Keresés

Részletes keresés

julesaksu Creative Commons License 2005.05.23 0 0 3623

Szevasztok Fiúk!

Itt küldök néhány "friss meleg" képet a mai délelőtti vontatásról. A BoBo a VJSZ-től húzta az "utolsó útjukra" az 5 villamos kocsit az Ereco-hoz bontásra. A Sors keze azonban megkeserítette az utat, hiszen a Jászberényi út keresztezése után "vágánybővülés" miatt sorban kisiklott néhány forgóvázzal a dögszerelvény. Egész nap dolgoztak a MÁV-os, HÉV-es fiúk a tűző napon étlen szomjan, és áldották azt az okost aki ezt a szállítást kitalálta. Nem is sikerült célba érni a szerelvénynek, 1 villamos kocsi kivételével későbbi intézkedésig ott maradt Rákos állomáson.....
Jó éjszakát mindenkinek!
korrektor22 Creative Commons License 2005.05.23 0 0 3622
Köszönöm a kiigazítást. Igazad van. A mostani sebességkorlátozás már a régi 25-ös időszakban is meg volt, ezért keveredtem meg egy kicsit. Azóta a vágányt csak szinten tudták tartani, toldozni, foltozni már nem lehet tovább, át kell építeni az egész állomást.

Tehát akkor pontosítanám: a 2. vágányon 175 m-en van 20 km/h-s, és 725 m-en 40 km/h-s

sebességkorlátozás. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy elindul a vonat Aquincum mh-ről,  nem tud felgyorsulni, mert a híd után 20 km/ h az alkalmazható sebesség, ezt tartja 175 m-en    

+ a vonat hossza, mire ismét felgyorsul 40 –re már ismét fékezni kell, mert elérkezett Kaszásdűlőhöz. Nem egy álomutazás sem a járművezetőnek sem az utasoknak.

Előzmény: Infós (3611)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.23 0 0 3620
Ez érdekes, köszi szépen.
Előzmény: korrektor22 (3619)
korrektor22 Creative Commons License 2005.05.23 0 0 3619
Lakossági igény merült fel, hogy a mostani állomás annak idején nem vette át a régi állomás történelmi nevét, ezért kérték, hogy ha ennek nincs jogi, technikai akadálya, az állomás kapja vissza a Békásmegyer-Pünkösdfürdő nevet. Ez a kérésük lett teljesítve. Csak az állomás névtáblák lettek kicserélve, a menetrendi anyagokban, utasításokban szereplő elnevezések nem változtak, ott továbbra is használatos marad az állomásnév rövidített változata: „Békásmegyer”. Ez a változás nem okoz félreértést, mert Békásmegyer néven más állomás ill. megállóhely egyelőre nincs a vonalon.

Előzmény: Törölt nick (3618)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.23 0 0 3618
Sziasztok!

Nem tudjátok véletlenül, hogy Békásmegyer állomás miért lett átkeresztelve Békásmegyer-Pünkősdfürdőre?
Ha jól tudom a régi állomást hívták így, ami az átjáró előtt van.
Hernyofan Creative Commons License 2005.05.23 0 0 3617
Hát, lesz részed meglepetésekben :) Mindenesetre a ráckevei a legérdekesebb..... Főleg Tököltől. Én Ráckevére max. 3-szor utaztam vele, de szerintem lassult egy kicsit. Először kb. 10 éve utazhattam le odáig, akkor nagyon húzták neki a szerelvények a Ráckeve előtti szakaszon. Utoljára tavaly mentem arra, akkor lassabbnak tűnt. De a vonal a maga egyetlen vágányával, és a MÁV-nál használatos felsővezetékével nagyon érdekes!
Előzmény: Dash 9 (3616)
Dash 9 Creative Commons License 2005.05.23 0 0 3616
A közeljövőben ellátogatok a ráckevei vonalra, mert ott már régen voltam. Kíváncsi vagyok az milyen! Mert a csepeli, szentendrei, gödöllői vonalak közüla gödöllői van a legroszabb állapotban. Annál jobban összetákolt, toldozott-foltozott vonalat nem láttam. Főleg a külső szakaszok.
Előzmény: Hernyofan (3614)
Bálint23-24 Creative Commons License 2005.05.23 0 0 3615
Sziasztok! Én nem a jármüvezetöket akarom megvédeni, bár most magunk- azaz a jármüfenntartás ellen beszélek, de aki a késéssel foglakozik az nem gondol arra hogy valami müszaki probléma miatt késett a vonat? Kinyilhat egy végállásos ajtó amit meg kell keresnie a vezetőnek, esetleg az ajtó jelző lámpa sem alszik el, ez is több perc, esetleg ajtó is leszakadhat, eetleg nem dolgozik a két motorkocsijából csak egy menetre stb. Késések mindig is voltak és lesznek, ez a közlekedéssel jár. Amugy köszi a "dícséretet" ami a ráckevei vonal jármüfenntartását említti. Megprobáljuk a legkevesebböl a legtöbbet kihozni, ez többnyire sikerül, de sajnos néha nem.....
Hernyofan Creative Commons License 2005.05.23 0 0 3614
Az a gond, hogy a ráckevei vonal leglassabb, és leghosszadalmasabb részével, a Pesterzsébet felső - Közvágóhíd szakasszal egyszerűen nem lehet mit csinálni..... Kocsibajárók keresztezik a sineket, a vezetéket is jó lenne lecserélni valami jobbra.... Ezenkívűl néhány lassú szakaszt nem is olyan régen javítottak ki, úgyhogy szerintem megint nem fognak hozzányúlni hosszú évekig....
Előzmény: Dash 9 (3613)
Dash 9 Creative Commons License 2005.05.23 0 0 3613

Sziasztok!

 

A gödöllői vonalon miért nem lehetett elintézni egy komolyabb menetidő növelést?

Az a pár perc nevetséges. Ha belegondolok, hogy Gödöllő egész területén csak max. 40-nel lehet menni!!! És akkor a Csömör felé Cinkotánál lévő hosszú 10-esről és az utána következő 30-asról ne is beszéljünk.

 

Kíváncsi leszek, hogy a gödöllői és a kevei vonalak mikor kerülnek a felújítási listára!

Előzmény: Törölt nick (3608)
Infós Creative Commons License 2005.05.23 0 0 3612

Persze, persze. De már egy ideje vezetnek. Bár ettől még igazad van. Én rühellem, amikor azt mondják egy pénztárosra, hogy "mi az, hogy nem tudja, amikor már legalább 100 éve ezt csinálja". És ha ma kezdte? Jogos.

Előzmény: lbence (3610)
Infós Creative Commons License 2005.05.23 0 0 3611

"Indul még tanfolyam, ki lehet próbálni."

 

Köszönöm a lehetőséget, próbálok majd élni vele!

 

 

"Aquincum megállóhelytől Kaszásdűlőig 25 km/h lassúmenet van."

 

És ezt hogyan kell kitűzni?

(Gondolom csak elírás...)

 

"Mindezek ellenére a járművezetők szeretik a munkájukat, melyet felelősségteljesen, hivatástudattal végeznek. Én nem ismerem a buszos állapotokat, de a HÉV járművezetők munkája biztosan elismerésre méltó."

 

Sajnos a buszosokat én sem ismerem, de a Hév előtt tényleg le a kalappal. Mindent megtesznek, hogy ne legyen vonatkimaradás, és a késés is minimális legyen. Igaz, sok a csere, tegnap is hallottam vagy kettőről, de ennek ellenére a kiemelkedő késések igen elenyészőek. A mostani, 16. verziója a menetrendnek igen időszerű volt, de mind a menetrend, mint a szerelvényforduló, mind a járművezető-forduló többek szerint "lehetett volna jobb is". :P

Előzmény: korrektor22 (3606)
lbence Creative Commons License 2005.05.23 0 0 3610
De az 50 óra is elkezdődik valamikor, nem?
Előzmény: Infós (3609)
Infós Creative Commons License 2005.05.23 0 0 3609

Köszönöm a kritikát, próbálom magam visszafogni! ;)

 

"A tanulok meg nem azért késnek mert bénák hanem mert a pálya olyan amilyen (...)"

 

Akkor ezek szerint a régi, önállóan dolgozó főállásúak más pályán mennek a Batyiig, mert ők nem szoktak késni! :DDD

 

 

Viccet félretéve: úgy gondolom, azért vannak munkamódszer-átadó mellett x órát (asszem 50-et), hogy megtanulják a jármű kezelését a gyakorlatban, hogyan kell a menetrendet betartani/végrehajtani, megtanulják a helyi szokásokat, gyakorlatot, mikor, mire kell figyelni. Nem is ezzel van a bajom, hanem azzal, hogy késett. Ennyi.

Előzmény: Simmons (3604)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.23 0 0 3608
30-40 éves szerelvények, új alkatrész már rég nincs, menetregiszráló minden vonalon, szigorú ellenörzések nap mint nap.

Anno Csepelen S.I. elintézte, hogy a menetidő hivatalosan 13-ról 17percre fel lett emelve a lassúmenetek miatt.
Hernyofan Creative Commons License 2005.05.23 0 0 3607

Én viszont abszulút a másik véglet vagyok: én immáron 5. éve utazom a ráckevei HÉV-en, és egyszer késtem reggel! Ez volt az az ominózus tűzeset a 952-essel, de ott is be tudtam volna menni, mert tettek be pótló HÉV-et Harasztitól! Tehát ott is megoldották! Az igaz, hogy utána gyalog mentünk Szigetszentmiklósig ( ha ebbe belegondolunk, nincs is más lehetőség: erre nem lehet busszal pótolni ), de ettől még a lehetőségekhez mérten jól megoldották a forgalom lebonyolítását. Ha jól emlékszem, akkor a Csepel-szigeten rekedt szerelvények Miklós és Ráckeve ( és/vagy Tököl ) között ingáztak, hogy amennyire lehet, ott is fennt tudják tartani a forgalmat. Le a kalappal előttük!

Meghibásodások persze vannak ( utoljára a héten valamelyik nap, talán Pénteken történt is egy ), de ezekből annyit észlelünk, hogy a vezér Dunaharaszti előtt bemondja, hogy szálljunk át a másik szerelvénybe, mert ez műszaki okokból nem megy tovább. A vonat már ott vár minket, és szinte semmivel nem kell többet állni, mint egy átlagos utascserénél. Késés nincs.

Egyszer volt egy kivételes eset, amikor meg kellett állnunk menet közben kétszer is Miklós, és Haraszti között ugyancsak műszaki probléma miatt. Már úgy tűnt, ott ragadunk, aztán végül beindult a gép. Harasztiban felugrott a "box team", hipp-hopp rendberakta a vonatot, és Vágóhídra megint nem volt késésünk, mert sikeresen behozta a vezérünk.....

A tavalyi tél volt még itt húzós, ugyanis valami rendszeresen szétfagyhatott egy-két kocsiban, minek hatására azon kocsi ajtajait nem lehetett becsukni. Ezt Haraszti előtt a szokásos szerelvénycserével megoldották, ha már túl mentünk rajta, akkor az utasokat előreterelték egy másik kocsiba, a kalauz meg ott maradt a nyitott ajtókra vigyázni, hogy senki ne szálljon fel. Késés egyik esetben sem volt! Az idei télen pedig nem utaztam olyan szerelvényen, amin ez a hiba előfordult volna....

A kalauzok is nagyon rendesek, különösen két hölgy ( bár itt is van kivétel, de kevés ).

 

Szóval a ráckevei HÉV az egy kuriózum :) Én nagyon szeretem, csak ne lenne az a szörnyen lassú Pesterzsébet felső - Közvágóhíd szakasz... Nomeg ki kéne gyomlálni még néhány lassújelet, és kész. Ja, és amit nagyon úúútálok: ne lenne az a rohadt Harasztis betétjárat, mert mindig pofára esek, amikor kiérek a Vágóhídra, és az áll bent... :)

 

A szerelvények is jók, tiszták, sajnos a karcok, meg a rongálások nyomai itt is megvannak, de erről nem a HÉV-ék tehetnek.

De biztos csak mázlista vagyok, azért nem késtem még... De lehet, hogy peches is, mert nagy konkurenciájával, a busszal álltam már két órát dugóban, egy, az M0-áson történt baleset miatt....

 

Na, eleget írtam, a lényeg, hogy véleményem szerint a HÉV egy elég tisztességes szolgáltatás, ha nem a legtisztességesebb a BKV-nál......

korrektor22 Creative Commons License 2005.05.22 0 0 3606
PIBI-vel és SIMONS-al teljesen egyetértek. Ez ma a HÉV valóság.

INFÓS-nak és KOPASZKAPITÁNYNAK:

Indul még tanfolyam, ki lehet próbálni. A HÉV járművezetőknek nem könnyű a munkájuk.

Május 1-től éles üzemben működik a menetregisztráló a szentendrei vonalon.

Nagyon sok a lassújel, ha túllépi és valami esemény történik, vagy csak ellenőrzés céljából letöltik az adatokat, komoly felelősségre vonásra számíthat.

Biztonságosan, balesetmentesen kell közlekednie: nem zárhat ajtók közé utast, nem ütközhet, nem gázolhat, még akkor sem, ha a balesetveszélyt (mint ezt szinte rendszeresen) az idegen fél felelőtlensége, figyelmetlensége idézi elő. Úgy kell közlekednie, hogy előre látható, vagy váratlan balesetveszély esetén a balesetet el tudja kerülni. Kikerülni nem tudja, tehát figyelmesen kell indulni, és időben meg kell tudni állni.

Mindezt olyan körülmények között, hogy a gyalogosoknál, gépkocsivezetőknél (főleg erős fronthatásos időszakban) nagyon rossz a közlekedési morál. Sok esetben teljesen figyelmen kívül hagyják, hogy a HÉV-nek hosszú a fékútja.( nem olyan, mint amilyet ma az Forma 1-en láttunk).

Ha mindent elkövet, amit tehet és mégis bekövetkezik a baleset, hosszú időre leáll a HÉV közlekedés, és aki ismeri a közúti állapotokat az tudja, hogy a reggeli csúcsban a szentendrei HÉV-et (de ez igaz más vonalakra is) csak elméletileg lehet busszal pótolni.

Aquincum megállóhelytől Kaszásdűlőig 25 km/h lassúmenet van. Már évekkel ezelőtt fel kellet volna újítani a pályát, hisz az nagyon rossz állapotban van. Igaz ez más műszaki állapotokra is, éppen ezért létkérdés, hogy a rekonstrukció megvalósuljon.

Mindezek ellenére a járművezetők szeretik a munkájukat, melyet felelősségteljesen, hivatástudattal végeznek. Én nem ismerem a buszos állapotokat, de a HÉV járművezetők munkája biztosan elismerésre méltó.

Ilyen állapotok mellett büntetést csak akkor kap a járművezető késésért, ha az az Ö trehánysága miatt (nincs kint a vonatjánál időben…stb)keletkezik.

Rég nem szóltam hozzá. Ennek oka egyesek cinikus mocskolódása, illetve a helyzet alapos ismerete nélküli vélemény nyilvánítás, megbélyegzés. Zárszó, amit a varju is mond: KÁR.

Előzmény: Törölt nick (3605)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.22 0 0 3605
Tudjátok mit? Ba.ss.tok meg, lehet jönni HÉV-vezetőnek aztán lehet ugatni rájuk! :P
Simmons Creative Commons License 2005.05.22 0 0 3604
Azt ,hogy ki vezette a HÉV-et senkinek semmi köze még ha mint mondod utána tudnál nézni akkor se adhatnád ki a nevét se utasnak se más érdeklödönek.Az meg mint köztudott a késést meg lehet magyarázni de ha valaki korán lenne azt nem. A buszosok ha nem állnak meg egy pár megálloban azt senki nem teszi szová de ugyanezt probálják ki a HÉVvel máris utaspanaszok tömkelege fog érkezni. Mig a Hévnél probálnak odafigyelni a menetrendre addig a Buszosokat még a pontos indulás sem pedig egy ugyanazon cég vagy rosszul tudom.A tanulok meg nem azért késnek mert bénák hanem mert a pálya olyan amilyen és ha ide akarsz vizsgázni Batyira akkor ezt tudnod kellene." Ha lehet ne legyél ilyen mindenlébe kanál mert az semmi jót nem szül Ez jó tanács."
Előzmény: Infós (3603)
Infós Creative Commons License 2005.05.22 0 0 3603
Igaz, elmondani úgysem mondanám el, hogy ki volt, de talán utána tudok kérdezni. ;-) Valamelyik nap reggel mentem "be a Városba" (Ba érk. 9.34), és a Hév 5 perc késéssel érkezett a megállóba. Azt hittem, az agyam eldobom. Késésben voltam, siettem, a reggeli csúcs végén úgye már minden ritkábban jár, de a tömeg akkora, mint addig, én meg ... Mentségére legyen mondva, munkamódszer-átadóval jött a vonat, nyilván szegény új fiú nem tudta, hogy mennyi az az alkalmazható sebesség is pontosan. Esetleg a gyorsuláskiválasztó kapcsoló maradt 1-esen, vagy nem tudom.   :-((((    
Előzmény: kopaszkapitany (3602)
kopaszkapitany Creative Commons License 2005.05.22 0 0 3602

Sziasztok!

 

Tegnap este nem kívánnok senkinek,ami történt szt-i HÉV vonalán.Az történt hogy tegnap este 21:12-kor kellett volna jönnie Szentendréről Békásra eleve késett a HÉV 1 percet(21:13)mondom magamba nem baj jobb pályákon majd kicsit fölgyorsul,csak gondoltam.Csillaghegyen egyszerre indult a 42-es busz meg HÉV.Csillaghegytől Aquincumig durván 45Km/h sebességgel mentünk.Aquincumnál lestem a buszt hogy hol van amely Csillaghegynél láttam,sehol Aquincumtól-Kaszásig tök lassan mentünk megértem szar a pálya.Kaszástól-Árpád hídig durván 50km/h.Árpád hídon(Szentlélek tér) már bent állt a 42-es busz,amit Csillaghegyen láttam,és Hévről leszálltam 21:31-kor!És minden az orrom előtt ment el az 1-es villamos,3-as metró meg stb...,vagyis 12 perces út helyett megtettük 18 percet.Hév vezetőt aki tegnap vezette(977),remélem megkapja amit megérdemel.

 

Üdv        

Bálint23-24 Creative Commons License 2005.05.21 0 0 3601
Persze vannak ilyen estek is. Nem lehet mindenhol ott egy BKV-s, aki vigyáz a kocsikra.... és ha baj van segít. Igen, a szerelvénycsere ilyenkor nálunk is megvan Ráckevén vagy Dunaharasztin. Aztán amint kész a javítás vissza adjuk a fordájába.
Előzmény: Infós (3600)
Infós Creative Commons License 2005.05.20 0 0 3600

Igen, de azért csak elmegy majd' 21 km-t törött/kiesett ablakkal. Volt, hogy a vjv. engem kért meg, hogy amíg dolgozik, addig álljak már én az ajtóhoz. (Persze le volt zárva.)

 

Megtörtént, hogy a Ba-ra menő vonatra az alagútbejáratnál dobtak követ. A vonat tetejét találták el, de szegény - pechére - túl gyorsan jött, betört a jobb oldali kisablak elől. Se-n lecserélték. Nyilván kiveszik ilyenkor a fordájából a vonatot, megcsinálják aztán visszacsere. Lagábbis nálunk.

 

Volt, hogy Margit-hídon álló vonat ablakát megütötte egy ember, de pechére az ablak betört. Ba-n lezárta a vezér, de a következő induló már ő volt mégis, utasokkal. Biztonsági őr sem volt a vonaton...

 

:(

Előzmény: Bálint23-24 (3598)
Zol Creative Commons License 2005.05.20 0 0 3599
Halálos gázolás – kutyája rántotta a HÉV elé
részletek (mno.hu)
Előzmény: Infós (3595)
Bálint23-24 Creative Commons License 2005.05.20 0 0 3598
A jármüfenntartás NEM adhat ki szerelvényt kitört vagy repedt ablakkal. Mert ugye kihajol a T. Utas és a jelzö vagy oszlop szétloccsantja az agyát.... Ezt senki nem vállalja be. A Jármüvezetőnek - ha ajtóból törik ki az üveg - le kell zárnia azt az ajtót ha jól tudom.
Előzmény: Infós (3595)
M.VIII Creative Commons License 2005.05.20 0 0 3597

Hali!

 

Elnézést kérek, félreértettem.

Előzmény: lbence (3594)
M.VIII Creative Commons License 2005.05.20 0 0 3596
Oké, oké, így már érthető. :)
Előzmény: Bazsi75 (3592)
Infós Creative Commons License 2005.05.20 0 0 3595

Nem szokott az zavarni senkit, sőt karcos sem lesz... :((

 

 

MÁS:

 

Szépvölgyi út mh-en a szentendrei vonalon volt valami akció a bal vágányon, Aquincumig állnak a vonatok... Állítólag valami idős nő csinált/nem csinált valamit...

Előzmény: tweety83 (3593)
lbence Creative Commons License 2005.05.20 0 0 3594
Aszittem, egyértelmű, de úgy látszik, nem mindenkinek...
Előzmény: Bazsi75 (3592)
tweety83 Creative Commons License 2005.05.20 0 0 3593

Tavaly meg egyik szentendrei szerelvényen az első kocsi első ajtó-ablaka volt kiszedve/kitörve. Nekidölem aztán kilógott a hátizsákom, még jó hogy álltunk.
Érdekes módon tömve volt a HÉV és senkit sem zavart a kitört ablak, a vezér is úgy ment.

Előzmény: Hernyofan (3591)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!