Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

oLayos Creative Commons License 2017.10.12 0 0 37538

Ezt még javításnak sem nevezném, csupán odafigyelő karbantartásnak. Minden motornak van/lesz valami típusra jellemző kórja.

Ha a felső cső belseje erősen olajos ... az gyanús! (persze ez nem az user elsődleges feladata lenne)

Előzmény: M63FUN (37537)
M63FUN Creative Commons License 2017.10.12 0 1 37537

Tornádó: ez is egy igen jó ötlet, és olcsó javtani !!

Előzmény: oLayos (37536)
oLayos Creative Commons License 2017.10.12 0 1 37536

Mielőtt még további autó árát ráköltöd, nézz körül a kartergázkezelő környékén. Főleg a lecsapódott olaj karterba visszavezető csövét, annak az alsó részét kiváltképp, meg a csonkot ahova alul csatlakozik. Nem ritka, hogy itt annyi dzsuva gyűlik össze, ami nem engedi az olaj visszafolyását ... így az a szükség útját járva, megy a szívócsőbe.

 

A vékony levezető csőre gondolok ... de ha már ezt néztétek, akkor storno az egész. Ne felületes rápillantás legyen, mert az nem elég. Csővek le, átjárhatóság ellenőrzése ... alsó csonknál is. Alattomos és alig feltűnő.

Csak tipp, de párat már láttam. Néha alig lehet kitúrni belőle a ganét.:(

(fillérbe sem kerülhet)

Előzmény: tornádó... (37532)
-prokee- Creative Commons License 2017.10.12 0 0 37535

Az ACEA szerencsére egyáltalán nem beszél ilyen üres hülyeségeket nagy mellénnyel.

 

El ne felejtsem: 37279!

 

 

Előzmény: mantec (37534)
mantec Creative Commons License 2017.10.12 -2 0 37534

T -prokee-!

 

"... valóság ..."

 

Értem a fájdalmadat.

Az ACEA-nak más álláspontja.

 

Lásd: http://www.acea.be/uploads/news_documents/ACEA_European_oil_sequences_2016.pdf

Egészen konkrétan. 2. oldal 8. bekezdés.

 

Itt lehet panaszkodni:

The ACEA office

 

Telephone +32 (0) 2 732 55 50

Fax +32 (0) 2 738 73 10

Email info@acea.be

 

Brussels Avenue des Nerviens 85 
1040 Brussels
Belgium

Előzmény: -prokee- (37530)
M63FUN Creative Commons License 2017.10.11 0 1 37533

hááát nem akarom osztani azt az észt amivel én sem rendelkezem de: milyen motoröblítőt öntöttél abba a motorba, és elolvastad vajon, hogyan kell azt alkalmazni? egyébként az 1.5 dci renault motor használtan egy betegágy a helytelen (gyári előírást követő) karbantartás miatt.

arról pedig a nagy marketing bullshit ellenére is le kell mondanod, hogy bármit beleöntesz abba a motorba, és az majd eltünteti a motor kopását (kopás->tömítetlenség->olajfogyasztás) az egyetlen reményed annyi lehet, hogy valami tömítésnél elfolyik az olaj. ha a motor "eszi", akkor ott jó esetben szelepszárszimmering csere, átlagban fúrás+gyűrűzés a megoldás.

 a helyedben elsőre megnézetném, nem folyik el valami tömítés mellett az olaj. ha nem akkor méretném a motor kompresszióvégnyomását, ÉS a veszteségét is.(mindekettőt kéll,általában  külön nincs sok infó értéke egyiknek sem) ha azok rendben, akkor lehet gyanakodni a szelepszárszimmeringekre. aztán jön a matek, hogy mennyit akarsz rákölteni. az meg, hogy 5 kilót rálocsoltál a kocsira, nem jelenti azt, hogy jó az a motor. és itt jönne elő, hogy kinek éri meg a dízel autó.

bocsi, majd elfelejtettem, a turbó körül is kell szimatolni, ott is elfolyhat az olaj az égéstér felé. egyébként a kocsiról is jó lenne tudni, hogy mennyit futott, mióta van nálad mennyi olajat eszik 1000 km-en, meg ilyenek......

a sok olajadalék tuti nem fog segíteni a gondodon, azok csak arra valók, hogy a gyártóknak legyen belőle profit. nem is tudom, hogyan lehet bárki annyira kétségbeesett, hogy ne gondolja végig, milyen anyag létezik, amit olajba öntök, és egy kopott acél/alu felületet újra gyári méretre hoz?!

bocs, hogy őszinte vagyok.

Előzmény: tornádó... (37532)
tornádó... Creative Commons License 2017.10.11 0 0 37532

Nagyon köszönöm!

Elf sxr 5w40-es olaj van benne.

Évente cserélni,ami 5-6 ezer km-t jelent.

Most olajcsere előtt tettem bele motoröblítőt,mert azt tanácsolták a boltban ahol vettem az olajat.

Nem tudom,van-e köze hozzá,de mintha azóta füstölne az autó.

EGR takarítása is volt olajcserénél.

Mindig ápolgatom,szeretgetem kicsi a Renault 1.5 Dci-t.

Most ezeken a restore motorfelújító cuccokon,meg a metabond,xado...

Nem annyira a pénz számít,hanem,hogy jó legyen az autóm,ne füstöljön és ne egye az olajat...

De már,ha felére csökkentené valami,vagy valaki,már annak tudnék örülni.

Minden szerelő mást mond, mindenféle lehetséges hibát kizárnának...3-400 ezer forintból?!

Eladni nem akarom,szinte minden új benne!

500 ezer lett ráköltve!

Előzmény: András82 (37493)
gsis Creative Commons License 2017.10.11 0 4 37531

T. Mantec ! Hosszú évek óta figyelemmel  kísérem fórumos tevékenységedet, és most sommázva: Veled szakmai

vitát folytatni olyan, mint egy galambbal sakkozni, leveri a bábukat a tábláról, odaszarik az asztalra, aztán boldogan verdes a szárnyaival, hogy ő győzött !

Előzmény: M63FUN (37529)
-prokee- Creative Commons License 2017.10.11 0 0 37530

"Az ACEA 2004-ben érvényes kritériumát teljesítő olajat 2009. december 31-ig lehetett forgalomba hozni."

 

Ez a te kis univerzumodban bizonyára igaz, de a valóságban egyszerűen hülyeség. Nem csak szakmailag, hanem logikailag is.

 

Vegyük példának a Total Quartz 7000 10w-40-et, ez a jelenleg érvényes követelmények szerint ACEA A3/B4. Ez az olaj tökéletesen megfelel az ACEA A3/B4 2004-es követelményeinek is, és természetesen - a te állításoddal szöges ellentétben - minden további nélkül forgalomba lehet hozni.

 

Tehát amit írsz, már megint nem igaz.

 

Apropó, megint elfelejtettem, hogy téged jobb ignorálni.

 

37279!

 

 

Előzmény: mantec (37527)
M63FUN Creative Commons License 2017.10.11 0 0 37529

ezért írtam, hogy ott picit több olaj van........... a kuvaiti "mol" pedig csak annyi, hogy nem egy kirgiz pásztor vödörben húzza fel a cuccost a gémeskútból, hanem egy megbízható óriáscég.

Előzmény: mantec (37528)
mantec Creative Commons License 2017.10.11 -1 0 37528

T M63FUN!

 

"... kuvaiti "MOL" ..."

 

Ne sértegesd a Kuwait Petroleumot!

A Kuwait Petroleum mérlegéhez képest a MOL teljesítménye kerekítési különbség méretű.

Előzmény: M63FUN (37526)
mantec Creative Commons License 2017.10.11 -2 0 37527

T -prokee-!

"...  ACEA A3/B4 2004-ben érvényes kritériuma ..."
Az ACEA 2004-ben érvényes kritériumát teljesítő olajat 2009. december 31-ig lehetett forgalomba hozni.
Öt (5) éves minőség megőrzési idővel számolva 2014. december 31-ig lehetett piacon.

Lásd: ACEA European oil sequencies 2016

Érvelésed kenőolaj importőrhöz méltatlan.
Szakmai képzetlenséget alulinformáltságot jelez.
Közérthetőbben: nagyon levés.

Hogy klasszikust idézzek

Előbb felkészülés, azután észosztás.:

Előzmény: -prokee- (37523)
M63FUN Creative Commons License 2017.10.11 0 0 37526

az a kuvaiti "MOL" csak kuvaitban kicsit több olaj van mint nálunk. szóval az jó minőség. gyakorlatilag ha angolul ejted a betűfeladványt, azt mondod kuvait. 

Előzmény: Tomi Katsushito (37524)
M63FUN Creative Commons License 2017.10.11 0 0 37525

kb. egy véleményen vagyunk, de az nekem továbbra is kérdés, hogy 2 együttesen nem teljesíthető normának ugyan hogyan felelhet meg egy Eneos olaj? én mint magánember ezek után nyilván az eneost mint olajat nem veszem számításba, ha minőségi terméket akarok venni. így lehet eljátszani a vevő bizalmát, akár egy sima nyomdahibával is. érdekes az emberi viselkedés :))

Előzmény: -prokee- (37523)
Tomi Katsushito Creative Commons License 2017.10.11 0 0 37524

A Q8 márkájú motor olajak milyen minőségnek számítanak? Mondjuk a Q8 5W-40-es olaj?

-prokee- Creative Commons License 2017.10.11 0 3 37523

Megint elmegy full kreténbe a demagógia.

 

Mindenki más, akinek nem olyan okosautója van, mint mantecnek, ami a netről tölti le a frissítéseket az API és ACEA jóváhagyásokhoz, az nyugodtan használhat olyan olajat, ami megfelel azoknak a gyártáskori (sőt, a legtöbb esetben a gyártás kezdetén érvényes) követelményeknek, amik a kezelési könyvében le vannak írva.

 

Mindenki más autója, amit mondjuk 2002 óta gyártanak, konkrétan 2004-ben készült, és akkor ACEA A3/B4-et igénylő autójának teljesen megfelel egy olyan vicik-vacak, rissz-rossz olaj, ami "csak" az ACEA A3/B4 2004-ben érvényes kritériumainak felel meg.

 

Egyébként is önmaga farkába harapó kígyó az az érvelés, amit mantec hangoztat itt félmondatokban, szókapcsolatokban megfogalmazva, hiszen 

A. kizárólag a gyári előírás a szentírás, minden más csak falra hányt borsó
B. minden jóváhagyásból csak a legfrissebb érvényes, de annyira, hogy 2010. december 22-én olajat cserélt az autóban, mert onnantól csak a 2010-es követelmények voltak érvényesek

C. ha A és B ellent mond egymásnak, akkor mindig az az igaz, ami ellentétes a jelen topik legutóbbi hozzászólásával.

Előzmény: mantec (37522)
mantec Creative Commons License 2017.10.11 -3 0 37522

T András82!

 

"... Rajta van mind a 3. ..."

 

Pontosabban:

 

ACEA C3 (10) A3/B3/B4 (08)

 

És aztán, hogy mennyire ultra-modern (idézet) egy olaj, amely visszavont követelményeknek tesz eleget, nos ezt az érdeklődő olvasókra bízom.

 

 

Előzmény: András82 (37521)
András82 Creative Commons License 2017.10.11 0 0 37521

Én csak az adatlapra tudok hivatkozni, magam nem vizsgáltam.

 

http://noru-eneos.ru/ENEOS-PREMIUM-HYPER-5W30-FULLY-SYNTHETIC-PDS.pdf

 

Rajta van mind a 3.

 

Igaz tudtommal pl GM jóváhagyása nincs ennek az olajnak, mégis fel van tüntetve...

Lehet a tinta sokmindent elbír alapon van rajta.

Előzmény: SLX-350 (37517)
András82 Creative Commons License 2017.10.11 0 0 37520

Mifelénk úgy mondják, amilyen az adjon isten, olyan a fogajd isten... :P

Én senkit se hülyéztem le amiatt, mert olyan olajat használ az autójába amilyet.

Tiszteletben tartom az enyémtől különböző véleményt.

Max. az ilyentől nem veszek használt autót...

 

Az enyémbe a márkaszerviz is 0w40-et tett új korától kezve, azt gondolom azzal nem tudok mellélőni.

 

Én (is) azt gondolom, a viszkozitás csak egy dolog, emellett még számos tényező lehet ami befolyásolja egy olaj megfelelőségét az adott célra.

 

Iszapkéződési hajlam, lerakódások stb...

 

Utóbbiakkal szemben szerintem (!) bármilyen 10W40-es (ásványi) olaj kevésbé vagy nem ellenálló.

Előzmény: oLayos (37518)
M63FUN Creative Commons License 2017.10.10 0 0 37519

hát sajnos ez erős kérdéseket vet fel, vajon akkor az Eneos olaj minősége milyen lehet? mert szokás itt egy másik gyártót szidni, hogy a jelöléseik így, meg úgy, de ezek szerint az Eneos sem eshet más kategóriába. érdekes..........

(speciel én a gyártói jóváhagyásokban nem hiszek igazán, de azért az általános minőség az szerintem is kulcskérdés )

Előzmény: SLX-350 (37517)
oLayos Creative Commons License 2017.10.10 0 2 37518

No a kezdő mondatod gyönyörű ... de nem erről van szó - mellőzzük.

 

A gépedben lévő motor azért nem egy űrtechnika ... már főleg az alapjait tekintve. Kicsit faragtak megint a vezérlésmódosító rendszeren, az előző lomhaságát kiküszöbölendő szándékkal ... talán már nem annyira lusta reagálású.

 

... olajelőírása a gyártónak azért eléggé megengedő, de én is jónak tartom egy minőségi - a kokszosodási hajlam miatt kiváltképp - minőségi alapolajjal bíró 0W-40-es motorolaj használatát. A márka amivel koketálsz - nem rossz. 

Előzmény: András82 (37515)
SLX-350 Creative Commons License 2017.10.10 0 0 37517

" ... egy olaj egyidejűleg lehet ACEA A3/B3, A3/B4 és C3 is... "

 

Sőt akár még API CK-4, FK-4 és ISO-L-EGD minősítésekkel is rendelkezhet.... papíron.

Az ACEA érvényben lévő tesztkövetelményei kizárják hogy egy motorolaj egyidejűleg rendelkezzen az A3/B4 és bármelyik Cx minősítéssel.

Előzmény: András82 (37516)
András82 Creative Commons License 2017.10.10 0 0 37516

Nem mellesleg egy olaj egyidejűleg lehet ACEA A3/B3, A3/B4 és C3 is...

például

Előzmény: Nori10 (37510)
András82 Creative Commons License 2017.10.10 0 0 37515

Felőlem bele is szarhatsz a szelepfedélbe, nem igazán érdekel, a te autód. :D

 

Az én autómba meg azt töltök, amit jónak látok. Én többnyire betartom a gyári előírásokat.

 

Világbéke.

Előzmény: Nori10 (37510)
SLX-350 Creative Commons License 2017.10.10 0 0 37514

" .... megnyitottad a linket ?  egy 12 perces  Youtube  video tesztet 10-12 olajjal írjak le töviről hegyire ? ... "

 

Nem szokásom linkeskedni de megnyitottam és végig is néztem a tesztet, épp ezért merültek fel bennem a kérdéseim:

- Mit mértek?

- Hogy mérték amit mértek?

- Milyen mérési eljárás szerint végezték a mérést?

Annak idején úgy tanultam hogy a mérési eljárások alapelve a megismételhetőség. Mit gondolsz, ez a csóka aki a videón bohóckodott meg tudná csinálni ugyanezt pont ugyanígy? Kétségeim vannak....... :((

Előzmény: bohrer (37508)
SLX-350 Creative Commons License 2017.10.10 0 0 37513

"  .... Ennyire hülyék ne legyetek már. Alap dolgokat nem tudtok! Amatőrök!! ... "

 

Nem is tudom hogy nélküled mi lenne velünk.

Előzmény: Nori10 (37510)
csgeri80 Creative Commons License 2017.10.10 0 1 37512

Az rendben van, hogy a 0W olaj kifejezetten előnyös hideg éghajlatokon, ahol télen akár -30 fok is lehet hosszabb időn keresztül. Az is rendben van, hogy ahol enyhe tél van ott nem fontos a 0W olaj.

 

De a hideg oldali viszkozitás csak egy dolog. Vannak más előnyei is a 0W olajoknak, mint pl az áramlási képessége jobb, mint egy 5W40 és pláne egy 10W olajnak, ezáltal könnyebben és biztosabban eljut mindenhová. 

Mivel jobb az áramlása kevésbé is melegszik.

 

Ezen kívül meg full synt olajról beszélünk a 0W olajoknál. Viszont pl egy 5w40 olaj nem biztos, hogy full synt, hanem a legtöbb esetben hidrokrakkolt eljárással készült.

 

Szóval, szerintem nem állja meg a helyét az a mondat, hogy a 0W olaj hülyeség...

mantec Creative Commons License 2017.10.10 -1 0 37511

T Nori10!

 

"... Alap dolgokat nem tudtok! ..."

 

És örülünk, hogy te itt vagy nekünk.

És mindezt elmondod nekünk.

 

Előzmény: Nori10 (37510)
Nori10 Creative Commons License 2017.10.10 0 0 37510

Nagy poén, csapj bele. Ja nem mégse..

A lényeg hogy a 0W olaj teljesen felesleges ide.

Főleg ha az autónak nem gyári előírás!!

 

Az is egy faszság mikor írjátok hogy a minősítés sokkal fontosabb mint a viszkozitás!

VW 501.01 VW 502 00 az én autómnak, akkor én önthetek bele 0W-30 at vagy akár 15W-40 is!

De pl 10W-60 is mehet.

A gyár nem dísznek ad egy útmutatót az autókhoz csak el kéne olvasni egyes embereknek.

Az ismerősöm se önthet az 1.4 8V MPI motorjába 0W-30 as olajat. Hiába a minősítés megegyezik pontosan az enyémmel.

Akkor nem a minősítés a fontosabb??

Azokat a barmokat se értem akiknek a könyve A3 olaj írt elő, és helyet C3 at öntenek benzines autóba.

Régebbi benzines motoroknak minden esetben jobb az A3.

Ennyire hülyék ne legyetek már. Alap dolgokat nem tudtok!

Amatőrök!!

Előzmény: András82 (37509)
András82 Creative Commons License 2017.10.10 0 0 37509

Ha befőttsüvegről van szó, abba én is 10W40-et használok... ;D

Előzmény: Nori10 (37504)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!