A meglévő fő és mellékúthálózat felújitására és teherbirásának növelésére 1.5 milliárd eurót kapunk az Uniótól, tehát ez sinen van. Ha kb. 10 évben gondolkodunk az autóúthálózat kiépitésében, akkor az általad emlitett 4-5 év belefér (pl. az M6-M60 előkészitése is gyorsan ment).
napersze, horvátország majd ugyanezt feleekkora népességgel csinálta meg.
(azzal az apró különbséggel, hogy támogatás nélkül...)
demint írtam: nem a kivitelezési munka volumenével van a gond, ennyi kivitelezői kapacitás van házon belül is, hanem azzal, hogy ezek a nyomvonalak nagyrészt még csak tanulmánytervi szinten vannak...
abból meg 4-5 év mire megkötött kivitelezési szerződés lesz...
(a másik problemma, hogy a fő- és mellékúthálózat borzasztóan el van hanyagolva, promomento sokkal fontosabb lenne ennek a rendberakása, meg elkerülők építése...)
Normális gazdasági lehetőségek mellett kb. 1000 km autóút (nem autópálya) megépitése 8 év alatt egy 10 milliós európai országban EU-s támogatás mellett (ld Görögo. Portugália vagy arányosan Spanyolo.) nem estimese, persze lehet hogy ez nálunk még science fiction. Majd meglátjuk...
ennyiminden akkor sem lenne meg 2015ig, ha a pénzzel nem kéne foglalkozni, mert az ÖSSZES únijós pénzt erre fordítanánk...
az a 2015 inkább 2040 leszen...
1xűen a tervezés/engedélyezés/akadékoskodás szent3ságnak nagyobb az időszükséglete...
csak 1 pl.:
az M0 11-10 közötti szakaszára (ami már most kész kéne, hogy legyen a híddal együtt) mármost aszongyák, hogy 2011ig el sem kezdik, azaz legalább MÉG 3év aktatologatás köll...
"igaából egyszer valaki mesélt valami villamosbuheráról Phenjanban, ahol az eredeti elektronikus berendezések túlságosan bonyolultak voltak, és ezért átépítették mechanikusra."
Esetleg az, hogy a Tatra KT4-ekbol kioperaltak a csuklot? :-)
Megnéztem a GKM autópályás honlapját, ott az M9-es kanyarodik fel autóútként Sopronig miután keresztezte az M8-at, 2015-ös elméleti határidövel (az M86-os itt az M15 déli folytatásaként szerepel, az M8-M1 összekötésénél ez az út kerülöt jelentene délről felfelé haladva), az M8-as ugyancsak autóútként ugyancsak 2015-ig éri el az osztrák határt. Szerintem mindkettő jó megoldás. Jó lenne, ha az M6 M100-ként történő folytatása is felkerülne.
Az a helyzet hogy nem vagyok alapból M4-M8 ellensége, de ennek az osztrák kapcsolatnak semmi értelme. Ha megépítjük ezt a pályát egyszer, akkor én a Győr felé kanyarítók mellé tenném le a voksom. Olaszország felől az M8 mindenképp kerülő, legfeljebb direkt Grác környékéről érné meg erre jönni, de Grácból Mariboron keresztül az M7-en alig lesz hosszabb az út. Ráadásul ha megépül a 85-86-os gyorsforgalmi, tényleg semmi értelme nem lesz az M8 kiépítésének Körmend és Veszprém közt, senki nem fog arra járni, legfeljebb az agglomerációs forgalom...
ráadásul ez az adriai kikötök szintén gyorsan növekvő forgalmát is ki kutná az M5-el szolgálni, a kamionoknak nem kéne falvakon keresztül első-másodrendü országutakon kacsázni...
ezt nem igazán értem...
milyen útvonalra gondolsz?
Nagyon sok román és lengyel kamion használja az adriai kikötöket, egy részük hazánkat használja tranzitútnak, egy M4-M7 kerülöút sok román kamionnak jó kerülö lenne a 0-ás nélkül.
tehát végeredményben csak egy vacak 30-40kmes átkötésről vitázunk (M6-M5 között), ami jelenleg nincs benne az OTrT-ben, de ami (átmenetileg, monnyuk 20évre) olcsón (80-100mrd - dunahidat is beleszámolva) tehermentesítené az M0D-t, méghozzá jóval nagyobb mértékben, mint azt az M8-M4 tudná, ennek a költségnek a 4-5xöséért...
Igen, középtávon ez is megoldás lehet, ha emellett az M6 a 0-ástól külön útvonalon folytatódna az M100-ban. Hosszútávon az M1-M5 szélesithetetlen autópályák túlterhelése miatt kb. 10 éven belül ettől függetlenül is kiépitésre kell hogy kerüljön az M4-M8 szerintem, osztrák kapcsolattal.
berliner ring (A10) bővítés Ludwigsfelde-n keresztül
(valami ilyesmi lesz az M0D esetében is...)
érdekes, hogy annak ellenére, hogy az A10 ilyen távol megy a városközponttól, mégis keresztbevág egy kisvárost (nem, nem úgy mint csömöröt..)
itt pl. nem értem miért nem csináltak egy bypass-műtétet:
hamán úgyis a meglévő mellé kell építeni a 2. félpályát, a meglévőt meg komplett felújítani, akkor már nem hinném, hogy túl nagy pluszköltség lett volna a teljesen új nyomvonal...
igaából egyszer valaki mesélt valami villamosbuheráról Phenjanban, ahol az eredeti elektronikus berendezések túlságosan bonyolultak voltak, és ezért átépítették mechanikusra. Sajnos nem tudok részleteket...
Nem tudom, hogy a légierőnek építették-e direkt, kimondatlanul, elképzelhető, hogy a fejlődő szocialzmus hamarosan autózni vágyó tömegeinek. De biztos vagyok benne, hogy alkalmas a légierő bárminemű kiszolgálásárára. :)