Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Ebben az esetben igazad van. De önmagában mi értelme van az alacsony hőmérsékletű fűtésnek, ezzel még nem spóroltál semmit, mert a kondenzvízből nem tudtad kivonni a hőt, ami a kondenzációs kazán lényege.
Jól írtad a típusát. Valóban az Immergas Victrix 24KW R az 219.000 Ft.
Az Immergas Victrix 24KW X az 280.000 Ft. A két kazán között az a különbség, hogy az X típusban benne van egy váltó szelep és így, amikor az índirekt tárolót kell melegíteni, átvált a fűtésröl HMV készítésre.
Az R típus csak fűtésre van. Persze ehhez is lehet váltószelepet külön venni és alá, mellé, szerelni, de nincs sok értelme, mert 50 000 Ft és akkor ugyan ott vagy mint, ha rögtön X típust vennél. Ráadásul több helyet foglal el, mert a kazánon kívül lessz a váltószelep. Índirekt tárolós HMV készítést, csak akkor ajánlanám, ha hapkollektoros vagy vezérelt áramos rásegítést is szeretnél. Ebben az esetben kéthőcserélős és elektromos fűtőszálas tartályt érdemes venni. Ebből a 300l-es kb.
Már döntöttél: nem. Innentől OFF. :-) Természetesen, ha neked etikus, hogy itt folytatod egyéb irányú érdeklődésed kielégítését, akkor nyugodtan, de általában vannak erre jobb topikok is.
"Ha alacsony hőmérsékletre állítod, akkor mindenképpen létre jön a kondenzáció, ami káros a nem kondenzációs kazánoknál."
Na de melyik részére ? Az én szvsz - csak a hőcserélőre, azt meg nálam 25 eft -ból megoldom. A jelenlegi 14 évig birta, egy ilyen 'gyilkos' üzemmódba legyen csak a harmada - 14 évente ugyis cserélni kell akkor 2x + csere az csak egy 50 -es.
VGF -ből nyilván egy régi szám. Melyiben van az első rész ?
Addig is : először kicseréltetem a jelenlegi kazánt egy ugyan ilyenre, majd leveszem a kazánteljesítményét - ekkor nyilván alacsonyabb hőfkon üzemel, de ezt időbeli működéssel ellensúlyozni lehet. Majd növelem a radiátorok számát - tovább csökken a - mostmár a visszatérő hőmérséklet. Itt meddig mehetek el ?
Azaz egy hagyományos kazánnál mi az a visszatérő hőmérséklet ami még nem káros ?
Befolyásoló tényezők: - ki mit szeret, vagy hisz el... szép az átfolyósoknál az állítólag stabil HMV teljesítmény, de bizalmatlan vagyok... de az is igaz, hogy biztosan drágább 130-200-250 liter vizet melegen tartani, mint 40-et (vagy semennyit, egy hagyományos átfolyós esetében).
- később lesz pld napkollektor? Mert akkor indirekt tároló, abból is nagyobbacska és két csőkígyós.
- mit mennyiért kapsz meg. Hiába takarékosabb mndjuk az átfolyós, ha 150e-el drágább. Mire megtérülne már háromszor lecserélted... Ja, az összehasonlításnál a komplett rendszereket nézd, ezernyi kütyü kellhet még egy indirektes rendszer összeépítéséhez (motoros váltószelep, összekötő szett NTC-vel,...stb)
Ez a 24R valami új kazán, tavaly még nem volt (ők is azt írják, hogy nincs még készleten). Mindenesetre baromi olcsó ez a cég, mármár gyanúsan (pld a 24kvx a listaár feléért van náluk...). Kérdezz rá, mielőtt beleéled magad.
Az Isotwin Condens más tészta, abban egy beépített 40 literes mini réteges tároló van. Alaphelyzetben átfolyós vízmelegítést csinál, ezt bezúdítja a tartály tetejébe és a másik oldalon lecsapolja HMV-ként. A trükk: ha a hőcserélő által biztosítottnál (8lperc) több HMV kell, akkor a tároló aljába elkezd hideg vizet engedni (4l/perc), így a tetejéből ennyivel több melegvizet tud szolgáltatni, hiszen ez a betáplált mennyiseg hozzáadódik a hőcserélőből kijövőhöz (össz. 12l/perc).... Persze ezt a "turbózást" csak a 40 literes tartály kiürüléséig tudja, ami kb.10 perc.
Elvileg ezzel a módszerrel eléri egy 130 literes indirekt tároló teljesítményét.
Nem a csokigyos nem jo, hanem az EGY csokigyos. Napkollektorhoz dupla meretu (literben) ket csokigyos hmv tartalyt erdemes venni, a felso felet melegen tartja a kazan, alulrol meg a napkollektor futi, amikor tud. Mondjuk dragabb... (epp ma neztem mas miatt, Drazice 148e azt hiszem a 245 literes).
"a megnövelt hőleadó felület miatti alacsonyabb előremenővel (tehát energiatakarékosan) történő üzemelést el lehet játszani "normál" modulációs turbós kazánnal is, természetesen ügyelve a kondenzáció esetleges káros hatásainak kivédésére."
Hogyan tudsz ügyelni a káros hatások kivédésére? Ha alacsony hőmérsékletre állítod, akkor mindenképpen létre jön a kondenzáció, ami káros a nem kondenzációs kazánoknál.
Örülök, hogy jó véleményed van az Immergáz kondis kazánokról. Én is azt vásároltam, de még nincs beüzemelve.
Látom beindult a topik, záporoznak a hasznos infók. De most olyat játszok, ami miatt ki fogsz majd innen utálni.... :)
Szóval: - a megnövelt hőleadó felület miatti alacsonyabb előremenővel (tehát energiatakarékosan) történő üzemelést el lehet játszani "normál" modulációs turbós kazánnal is, természetesen ügyelve a kondenzáció esetleges káros hatásainak kivédésére. Ez a megoldás olcsóbb kazánt(-100e) és kicsivel olcsóbb kéményt, de valamivel magasabb fogyasztást jelent. Le kell ülni és kiszámolni a megtérülést (nem elfelejtve a következő évek várható gázáremeléseit is)
- Te is említetted korábban, hogy mennyire fontos a kazánok minimális hőteljesítménye. A legtöbb kondenzációs kazán 24kW-os, és olyan 7-8kW-tól indul. Ez alól eddig én három kivételt láttam: a Junkers 16kW-os kazánjai, ezek 4kW-ról indunak, az Immergas ami 4,7-ről és az Ariston, ami 5 körül. Kis hőigényű háznál ez fontos szempont.
- kazáncseréhez hivatalosan nyilván kell gázterv, de ez egy meglevő épület, érvényes használatbavételivel....hmmm.... szóval gondolom kitaláljátok mire gondolok.
- Ha a kondenzációs mellett dönt valaki, akkor javaslom, hogy ne sajnáljon pár ezrest a külső hőmérséklet érzékelőre (a legtöbb kazán a többit tartalmazza). Egyszer jól beállítod a karakterisztikát, aztán nem kell a kazánod előremenőjét tekergetni.
Egyébként a szerelők se ördögtől való szerzetek. Nálam épp most volt egy, az Immergas kazánom végleges beüzemelése miatt. Csak azért is leírom, hogy ritka korrekt csapat, csak ajánlani tudom őket. Persze nem itt :), mert a topikgazda kérésére mellőzzük a reklámot, de ha valakit érdekel, akkor mailben megadom az adatokat (Lajos: NEM én vagyok a gázszerelő, sőt még a rokonaim se azok....)
1. Ne vegyük az extrém nagy hideget alapnak. Akkor majd felcsavarod az előremenőt, és nem fogsz nagy megtakarításokat elérni. Ez az időszak szumma 3-4 hét Magyarországon. 2. Nem kell 2x annyi radiátor, mint amennyi most van! Ezt rosszul értetted. (Ha mondjuk, most egy 600x1200-as van a szobában, akkor egy 600x1800 lenne ideális.) 3. Én hozzávetőleges gondolatom a költségekről (nem vagyok fűtésszerelő, sem kereskedő, ergo semmi érdek nem vezérel): Kondenzációs kazán: 250ezer; Plusz radiátorok: 75ezer; Gázterv: 30ezer; Bekötés: 30ezer; Kémény: 100 és 300ezer között (ez nagyon függ a hossztól: családi ház vs. 6 emeletes klasszikus belvárosi lakás 1. emelete).
Látod, van min gondolkozni. Igazából "csak" ezért nyitottam ezt a topikot.
csak fűtésre kell a kazán. Kitűnő villanybojlerjeim vannak, vezérelt árammal. magam szerelem fel - 15 évig tart- közben egyszer tisztítatom - most tisztítottak 2 db-t - aktiv anód cserével 5 eft volt. És egy bojler csak 50 eft - a 120 literes.
Igaz valamivel drágább a melegvíz így - de nem jelentősen !
Hát annyit "amennyiben max. 55 Co-os vízzel szeretnéd üzemeltetni a rendszert,"
ennyivel nem fűti ki a lakást - extrém nagy hidegnél - minusz 10 15 alatt érződött, hogy kevés a kazán teljesítmény - nem lehetett az adott radiátoroknál 75 fok felé menni. A jenleginél - kazán -radiátor úgy 65 foknál beáll az egyensúly - végül én az idővel szabályozok.
Tehát megduplázva a radiátor felületet - elvileg az 55 foknál kisebb hőfok is elég lenne.
Tehát kell : egy kazán (200 eft), adott számú plusz radiátor ( 100 eft), gázbekötés tervvel (100 eft) és a fűstgáz elvezetést hogy lehetne és mennyi ??
Azért egy kéményre nem költök újabb 300 ezret - jelenleg egy bélelt kéményem van . Jó 15 évig biztos tart.
Jelen rendszered 10KW-os kazánnal üzemel, ami azt jelenti, hogy egy 6-24KW-os kondis kazán teljes egészében kihajtja otthonodat. A jelenleg meglévő radiátorok tekintetében 217-es hozzászólásomra tudok hivatkozni. Te esetedben azzal egészítem ki, hogy amennyiben max. 55 Co-os vízzel szeretnéd üzemeltetni a rendszert, könnyen lehet, hogy egy-két helyiségben ki kell egészítened meglévő radiátoraidat, vagy esetleg lecserélni. De ökölszabályként elmondható, hogy amennyiben egy lakás hőigénye 10KW, akkor a radiátorok mérete hozzávetőleg 1.5-szöröse annak, mint amit atmoszférikus vagy turbós kazánnál kell alkalmazni. De természetesen el kell mondani, hogy minden radiátor esetében meg van adva egy táblázatban, hogy adott vízhőfok mellett hány KW-ot képes leadni.