk már kellettek a gépek. "
Na de nohab!!!
Magad is jól tudod, hogy a MÁVnak NEM AZOK a gépek kellettek. A MÁV kezében volt már egy ajánlat 30 új NOHABról!!! Luganszkban ill. Kolomnában NEM a MÁV türelmetlensége miatt volt kapkodás!
Dehogynem, éppen ez az! A MÁVnak mozdony kellett, a NoHABtól megvolt az ajánlat, de a Csanádi elvtárs összeveszett a mittoménmijen elvtárssal, ami miatt valamelyikük beintett a NoHAB-bulinak. Ezért kellett a Szergej azonnal és nem egy-két év múlva. Mindenképpen jött volna a Szergej, mert a 30 NoHAB maximum 100 Szergej munkáját látta volna el :-) , nem 250-ét.
Hm, akkor én nem értettem valamit. A Záhony-Gyékényes az nálam (a térképre nézve) a Bp-Pszabolcs-Dombóvár-Kaposvár-Gyékényes vonalat jelentené. Hogy jön ide Szbattyán? Srégen balra le új nyomvonalon Kaposvárra? Mert a mostani Siófok-Kaposvár vagy a Lepsény-Dombóvár nem az a kimondott nyílegyenes vonal.
Az általad említett uniós terv ezekszerint Bp-Dinnyés-Szbattyán-Siófok-Nkanizsa-Murakeresztúr-Gyékényes lenne?
De nem, azt írod, az EU Rajka-Letenyét akar. Akkor hol is van ez a Szbattyán? Segíts már, na. Így eltévedek.
Kicsit ugy vagyok ezekkel a brusszeli elvarasokkal, mint amikor Budapesten mondjak meg, hogy mikor menjen Szombathelyrol Koszegre vonat. Bizonyara megvan az oka, hogy a MAV miert akarja a Gyekenyes Budapest forgalmat inkabb Kaposvaron at bonyolitani, es ez az ok nem feltetlenul lathato Brusszelbol.
Az viszont mindenkeppen a MAV sara, hogy ha nem tette idejeben nyilvanvalova az EU donteshozok elott, hogy valoban a kaposvari utirany a jobb. Tul sokat nem tudok az EU belso ugyviteli rendszererol, de azt mar tapasztaltam, hogy nem szeretik, amikor packaznak veluk.
takilaci,
azt Te írtad egyszer, hogy a Szfvárt elkerülo Dinnyés-Szbattyán kétvágányú villamosított az uniós evidencia. Amiket felsoroltál, abban nincs benne az uniós igényekben a (Lengyelo.-Kassa-Miskolc)-Bp-Horváto.-Adria irány, pedig az mintha valami európai folyosó lenne, még valamilyen egyezmény is szól róla. Vagy ez szintén csak vágyálom lenne?
Most egy kicsit megfogtál, de azért ha lenne Bz ami megtenné a 270 km-t, akkor a balhé kedvéért biztos elmennék egyszer. Egyébként az MD-k előtt Bb-k jártak Pécs-Szeged között, azokkal is kibékülnék.
A BDt végig rajta volt a vonaton, ment egész Nyírig.
A vonatfütési áram a Csörgö esetében a vonatfütési generátortól a fütési fövezetéken jut el a kocsikban levö fütötestekig. Innen a visszavezetés a kerekeken és a sínen át történik a mozdonyra. Ha viszont olyan igényes a pálya, mint pl. a kalocsai, akkor a sínillesztéseknél a visszavezetés megszakadhat, tehát elöferdülhet olyan üzemállapot, amikor a kocsiszekrény 1500 V-os potenciálra kerül a földhöz képest. Ugyebár pl. az Öregcsertön felszálló parasztot ez kissé ropogósra sütné, amikor megfogná a kapaszkodót. Menet közben ugyis mindegy.
Egyébként MD-nél nincs ilyen gond, ott visszafelé is kábelen megy a delej.
Volt egy ilyen eset, egy régi Ganzos mérnök mesélte:
Amikor a Csörgök üzembe álltak az OZE-nél, azok voltak az elsö villamos fütésü mozdonyok a görög vasútnál. A személykocsik és a pálya addig ennek megfelelöen nem igazán voltak villamos fütésileg a helyzet magaslatán. Amikor az elsö vill. fütési próbát csinálták, a Ganzosok mindenkit elzavartak a közelböl és lám-lám, amikor rámértek a kocsi szekrényére, kint volt rajta az 1500 V.
Jó, mi?
valami ösztönösen olyant súg nekem.... valami két szép déli nagyvárosunk közti összeköttetést, valmi lapos hely és valami felhős hegyekbe vesző hely között.. 2 óránként induló IC-vel...:-))))
Szolnokkal kapcsolatban még egy dolog: nektek is feltűnt, hogy a 001-es Szerjózsa kint áll a szolnoki csarnok mögött? Hát ezért aztán marhára megérte újrafesteni! 1-2 év és úgy fog kinézni, mint szegény 2019-es Zetor, vagy a 1145-ös Szili. Pedig azok is milyen szépek voltak...
Egyébként én is láttam a lentebb említett glancos szerelvényt, Szolnokon 09.03-án egy Szili húzott ki vele 20:45-körül a 100-asra, vagy a 120-asra. Kiderült már, hogy mi volt az?
A szegedieknek (meg akit érdekel): az algyői vasúti hidat rövidesen kezdik festeni, a festők kocsijai már ott állnak Algyő állomáson. Lehó szerint nemsokára terhelési próba is lesz, a pontos dátumokat majd megírom!
Akar megeloztek, akar nem gozos mindig johet, ha ugyanarrol 500 kepet lattam is, a mase ugyis maskepp mutatja. Linket adjal, ne ide tedd be, sokaknak nagyon lelassulna.