Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Felesleges lenne panaszkodni mert úgyis teljesen leszarják az egészet. Ha érdekelné őket csak egy kicsit is, nem lenne ilyen állapotban az utastájékoztatás.
Nem szeretnéd ezt a problémát a hivatalos csatornákon bejelenteni, mint egy semennyire sem hivatalos index fórumra írni panaszod? Lehet akkor el is jutna a probléma az illetékesekhez.
Ha már így többször felhoztam Sopront, most ha már így vissza áll a menetrend, az utastájékoztatás minőségével nem akar valamit csinálni a kedves Volán? (tudom hogy nem a város dolga mielőtt valaki ezt mondaná). De amióta az új OBU-k vannak kikerültek a következő megállóhely bemondások, nagyon sokszor nem működnek a külső kijelzők, a belső kijelzők meg pl az MAN-eken, valamint nagyon sok másik buszon egyáltalán nem működnek (olyanokon sem amiken régi obuval működtek, pl Citarok). A totemoszlopok is kevesebb információt közölnek mostanában ahogy észre vettem, bár nem annyival hogy számítson.
LKN-330 BN18-as, mely tavasszal átkerült Sopronból Zeg.-re, majd nyáron onnét Győrbe.
JIW-431
JXF-373
JXF-374 Utóbbi három mind I-es Conecto Zalából.
...továbbá 4 db KPK-s Volvo 770A melyek még nem tűntek fel sehol, de kezdetek kezdetén többen azt állították még, hogy helyközibe mennek. A nyári tömeges selejtezések miatt, viszont lehet érdemesebb lenne nekik is a helyi járat.
Ezek mind csuklósok.
Szóló terén érkezett 13 db BYD és Zalából az LGV-392, LGV-393. Egyébként kevesebb szóló állt le, mint amennyi érkezett, így most valóban ezekből többlet van a városban, és erre a korábbi években nem igen volt alkalom, hogy csuklós járatokat kényszerszólósítsanak. Nyár óta viszont itt is elkezdték.
Paradox, hogy az egykori soproni ANY537-nek, mely 30 évesen lett átadva Győrbe és már akkor is matuzsálem korban lévő kocsinak tudhattuk be végül sikerült túlélnie a Sopronból utolsóként búcsúzó, egyébként 16 évvel fiatalabb HZE-113-at is. Nyilván ez köszönhető a 2004es vázcserés felújításának.
Most már utolsó mély Rábások egyike is országban.
---
Egyébként a HZE-s buszról így tudni valamit? Szept. 21-én lejárt a műszaki. Ha ne adjIsten októberben beindul a régi menetrend, és több tartalék kell akkor van még esélye a feltámadásra?
Nincs semmilyen rendszer a csuklós kiadásoknál Sopron esetében. Mint ahogyan a lejjebbi hozzászólásokban is írták, hétvégére 12-esre csuklós.., hol reggeli órákban nem hazudok 4 embernél több nincs, tehát nem hogy BN18-as, de ha a sofőrnek van egy 9 személyes kisbusza és azzal indul el, még azzal is le tudja dolgozni a járatot. Hétköznap esti órákban esténként az 1/2 és a 10-esre sorban adják ki a csuklóst, holott akkor már simán (és hétvégénként is egész nap) elég lenne a szóló kiadás is. Ekkor viszont érdekes módon nem gond hogy a többet fogyasztó nagy befogadó képességű járművek vannak utcán. Ha már egy járatot kellene említeni, ahol tényleg szükséges lenne csuklósítani erre a menetrendre, az a 3-as délutáni csúcsban, mert az tényleg mindig tömve van.
Fel szokott tűnni ott csuklós, nem egyedi eset. Évekkel ezelőtt még töltöttek is fel egy utazós videót az ANY-537-ről, mely épp ezen a viszonylaton lett dokumentálva: https://www.youtube.com/watch?v=GD3i8lpCiKA (Nem saját videó)
Kicsit furcsa kérdés lehet, de Sopronban vannak olyan járatok amin soha nem közlekedik csuklós busz? Jelenleg épp 12-esen láttam a KZX-525-öt, szerintem soha nem láttam rajta csuklóst, meglepődtem kicsit.
Nem ismerem Sopron közlekedését közelebbről. Viszont pàr hete lejutottam a vàrosba,sikerült kifognom egy szólót 2-esen 14:00 fele.
Utaslemaradàs közeli àllapot volt,heringarti,egyértelműen csuklóst igényelt volna a jàrat. Többen nem tetszésüket fejezték ki. Persze ha lenne kapacitàsnövelés,lehet eloszlana a tömeg.
Győr is hasonlót visz véghez 10 db csuklós lett leàllîtva júniustól,és ha jól szàmolom csak 2 érkezett a helyükre. Persze papîron a db szàm megvan a Byd-kel. A 14-es ahànyszor ott jàrtam egy tömött jàrat volt,rendszeresen szóló viszi most màr,ahogy nézem utason.
Közben visszanéztem 671en pontosan fél év műszaki van,valamint az ANY/ELJ pàros is december közepéig forgalmis.
Persze bàrmikor megàllhatnak a 2 CCZ-ből kiindulva...
Azért szemlélem ennyire,mert végülis csak az orszàg utolsó 3db hagyomànyos 280-asàról van szó ami közforgalmis.
Vàrpalotàn a megmaradtak,illetve a LOC728,valamint a győri helyközisek màr màs tésztàk,igazàból facelift nélküli C80-asok.
Kissé nevetséges, hogy a visszaállított menetrendet úgy híresztelik, mintha a "normál"-hoz mérten bővítenének most 40%-kal. Örömmel tölt el, hogy legalább az eddigit visszahozzák, de az is részben hiányos egy Sopron méretű város igényeihez viszonyítva. Győrben sikeresebben tudták az évek során a város folyamatos növekedéséhez igazítva tartani a menetrendet, itt viszont még bőven mit lehetne csiszolni rajta.
Igen a szólókat ezért is kérdeztem, csak valamiért volt az emlékezetemben egy olyan időszak amikor volt a 9 A21 és több BN12 mint a mostani BN12-es állomány, de ez lehet csak az emlékezetem összemosása, ezért nem is tudom.
A KMG és az LKN tavaszi távozása után nem sokáig maradt a készlethiány -2, mivel az SRD-s Lion's City-k érkezésével az 524/525 át is ment helyire. Jelenleg is az egyik az O345G helyett közlekedik. Darabszám megvan. Már csak a fordák visszaállítása hiányzik ami hamarosan jön, erről még nem számoltak be hogy mikor is.
Emlékezeteim szerint a korábbi szólók még az A21-eseknek köszönhetően lettek cserélve.
Jó lenne tudni akkor az a régihez nagyon hasonló menetrend hogy fog kinézni. Lehet 1-2 fordával kevesebb lesz. Nemtudom arra mennyire lenne elég ennyi busz mint amennyi van, de már volt szó elektromos buszokról hogy hoznak majd egyszer ide is, most itt lehet az alkalom.
Amúgy a rossz emlékezetem miatt kérdezem, lesz erre Sopronban elég busz hogy vissza állítsák a régi menetrendet? Azt tudom hogy 2 db BN18-at elvittek a ritkítás után (KMG és LKN), meg talán szólókat is vittek(ebben nem vagyok biztos és nem akarok hülyeséget állítani)
Annak, hogy nem sok értelme van már a tartalék kocsikat üzemekhez kötni, megyei tartalékokként lehet az egyre fogyatkozó létszámú megmaradtakat tekinteni. Mindenki azt viszi, ami épp kiadható az adott telepen. A 673 pl. egyenlőre marad is Győrasszonyfán.
KPK-k majd akkor, ha sikerül őket normális állapotba hozni...16 éves, millió feletti futásteljesítményű, felújítást sosem látott kotla az összes.
Múlt héten és hétfőn HSW-673 dél irányába tartott Győrből egész nap, holott az óvári tartalék.
JXZ-915, ami egyébként csornai tartalék, ma is és már múlt héten is kapuvári járatokon van, többek közt Sopron-Győr is ( 7071)
KIT-120, mely kapuvári tartalék dolgozott 3-4 napot a GZF-214 helyén (mely a GNX-334 helyére került be 'török zászlós busz') majd most megint visszatért Kapuvárra.
----
A 4 db KPK-s Volvo mikorra várható a forgalomba? Az ősz selejt HZE-112-őn kívül minden helyközi 280/C80 aktívan közlekedik. Vagy végül mégis helyibe kerülnek ezek, kérdezem a CCZ-429 és 430 selejtezéséből kifolyólag.
Ugyanaz áll vissza, mint ami okt 22-ig volt érvényben tavaly, az asztal alól veszik elő azt a tervezetet.
Nem védeni akarom őket félre ne értsd, ezt viszont tényleg mondták már akkor, mikor a módosítást bevezették, hogy amint tudják megy vissza minden a régi kerékvágásba. Pár helyi busznak a fordájába tettek tavaly helyközis fordákat, lásd az MRZ-374 kópháza/rákos, gondolom ezeket visszaalakítják úgy, ahogy volt a helyis ritkítások előtt, azt viszont hogy embert honnan szereznek a bővítéshez már komolyabb probléma. Győri sofőrök szemszögéből még kevésbé égető is, viszont Sopront nagyon sokan hagyják ott és vállalnak állást az osztrák buszos cégeknél.
Nem azt vártam hogy ő jelentsen be valamit, csak, hogy legalább valami tájékoztatást adhatott volna hogy melyik intézkedés mikorra lesz visszavonva. Azt sem mondta meg a közvilágítás mikor lesz visszakapcsolva, vagy mikor nyílik meg újra a GYIK
A 10B és a 20Y létrehozása kényszermegoldás volt. A 10B azért kellett, mert abban az órában pont nem megy 3-as, az Erdei iskolához viszont meg kellett oldani az eljutást, ezért meghosszabbították egy megállóval a 10-est. A 20Y meg azért kellett, mert ugye a fél 8 ill. fél 9 körül induló 5A eltűnt a menetrendből, az igény azonban megmaradt az Ipar körútra való eljutásra, így a 20-ast meghosszabbították az Ipar körútig.
Ha viszont a korábbi vagy ahhoz nagyon hasonló menentrend tér vissza, akkor valószínűleg nem fog hiányozni a menetrendből sem az a 3-as, sem az a két 5A, így okafogyottá válna a 10B és a 20Y.
Ha a jelenlegi teljesítményt bővítik mondjuk 50%-kal, még akkor sem lesz a város a régi menetrend közelében sem. És az 50%-os bővítés és költségei egy elég drasztikus szám egy városi politikusnak. Jó, ha a töredékét bevállalják...
Tetszik hogy annyit tudni az egészről egyenlőre, hogy majd valamikor visszatér. Meg nincsenek pontosítások. Pl a ritkítás után bevezetett 10B és 20Y járatok maradnak?