Keresés

Részletes keresés

Okatona Creative Commons License 2012.01.17 0 0 1868

Ez sajna nézőpont kérdése.

Ebben mindenki saját maga dönti el mit lát helyesnek.

Alapvető kérdés, jó és kell a nád,vagy sem?

 

Nem akarok senkivel kötözködni, de egy két nézőpontot azért leírok:

A nádast mederkezelő (VIZIG) kezeli, télen parttisztítás keretében levágatja. Ez jót is tesz a nádnak.

A Velencei-tó teljes területe ex-lege védett. Az élővilág károsítása védett területen nem túl szerencsés.

Régen a teljes tavat nád borította, ezt kotrással és partvédő művekkel alakították a mai formára. Ahol tud a nád megpróbál előre törni.

A tó belsejében a nádszigetek (körülkotrás miatt) pusztulnak, kotrás miatt terjeszkedni nem tudnak, belsejük kipusztul. Ezt minden vizen járó láthatja (babásodik a nád, nádszigetek belseje kiszárad, szikesedik).

A partvédőművek (KÖRÜLBETONOZTÁK A TAVAT A SZEMETEK) helyett kezd megjelenni a parti nádsáv, mely szűri a vizet, csillapítja a hullámzást.

A kikötők jelentős része pang az ürességtől.

Az irtási szándékkal zölden levágott nád kipusztul, sőt a környező nád is pusztulni kezd (egy rizóma az egész nádfolt).

 

Ha lehet, akkor próbáljuk óvni a tavat, mely oly sok embernek okoz örömet akár az egész évben!

 

Térjünk vissza a vitorlázásra!

Gondolt már valaki arra, hogy a jolle vitorlázatából jégvitorlást csináljon?

 

 

 

 

 

Előzmény: tga18.430 (1865)
abraxas Creative Commons License 2012.01.17 0 0 1867

Csinos hajó!

Előzmény: tga18.430 (1855)
abraxas Creative Commons License 2012.01.17 0 0 1866

No látod, milyen jó hogy különbözőek vagyunk :o) Nekem pl. eszem ágában sincs vizen tartani a hajót. Még a leponyvázás is macerásabb a vizen :o) Nem mellesleg többe is kerülne.

Még Kisaranyost sem nagy művészet kikapni a vízből. Én azért is szeretem a kikötőt, mert marha rendes a csapat. Ha vihar jön szélárnyékba húzgálják a hajót, felpumpálják a sólyakocsi kerekét, ha netán leeresztene stb. ekem ugyebár nincs módom folyton leszaladgálni.

Nem vagyok milliomos, de a nyugalmam érdekében inkább kiköhögöm a kikötői díjat.

Előzmény: Bazsa69 (1858)
tga18.430 Creative Commons License 2012.01.17 0 0 1865

Ha már valaki fizet a hivatalossan kialakított helyért, akkor már engedtessék már meg, hogy a hajó alatt levágod a nádat, a kezelő helyett.

Vagy csak pecásoknak "szabad" a parton...

De ma már nem lepődök meg semmin.....

Előzmény: Okatona (1862)
GPS Creative Commons License 2012.01.17 0 0 1864

 

Hejj, fiúk, ilyen gondok bezzeg a szocializmusban nem voltak.

 

Nézzétek meg, ITT VAN, NI !

.

forelle6 Creative Commons License 2012.01.17 0 0 1863

"Szerintem úgy lesz, hogy a Balatonon napközben lehet bóján állni, éjszaka viszont nem, tehát vagy kikötő, vagy sólyázás az alternatíva."

 

 

 

Szerintem meg minden megy a régi kerékvágásba! a Balatonon eddig is tilos volt bólyán állni,most is az ,ez igy is marad. nincs ebben semmi ujdonság.

Aki bolyán állt eddig ezután is igy fog(pl én),a sünök meg ezután is elnézik,megtűrik és kész.

(vagy nem,ha esetleg orbán papa más utasitást ad)

Ugy hogy nem hiszem ,hogy 3000 hajót meg fognak minden nap büntetni,ennyi hajót amúgy sem lehetne a fullon telt kikötőkbe betenni.ennyi

 

üdv

 

Előzmény: Bazsa69 (1848)
Okatona Creative Commons License 2012.01.17 0 0 1862

A csontréti kikötő (régen KNEB, ma már ÁSZ) is hozzájuk tartozik.

 

A nádirtással vigyázz, mert esetleg a tó kezekőlje, és a természetvédők nem veszik jó néven, meg még büntetnek is érte!

 

Előzmény: tga18.430 (1861)
tga18.430 Creative Commons License 2012.01.17 0 0 1861

Üdv!

 

Nekem nem muxik a link.

Google maps= Velence, Béke utca 50

 

Az a Béke utcai kikötő. Kis számú bérlő. A tótól az első stég.

Ha nyugatabra nézel, az a Cserje utcai kikötő. Több a bérlő, talán a nagyobb parkolási lehetőség miatt, nem tudom. Itt nincs farcölöp.

A VHG kezeli. A velencei önkormányzat oldalában a kisházban van egy kedves hölgy, ott kell befizetni.

Kiválasztod hogy hová állnál, és a szám alapján megmondja hogy foglalt e. A part mentén is sok hely van, csak ki kell írtani a nádast.

Ha kell fotó küldök.

 

Előzmény: Bazsa69 (1858)
Okatona Creative Commons License 2012.01.17 0 0 1860

A Velencei-tó csónakkikötőiben általában 4,50m hosszig és 1,50m szélességig csónaknak tekintik a vitorlást is.

Ennél nagyobb hajó esetében esetleg két helynek az árát kérik el.

 

A dinnyési kikötőben van sólya, csak egy kicsit nehézkes a használata.

Az istenér nem akar a víz alá süllyedni, nem tudom a sólyakocsival kivenni a hajót.

Én amikor kérdeztem, a kalóz méretű csodámat csónakként tudtam volna tárolni.

(sajna én nem szeretem vizen hagyni, így mindig sólyakocsit vonszolok)

 

A velencei kikötőt a Velencetours üzemelteti.

Tavaly kérdeztem, de ha mindig sólyázok, akkor is teljes bérleti díjat kell fizetni.

 

Ha vizen tárolja valaki a hajóját, és nem akar sólyázni, és nem félti a hajót, esetleg le is tudja zárni, akkor szinte mindegyik csónakkikötő használható. (szinte mindenhol van egy két kalóz méretű jolle)

 

A velencei részen található kikötőknél (Csontréti kikötő, Északi strandi kikötő) még annyiban macerás a helyzet, hogy idényban a parkolásért is fizetni kell.

 

Előzmény: Bazsa69 (1858)
GPS Creative Commons License 2012.01.17 0 0 1859

 

"(egy árboc talán nagyobb biztonságban van, mint egy full-alu csónak...)"

 

Bakker, az én hajómon közel 30 kiló színtiszta aluminium van - csont nélkül :-)))

 

Mindent, amit utólag építettem rá - az mind aluból van.

Csak a "tárcsafékes" kormányművem több mint 10 kiló, mindenestül - de a motorbak is megvan pár kiló, mert a héj-szerkezetes fartükrömre csak gondos tehermentesítéssel alkothattam rá egy megbízható bakot.

 

Jaa, és még a spriccdekni alatt is van pár kiló merevítés - de szerencsére az nem látszik :-)))

.

Előzmény: Bazsa69 (1858)
Bazsa69 Creative Commons License 2012.01.17 0 0 1858

Ez alapján a Dinnyés MOHOSZ is lehet nyerő: ott van porta, kamera és tényleg mindig van egy kis mozgás.

Hátránya, hogy az ősellenség táborában van...   :o/

Továbbá emlékeim szerint nem tárolhattam volna vízen a hajót, minden este ki kellett volna sólyázni és aparton hagyni vagy elvinni. De lehet, hogy az emlékezetem csal...

 

Velencei Csónakkikötő: ez az?

http://wikimapia.org/16001026/Velencei-tavi-cs%C3%B3nak-kik%C3%B6t%C5%91

 

Ez is ígéretes helynek tűnik, kellemes környezettel. 

Hol lehet érdeklődni, fizetni? A velencei önkormányzatnál?

 

A gárdonyi vízügyinél a belógó légkábel megviccelt, döntenem kellett miatta a hajót. A Gruben árboca könnyebben fektethető és állítható, ha azt a kikötőt választom, csak a mólónál fogom beszerelni. A vitorlások egyébként a bejáratnál, hullámtól és a széltől viszonylag védett helyen kapnak helyet, a sólya viszont az öböl legmélyén van. Pádlizni kell, de ez a dingiknél nem gond.  :O)

 

50-100'000-et nem fogok fizetni egy hajóhelyért, főleg hogy nem vagyok napi-heti rendszerességgel a hajóm közelében. Nekem a vitorlázás sajnos csak úgy jön össze, ha pár napra leugrok a tóhoz. Akkor azt a pár éjszakát meg merem kockáztatni, akár még hajóban- vagy kocsiban-alvással is.  ;O)

 

(egy árboc talán nagyobb biztonságban van, mint egy full-alu csónak...)

abraxas Creative Commons License 2012.01.16 0 0 1857
Én a VVSI-ben vagyok 50 rugért/szezon. Néha nyüzsis a pancsolóktól, de összességében jó hely. A Balcsi nekünk kicsit messze van :o/
Előzmény: tga18.430 (1856)
tga18.430 Creative Commons License 2012.01.16 0 0 1856

 

"velencei vasúttal szembeni kikötő

(nagyon szar betonelemes sólya, zárt, csak tele van! 87.000Ft/idény!)"

 

Itt azt hiszem a kocsival történő parkolás is plusz 20.000ft egy szezeonra

 

Ennyiért, ahol most tartom a hajómat Balatonfűzfőn is van hely jolléknak, parti tárolással. És nagyon jó kikötő.

Előzmény: Okatona (1852)
tga18.430 Creative Commons License 2012.01.16 0 0 1855

Előzmény: tga18.430 (1853)
tga18.430 Creative Commons License 2012.01.16 0 0 1854

A gárdonyi strand mellett régen volt sólya. Ott a szabad részen. Ha valakit érdekel holnap kisétálok meg van e még.

Előzmény: Okatona (1852)
tga18.430 Creative Commons License 2012.01.16 0 0 1853

Hali!

 

Az én hajóm 2 évig lakott a velencei csónak kikötőben, évi 9900ft-ért. Hátul cölöp is van, mint a nagyoknak. Nem is bántotta senki.

Tavaly jött mellém egy spori, így voltunk ketten.

Védett helyen. Válogatni lehet, hová akarsz állni.

A szomszédom bólyán állt a belső nádasnál, és valakik egy éjell elvitték egy körre. A 70 kilós beton is vitték, mert ahoz volt kötve.

A vizirendőrök találták meg a szigeten. Azért evező nélkül odáig beteperni, aztán úszva vissza.... (mert a szigeten nem volt senki, csak a hajó) Sport man....

Előzmény: GPS (1849)
Okatona Creative Commons License 2012.01.16 0 0 1852

A velencei-tavi csónakkikötőkben 9-10.000Ft/idény a tárolási díj.

Ezért viszont semmilyen szolgáltatást, vagy örzést nem takar (kivéve Dinnyés MOHOSZ kikötő).

 

A VIZIG kikötő viszont az egyik kikötő, ahol egyáltalán lehet sólyázni

(a sólya és a kikötő kijárat között van egy aranyos légkábel).

 

Ha valamilyen szinten kell a sólyázás, akkor még szóba jöhet:

a sukorói strand melleti kikötő

(semmi örzés, de legalább mindentől messze van, asszem 9.000ft/idény)

dinnyési MOHOSZ kikötő

(kamerával figyelt!!, 10.000Ft/idény)

velencei vasúttal szembeni kikötő

(nagyon szar betonelemes sólya, zárt, csak tele van! 87.000Ft/idény!)

VVSI kikötő, agárd Yacht Klub

(ezek már nem a kispénzű hobbi katagóriák, de ezek örzéséről sem hallani jót)

 

A kikötőkről még annyit, hogy nem vitorlásnak vannak kitalálva, egynémelyik tele van régi karróval.

A környéken a szinesfém nagyon kelendő, így árbóc, svertlap nem igazán maradhat a kikötőben.

(nekem eddig egy alucsónakom bánta a gyűjtögető életmódot)

 

 

 

Előzmény: GPS (1849)
abraxas Creative Commons License 2012.01.16 0 0 1851

Én sajna gyáva nyúl vagyok, nem merem otthagyni Kisaranyost :o/

Pedig szép hely, egyszer egy kócsagot láttam sétálgatni a mólón.

Előzmény: Bazsa69 (1848)
abraxas Creative Commons License 2012.01.16 0 0 1850

Minden kötélszakasz rövidül, ami a hajótest valamelyik pontja és a baum között mozog. Ez alól csak a baum mentén húzódó szakasz kivétel. Egyszerűen belátható: ha a baum mozgását nem a normál módon, hanem föggőlegesen képzeled el, akkor szemléletesebb mi rövidül és mi nem:

Előzmény: GPS (1847)
GPS Creative Commons License 2012.01.16 0 0 1849

 

"Én mindenesetre tervezem az éves kikötőhasználati díj kiperkálását... a gárdonyi Vízügyi Kikötőben... évi 7-8000 Ftért!..."

 

Kikötő-használat évi (!!!) 7-8 rugóért???? Eszem megáll.

 

Tudod te mit kapsz a melettünk lévő kikötőben 7-8 rugóért? Még pofont se.... mert az is 10 rugó+áfánál kezdődik.

 

Biztos az, hogy arrafelé, ennyi pénzért - egy évig héderelhetsz a kikötőjükben?

.

 

 

Előzmény: Bazsa69 (1848)
Bazsa69 Creative Commons License 2012.01.16 0 0 1848

Ha kiugrasz a partra palacsintázni, valószínűleg nem ponyvázod le a hajót, közel menetkész állapotban van, tehát talán nem követsz el szabálysértést. 

Azt hiszem, be kell szereznem egy "EBÉDSZÜNET" lobogót...   ;o)

 

Az önkényesen lerakott bóják szerintem eddig is csak megtűrtek voltak, de nem legálisak. Ha viszont fizetsz a bója-használatért (úgy emléxem, vannak ilyen lehetőségek is éves szinten 70-80 ezerért), akkor az legális lehet.

 

Szerintem úgy lesz, hogy a Balatonon napközben lehet bóján állni, éjszaka viszont nem, tehát vagy kikötő, vagy sólyázás az alternatíva.

 

Én mindenesetre tervezem az éves kikötőhasználati díj kiperkálását... a gárdonyi Vízügyi Kikötőben... évi 7-8000 Ftért!...   :O)

(az idei árakat még nem tudom, pár éve még 7000 Ft volt)

Persze a nagy álmom, hogy a Balatonon is nagyokat kalandozzak, de az egyik nem zárja ki a másikat.  ;o) 

Előzmény: GPS (1841)
GPS Creative Commons License 2012.01.16 0 0 1847

 

Igaz amit írsz... meg nem is.

 

Mert egy dolog, hogy összesen hány méter kötelet kell vegyünk a kötélboltban - mert akkor valóban 6:5,5 -hez az állás.

 

De gondolkodjunk egy picit: a teljes behúzáskor nem ennyi a megmozgatandó kötélhossz-különbség a két verzió között.

 

(pl. behúzáskor, nálam a harmadik kötél, elől,  egyáltalán nem játszik (mint behúzó-hossz) - ugyanis annak csak fordító-szerepe van. Vagyis amennyit húzok rajta elől - annyi fogy hátulról is.)

 

Megpróbálom ezt valahogy grafikusan ábrázolni.

.

 

Előzmény: abraxas (1845)
abraxas Creative Commons License 2012.01.16 0 0 1846

Ja, a csigasoros rajzhoz: mivel a polémia a kötélhosszról szól, nem az erőről, az egységnyi erőt egyszerűsíthetjük a konstans tömeggel, leredukálva az egyenletet elmozdulások arányára, és megkapjuk az áttételt :o)

Előzmény: abraxas (1819)
abraxas Creative Commons License 2012.01.16 0 0 1845

Hátsó duplázás : 0,96+2,52+2,52 = kb 6m

Első duplázás 70°-nál: 0,96+0,96+0,96+2,52 = kb 5,5m

Akárhogy adom össze, ez nekem ez csak fél méter difi ;o)

 

A képek megnyitásában asszem az a különbség, hogy link-ként szúrom be, vagy saját gépről.

Előzmény: GPS (1844)
GPS Creative Commons License 2012.01.16 0 0 1844

 

Hát, nálam ez kb. így néz ki.

 

Vagyis a két lekötés között (ugyanarra a 70°-os szögelfordulásra)

 

2,52 m : 0,96m   az arány (vagyis inkább a különbség)

 

Vagyis - ha hátul van a duplázás - akkor az cirka 3 méter plussz-kötelet jelent(ene).

Előzmény: abraxas (1842)
abraxas Creative Commons License 2012.01.16 0 0 1843

Szerintem ez ugyan az az érdek, ami egyúttal alaposan megemeli a kikötők mederhasználati díját :o(

Előzmény: bacus (1840)
abraxas Creative Commons License 2012.01.16 0 0 1842

Ugyan nem Corell-ben, csak Sketcupban, én kiszerkesztettem a saját ladikomra (pl. 1810). Hátha ez is segít :o)

Előzmény: DonQuijote (1835)
GPS Creative Commons License 2012.01.16 0 0 1841

 

Így van - a szövegben nem utal kötélre vagy horgonyra. Víz-mederre utal - vagyis bármire, ami a víz tükrén lebeg.

 

A szöveg szerint, hajó máshol nem állhat a Tavon - csak kiépített kikötőben.

Illetve ha áll is - csak személyzettel rajta.

 

Tehát, a szöveg szerint, bojázás (mint olyan) az innentől: almás!

.

Előzmény: PegazusSport (1838)
bacus Creative Commons License 2012.01.16 0 0 1840

Szerintem meg annak a szűk rétegnek az érdekei érvényesülnek megint, akik szarér - húgyér kiprivatizálták a kikötők egy részét, és most kis rásegitéssel el akarják érni, hogy legyen is már tele a sok kikötő !!!

 

 

Nem tudom, hol lehet tiltakozni, de kellene, mert a balatoni látképhez HOZZÁ TARTOZNAK a bóján lévő hajók !

Előzmény: DonQuijote (1839)
DonQuijote Creative Commons License 2012.01.16 0 0 1839

Szerintem a nádasban tartott hajók ellen találták ezt ki (én is sokszor ott tartottam a hajómat), tán csak nem a bójázást akarják megszűntetni. Merazé az kicsit erős lenne.

Előzmény: PegazusSport (1832)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!