Keresés

Részletes keresés

DJ. Bakter Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16870
Armand!

Nem, a nagy I az a 42,8 kg/m-es GOLIAT-nak nevezett sin. Talpszelessege megegyezik a 48-cal, azert lehet kicserelni (120 mm).
A c a 34 kg/fm

Peter

Előzmény: lazar (16869)
lazar Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16869
A Nagy I az a 34 kg-s sin?

Armand

Előzmény: illesf (16868)
illesf Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16868
Drégelypalánk és Bgyarmat között cserélik az I síneket használt 48-asokra. A c sínekhez nem nyúlnak (bár azok nincsenek olyan hosszan, mint a I-k).
Előzmény: division by zero (16867)
division by zero Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16867
illesf! olyat hallottam, hogy valahol Drégelypalánk felé pályapiszkálásba kezdtek, tudsz valamit?
illesf Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16866
Van nemdohányzó kocsi is a világon :-)) Tudom, ahol csak egy pót közlekedik, ott az utasok hajlamosak dohányzásra kijelölt helynek tekinteni az előteret. Sajnos. Ellenben a 30 centi széles ablak előnye, hogy nem olyan körülményes kidugnod rajta a fejedet, mint a belső utastér bukóablakán, vagy a tetőablakon, és mégiscsak jobban érzed a sebességet (és még az áramütés veszélye sem fenyeget). Tény, hogy más egy B kocsin és egy B(D)zx-en a kihajolás érzése. De alkalmazkodni kell. Ha meg igazán az őrségi táj és levegő érdekel, akkor szállj le egy kicsit, nézz körül, kirándulj, szóval add át magad a környezetnek. Úgy az igazi. És ne bántsd a Bzket! :-))
Előzmény: V42 515 (16861)
division by zero Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16865
de viszont többször is láttam úgy érkezni vonatot a Délibe, hogy Szili+Bdt+Bhv+Bhv...
szóval van vezérlő, csak még nem jöttek rá, hogy a mozdonyt a másik végére kell tenni ilyenkor :-)))
Előzmény: DJ. Bakter (16852)
GEORGIE Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16864
Kedves lazar!

A 120 feletti sebesseg csak szamunkra nagysebesseg!
Az EU vasutak tobbsegenel a 160-as tempo a "norma".

Ha jol emlekszem, az EU-nal van egy ossznepi nagysebessegu project is, ahol 200-250 km/h sebesseget tartjak nagy sebessegnek.

A 160-as meg csak "emelt" sebesseg a 120-hoz kepest:-))))

Előzmény: lazar (16857)
Albertus Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16863
Hát az, hogy ha a vonat "elvileg" 120 km/h-val közlekedhet, akkor fel kell készülni arra, hogy bizony annál nagyobb sebességgel is fognak közlekedni rajta. Mondjuk nem működik megfelelően egyik-másik berendezés, és emiatt nagyobb sebességgel közlekednek. Mégse venné ki jól magát, ha pl. 165 km/h-nál valamelyik IC mind a 20 tengellyel sisiklana, igaz?

Az persze elég durva dolog, ha direkt megy valaki gyorsabban.

Illetve - ez magánvélemény - be kell kalkulálni azt is, hogy a pálya állaga idővel romlik. Tegyük fel, hogy öt év múlva elvileg már csak 140 km/h-val lehetne menni rajta. De akkor se kell majd csökkenteni a 120 km/h alkalmazható legnagyobb sebességet.

Előzmény: lazar (16859)
illesf Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16862
Kiépítési sebesség: az a maximális sebesség, amit az ívviszonyok és az egyéb külső korlátok lehetővé tesznek optimális esetben, az adott pályán megfelelő kiépítettség esetén használható maximális sebesség.

Pályasebesség: az a sebesség, amit a pálya jelen kiépítettségi állapotában a közlekedő vonatokra engedélyeznek.

(A definíciókat én „gyártottam”, ha valaki tud precizebbet, akkor írja meg. Köszi!)

Előzmény: lazar (16859)
V42 515 Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16861
Annyi utas lesz, hogy pótkocsi is kelleni fog? :-))

Komolyra fordítva a szót: Te is tudod, hogy más egy pl. By ablakán kibámulni, és más a Bzx 30 centi "széles" ablakán kidugni a fejed, ráadásul bagófüst közepette... :-((

Előzmény: illesf (16858)
Albertus Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16860
Az én lelkem valóban eléggé cizellált. De szó sincs arról, hogy bejutottál volna te vagy akárki más, hogy ott valami rosszat tehess. Egyszerűen csak azt akartam megvilágítani, hogy válasz még nem érkezett, csak beszólás.
Előzmény: DJ. Bakter (16852)
lazar Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16859
Na akor feltennek egy kerdest a palyaval kapcsolatban: Mit jelent az ominozus kiepitesi sebesseg fogalom? Mert a 25-os uj szakaszan a kiepitesi sebesseg 160 km/h, az engedelyezett palyasebesseg meg 120km/h. Vagy kerdezhetnem a Hatvan -Ujszasz szakszt is, anno az is volt 160-as. Sot amennyire tudom az 1-esen vannak
180-as szakaszok is.
Armand
Előzmény: V42 515 (16856)
illesf Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16858
Ülj a pótkocsiba, az ajtók mellé, a hosszú ülésre, vagy menj be a vezetőállásra.
Előzmény: V42 515 (16856)
lazar Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16857
160 km/h? Ingunk gatyank ramenne, ha ezt el akarnank erni, meg 120-ra se fussa a legtobb helyen. Nem hinnem, hogy az EU-ban ez kotelezo lenne, aze annyi penz ott sincs, bar ki tudja, ok hamarabb kezdtek a nagysebesseget.

Armand

Előzmény: GEORGIE (16855)
V42 515 Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16856
Nem mondom, én is szívesen fogok arra utazni, és szívesen szívnám majd be a friss őrségi levegőt, ha a bz-nek le lehetne húzni az ablakát... Persze, ne akarjak lehetetlent, 160 km-es sebességnél amúgysem ildomos kidugni a fejünket... :-))
Előzmény: GEORGIE (16855)
GEORGIE Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16855
Az orsegi vonalnak talan egy elonye van:
ha jol tudom a horvat vasutak elegge le....jak a magyar tranzitszalittmanyokat (Lassu vamkezeles, etc), mert ugye az Adria fele a legrovidebb (es az egyetlen) vasut rajtuk vezet.
Talan a szloven irannyal "versenyt" lehet gerjeszteni, de ennyi penzert, ekkora forgalomnak?!

Nem beszelve arrol hogy jo egy evtizedig(vagy tovabb) tartott, mig a Del-Dunantuli hurkot, (hurkat) bedrotoztak, de azert meg a palyavasut teruleten egy-ket dolog is meg raferne...

A 20-asrol meg a 25-rol nem is beszelve...

Es egy kerdes: a nemzetkozi torzshalozati vonalakra eloirt minimalis 160km/h sebesseg az csak UIC ajanlas, vagy az EU-n belul mar kotelezove tettek?


Előzmény: takilaci (16851)
V42 515 Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16854
Nekem is division by zero szokott segíteni,ezért vagyok én az ő hivatalos Mirinda-szállítója... :-))
Előzmény: Zsivány. (16848)
ifj. Kiss_László Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16853
Leó:

Túl sokat nem változtatna a dolgokon az, hogy ha a gádorosi répát Orosháza felé vinnék ki. A vonalat Szentes látja el gépekkel, Orosháza felé is csak 12 tonnás az engedélyezett tengelyterhelés, mivel csak 6,5 km épült át az állomásközből (ami 14,9 km). Így jelen állás szerint a szentesi irány olcsóbb és ésszerűbb. Másrészt nem is baj, hogy a Gádoros-Orosháza szakaszt nem dögönyözik a répavonatok.

Láttan én is a Szentes-Fábián közötti közútfelújítást. Igazából csak a padkát és az aszfaltot javítják, az eleve rossz alapot nem, így két-három év múlva ez is elkezd majd hepe-hupás lenni. Olyasmi ez, mint az "egyszerűsített felépítménycsere" a vasútnál. S ugyebár korunk vasútja még ezt az egyszerűsítettet is egyszerűsíti...

A 147-es kapcsán nem sértődött itt meg senki, csak egy kis pontosítást éreztem szükségesnek, függedlenül Diósgyőr 1905 B.A.-tól.

Takil.:

Nem vagyok a Pályamester szócsöve. Ennyi. Elég jól ismerem, tudom, hogy elég gyakran "befordul" egy-egy kritika vagy észrevétel kapcsán, de soxor igaza is van. Ő szívvel-lélekkel vasutas, és ha olvastad Moldova könyvét, akkor ott is leíratott: az igazi vasutas soha nem fogja elfogadni azt, hogy a vasutat meg kell szüntetni.
Ez egy kissé vakság, de ha nem lennének ilyen elvakult emberek a vasútnál (szándékosan nem MÁV-ot írok), akkor az egész kóceráj már rég nem működne...

A Pályamester úr pedig azért nem válaszol az itt írtakra, mert nincs Internet-elérése. Csak néha.

DJ. Bakter Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16852
Albertus!

????????????????
Igazából megoszthatnád velem a titok nyitját, hogy a lelkivilágod melyik szegmensébe gázoltam bele. Ha megteszed, nagyon köszönöm, de hidd el, őszintén, nem állt szándékomban.

A vezérlőkocsikkal kapcsolatban arra céloztam, hogy a MÁV is rájött, hogy sok a Déliben a tolatás, csak arra nem, hogy ez (TALÁN) vezérlőkkel kiküszöbölhető (LENNE). Biztos úgy jártak, mint a topic kedvencében,a Moldova könyvben, hogy kiégett a vezérlőkocsi homlokfénye, és lecsatolták :-)))))))))))))

Meg egyszer elnezest, hogy megbántottalak.

Udv,
Peter

Előzmény: Albertus (16840)
Albertus Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16850
"Halottakról jót, vagy semmit."

Ez az utolsó nagyon szellemes megoldás! :-)

Előzmény: Zsivány. (16848)
M61010 Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16849
Szia DLala!

"Még mindig kapható potom áron (néhány millió Ft/db) üzemképes Nohab Dániában meg Norvégiában. Még mindig nem késo egy pár darabot szerezni."

De jó lenne, ha tudnál küldeni nevet és címet, hogy kit kell megtalálni ilyen igény esetén a DSB-nél! Merthogy igény van, csak nem a MÁV-é, de annyi baj legyen.

2585

Előzmény: DLala (16820)
Zsivány. Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16848
OFF
Ilyen tekintetben még lammer vagyok, rábíznám ezt egy profira.
Szóval megköszönném, ha valaki elérhetővé tenné a zsivany könyvtárban található index.html filét, amit majd frissítek.
ON

Ha ennyire érdekel, akkor egyenként:
6 részes Selyemhernyó Sv-Reptér-nél
Bz-imádók! Ide skubizz! Bzmot 293
El tudnám törni a karját, annak, aki ezt csinálta!
MDmot 3024 Dombóvár Alsón a Kecskemét-Dombóvár Alsó vonatként
Ugyanez Baján
Az ALCOA KÖFÉM ipari gépe (lengyel széria)
20-aska Kaposváron
M62 175 B.akali-Dörgicsén
Azért nem csak koszos Szergej járt arra! (Igaz, ez nem is Fehérvári:)
Pusztulásra ítélve.
Pusztulásra ítélve 2.
Halottakról jót, vagy semmit.

Folyt.köv.

Előzmény: V42 515 (16847)
V42 515 Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16847
Köszi!

Érdekelnének a többi képek is. Miért nem csinálsz egy linket www.tar.hu/vasut lapról a Te könyvtáraidra?

Előzmény: Zsivány. (16846)
Zsivány. Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16846
A többi:

M61 006 teherrel 1.
M61 006 teherrel 2.
9056. sz személy

Ezenkívül van még néhány új képem a TAR-on, de a html filét otthon hagytam.
(Pl.:Écsi baleset, NOHAB-ok, Sv-i gazban...)

Előzmény: V42 515 (16844)
illesf Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16845
"Anno 1909-ben a Vác-Drégelypalánk vasútvonal a szobi vonal vágányai mellett haladt a „3.” vágányon."

Az információ a Duna-Ipolyvölgyi HÉV történetét feldolgozó konyvből származik (Balassagyarmat, 1999). Az öregebb mozdonyvezetők szerint a régi 2-es út felüljárója már akkor is 3 vágánynyi helyet hidalt át. Lehet, hogy tényleg a villamosítás miatt volt akkor a szélesítés? Valamikor be kellene vetődnöm a MÁV irattárba... Köszi az információt!

Előzmény: gupeti (16828)
V42 515 Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16844
Nekem továbbra sem jelennek meg a linkek képei, pedig igencsak kíváncsi lennék...

Takilaci!

Kultúrált kuss lesz az őrségi vasút kihasználtságáról is? Nagyon kíváncsi lennék arra a tanulmányra, amely bebizonyítota, hogy kell, és az azt alátámasztó megtérülés számítás is igencsak érdekelne...

Előzmény: Zsivány. (16841)
Zsivány. Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16842
Előzmény: Zsivány. (16841)
Zsivány. Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16841
Kicsit hosszú lett, de a nyár is hosszú volt:

Egy friss:

Albertus!

Azért van kevesebb (nulla) vez. kocsi a 30a-n, mert sok olyan vonat van(még több volt) amelyik csak Sv és Bp között igényel villamos vontatást, és így valószínűleg jobb fordát lehet kialakítani.
SZVSZ

És a régiek: bocs, ha volt már szó róla, de le vagyok maradva.

CZZF50! (15386)

Köszi a listát. SZUPER!!!

Átnéztem és találtam benne egy-két gépelési hibát (biztos csak véletlen):

-Bo 20-57 000-149??? 120 db???
Melyik darabszám jó?

-Bc 59-41 000-029 30 db 1978 BAUTZEN
WLAB 70-41 000-019 20 db 1978 GÖRLITZ
Ezek nem ugyanott készültek?

-Nincs szó a listában a sokat emlegetett Bko (20-37)-ről. Ebböl mennyi van? 19-37-böl lett átépítve(átszámozva)??

-Ha a 19-47 RÁBA, akkor a 20-47 is az, nem?

-a Műszaki Táblázatok (mozdonyvezetők részére) egyik melléklete is a kocsitípusokról szól. (műszaki adatokat is tartalmaz)
Szóval: a 88-67 sorozat nem egyezik:
a te listád:
WRR(o) 88-67 000-001 2
WRR 88-67 002-021 22
a Műsz. Tábl.:
WRRo 88-67 000
WRR 88-67 007
WRR 88-67 008
WRR 88-67 009
Melyik igaz?

-BDbt 80-27 -böl csak 300-as pályaszámú van, nem?

-Bzx 24-28. Csak az 500-asról írsz, van 000-ás is. Nem az volt az eredeti, és az 500-as az átalakított?

Amúgy meg készítettem egy közös listát (czzf50+Műszaki Táblázatok)

Ez lett belöle.

GEORGIE! (15355)

"A fekete festesi korszakban a szemelykocsik ablaka egesz volt, nem volt osztott. "

Nézd meg ezeket a képeket!
Ez ennek kicsit ellentmond.
Meg ez is. Nem?

Takilaci! (15233)

"Kimutatható-e különbség,azon falvak népességmegtartó képessége, ahol megmaradt a vasút, és a környezo 10-30 km-n belüli olyan falvak népesség megtartó hatása között ahol nincs (nem is volt )vasút? "

De ennek a felmérésnek mi lett az eredménye??? Itt sem volt különbség?

V42 515! (15204)

"a Bodajkról Csókakö mh mellett a 81-es föúthoz vezetö út mellett, a balinkai vonal keresztezödésében van egy régi megállóhely, az
állomásépület és a világítótestek maradványaival. Érdemes megnézni, amíg egyben van. Ki tudja, milyen megálló volt ez?"

Úgy tudom azt is Csókakönek hívták. 1970-es évek végén (végéig?) járt arra személyvonat: M40 003 + néhány Bhv. Apám ott kezdte a vezérkedést.
Úgyszint Bfüzfö-FüzföGyártelep közt is... Azok a régi SZÉP idők...

MÁS.

Augusztus 29-én az RTL Klub Fókusz c. műsorában bemutattak egy sajószögedi embert, akinek a vonat leszakította a karját, mert indulás után akart felszállni. A fazon azt nyilatkozta, hogy ő ezután az eset után többet nem megy vonat közelébe!
Logikus, mi? Már csak az hiányozna, hogy beperelje a vasutat, mert rokkant lett. :S

MÁS.

Székesfehérvár, 2000 július; 5209/5208 sz. vonat
A menetrendkönyvben a lábjegyzet: Sátoraljaújhely-Budapest-Keszthely, közv.kocsi Cierna nad Tisou-Keszthely
Sv-n a hangosbemondó az alábbi szavakkal illeti ezt a vonatot:
"Sebesvonat indul Budapesten át Ágcsernyőre az V.vágányról..."
A hangosbemodó magánvéleménye:
"Nem mertek felszállni a miskolciak, hiába mondtam be..."
majd így folytatja: "Tájékozódjon az utas, ha utazni akar!" :S

Hát ebből így nem lesz "Európai" vasút! :(

Később - valószínű a panaszok miatt - a szöveg az alábbiakra módosult:
"Sebesvonat indul Miskolcon át Ágcsernyőre az V.vágányról..."

Nem igazán értem, miért nem lehet azt bemondani, ami a menetrendkönyvben van.
Itt nem a Cierna nad Tisou-ra gondoltam (azt magyar ember ki nem ejti helyesen, -bár másol azt modják be-), az legyen csak Ágcsernyő, még ha
nem is mindenki tudja, hogy hol van (nekem is térkép kellett, hogy tudjam), de egy "Sebesvonat indul Budapest, Miskolcon át Sátoraljaújhelyre, közvetlen kocsikkal Ágcsernyőre ..." mindenki
számára érthetőbb lenne.

MÁS.

A "kalauzok gyöngye" július közepén, kánikulában a Szergej vontatta vonat papírjára rávezette, hogy a vonat fűtve volt!
Már elnézést, de normális az ilyen ember? Az még csak rendben van, hogy nem tudja, hogy az M62 nem tud fűteni, Püspökladányban nem sokkal találkozhat(?), de hát 35 fokC volt árnyékban!
Ennyit a statisztikákról. Akármilyen csuda számítógépes rendszert használsz, sz@rt sem ér, ha az adatfelvételt ilyen emberek végzik. És
Magyarországon sok ilyen ember van. Tisztelet a kivételnek.

MÁS.

2000. június, Kisbér állomás
Építik a "magas" peront.
A vonaton a Kisbéren felszállt manusok beszélgetni kezdenek:
"-Komám, csinálják a peront!"
"-Annak a négy utasnak? Amikó' nyüzsgött az állomás, akkó' nem csináltak semmit! Csémen (Csémpusztán) megcsinálták (akkor) a magasperont.
Mos' meg csinálja annak a négy utasnak!"
(A káromkodást nem irom.)

Ahelyett, hogy örülnének, hogy valamire végre van pénz, hogy lesz valami, ami egész tisztességes, és még értelme is van, ehelyett
FIKÁZNAK!
De ezek fognak majd a leghangosabban kiabálni, amikor majd pár év múlva bezárják, felszedik a 13-as vonalat. Akkor persze majd nem mondják:

Minek azt üzemeltetni, annak a négy utasnak?!

Érdemes lenne végiggondolni, tényleg kellenek-e ezek a mellékvonalak?

Ha már az ottaniak, akik használják, is így vélekednek???

És ez engem nagyon elszomorít! :(((

MÁS.

kb.2000 január: Újítsuk fel a peronokat Székesfehérvár állomáson! Terv: térkővel kirakni az egészet.
2000 július: A pénzügyi lehetőség: 450 m2 aszfalt: 1,5 m SZÉLESSÉGBEN 300 m HOSSZBAN A 7. vágány mellett, a betonszegély cseréjével együtt.
Kérdés: mettől meddig legyen az 510 m-en az a 300 m?!

Ehhez nem írok véleményt. :S

MÁS.

Szervező Úr különvonatot rendelt Sv-Csókakő útvonalra, kb. 150 főre. Ez 2 Bhv. A nyár kellős közepén, amikor minden fellelhető kocsi rősítésként fut. Nagy görcsölések árán lett kocsi, ki kell szolgálni a kedves utast.
Különvonatként kell közlekedtetni, a Bz nem bírja.
Előző nap még jön a manus, hogy lehet, hogy 200-an lesznek kéne még hely. Idegek pattanásig feszültek, egy éjszaka alatt képtelenség még
kocsit szerezni. Szervező Úr sértődötten távozoik.
Másnap reggel megérkezik a csapat: 72 fő óvodás gyerek.
Az idegek még jobban pattanásig feszültek: nagy hűhó semmiért, a különvonat szinte üresen közlekedik le. Ennyi gyerek a menerendszerinti
személyvonatban +1 Bz mellékben lazán elfért volna, nem kellett volna különvonat. 2 Bhv szinte üresen futott aznap, szombaton a legnagyobb
nyári idény közepén! :S
Hab a tortára: még jönne 8-10 gyerek, de a nyíri vonat késik 40'-et.

Szervező Úr követeli, hogy várják meg őket. Mondták neki: a megfelelő díjszabási pótdíj megfizetése mellett ennek semmi akadálya. Szervező Úr újra megsértődik, dúl-fúl, szitkozódik.

MÁS.

Bzmot 391 + Ks kocsi egy (Dácsia?) hajtóművel megrakva a Balaton északi partján.
Valószínűleg Tapolca-Szolnok J.j.-Tapolca menet lehetett.

Hogy mire nem jó a Bz?!!! ;)

MÁS.

2000 július 19. szerda
91841 sz. operatív tehervonat Tapolca-Székesfehérvár-Bp.Fradi-Cegléd-Kecskemét-Hetényegyháza
25 db Ks kocsi rohadó katonai teherautókkal megrakva.
Tapolca-Székesfehérvár között továbbította:M61 006A fotók Balatonfüreden készültek:M61 006 tehervonattal

MÁS.

2000 augusztus 9. szintén szerda
9056 sz. vonat
Székesfehérvár-Veszprém
V46 044 Csór-Nádasdladányig bírta, innen a vonat +40 perccel és az M47 2026-os várpalotai tartalékkal folytatta útját.
Veszprémi érkezés a menetrendhez képest +60 perc. 45km -> 2 óra. Egész jó kis nosztalgia vonat volt. Dácsia a 20-ason!!! Régen is így jártak,

csak Szöcske nélkül. :)))

MÁS.

2000 július, Moha-Rakodó állomás
A bauxitrakodás megszüntével selejtezésre váró kocsikat hoztak az állomásra, szétvágás céljából.
A sok régi kocsi között megakadt a szemem valamin. Egy ponyvával ellátott pőrekocsin, melyet nem rég (max kb. a 90-es évek elején) gyártottak.
Azon kívül, hogy poros volt, semmi külső hibát nem lehett észrevenni rajta (nem balesetes).
A kocsi típusa: Rils, száma: 31 55 354 2000-6, ha minden igaz egyetlen darabot gyártottak belőle. Magánkocsi volt és volt később(előbb?) a GySEV tulajdonában is.
Nem igazán értem miért kell szétvágni egy még majdnem vadonatúj kocsit?

Mi a baj vele??? Többet ér ocskavasként??
És az a tucatnyi görgőskonténer-szállító Rákos állomáson??? Azok májusban és augusztusban is ugyanott álltak. Azokat használják valamire??

Akinek van a szóbanforgó Rils típusú kocsiról róla rendes fotója, kérem bombázzon meg vele.

MÁS.

2000 augusztus 30-án a Soproni körzeti híradóban (Szfváron ez a körzeti híradó látható!:S) volt egy rövid hír, miszerint "Meghiusult a Balaton
körüli körvasút megépítése, mert a MÁV nem tudja finanszírozni az építkezést. A körvasúttal lehetővé vált volna a Balaton körüli utak
tehermentesítése."

Az egész hírt úgy adták elő, mintha a Balaton körül nem lenne 1 km vasút sem. Mit akarnak ezek? Aliga és Akarattya vagy Tomaj és Ederics között van olyan nagy forgalom, hogy oda vasutat kellene építeni? Nem felújításról, ÉPÍTÉSről volt szó a hírben! Valaki már megint eldobta az agyát.
Ha meg annyira fontos, hogy Keneséről Világosra vagy Révfülöpről Fenyvesre utazzon valaki (és ezt ne hajóval tegye), akkor a menetrendet kell átalakítani, és közvetlen vonatokat kreálni
Pl.:Füred-Csajág-Lepsény-Siófok útvonalon jelenleg Bz-vel, később meg a már régen várt (Talent?/orosz adósság?) motorkocsival. Nem egyből:

ÉPÍCCSÜNK! ÉPÍCCSÜNK! Kiváncsi lennék az igény-adatokra, ami alapján úgy döntöttek, hogy építeni kellene.
Vagy csak egy újságíró értett félre valamit???

MÁS.

Szeptember elején egy csütörtöki napon Tapolcáról a 9711-el utaztam Sv-ig. M41 + 8 By + 1 Ap + 1 D
Szabadbattyán után végigmentem a vonaton utasszámlálási céllal.
Eredmény:
1.o. : 4 utas + 1 kaller
2.o. nemdohányzó: 34 utas
2.o. dohányzó : 14 utas
Szumma: 52 utas!!!

EGY SZOLÓ BZMOT ELÉG LETT VOLNA!!!!!!!! X( :S

A tóparton kicsit talán többen voltak, de akkor sem kellett volna Bzmot+Bzx+Bzx -nél több!
És már a S19703 sem közlekedett.

Albertus Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16840
Szóval "mindenki sík hülye, csak mi vagyunk okosak, igaz"? A kérdés szerintem az volt, hogy miért nem közlekednek vezérlőkocsival, nem az, hogy szerinted miért nem jó, hogy nem közlekednek velük.

Van, aki tudja, hogy miért van kevesebb vezérlőkocsi a 30a vonalon?

Előzmény: DJ. Bakter (16829)
chrta Creative Commons License 2000.09.27 0 0 16839
bocs a duplázásért.. sz@raXik az egyetemi szerver.. :(((
Előzmény: chrta (16838)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!