Szimmeringek 1 hetesek és minden más a kipufogó a van kifolyó anyag ha rollerezve elindul ok leesjtőn max 15 km/h sík terepen 10 km/h másodikban gázreakció pontos rögtön kap próbáljam a régi gyűrűt?
Kardinális kérdés, hogy hány kiló vagy. Merugye nem mindegy, hogy bele süllyed-e a moped az aszfaltba, vagy nem?..
Viccet félre téve: Új hengernél még nem feltétlen tökéletes a gyűrű illeszkedése, zárása. Ha nagyon vadiúj és ez volt az első indulási kísérlet, legyél kicsit türelmes, had kopjanak össze. Szimeringnél is lehet veszteség, hiába új. Mennyire új? Nincs kikeményedve? Mert lehet gyenge elősűrítés. Abból nincs nagyon felöblítés. De gátolhatja a gázcserét az is, ha a kirottyanó van dugig.
Ha kicsit roller üzemmódban segítesz az induláson, akkor utána harap? Milyen gázreakciója van? Mi van másodikban?
Röviden: bármi. Elsősorban rosszul beállított gyújtásra (megszakítós vagy tirisztoros?), tömítetlenségre vagy rossz kuplungra gondolnék. De ezer más oka lehet.
Adott egy Riga moped minden ki lett takarítva csapágyak újjak szimmeringek újjak lánckerék könnyen forog henger vadonat új. A probléma hogy első sebességbe lefullad ha csúsztatom lassan elindul de akkor is erőtlen és mihelyst ráengedem a kuplungot teljesen akkor megfogja a motort már a karburátor is k60b kapott egy 70es fő fúvókát. Mi lehet a baja?
Udv Tibi! Jol latod mar az iden is gurultam 800km ert a 4felomlos hengerrel! A leghosszab tav egyszuszra 85km volt,gyari trafoval semmi gond,meg nagyon nem forgattam el,ill nem mertem,rovid tavon 6700volt meg a legnagyobb fordulat!! De volt meg benne!!! Szivesen tesztelem ha gondolod!!! :-) koszonom h gondoltal ram!!! :-)
Alapméretes gyűrűt kértem. Azt mondták, javítóméret van. Visszakérdeztem, hogy úgy érti, fúrt, túlméretes hengerhez? Nem, jó ez alapba, csak lehet, hogy reszelni kell a hézag miatt. OK.
Na itthon vettem észre, hogy 38,4 mm a jelölés. Nagyon alap...
Viszont igen erősen gyári szaga van. Meg tömivel együtt 2500 Forintos ára.
A videón nem tűnik úgy, mint ha elöl is csapna ki láng, nem csak felül?
Hát tesztelésben arra gondoltam, lehet, hogy amikor bent van a gyertya, akkor a felöblítés némi ellenállásba ütközik. Lehet, hogy ezért részben el is vész.
Viszont gyertya nélkül nincs fent kompresszió. Így ami kevéske lent összejön, könnyebben öblítődik fel.
Ha nincs a forgattyúsházból felfelé ürülés, akkor nagyon új szívóhatás sem léphet fel...
Most a saját motorjaim vannak soron, meg a gyújtótrafó-tekercselést akarom elővenni. Verho4, ha jól tudom, te minden nap használod a V6-ost - az első újratekercselt trafót majd odaadnám tartós tesztelésre.
Aztán meg a Katonka elvtársnak ígért röpsúlykuplungot is össze kéne már rakni.
Kicsit utánaszámoltam: hat éve kezdtem újra motorokkal foglalkozni, s eddig tizenkét motort élesztettem újjá. Ebből három olyan, ami még nincs teljesen befejezve (egyet, a Simson Start nem is én fogom befejezni), s csupán kettő olyan volt, aminek nem kellett széthúzni a blokkját.
Átadtam ma a négyest és a tizenhatost a gazdájának. Úgy volt, hogy az egyiket megkapom én a munkámért cserébe, de inkább kifizette és megtartotta mindkettőt.
Egyszer az egyik 16 osom 0.25 os gyertyahezaggal ment csak stabilan. De jo volt mukodott napi szinten. Amugy az ilyen "segítsünk a hibát megállapítani" dologrol így a Rigák eseteben mindíg a Jelszo kabarejelenet jut eszembe mikor Körmendi János a kabinos segíteni akar Balázs Péternek mert nem tudja a jelszot..... " 3 fele jelszotípust ismer a halado emberi gondolkozas. Az Első ami szorosan osszefugg az ember szemelyiségivel. A Masodik ami abszolulte nem fugg ossze a személyiségivel. A Harmadik.......... MINDENEGYÉB. 😊😀😀😀😀😀😀
A pedálos motornál csalóka a kompresszió: mivel egy pedálfordulatra nagyon sokat forog a főtengely, kopott motornál is viszonylag nehéz lenyomni a pedált. Ezért kell dekompresszorral indítani - mert nagy kompresszió esetén alig-alig lehet berúgni nélküle.
Gyakori hibajelenség, hogy kivett gyertyánál szép a szikra, de beszerelve, nyomás alatt nem szikrázik. Kicsi, 0,5-0,4mm-es gyertyahézaggal és megszakítóhézaggal kell próbálkozni. Ha majd szépen jár a motor, nagyobbra lehet venni, ha kell (kis hézag esetén a dús keverék beköpheti a gyertyát).
Ha túlszívta magát a motor, akkor sem indul. Ajánlatos néha jól kiszellőztetni - kiszerelt gyertyával pedálozni párat.
Meg persze sok más oka lehet még, hogy nem indul. A szimeringek, például. A kipufogóval nem szokott gond lenni, de engem is viccelt már meg. Az is lehet, hogy a gyertya hibája, hogy eltűnik a szikra.
Épülget Szásenka. Amikor elhoztam, pöccre indult. Kitakarítottam a rend kedvéért a porlasztót. Sokat állt most nálam.
Hiába tekergetem, még csak nem is pöffen. Pedig kiszerelt gyertyával van szikra. Már annyit locsoltam be a karbin benzint, hogy a kirottyon csepeg le a tőcsavaroknál. Gyertyát tisztítom, féktisztítóval is, de semmi.
Köszönöm az információkat. Ezen k60-as porlasztó van, a felújító készlet meg k60b-s. A készletben lévőnél nagyobb fúvókát tettem végül bele, nincs rajta szám, nem tudom hanyas, de jónak tűnik. Még a szokásos hosszabb távú próbakör van hátra mindkét motornál, de napok óta esik az eső. Vasárnapra ígértem a motorok átadását - remélem, addigra eláll.
Udv katonka Balazs! K60nal meg nem volt dolgom,ill van itthon de szetszedve azt latom h nem egyformak k60b vel... amit vettem javito szettet a k60b hez abban 62 es fuvoka volt,es fel gaz utan fuladt... ki csereltem 70re azotta semmi gond!!! :-) de mar a Rigas Csabi mocija is 70sel megy!
Elv- és márkatársak! A k60-asban mekkora a fúvóka? A gyáriak szét vannak gyalázva, azokról nem tudom leolvasni, a felújító készletben lévőkre meg nincs ráírva.
Nagyon alapos felújítást kapott ez a nagykerekű. Én ilyesmibe ritkán fogok bele; hatalmas munka, rengeteg idő és rengeteg költség. S a végén meg sajnálom használni.
Az off-témákat itt nem vesszük szigorúan, főleg ha KGST SMKP témakörben marad. Nekem is van egy motorom, ami félig Babetta (félig meg Verhovina), meg egy másik, ami harmadrészt Babetta (meg Mustang meg Tomos).
Belinkeltél egy indavideót, s ott a feltöltőnél az állt, hogy Viliapu. Pár évvel ezelőtt a babetta fórumon emlegették ezt a nevet, pl. egy jawa stella felújításával kapcsolatban. Vagy tévednék?