Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

v_tom Creative Commons License 2018.10.25 0 0 156042

Előzmény: harsanyi1 (156024)
v_tom Creative Commons License 2018.10.25 0 0 156041

Látom nem kaptál választ a kérdésedre. Korábban nekem is volt hasonló problémám, de akkor én azt olvastam ki a fórumokból, hogy a xenon-módba kapcsolás nem a jó megoldás.
Akkor két tábor volt:
- be kell építeni egy ellenállást (gyakran "filter pack" néven készen árulják). Az ellenzők szerint ez melegedik: biztos útja az autó felgyújtásának.
- be kell építeni egy relét. Én ezt az utat követtem, igaz kikapcsolt állapotban halkan kattog, de jól működik. Megpróbálok csatolni egy kötési vázlatot.
Remélem tudtam segíteni.

Előzmény: harsanyi1 (156024)
h i r d e t é s
Covacipeter Creative Commons License 2018.10.24 0 1 156040

Gyenge telefonos fotó, de ritka látvány már az ilyen mostanság: 

A lengyel kolléga 900-asa igen pipec volt.

Covacipeter Creative Commons License 2018.10.24 0 0 156039

No igen, meg az S80-nál gazdagabb a motorválaszték is, 4 henger, 6 henger, turbó, nem turbó, V8 stb.

 

A lista végén ez van 50valamennyi ezer km-el, mondjuk mintha most jött volna ki a szalonból...

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=261710590&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=21800&makeModelVariant1.modelId=6&minFirstRegistrationDate=2010-01-01&pageNumber=2&scopeId=C&sfmr=false&fnai=next&searchId=cbd3a499-8df2-5753-4e8b-84ef0769d592

Előzmény: aeromukodj! (156022)
Covacipeter Creative Commons License 2018.10.24 0 0 156038

Szegény Gabesz pöpec zöld 850-esét lerendezték egy kereszteződésben: Kijött eléjük egy furgon a stop tábla alól... Nem lett bajuk, baba szerencsére az anyósnál volt, de a felesége azóta nem ül autóba. Gondolkozott hogy megcsináltassa-e, de végül elbontódott arra való hivatkozással hogy olyan nem lesz már mint előtte. Ebben mondjuk igaza volt. Ezt az öreg Corollát szerezte ütni-vágni a Bp-i mindennapokra.  Szó volt egy nagyon szép egyben levő 3.0 Camry-ről, de az meg megint vége-hossza nincs projekt.

Előzmény: BmS1 (156018)
anonym19 Creative Commons License 2018.10.24 0 0 156037

Igen a kedvezményes részt elmondta Ákos is. Viszont a turbo-tec 2 év garanciát ad km megkötés nélkül.

Előzmény: BmS1 (156035)
MortalWombat Creative Commons License 2018.10.24 0 0 156036

Az eladó szerint középcsere volt, és gyári Garrett-tel.

Előzmény: BmS1 (156035)
BmS1 Creative Commons License 2018.10.24 0 0 156035

Urak.

 

A DTK 15% engedményt ad Saab 900 klub tagoknak a turbó javítás összegéből, ami derék dolog.

 

Viszont nagyon sok az olyan turbójavítás (cégtől függetlenül) ami valahogy nem annyira sikerül. (Sőt, gyakran simán pénzkidobás volt.)

Ami leginkább nyerő: a gyári középrészcserés javítás, ami viszont drága. Akkor már inkább egy gyári új turbó.

anonym19 Creative Commons License 2018.10.24 0 0 156034

Azért kérdezem, mert pl. Égő Ákos is Őket ajánlotta.

 

Valamikor, amikor nem undorodok a leszedéstől, akkor elkell vinnem. Az előzőhelyen nem sikerült maradéktalanul megcsiálni.

 

A piros vonalak között lévő illesztésnél látok olajszivárgást. Feltételezem ezek alapján hogy nem csak ott szivárog akkor.

Előzmény: MortalWombat (156033)
MortalWombat Creative Commons License 2018.10.24 0 0 156033

Az eladó a Povila művekhez horda az autót, ő ajánlotta a DTK-t, ezért ott lett megcsináltatva.

Előzmény: anonym19 (156032)
anonym19 Creative Commons License 2018.10.24 0 0 156032

Csak tájékozódás képpen.

 

DTK-s felújított turbó.

 

Több helyről hallottam hogy DTK, viszont fél év garanciát adnak, amit ugye a törvény ír elő. Találkoztam ugyan olyan céggel (nemzetközi) ahol 2 év garanciát adnak. A kérdés igazából az hogy kinek mi a tapasztalata a DTK-val?

Előzmény: MortalWombat (156026)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.10.23 0 0 156031

 Szerencsére ilyen nincs a Sharannál, megy, mint a gyorsvonat, s még sosem evett 7 liter felett. Én nem száguldozom, betartom a sebességhatárokat, de agyfaszt tudnék kapni attól, h ha nem tudom megelőzni a tötymörgőket.

 A Saab olajtöltete vmivel több, mint 4 liter volt, 5 literes kannát megvéve az esetleges fogyásra is maradt.

Előzmény: MortalWombat (156030)
MortalWombat Creative Commons License 2018.10.23 0 0 156030

Az occsó szívó benyás az jó választás, de én már hallgattam eleget "Ezzel a lassú tetűvel nem lehet előzni!" felkiáltásokat.

Amúgy hihetetlen, hogy a Phedra-nak milyen alkatrészárai voltak.

 

Városi használatra most próbálom anyámékből kicsalni a Suzuki Swift 1.0GA Interceptor-t. 1998-as évjratú, garantált 85ekm-el, és karcmentes.

 

Egy kérdés: mennyi a B205L motor olajtöltete? (Azt tudom, hogy Dexos2 kell bele, de nem tudom, mennyi.) 

Előzmény: KawaBazsy (156029)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.10.23 0 0 156029

 Jah, ha megkotlik vmi a dieselben, akkor az drágább. Nekünk is eladáskor fog kiderülni, h mennyi az annyi. Mondjuk ennél a típusnál a TDI motort mondják a legtartósabbnak.

 Utód még nincs eldöntve, vagy occsós szívó benyás lesz, ovijárat célból, vagy vmi villanyos.

Előzmény: MortalWombat (156028)
MortalWombat Creative Commons License 2018.10.23 0 0 156028

Vinni vitte ezt a 3ajtós koloniál szekrény méretű és légellenállású kasztnit, de nagy csodát nem lehett tőle várni, nem egy nyomatékbajnok dízel volt (190Nm). Mikor mentünk HR-be, és rajta volt a tempomat, azért a sebességmérőn is lehetett látni, mikor megyünk egy hegynek felfelé, mert nem tudta tartani a beállított 140-et. Viszont 3 év alatt költöttem rá kb. 360eFt-ot (vezérlés, trafó, lambdaszondák, szívótorok, fékek, féltengelycsukló, stabilizátorrúd, első ülések felújítása, és a szokásos időszakos szervíz). Az EV-II-es dízelszekció egyszerre költ rá ennyit csak azért, hogy be lehessen indítani, hogy járóképes legyen, és csak a motorra.

Szerettem, megbecsültem, elégedett voltam vele, de elmúlt.

Már elég egy kisebb. A választás nem volt bonyolult, MW-né sokat segített (Veszünk egy 9-3-ast, amilyen volt. Szép a formája, belül elég, pont! A motort Te választhatod ki!)Mondjuk eléggé egyezett a véleményünk.

Az OG9-3TiD-hez képest ez nagyon jól megy, és csendes. (mondjuk nekem azzal sem volt bajom)

Mondjuk egy SAAB-ot venni sosem volt racionális választás, de most úgy néz ki, megengedhetem magamnak ezt a luxust.

Előzmény: KawaBazsy (156027)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.10.23 0 0 156027

S végül bejött, h a kocsi méretéhez képest kis, szívó benzinessel vettétek a családi kocsit? Nálunk lassan 3 éve van a Sharan, gond nincs vele, s nagyon jól fogyaszt meg megy ezzel a diesellel. De jövőre, ha költözünk vissza Bp-re, csere nekünk is.

Előzmény: MortalWombat (156026)
MortalWombat Creative Commons License 2018.10.23 0 0 156026

Igen, szombat délelőtt jött egy telefon, hogy megnézné.

Délután mire felocsúdtam, pénz az asztalon, a garázs meg üres.

Az FB egyik oldalán kínálták ezt az autót, gyönyörű, világoszöld metál, gari 173eKm, új DI, DTK-s felújított turbó, stb..

Megnéztük, megvettük, most itthon pihen.

Ebben a színben én még nem is láttam ilyen autót. Gyönyörű!  

Előzmény: KawaBazsy (156025)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.10.23 0 0 156025

Nah, úgyis aig van itt Saab-os. :-) Egyterű elköszönt?

Előzmény: MortalWombat (156021)
harsanyi1 Creative Commons License 2018.10.23 0 0 156024

Tech II-ben jártas kolléga tudna nekem segíteni? Az a kérdés, hogy lehet-e programozni a 9-3 SS világítást, pontosabban állítani halogén vagy xenon mód között?

Valaki azt monda nekem, hogy ez elvileg lehetséges. Azért lenne fontos, mert a halogén projektorokat kicseréltem BiLED-re és amikor nincs felkapcsolva akkor villog. Elvileg xenon módban ezt nem csinálja. Egy próbát megérne, mielőtt nekiállok reléket bekötögetni a rendszerbe...

harsanyi1 Creative Commons License 2018.10.23 0 0 156023

Alul van 2 csavar, felül 2 és benn 1, ha ez az 5 ki van szedve, akkor könnyen kijön. A légkondi gégecsövét még le kell szedni, hogy teljesen ki tudd venni a helyéről.

Előzmény: Packard Walsh (156020)
aeromukodj! Creative Commons License 2018.10.23 0 0 156022

Valóban megdöbbentően drágák. Egy hasonló korú Volvo S80-as szinte feleannyiba kerül.. Én azt vártam, némileg számítóan, hogy brutális értékvesztése lesz a típusnak a gyár csődje, a kiforratlansága és az alkatrészellátás problémái miatt, de az ellenkezője történt. Valószínűleg a viszonylag még fiatalm kortárs autó státuszból egyenesen át fog menni klasszikusba. :)

Előzmény: Covacipeter (156015)
MortalWombat Creative Commons License 2018.10.22 0 0 156021

Tárgytalan!

Visszatértem a topicba/csapatba egy 185Le-s OG9-3 Anniversary-vel.

Előzmény: MortalWombat (156019)
Packard Walsh Creative Commons License 2018.10.21 0 0 156020

Igen,ezek azok a csavarok,amiket egyszer már kivettem,a bentebb található harmadikkal egyetemben,de nem akart moccanni,nem mozdult,én meg paráztam,hogy ha feszgetem,eltörik valami,azt meg nagyon nem szeretném,de valószínű,"nekifutok" ennek még egyszer,mert úgy látom nincs más megoldás.

Köszi szépen a segítségedet!

Előzmény: G.Erdelyi (156008)
MortalWombat Creative Commons License 2018.10.21 0 0 156019

BMS!

Segíts ki légy szíves egy pár infóval az autóról.(már ha van)

Tudsz valami értkelhető infót róla? pl. vezérléscseréről?

A mostani tulaj azon kívül, hogy 2015-ben megvette, az előéletéről semmit sem tud.

MW

Előzmény: BmS1 (155807)
BmS1 Creative Commons License 2018.10.20 0 0 156018

Nem semmi azért egy 8 éves négyhengeres autóért, még ha viszonylag kisszéria is.

 

Pont ez az egyik gond.

Új alkatrész?? Nagyon rövid ideig gyártották. A gyár a lecsóban. Voltak ugyan hírek, hogy Főnix madárként újra éled, de nem jött be.

Bontott alkatrész úgy kb. semmi.

Én is (erősen) túlárazottnak tartom.

 

(H. Gábor valami "nem egészen hamvas korú" Toyotával bővítette az autóparkot, hamarosan látjuk.)

 

üdv

 

Előzmény: Covacipeter (156015)
BmS1 Creative Commons License 2018.10.20 0 0 156017

s vhol gyakorlati tapasztalathoz is kéne jutnom.. :-)

 

Előbb utóbb nekünk is :-DDD

 

Előzmény: KawaBazsy (156014)
anonym19 Creative Commons License 2018.10.20 0 0 156016

Ez a 9-5 nekem nagyobb bejön , főleg a kombi. A probléma hogy nem találni. Itthon azt hiszem 3 ilyen 9-5 van fent a hahun, mármint a sedan.

Előzmény: Covacipeter (156015)
Covacipeter Creative Commons License 2018.10.19 0 0 156015

Nézegettem a mobilén az utolsó generációs YS3G 9-5-öket, hát van áruk. 17 db van fent, a legolcsóbb dízel átszámítva 3.1M, a legolcsóbb benzines 6.4M ez egy BioPower, a legolcsóbb nemBioPower 7,2M. Nem semmi azért egy 8 éves négyhengeres autóért, még ha viszonylag kisszéria is.

Előzmény: BmS1 (155993)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.10.19 0 0 156014

Jut eszembe, Mester, villanyautót is vállaltok? Elkezedtem el.járműves posztgrad. képzést, s vhol gyakorlati tapasztalathoz is kéne jutnom.. :-)

Előzmény: BmS1 (156011)
Covacipeter Creative Commons License 2018.10.19 0 0 156013

Jut eszembe, mégsem volt minden ok, egy kisebb hiba váratlanul 'ámokfutóvá', némileg 'önvezetővé' tette a jó öreg 9000 V6-ot. Szép történet, majd elmesélem.

Előzmény: BmS1 (156005)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!