Nos, köszönöm mindenkinek a segítséget, támogatást, jó tanácsokat, de a helyzet az, hogy sajnos a kiszemelt 147-est lefoglalózták. :( Van ilyen, lecsúsztam róla, néha az életben banális körülmények miatt hiúsulnak meg vágyott dolgok (máskor meg váratlanul lesz valaki hirtelen szerencsés). Más olyan példányt, ami a képek és a leírás alapján elnyerte volna a tetszésemet, sajnos nem volt, így hát lemondtam a 147-esről, más típus nem jöhetett szóba, mert a méretet, fenntartási költségeket és persze a szív sóhaját tekintve a 147-es volt a vágyak tárgya. (A Giulietta nagyon nem tetszik, ahogyan a MiTo sem, előbbi kifejezetten duci, méltatlan a márkához - elnézést, ha bárkit is megsértettem ezzel a véleményemmel.) Az a baj, hogy 100-ból 99-szer a koncepció néz ki jól, a széria már kiábrándító. Ez lehetne a 147-es méltó utódja:
Kicsit sajnálom a dolgot, mert régóta szerettem volna hithű alfistává válni, de talán lehet valaki úgy is rajongó és elkötelezettje a márkának, ha épp nem birtokol egy Alfa Romeot. Mivel eléggé sürgősen kellett egy kisebb családi autó, így a befutó egy Lexus IS200 szedán lett. Nem lehetett kihagyni ezt a vételt. A vicc az, hogy amúgy kifejezetten taszítanak a japán autók, csak kevés kivétel az, amit imádni lehet (CRX, Legend, Supra Mk2, Galant szedán, stb.), de az IS200 mindig is tetszett, mert nagyjából megvan benne minden, amit egy kényes ízlésű autóbuzi az Alfákban, Lanciákban (és korábban a Saabokban, Roverekben) is imádhat, imádhatott:
- egyedi, különutas design; esztétikum és praktikum harmóniája,
- sportos vezetési élmény,
- kifinomult anyaghasználat, "prémiumság"...
Nagyon finom darab, és valahogy azt érzem benne, amit csak egy Alfában vagy Jaguarban érez az ember, de már egy német autóban sem. A különlegességet, egyediséget.
Szóval egyszerre tűnik ésszerű és érzelmi döntésnek. Szerintem csak az Alfa 156 design az, ami veri az IS200-ast ebben az alsó-középkategóriás sport szedán szegmensben (a Saab 9-3 vagy a Rover 45 már nem). Így alakult, nagyon hosszú távra tervezek, de a szívem egy része mindig az olaszoké, az Alfásoké lesz. Remélem, túlél engem a márka, drukkolok az Alfának! Vigyázzatok a gépeitekre, Cuore Sportivo, sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy honnan lehet megtudni milyen nyomás értékű benzin szivattyú kell az autóhoz? Sajnos 4-5 félét találtam az interneten ami más és más nyomás értékkel bír. Az autó 156 2.0 JTS faceliftes. Sajnos ehhez a motorhoz adja a különböző nyomás értékű szivattyúkat. Alváz és motorszám adja az helyes alkatrészt? Mert ilyen kérdést sehol sem találtam. Sajnos a szivattyú jól működik viszont a tetején lévő műanyag csonknál valahol szivárgás van és kabinban rettenetes a benzin szag emiatt. Megnézetem és sajnos onnan jön az illat felhő. Köszönöm a segítséget
Semmi gond, nem kell elnézést kérned. Mindketten félreértettük a másikat. Tisztáztuk, indulatok nélkül, nem torkolt 'magyarosch' anyázásba, ami mindenképp' értékelendő , a mai értékmentes és eszetlenül tomboló / rohanó világban...
Még 1 X leírom: pusztán / kizárólag, a borítékol6ó TSalódástól kívántalak , megóvni, amennyiben a kínálat aljáról választanál valami ? olcsó ? -nak tűnő vételárú , üzemanyag és pénztemetőt. Amennyiben - kizárólag a saját, erősen szubjektív véleményemre alapozva írom ezt - a kínálat tetejéről akarsz választani és a fenntartásra is marad , kellő mennyiségű $$$$ , nos ez esetben , bírod teljes erkölcsi támogatásomat. Persze, ezért , egy száraz kiflit sem kapsz a boltban.... :-)))
Ahogy lentebb is tanácsolták: független állapotfelmérő ember.
Vagy, ha ,neked megér ennyit és meg tudod szervezni: BmS-éknél, Érden foglalsz időpontot. Ők átnézik neked műszeresen. Amit nem találnak meg, az nagy valószínűséggel, nincs vagy sosem jön ki a kocsin, hibaként. Karosszériára és minden 1ébre, ott van a Fiat Szabó. Egy Salgótarján - Érd, oda-vissza úton, ami nem jön ki, egy 147-esen , az, soha máshol sem derül ki....
Maga a 147, nem egy ördöglakat.... nem nehéz és lehetetlen feladat, a javítása ....üzemeltetése.
Hát igen. Van közeli ismerős, akinek a nulla kilométeres benzines turbós J Astráját kellett váltógondokkal kezelni. Úgy értsd: kétszer váltó ki-be, közel milliós javítási számla, német csodaság, no comment. Nem nagyon van autó típushiba nélkül, de ha van is ilyen, akkor sem mindegy, mit nyújt cserébe. Nekem az autó örömforrás, érzelmi kötődés tárgya. Szerintem jó Alfa tulaj lennék, de majd kiderül, mi lesz.
Köszönöm a jóindulatod, és elnézést, ha indignáltan szóltam vissza.
Most még van bennem feszültség, mert ez dupla vagy semmi: csakis Alfa kell, viszont az épkézláb kínálat szűkös és nem mindegy, mit veszek sok-sok évre. Minden autóra költeni kell időnként, de nem mindegy, mit kap az ember cserébe. Az Alfák pár kivételtől (pl. MiTo) eltekintve guruló szobrok, temérdek műszaki és esztétikai csemegével, aminek én hajlandó vagyok megfizetni a felárát, ha ez az ára annak, hogy ne valami ásítóan unalmas németjapánkoreai közlekedőedénybe üljek... Majd kiderül, visszajelzek az eredményről!
Volt már pár tucat autóm (meg motorom), a legtöbb ráköltést egy Subaru kérte, fél éven belül majd a vételár felét, s ebben a rossz aut váltó nem volt benne, úgy adtam el. Most tizenplusz éves olasz meg amerikai van, egyikre sem kellett még költeni pár kopón kívül..
Elnézést, ha félreértettelek (írásban sokszor félreértik egymást az emberek és egymás szándékait), végül is elhiszem, hogy jóindulatú volt a hozzászólásod. Próbálok körültekintő lenni, leszervezek egy helyszíni állapotfelmérést, ami elvileg - mondjuk a motor kompressziójának a mérésén kívül - nagyjából minden lényegest kimutat. Megér 20e-30e Ft-ot az, hogy az embert megerősítsék a vágyaiban vagy még időben eltántorítsa tőle... Egy biztos: olyan élményt, mint az Alfa, ma már sajnos alig tud autógyártó. A tizenmilliós új Volvo S60 pl. nagyon tetszik, az kellően egyedi kívül-belül is. Csodás még az új Peugeot 508-as is, de az is megfizethetetlen számomra. Amiket még imádtam - Lancia, Saab, Rover - azok mára mind eltűntek az autótörténelem süllyesztőjében sajnos. Szóval inkább egy Alfa kell a kínálat tetejéről, amit pedig rá kell költeni, az az egyedi élmény felára. Vállalom. :-)
Próbálom jóindulatúan kezelni a kérdéseid, de nehezen megy... Bocs, de te tényleg tudatlan vagy. Egyrészt nem értem a kérdésed - "Jól meggondoltad te ezt?" -, másrészt meg fura, hogy pont egy Alfa topicban kell küzdenem a balga, ostoba, magyarosch előítéletekkel. Igen, jól meggondoltam. Igen, tudom, mik a típus erényei és gyengeségei. Ezzel együtt csakis Alfában gondolkodom, mert a többi típus az elmúlt 20 évből nagyjából hidegen hagy, az ipari unalom vagy az otrombaság megtestesítői. A kinézett gép nem rohad, de ezt még csekkolni fogom, sima 1.6-os szívó benzines (105 LE), vezérlés cseréje, olajcsere megtörtént, ha pedig költeni kell még rá, hát istenem, megteszem. Egy japán autóra is kell költeni, igaz ritkán, de akkor nagyon...
Bakker, te is tudod, hogy nem elriasztani akarom. Pár éve , lett a TSaládban egy 147 Ducati Corse. :-)))
Nem véletlenül.. ( Ford Mondeo helyett. )
Alfa Romeo = élményautó = örömforrás. Nálam.
Arra kívántam felhívni a potenciális Alfista figyelmét, hogy figyelmesen nézze - vizsgálja át, azt ,amiért pénzt ad.
Amikor mi vettük a 147est, 2008as olajkályhák voltak 8ook huf környékétől. A mienkben is volt 8as.....mármint a bekerülési kőccségben.... de volt még előtte szám.... és nem egyes vót. És azóta már kellett rá locsolni:-)))) De minden fillért megér az az egérkamion :-P
Ezt olvasva a sajátjaimat is fel kéne gyújtanom, most miért hozod rá a frászt? :) Most vegyen felgyulladós BMWt, Prince motoros Minit? Máshol sincs kolbászból a kerítés.
Benzinesek, javarészt elhullottak,amelyik megy még, az is , ketyegő időzített bomba. Talán, kevés méteres, tényleg megvigyázódott darabok húzzák még valahogy... De meddig és milyen áron? Ha TS- mármint a Fiat vasblokkos sz@rja, akkor volt időben széthúzva és megcsapágyazva? Gyári elsőszerelés minőségben? Ha Busso, akkor valamivel jobb a helyzet.... Ha valamelyik olajkályha, akkor jobb a helyzet, de ismert-e az előélet? Milyen kenő és üzemanyagokkal lett üzemeltetve? Mennyi volt a hidegüzem a futott km-ből? Volt-e hidegen ütve- vágva?
Bódé: kb. 2009-10es, első forgalomba helyezésűek a széria vége.. Rozsda?
Ha sok a méter ,amit itthon futott, akkor nyiszereg-nyöszöröghet kb. bármi. Gátlók...szilentek---->1000 lengőkar..
OK, köszi mindenkinek, megoldom valahogy! :-) Lehet, hogy túlzó a félelmem, kellően fanatikus vagyok ám, szóval nem gond az esetleges későbbi javítás, de szeretném persze az elejét venni a nagy problémahalmaznak, szóval egy előzetes átvizsgáláson nem akarok spórolni. Lehet, hogy egy független, átvizsgálásokkal foglalkozó szakember is megteszi, csak gondoltam egy Alfa-specifikus szaki azért jobb döntés lehet.
Annyira ne stresszeld tul, foglalj egy idopontot valami helyi szervizbe. Nem a hibakod lesz a legdragabb problemad. Benzin/dizel? Ne fustoljon se hidegen, se melegen, ne csattogjon a hidrotoke vagy a vezerles, legyen jo a valto es a kuplung, ne logjon a futomu. Ehhez nem kell Alfa szaki. Altalaban a draga dolgok pont nem az ECUbol olvashatok ki. :)
Szeretnék segítséget kérni, autóvásárlás előtt vagyok. Egy 147-est néztem ki, sajnos nem magánszemély az eladó, hanem kereskedésben áll a kiszemelt gép, de persze nem akarok előítéletes lenni, lehet akár jó vétel... Az autó Salgótarjánban van, én budapesti vagyok. Ha lenne olyan szakértő, aki eljönne velem, és szemrevételezné a gépet, ki tudná olvasni az esetleges hibakódokat, azt honorálnám természetesen. Ha szintén budapesti lenn az illető, a szállítás is az én gondom természetesen. Tudná valaki vállalná ezt mondjuk a jövő héten (esetleg utána) valamikor?
Hiába túrom a netet, nem találok Alfa Giuliettáról (2012) olyan képet, amin tisztán látszanak a kormány/tempomat alatti elemek. Eddig nem néztem figyelmesen, de most, hogy hazahoztam a szervizből, nekem valami nagyon gyanús, mintha hiányozna egy elem, ezért szeretném megnézni, milyen az eredeti, lehet, hogy csak beképzelem. Nincs valakinek egy fotója?