Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Mi is ezt a márkát választottuk , nagy reményeket fűzök hozzá pénzügyileg és kényelmi szempontból is . Sajnos még van egy kis meló beköltözés előtt úgyhogy a próbaüzem még várat magára egy kicsit . Köszi a választ .
A lakás bruttó területe 2x70m2 ebben benne van a "lépcsőház". Még van egy 75-80m2-es pince magasságában a külső fal bő feléig a földben van és a pincét csak temperálom 10-15 fokra. Az össz területnek a 2/3-a radiátoros az 1/3-a padlófűtéses. A lakószobákban alacsony vízhőmérsékletre mértezett radiátorméret van. Ez azt jelenti, hogy -20 fokban 50 fokos előremenővel lehet kifűteni (végpont a kazán beállításánál). A pf-es köröknél egy keverőszeleppel 30 fokos vízzel lehetett kifűteni a helyiségeket idén télen is. A ház hőigénye 13,2kW -14 fokban 22 belső hőmérsékletnél a lakóhelyiségeknél a pincében 15 fokra méretezve a Winwatt szerint. Nem számoltam a pince földben lévő részével és az ablakokat 2,5K-val számoltam 2K helyett. Eszerint 7-9 fokos külső hőmérsékletnél kell 3,5-4kW teljesítmény ami a kazán alsó modulációs tartománya.
Papíron úgy néz ki egész télen kondenzációs üzemben tudok fűteni és a tél nagy részében kényelmesen a modulációs tartományban üzemelhet a kazán. Ez az elmélet a többi majd kiderül télen:)
Ja, a lakás 95nm... (Szóval nem ház.) 3 szobás a lakás, a középsőnek 2 ablaka is van, a diagramon a piros vonal az eredeti adat, látszik, hogy a benapozások miatt mekkorákat tud ugrani.
Magunk miatt rögzítettem naponta az óraállást. (Tudok, csak levontam az ide kirakott diagram forrásadataiból rendre 1 köbmétert. :-) ) A 2007-2008-as télen folyt a lakásfelújítás, a vicc kedvéért beraktam egy hőmérőt, a legalacsonyabb hőmérséklet 13 fok volt. Szóval, hiába huzatol a lakás, mint az állat, nagyon jó a fekvése, és alul-felül fűtenek.
Nyugodtan elhiheted. Van max. 80 nm külső falfelülete, alatta és felette laknak stb. Ehhez képest nekem 400 nm külső fallal, 200 nm födémmel, 200 nap talajjal érintkező padlóval a napi átlag 25 köbméterem nem is túl sok, pedig most akarom elkezdeni az igazi szigetelést :))
A kölemúltban én is kondenzációs kazántulaj és felhasználó lettem. A rendszer egy Junkers 14kW-os kazán és egy 120l-es tároló szintén Junkers, időjáráskövető szobatermosztáttal működik (természetesen Junkers). A kémény koncentrikus kialakítású 10 méter.
Jelenleg csak melegvíz előállítására használtuk, de eddig is elég pozitívak a tapsztalatok. Melegvíz készítésénél nagyon odafigyel a kazán vezérlése, hogy a lehető legalacsonyabb előremenővel fűtse fel a HMV-t, így szépen csordogál a kondenzvíz, 1-2 nap alatt kb. bő egy liter jött eddig össze. A termosztát a kazánnal két vezetékkel van összekapcsolva. Ezen keresztül kapja a tápot a termosztát és az összes adat is ezen megy, érkezik (BUS rendszer). Minden felprogramozási paramétert ezen keresztül lehet megadni, a kazánhoz nem kell odamenni, mindent kényelmesen a lakásból lehet intézni. Sok adatot lehet ellenőrizni (aktuális külső hőm. előremnő hőm. tároló hőm., talppont-végpont és ezek beálított (kívánt) értékei).
Ezelőtt egy sokkal fapadosabb rendszerem volt modulációs de nyílt égéstérrel és egy alaposan túlméretezett (24kW) kazánnal így kb. -5 -10 között sikerült egy kicsit modulálni addig olyan rövid ideig ment, hogy nem fordult meg a víz a rendszerben. A tároló egy Hajdú volt.
Idén télen mértem a fogyasztást és rögzítettem kb. a külső átlag hőm.-t is. Jövő télen jön az összehasonlítás.
A kérdés érthetetlen számomra, de bizonyára benne van a hiba. Adott egy gázóra, a szemem, meg minden nap egy adott idő, amikor leolvasom, majd rögzítem az óraállást egy Excel fájlban.
Ez jól hangzik! Én most építem a családi házam 130m2 fűtött területtel. Az átlag belmagasság nálam kb 3,6 m lesz. Nagggyon kíváncsi leszek, hogy jövő télen, mennyi lesz a fogyasztásom. Nálam 30-as Leier tégla van 10cm drivyttal, és egy Buderus GB042 kazánnal kombinálva.
Jelenleg egy kis házikóban lakom, 52m2 és 2,2 belmagasság, 60cm-es szigeteletlen vályog fallal. Itt 3,8 m3/nap volt a fogyasztásom egy egyszerű Junkers kombicirkóval...
Szevasztok, elzártam a gázcsapot. Persze lehet, hogy még lesz itt hideg, de már napok óta nem kapcsolt be a kazán. A napi átlagfogyasztásunk 4.87 köbméter volt naponta úgy, hogy (kicsit megkésve) november 14-től indult el a fűtésünk, és április 2-án vége (egyelőre). Tehát, ha mondjuk két héttel korábban kezdtünk volna el fűteni, ahogy normálisan meg is tették az emberek, akkor bizonyára 4.5 köbméteres napi átlagfogyasztásunk lenne. Ja, a lakás 95nm, 3.2m belmagasság, dél-délnyugati fekvésű, 5cm hungarocell, nagggyon régi nyílászárók (van huzat bőven, nem kell szellőztetnünk egész télen). Szép nyarat!
Rég jártam erre,de sajnos rengeteg dolgom akadt anyagbeszerzés terén. Hát fülembe tetted annó a bogarat és húsvét után szigeteljük a házat. észak oldal 10cm, a többi 8cm. ennyire van keret. Fűtést is átalakítjuk egy picit. a régi 30éves lemez kazán helyett egy új immergas öntvény kazánt teszünk be + szivatyú, de rendszer nyitott marad. Ha marad pénz, akkor a fégc-30-as helyett lehet valami atmoszférikus kisebb teljesítményű kazánt szerzünk majd be. Persze majd meglátjuk milyen lesz a helyzet a szigetelés után.
Itt is megkérdezem a TermomaxINKA tulajdonosokat, főként a több éve ilyen kazánnal rendelkezőket, hogy meg vannak-e elégedve ezzel a kazánnal. Pozitívum, negatívum, tapasztalatok, minden ilyen jellegű infó érdekelne. Előre is köszönöm a válaszokat.
Vennék egy időjáráskövető szabályzót a Junkershez és érdekes módon az inhomogén FW 200-as olcsóbb 10 ezerrel a homogén FW 100-ashoz képest. Csupán radiátorok vannak, oda nem homogén kell? Vagy mi a különbség közöttük? Vehetem az FW 200-ast?
24kW körüliek voltak a háztartásiak. A maiaknak már jobb a szabályozásuk, nincs őrlángjuk (és szerintem valamivel lassabban gyújtanak be, mint a régiek). Tapasztalatom szerint az otthoni új átfolyósnál (a régi 22 éves korában végelgyengült) sokkal több langyos/hideg vizet kellett elereszteni.
Ez igen. Korrekt válasz volt. Mellékesen kérdezek valamit (nem kötözködés, csak kíváncsi vagyok): amikor én gyerek, ifjú voltam (kb. 20 éve), akkor nekünk átfolyós "csak" bojler volt. Vajon az hány KW-os volt? Arra emlékszem, hogy a hajmosás mindig egy horror volt, hol hideg, hol meg forró víz jött. Lehet, hogy azért nem tusoltunk anno, mert ott is ez a helyzet lett volna. Mindig fürdés volt.
Attól függ mennyi és milyen meleg vizet akarsz. Elméletileg 4,2kW kell egy liter víz felmelegítéséhez 1 fokkal 1 másodperc alatt (-gyakorlatilag kicsit több). Ha neked 10 liter kell percenként, amin 40°C-ot emelnél akkor legalább 28kW-os kazánra van szükséged. Magyarul átfolyósban kis teljesítményű kazánt nem szabad (no meg nem is nagyon lehet) venni. Csatlakozva az előttem szólókhoz: átfolyósat ma már nem érdemes beépíteni. Sem komfortban sem megbízhatóságban nem azt nyújtja, mint egy tárolós. (Elég pl a vízkő okozta problémákra gondolni. Nálunk -a reklámoknak megfelelően- kemény a víz. Emiatt 1-2 évente ki kellett savazni az átfolyós kazánt. A tartályosból pedig tízévente ki kell borítani a vízkövet.) A legegyszerűbb, ha tárolós kombikazánt veszel.
A hasraütősök csak ismerősök voltak... A vízvételi helyek szerencsére közel lesznek. Kiszámoltatom korrekt módon, addig valóban csak ötletelni lehet, azért kösz a javaslatokat.
Igazatok van, azt hiszem, először is kellene egy korrekt számítás a hőigényre vonatkozóan. Ezt hamarosan meg is csináltatom. Amúgy valóban kombira gondoltam, és arra, hogy így olcsóbban és egyszerűbben megúszhatom a dolgot.
Igazad van ! Csak azt nem értem akkor hogy mi ez a teljesítmény mizéria.
Lajosnak igazsága van, hogy fontosabb lenne a pontos hőveszteség számítás. Ennek ismeretében, meg hogy nminél kisebb teljesítményre tudjon modulálni a kazán, lehetne konkrét típusban gondolkodni. Lehet hogy a HMV kérdés is könnyebben megoldódna.
Sokkal fontosabbnak tartom azt, hogy inkább tudja meg, milyen a ház hőigénye. Először 10KW-ot írt, utána már felmerült, hogy valaki 5KW-ot számolt ki neki -15 fokra. Én másodlagos szempontnak tartom a melegvizet, sokkal több lóvé megy el fűtésre.
"Úgy érzem, igen ritkán várható ilyen probléma, nem éri meg a két berendezést."
Milyen két berendezésről van szó tárolós esetén ? Egy kazán van és vele egybe (alá) vagy mellé elhelyezve a tároló. Ha külön akarsz átfolyóst, akkor annak viszont kell külön kémény, métere 10ezres nagyságrend, azaz könnyen lehet hogy árban sincs difi. Persze ugyanúgy foglal helyet a lakótérből mint a tároló.