Egyelőre még csak képeken láthatjuk a Peugeot 5008-at. Próbáljunk összehozni egy jó kis oldalt arról, hogy kinek mennyire tetszik, min változtatott volna, illetve ha majd kapható lesz, kinek mi a benyomása, milyen hibákat talált, illetve mi az, ami a többi autóhoz viszonyítva pozitív értelemben említésre méltónak talál. Hiba és balesetmentest!
Sikerült leszednem a pótkereket. A csörlő tekerésekor éreztem, hogy enged valamennyit, de pár fordulat után már csak "ugrál". Azt hittem, hogy a csörlőben ment szét valami és ez miatt nem jön le a kerék, de mikor levágtam a csörlőházat összetartó szegecseket és szétszedtem, akkor látszódott, hogy nem itt van a baj. Már csak egy lehetőség volt, hogy a bowdenházban ragadt meg a bowden, úgyhogy párszor komolyabban megrángattam a kereket és le is jött. Egy kicsit megnyomorgatta a bovden a vezető tárcsát, de ezt megigazgatva és megzsírozva már össze is lehetett rakni újra az egészet. A jól bezsírozott bowdent is megjárattam a bowdenházban, úgyhogy remélem most egy ideig nem lesz probléma vele. Pár képet is készítettem az alkatrészekről. A szét és összeszerelés lépéseit nem fotóztam le, mert elég zsíros volt a kezem és így nem akartam a fényképezőt tapogatni, de szerintem aki ért hozzá, az ennyiből is látja, hogy nekiálljon-e a feladatnak egyedül, vagy bízza szakira. Amúgy nem gondolom, hogy azok a nagy fogak szét tudnak nyíródni benne. Inkább az az elképzelhetőbb, hogy a műanyagról letekeredő bowden szétnyomja a vájatokat és ez miatt megszorul az egész.
Egy másik kérdés. Tapasztalt-e valaki olyant, hogy az egyik ajtó, (nekem a vezetőoldali) nyitását nem érzékeli a rendszer. Pl a belső lámpa nem kapcsolódik fel, és nem jelez úgy mint a többinél, ha menet közben kinyitom. Ez még nem lenne baj, de időnként az ajtó belülről nyitásakor a központi zár össze-vissza nyit, zár. Van, hogy nem lehet utána bezárni az autót. Egy szaki azt mondta, hogy a zárban valami mikrokapcsoló rossz... Nekem is olyan érzésem van, mint amikor egy érintkezés bizonytalan.
Most lettem én is egy ilyen autó tulajdonosa. Olyan kérdésem lenne, hogy az automatikus kézifék behúzását csak peugeot szervizben lehet kikapcsoltatni? Nekem a menüpontok között nincs ilyen lehetőség.
Csak a hátsó ablaktörlő tolatáskori kikapcsolása van ott.
Megnéztem a kezelési útmutatót és megtaláltam amit írsz. Ezt az "A" típusú monokróm kijelzősnél van, nekem a "C" típusú van és ebben nem találtam meg az általad írtakat. Azt még nem is vettem észre, hogy ki lehet kapcsolni az esőben tolatáskori hátsó ablaktörlő működését. Az biztos, hogy nálam működik. :)
Van valami olyan pont, ahol diagnózist készít, vagy csak az utolsó kiolvasástól bejegyzett hibák listáját (pontosan nem tudom) lehet kiolvasni. Lehet, hogy ez az, amit te írsz.
A menüben a Vehicle configuration" pontban lehet ezeket állitani,-a REV WIPE ACT -megtaláltam hogy a hátsó ablaktörlöt kapcsolja be ha tolat az ember esőben és az első is be van kapcsolva -bár még nem probáltam ki
Az egész menüről ezt a leirást találtam a használatiba -
A "Vehicle confi guration" (Gépjármű konfi - gurálása) menü kiválasztását követően a következő berendezések be- és kikapcsolását végezheti el (rendeltetéstől függően): - hátramenetben bekapcsoló ablaktörlő (ld. a "Tájékozódás" c. fejezetet), - szelektív kireteszelés (ld. a "Nyílászárók" c. fejezetet), - kísérő- és fogadóvilágítás (ld. a "Tájékozódás" c. fejezetet), - hangulatvilágítás (ld. a "Tájékozódás" c. fejezetet), - nappali világítás (ld. a "Tájékozódás" c. fejezetet). - kanyarfényszórók (ld. a "Tájékozódás" c. fejezetet), - automatikus vagy kézi parkolófék
A driver select talán a szelektiv kireteszelés de hogy a diagnosis consult vagy abandon mi azt nem tudom
A menüs feliratokban nem tudok segíteni, mert az enyémben nem találtam ilyen pontokat.
A nappali fény nálam sem világít, pedig a biztosíték és az égők is jók. Azt mondják, hogy csak diagnosztikai berendezéssel lehet visszaállítani a megfelelő működését. Az égőkhöz hozzá lehet férni a motortérből. Erre én egy kis tükröt használtam, amivel be tudtam nézni a lámpatest alá. Így mindjárt látszódott, hogy hová kell nyúlni. Ha jól emlékszem, akkor egy fél fordulatot kell eltekerni és már ki is jön foglalatostól az izzó. Sok szerencsét. Ha sikerül megoldani a problémát, akkor írd le, hátha nekem is az lesz a hiba oka. :)
Vettünk egy 5008-ast ,egy kis segítség kellene ,a nappali menetfényem nem világit hiába kapcsolom be a menübe ,lehet hogy ki vannak égve az izzók de nem igazán férek hozzá a motortérből .Honnan lehet hozzáférni az izzókhoz hogy ki cseréljem?A másik hogy van pár dolog a menüben amit nem tudom mit jelent hiába állítottam át nem igazán történt semmi változás .Ezek: REC WIPE ACT,,A DRIVER SELECT ,,,ÉS A DIAGNOSIS CONSULT cagy ABANDON.mEGKÖSZÖNNÉM HA VALAKI FELVILÁGOSÍTANA HOGY MIK EZEK ÉS MIRE JÓK.
Sziasztok! Peugeot 5008 -hoz honnan tudnék letölteni magyar használati útmutatót? Az autó külföldről származik, és szeretném átolvasni, mit is tud az autó.
A hétvégén beszereltem a visszajelzőt a regeneráláshoz. Úgy tűnik, hogy működik, mert ma reggel munkába érkezéskor elkezdett világítani. Sajnos már nem volt annyi időm, hogy elmenjek egy nagy körre. Majd megcsinálom délután. Gondolom nem csak egy lehetőség van ennek a megoldására és újra elkezdi a műveletet, ha megindulok hazafelé. A kérdésem az, hogy hogyan kell ezt csinálni? Több helyen utána olvastam, de több variációval találkoztam. Volt aki azt írta, hogy elég 60-as tempó felett autózni. Máshol azt írják, hogy autópálya autózás kell hozzá (vagyis 3000 fordulatszám felett tartani). Kb. mennyi idő vagy km a regeneráció?
Ja még egy problémám van. Úgy tűnik, hogy a FAP tartályomból szivárog az adalék. Ebben van zacskó, vagy maga a tartályba kerül az adalék? Ha lehúzom a csatlakozókat, akkor elfolyhat, vagy zárt csatlakozások vannak és a szivattyú nyitja ki ha szükséges? Ha után kell tölteni, akkor úgy kell, ahogy pár hozzászólással korábban egy 307-es videón van vagy van erre egyszerűbb (betöltőn keresztüli) megoldás? Az autóm 2011-es 1.6 HDi (82Kw).
Még nem sikerült leszednem a pótkereket. Igaz, hogy még olyan nagyon nem erőltettem. Ha tekerem a csörlőt, akkor egy darabig lazítja a kábelt, mert lazul a bowdenház, viszont a kerék nem mozdul meg és pár fordulat után átugrálnak a fogaskerekek a csörlőben. Ugyanez visszafelé is. Megfeszül rendesen. Nálam úgy néz ki, hogy nem csak a csörlővel van baj. Azt már különben levettem a kocsi aljáról, de szegecsekkel van összeszerelve, és azt még nem vágtam szét. Egyenlőre nem is biztos, hogy sokat érnék vele, amíg nem tudom a bowden végéről levenni a kereket. De lehet, hogyha a házat szétszedném és azon az oldalon akasztanám ki, akkor lejönne a pótkerék is. Jó lenne látni, hogy min megy keresztül a bowden, hogyan van megoldva a kerék feletti vezetése. Nincs erről valakinek képe?
Hogyan szedték le a pótkereket, hogy kicseréljék a fogaskereket? Nagyon úgy tűnik, hogy miénknél sem működik a leengedés, hiába tekerem. Mielőtt megcsinálnák a szervizben, jó lenne ismerni a B tervet, hátha szükség lesz rá..
A pótkerékkel kapcsolatban: műanyag fogaskerekek tekerik a csigát, ami a kosztól, portól, sótól, víztől stb. egy idő után megadja magát, egyszerűen megeszik egymást és a csörlő simán elforog...
Sajnos utángyártott alkatrészt idehaza nem találtam, a gyári olyan 35 ezer volt...
Nekem is hasonló hangot ad a jobb hátulja. Megrángattam mindent, de nem jöttem rá a hibára. Megnézettem szerelővel is. A rázópadtól kezdve az aknáig mindenhol próbálták kideríteni, hogy mi okozza a zörgést, mert nincs hibája a futóműnek. Ők is egy meglazult műanyag alkatrészre gyanakodtak. Egyenlőre itt megakadt a zörgés kiszűrése és megszüntetése.
Nagy örömömre 150 ezernél kuplung+kettős tömegű csere volt az autóban. A dunaújvárosi szervizben, nem ajánlom! Érdekes dolgot tudtam meg tőlük. Kértem nézzék meg a hátsó futóművet mert egyenletlen úton, főleg térkövön furán zötyögő hangja van. Elment vele a szerelő, és azt mondta hogy valami széria hiba, javítás, visszahívás nincs még rá kiadva. Elkopik, meglazul, valami műanyag alátét a lengéscsillapító felső csavarjánál, és ez adja hangot. Sok 5008-ban hallotta már, egyenlőre nem tudnak vele mit csinálni.
Próbáltam a saját diagnosztikáját, de nem ír hibát.
Valószínű, hogy valamit átállítottak, vagy átkötöttek. Erre az állandó világításra van valakinek ötlete, hogy hogyan lehet visszaállítani a normál működésre?
Hm, az érdekes. Van a műszerfalon egy gomb, együtt van a km óra nullázójával. Azt megnyomva készül egy diagnosztika. Teszteli a lámpákat is, ha jól emlékszem. Azt még érdemes lehet megcsinálni. (Bár kérdés, hogy mennyire komoly a teszt és/vagy mennyire látványos).
A központi kijelző csak akkor csukódik le, ha a gyújtáskapcsoló 0. állásban van vagy kihúztad a kulcsot. Ha leállítod a motort, de gyújtáson hagyod, akkor fent kell maradjon kijelző és szólnia kell a rádiónak. Ha Bluetooth-on kapcsolódva van a telefon és beszéd közben állítod le az autót, akkor akár ki is húzhatod a kulcsot, nem kapcsol le az egység, amíg él a vonal.
Automatikus fénykapcsoló van az autóban. Én ha a menüben engedélyezem a nappali fény használatát, akkor bármelyik állásba kapcsolom a lámpakapcsolót, akkor folyamatosan világít a tompított lámpa és a hátsó helyzetjelző is (még a 0-án is). Ja és igen, járó motornál próbálkozom.
Nálam vagy átkötöttek valamit, vagy a megzavarodott a rendszer. Nem lehet az egészet resetelni, hogy minden visszaálljon alaphelyzetbe?
Ja és még egy kérdés, nem lehet valahogy átállítani, hogy a rádiót ne kapcsolja le az autó leállításakor, hanem csak akkor, ha kiveszem a kulcsot?
Melyik világítás kapcsoló van autódban? Utóbbinál AUTO állásban (amennyiben a menüben engedélyezve van nappali menetfény) és az azt követő állásban működnie kell a nappali menetfénynek. A hátsó helyzetjelzők ilyenkor valóban nem világítanak. Ugye minden próbálkozásnál jár az autó motorja?