Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Sziasztok... Most 1-éve lakunk az Új 2-szintes 240m2-es "könnyűszerkezetes" házunkba. Alsó szint padló és 3-radiátor..garázs-mosókonyha-nappali...Fölső szint radiátorok amit az emeleti fürdőbe padlófűtésbe is vezetve oldottunk meg... Kondenzációs INKA 24-es van befogva a 300L-es szolár tartályal, aminek csak a felső 120L-es köre van bekötve melegvíz előállítására...na de nem is ez a lényeg.
Egy év alatt 1400m3-gáz fogyott el, HM-el együtt...igaz ez havi szinten 22-25m3. Ez a mennyiség milyen a ti mréseitekhez képest?
Szija, én itt néztem meg a kazánokról műszaki adatokat, ami alapján minden OK szvsz. De amit nem néztem meg, az az, hogy Magyarországon milyen a termékhez kapcsolódó szervizhálózat.
Kondenzációs kazán vásárlás előtt állunk, s ezen okból tenném fel a kérdést: UNICAL kazánokról kinek mi a véleménye? Merthogy a forgalmazó cég által leírt műszaki paraméterek, stb., túlságosan meggyőzőek, annyira, hogy már gyanússá vált számunkra a dolog.
Nevezetesen, hogy van az, hogy az Unical annyira korszerű, "űberszabályozható", stb., ellentétben a konkurens termékekkel? Igazak e az Unical kondenzációs kazánokra leírt dolgok, illetve valóban ahhoz mérve a többi neves gyártó terméke valóban nem nyújt annyi mindent? (ár/érték arány, szabályozhatóság, gázfogyasztás, stb...)
Segítsetek, ha tudtok, pár héten belül történne a vásárlás, s nem szeretnénk rossz dologra költeni a pénzünket!
Köszönm, de közben megszületett a profi megoldás, a bojlerbe sikerül még egy csövet feldugni, így külön csövön távozik a melegvíz, és kering a felfűtés.
A váltószelep egyébként szerencsére gyárilag benne van a kazánban, csak a termosztát hőérzékelőjét kell beszerezni.
SD Thema Condens kazánom elkezdte azt csinálni, hogy menet közben elkezd kihűlni a melegvíz, és csak langyos folyik.
Játszani kell a csappal (jobban/kevésbé megnyitni, elzárni-megnyitni, stb), hogy újra felmelegítse rendesen.
A kazán lassan 2 éves, de csak pár hónapja fürdök vele.
Laikusként meg tudok nézni valamit benne (ha igen, mit), vagy hívjak szerelőt?
Zavarhatja-e az a készüléket, hogy egyelőre 9mm-es flexi csövekkel van elvezetve a víz belőle egy fél méteres hosszon a falig (a szerelőm másfél éve érkezik, hogy lecserélje rendes csövekre)?
Igen az egy koncentrikus cső megoldás. Kivezetni a falon át nem lehet, a parapetes megoldást nem prefelrálják mostanság. Vannak tervezési segédletek, amikben pontosan le van írva mit hogyan lehet. Mondjuk egy épületgépész tervező ezt megoldja helyetted, mert az égéstermék elvezetés témáját neki kell kitalálni (persze veled együtt a lehetőségek függvényében).
De nem is ezért kerestem meg a topikot, hanem mert a véleményetekre lennék kíváncsi.
Van egy 120l-es bojler a kazán mellett, ami elmenne HMV tárolónak, a képen látható módon lemezes hőcserélővel meg lehetne oldani a kazánról a felfűtését? A kazán nem kombi, de bele van építve a váltószelep a HMV tartályhoz.
Egy tároló árban elég húzós, meg olyasmit hallottam, hogy nem elég nagy a hőcserélő felület bennük ahhoz, hogy a hőcserélő visszatérő ága elég hideg legyen a kondenzációhoz. Első látásra az tűnik gondnak, hogy melegvízelvételkor a hidegágból hozzákeveredhet a víz...
Úgy tippelem, hogy amíg kondenzál legalább 30%-al jobb a C40-esnél, a maradék 20 % jöhet össze a szobahőmérsékletek optimalizálásából. Én sem számítottam ekkora változásra, persze egy szezont végig kell fűteni, hogy pontosabban lehessen látni. Nem termofejeket használok, bár az eredeti terv tényleg ez volt.
Egy régi gravitációs fűtésrendszert „örököltem”, mázsás öntöttvas radiátorokkal, karvastagságú csövekkel, ráadásul többgenerációs ház lévén nagyon eltérőek a fűtésigények, de zónákat sem lehetett kialakítani, ezért kényszerből minden szobába külön programozható termosztátot raktam ezek vezérlik elektromos szelepműködtetőkkel a radiátorok termoszelepeit. (Utólag rájöttem, hogy ez az igazi, és ráadásul töredékébe kerül csak a többzónás megoldásnak.)
Adott egy családi ház, még a 80-as évek elején kialakított központi fűtéssel. Jelenleg is ez a régi FÉG cirkó dolgozik (21kW), valamint mellette egy FÉG átfolyós vízmelegítő, reteszelővel.
Tavasszal cserélni szeretném a rendszert, egy kombi készülékre, és zárt égésterűre. (Vaillantot néztem)
A gond a kéménnyel az, hogy még akkor 14x14-es kéményeket csináltak, még ki is van vakolva, a 130-as cső nem fér bele, a bélelése nem megoldható a kellő átmérővel. Kérdésem, hogy egy ilyen zárt égésterűnél ki lehet kerülni a kémény használatát ? Ha igen, mi a megoldása. A Vaillantot nézegettem, ott 60/100 as csőméretet láttam, ez gyakorlatilag egy egymásbahúzott cső, ahol a belső átmérő az egyik a köztes rész pedig a másik levegőjárat ? ( égéstermék, frisslevegő ). Egy ilyen cső elég ha kiüti az ember a ház falát a kazán közelében, és kiviszi, vagy ezt is be kell tenni a régi (béleletlen ) kéménybe ?
Egyelőre ennyit zúdítok rátok, válaszaitokat előre is köszönöm :)
Én most cseréltem le kondenzációsra, egy hasonló korú FÉG nem turbóst. Igaz a radiátorokat is termosztátos vezérlésűre alakítottam, úgyhogy a kettőt együtt tudom számolni és még a fűtésszezon elején is vagyunk, de úgy tűnik 40-50% körüli megtakarítás.
Köszönöm a gyors választ. Igen visszaolvastam több oldalt, hasznos a fórum nagyon. A hétvégén még agyalok a dolgon, de hétfőre dönteni kell, kicsit kapkodós lett. Hétfőn megírom mi lett az eredménye. Üdv, Péter
A kondnezációs kazán annál takarékosabb, minél nagyonn a kondenzáció és minél nagyonn teljesítménytartományban tud kondenzálni.
Tehát 2-14kW között mondjuk. Ez a kazán méret neked kb elég is lenne, igaz érdemes pontosan kiméreteztetni épületgépésszel a pontos hőveszteség paraméterek alapján (úgysem tudod elkerülni, mert gáztervet kell készíteni, igaz a kazánméretezés ennek nem része). Viszont ezt a teljesítményt kicsinek tartják HMV előállításra, átfolyósnál ez biztosan igaz is, elég kicsi vízhozam jön ki. De mivel tárolót akarsz, ez nem gond. Négy főre a 100liter körüli tároló az ideális, érdemes olyat választani aminél egy napkollektorral a HMV ellátás megfejelhető (akár később is)
Ha ugyanilyenre (sima turbósra, tehát nem kondenzációsra), akkor kb az őrláng árát.
De elképzelhető , sőt majdnem biztos, hogy tervet kell készíttetni, mérőt kell leszerelni, át kell alakítani ezt-azt, így olyan 50-100ezerbe is kerülhet egy ilyen csere.
Üdv! Egy új házba padló +3 radiátoros fűtés lenne. A ház 35-ös Prokoncept 1.0-as ablakok 115 m2 2.70-es belmagasság mekkora kondenzációs kazánt válasszak? Illetve mekkora a jó HMV tartály méret amit egy 4 tagú csald használ? Elég-e a beépített 45-60 literes vagy kell a 120-as. Lenne külön két szobatermosztát, egy a nappaliban a kandalló miatt és másik az egyik hálóban lenne, és külső időjárásfüggő érzékelő is lenne. A válaszokat előre is köszönöm. Péter
Üdv! Nem teljesen ideillő téma, de nem találtam jobb topikot. A ház fűtéséről egy 18 éves FÉG turbó kazán gondoskodik, ami szerintem elég sok gázt fogyaszt (itt még őrláng is van, ami havi 1500Ft-ba fáj - csak az őrláng!) Az lenne a kérésem, hogy ha lecserélném egy mai modernebb kazánra, akkor cirka hány %-ot lehetne spórólni, ill. egyáltalán lehetne-e? Túl sok pénzt nem tudok rászánni, a csöveket, radiátorokat mindenképpen meghagynám. Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdvözlök mindenkit!
Eladó egy Baxi prime HT 1240 turbos-kondenzációs fali kazán, mivel mégsem lesz gáz az akácfát meg nem tudom beletenni!
Garanciás még nem volt beüzemelve, papírok, szla. megvannak!
Legkedvezőbb bolti ár -30%!!!
Eredetileg tetőtérbe lett volna, igény szerint kémény is van hozzá.
20/886 17 27
Ugyan abban a cipőben járok mint. te. Én egy Imergas 24KW-os kondenzációs kazánt vettem, Ez egy 140 m2-es padlófűtéses házat fog ellátni.
A HMV egy 300l-es két hőcserélős índirekt tárolós tartállyal lesz megoldva. Az egyik hőcserélőt a kazán a másikat a napkollektor fogja fűteni. Pluszban még van benne egy 2,2KW-os elektromos fűtés is amit éjszakai áramra kötök.
Azért kell 4-5 főre is 300l-es tartály, hogy ha 1-2 napig nem süt a nap, akkor is legyen melegvíz és ne sokat menjen a gázkazán. A mésik ok, hogy mivel kondenzációs a kazán, ezért nem célszerű túl meleg vizet készíteni.
Most nagyon jó áron lehet venni tartályt. pl 250-est 164 000, 300-as 18 000 FT.
Igen azt tudtam, hogy csak HMV készítéshez tudom használni. A vbeépített tárolós 600e körül van, a kkülső tároló 100e körül, egy villanybojler 50e körül, ezekkhez egy Thermomax inka 280e. Ezekről a megoldásokról van-e tapasztalat?
100 m2-es családi ház + 30 m2-es melléképület temperálására kellene megoldás kondenzációs kazán+ tároló(egyenletes használati melegvízellátás), később esetleg napenergia rácsatlakozása. A tárolónak konkrétan olvastam, hogy villanybojlert is használnak egyesek. Milyen tapasztalatok vannak róla?
A tárolós vízmelegítőről nem is tudom milyen irodalmat kéne olvasni ! A tároló adja magát a kazán választásakor, a gyártóknak van külömböző méretben, formában.
Én is hasonló gondokkal küzdök, csak én építek, nem felúítok. Illetve annyit már eldöntöttem, hogy tárolós lesz valószínű. Nem tudja tároló tipust ajánlani, illetve ennek az egész fűtési módnak hol lehet utánnaolvasni.