Mérj meg egy ilyen 3 küllős 16-os alufelnit is. Ne azt a 15-öst, amid van.
Egyébként vitathatalan, hogy a létező legjobb gyári felni Landy-ra, az ősrégi RRC szegecselt acélfelnije. Csak már ritka, és relatíve drága.
Tegyük hozzá, hogy a 3 küllős range alufelni nehéz, mint a kő. Iszonyatos anyagvastagságú (itt-ott majd 3-4centi), borzalmasan erős felni. A 15-ös felninél jóval nehezebb.
Elhoztam Tie „varázspaszuly” méretű abroncsait, kipróbálás céljából.
Még az este felcsavaroztam, mert holnap beletekerek a vasba kb100km-ert.
Hogy mik az első tapasztalatok, azon kívül, hogy a mellemig ér a motorháztető?
Kerékcserekor felemeltem az autót, aztán levettem a kereket, majd még feljebb emeltem az autót és felraktam az új kerekeket. A hátsó lökös majdnem a csípőmig ér.
Elsőre az jött le, hogy a nagy kerekek érezhetően nehezebbek. Bár a régik, és az Tie féle gumik is alufelnin vannak, érezhetően nehezebbek a nagyobb méretű kerekek. Ez bizonyára befolyásolni fogja a gyorsulást, de konkrétumot, csak a teszteredmények után mondhatok.
Ráadásul, holnap csavarbeszerző körútra megyek, hogy tesztelni tudjam a 205/80R16 gumikat is, amiket valószínűleg átrakatok egy szuperkönnyű alufelnire, hogy még kisebb terheléssel rontsam a meghajtóerőt.
Érzek én... pl. rosszul érzem magam, mióta behorpasztottam a bal első ajtót, meg már több, mint egy hete nincs időm/lehetőségem kicserélni a kardánkeresztet... olyan érzés, mintha beteg lennék :)
Eddig mindig ez vót.
Geri is felrakta a kis kerék helyett a nagyot, Frankhiller kartács ugyanígy.
Kerék felrak, hátralép kettőt, és akkor jön egy "hazaértem" érzés, amolyan "na most állt össze a kép". :)
Ennél kevesebbért tényleg csak úgy lesz, ha van valakinél otthon egy dobozban. Ami elég valószínű, csak lehet, hogy köll itt még egy darabig kiabálni a kollégáknak, mire valaki fölébred.
Ja, egyébként az ALU-hoz való csavarokból is van több fajta. Aminek (megfelelő szögű) kúposra esztergálták a végét, azzal fel lehet tenni lemezfelnit is.