Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.02.19 0 0 9402

szerkezetkész a 6os pilon...

 

(azért kiváncsi lennék kinek a hüjegyereke készíti ezeket a fotókat, mert a 90 képből jóindulattal kb. 10db az, ami értékelhető...

a galéria összevisszaságát meg már csak mellékesen említem...

 

vajon a pályázatokat is ilyen rendkívüli szakmai hozzáértéssel állítják össze?)

Törölt nick Creative Commons License 2008.02.19 0 0 9401

ez mind szép és jó, de kb. 1 nagységrenddel több kellene, monnyuk úgy 10-15 mrd...

 

Előzmény: M8 (9400)
M8 Creative Commons License 2008.02.19 0 0 9400
A meglévő fő és mellékúthálózat felújitására és teherbirásának növelésére 1.5 milliárd eurót kapunk az Uniótól, tehát ez sinen van. Ha kb. 10 évben gondolkodunk az autóúthálózat kiépitésében, akkor az általad emlitett 4-5 év belefér (pl. az M6-M60 előkészitése is gyorsan ment).
Előzmény: Törölt nick (9399)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.18 0 0 9399

napersze, horvátország majd ugyanezt feleekkora népességgel csinálta meg.

(azzal az apró különbséggel, hogy támogatás nélkül...)

 

demint írtam: nem a kivitelezési munka volumenével van a gond, ennyi kivitelezői kapacitás van házon belül is, hanem azzal, hogy ezek a nyomvonalak nagyrészt még csak tanulmánytervi szinten vannak...

abból meg 4-5 év mire megkötött kivitelezési szerződés lesz...

 

 

(a másik problemma, hogy a fő- és mellékúthálózat borzasztóan el van hanyagolva, promomento sokkal fontosabb lenne ennek a rendberakása, meg elkerülők építése...)

Előzmény: M8 (9398)
M8 Creative Commons License 2008.02.18 0 0 9398
Normális gazdasági lehetőségek mellett kb. 1000 km autóút (nem autópálya) megépitése 8 év alatt egy 10 milliós európai országban EU-s támogatás mellett (ld Görögo. Portugália vagy arányosan Spanyolo.) nem estimese, persze lehet hogy ez nálunk még science fiction. Majd meglátjuk...
Előzmény: Törölt nick (9394)
AcidMan Creative Commons License 2008.02.18 0 0 9397
hangzatos cím...
Előzmény: _roadrunner_ (9396)
_roadrunner_ Creative Commons License 2008.02.18 0 0 9396
M8 Creative Commons License 2008.02.18 0 0 9395
Ja, az is érdekes, hogy az M6 végig 2007 végi befejezéssel szerepel. Pedig a aforrás hivatalos, GKM.
Előzmény: Törölt nick (9394)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.18 0 0 9394

miez? valami későéjszakai estimese?

 

ennyiminden akkor sem lenne meg 2015ig, ha a pénzzel nem kéne foglalkozni, mert az ÖSSZES únijós pénzt erre fordítanánk...

 

az a 2015 inkább 2040 leszen...

 

1xűen a tervezés/engedélyezés/akadékoskodás szent3ságnak nagyobb az időszükséglete...

 

csak 1 pl.:

az M0 11-10 közötti szakaszára (ami már most kész kéne, hogy legyen a híddal együtt) mármost aszongyák, hogy 2011ig el sem kezdik, azaz legalább MÉG 3év aktatologatás köll... 

 

akkor ténylegesen mikor fog vajon elkezdődni?

 

(és akkor még jön a +2év építés...)

Előzmény: M8 (9391)
ghosty9 Creative Commons License 2008.02.18 0 0 9393
"igaából egyszer valaki mesélt valami villamosbuheráról Phenjanban, ahol az eredeti elektronikus berendezések túlságosan bonyolultak voltak, és ezért átépítették mechanikusra."

Esetleg az, hogy a Tatra KT4-ekbol kioperaltak a csuklot? :-)
Előzmény: mestska (9377)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.18 0 0 9392
...csak már 2008-at írunk...
Előzmény: M8 (9391)
M8 Creative Commons License 2008.02.17 0 0 9391
Megnéztem a GKM autópályás honlapját, ott az M9-es kanyarodik fel autóútként Sopronig miután keresztezte az M8-at, 2015-ös elméleti határidövel (az M86-os itt az M15 déli folytatásaként szerepel, az M8-M1 összekötésénél ez az út kerülöt jelentene délről felfelé haladva), az M8-as ugyancsak autóútként ugyancsak 2015-ig éri el az osztrák határt. Szerintem mindkettő jó megoldás. Jó lenne, ha az M6 M100-ként történő folytatása is felkerülne.
BA123 Creative Commons License 2008.02.17 0 0 9390
Az a helyzet hogy nem vagyok alapból M4-M8 ellensége, de ennek az osztrák kapcsolatnak semmi értelme. Ha megépítjük ezt a pályát egyszer, akkor én a Győr felé kanyarítók mellé tenném le a voksom. Olaszország felől az M8 mindenképp kerülő, legfeljebb direkt Grác környékéről érné meg erre jönni, de Grácból Mariboron keresztül az M7-en alig lesz hosszabb az út. Ráadásul ha megépül a 85-86-os gyorsforgalmi, tényleg semmi értelme nem lesz az M8 kiépítésének Körmend és Veszprém közt, senki nem fog arra járni, legfeljebb az agglomerációs forgalom...
Előzmény: M8 (9386)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.17 0 0 9389

áruszállítás VONATTAL ausztrál módra:

 

 

Fricy Creative Commons License 2008.02.17 0 0 9388
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.17 0 0 9387

Nem semmi, hogy ilyen hosszú leszállópályájuk van...

 

ennek az a nagy előnye, hogy gyakorlatilag kizárható a túlfutásos baleset... :-)

Előzmény: _roadrunner_ (9385)
M8 Creative Commons License 2008.02.17 0 0 9386

ráadásul ez az adriai kikötök szintén gyorsan növekvő forgalmát is ki kutná az M5-el szolgálni, a kamionoknak nem kéne falvakon keresztül első-másodrendü országutakon kacsázni...

ezt nem igazán értem...

milyen útvonalra gondolsz?

 

Nagyon sok román és lengyel kamion használja az adriai kikötöket, egy részük hazánkat használja tranzitútnak, egy M4-M7 kerülöút sok román kamionnak jó kerülö lenne a 0-ás nélkül.

 

tehát végeredményben csak egy vacak 30-40kmes átkötésről vitázunk (M6-M5 között), ami jelenleg nincs benne az OTrT-ben, de ami (átmenetileg, monnyuk 20évre) olcsón (80-100mrd - dunahidat is beleszámolva) tehermentesítené az M0D-t, méghozzá jóval nagyobb mértékben, mint azt az M8-M4 tudná, ennek a költségnek a 4-5xöséért...

 

Igen, középtávon ez is megoldás lehet, ha emellett az M6 a 0-ástól külön útvonalon folytatódna az M100-ban.  Hosszútávon az M1-M5 szélesithetetlen autópályák túlterhelése miatt kb. 10 éven belül ettől függetlenül is kiépitésre kell hogy kerüljön az M4-M8 szerintem, osztrák kapcsolattal.

_roadrunner_ Creative Commons License 2008.02.17 0 0 9385
Nem semmi, hogy ilyen hosszú leszállópályájuk van... Ha így folytatják, fel se kell szállni.

Lehet, hogy nekünk is fel kellene használni a ferihegyi kifutókat és környéküket egy rendes M4 bevezető építéséhez :)
Előzmény: mestska (9384)
mestska Creative Commons License 2008.02.17 0 0 9384
igen, feltételezésemhez ez is hozzájárult :)
Előzmény: _roadrunner_ (9383)
_roadrunner_ Creative Commons License 2008.02.17 0 0 9383
"Biztos vagyok benne, hogy azokon az "autópályákon" a legnagyobb szállítórepülő is le tud szállni :)"

Valószínűleg az elválasztósáv sem pénzhiány miatt maradt el és nem is azért, hogy megmentsenek egy sávot a közlekedőknek valamelyik oldalon. :)
Előzmény: mestska (9375)
mestska Creative Commons License 2008.02.17 0 0 9382
a szám az lhet, hog ymagas, de a szagértők száma hányadosokkal alacsonyabb :)
Előzmény: Törölt nick (9381)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.17 0 0 9381

a tömegközlekedéssel foglalkozó topikok hsz-számait nézve, van ott elég önjelölt szagértő, megvan az ágazat nélkülem is... :-))

 

Előzmény: mestska (9380)
mestska Creative Commons License 2008.02.17 0 0 9380
kár, hogy a tömegközlekedésről az a véleményed, ami, értékelném, ha ott is ilyen kutatómunkát végeznél :))))
Előzmény: Törölt nick (9379)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.17 0 0 9379

namég1x:

 

berliner ring (A10) bővítés Ludwigsfelde-n keresztül

(valami ilyesmi lesz az M0D esetében is...)

 

érdekes, hogy annak ellenére, hogy az A10 ilyen távol megy a városközponttól, mégis keresztbevág egy kisvárost (nem, nem úgy mint csömöröt..)

 

itt pl. nem értem miért nem csináltak egy bypass-műtétet:

hamán úgyis a meglévő mellé kell építeni a 2. félpályát, a meglévőt meg komplett felújítani, akkor már nem hinném, hogy túl nagy pluszköltség lett volna a teljesen új nyomvonal... 

 

Előzmény: Törölt nick (9378)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.17 0 0 9378

berliner ring (A10) bővítés

mestska Creative Commons License 2008.02.17 0 0 9377
igaából egyszer valaki mesélt valami villamosbuheráról Phenjanban, ahol az eredeti elektronikus berendezések túlságosan bonyolultak voltak, és ezért átépítették mechanikusra. Sajnos nem tudok részleteket...

Nem tudom, hogy a légierőnek építették-e direkt, kimondatlanul, elképzelhető, hogy a fejlődő szocialzmus hamarosan autózni vágyó tömegeinek. De biztos vagyok benne, hogy alkalmas a légierő bárminemű kiszolgálásárára. :)
Előzmény: Törölt nick (9376)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.17 0 0 9376

egyébként ettől még nem a tömegközlekedők mekkája...

 

sejtem, inkább gúnyos megjegyzés akart lenni...

 

gondolod, hogy a 2x5ösök valójában a légierőnek épültek?

Előzmény: mestska (9375)
mestska Creative Commons License 2008.02.17 0 0 9375
viszont van nekik 350km SOKSÁVOS autópályájuk...

hogy milyen a burkolat. ha olyan NDK szabvány szerinti, akkor nem annyira...


Biztos vagyok benne, hogy azokon az "autópályákon" a legnagyobb szállítórepülő is le tud szállni :)

egyébként ettől még nem a tömegközlekedők mekkája, elég buherakorszak van ott ezen a téren :)
Előzmény: Törölt nick (9364)
AcidMan Creative Commons License 2008.02.17 0 0 9374

...nyilván jobb lesz majd a forgalom alatt kialakítani...

 

Pontosan erre gondoltam. :-/

Előzmény: Törölt nick (9367)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.17 0 0 9373

Pl. hogy ne egyenesen egy buzamezore vezessen. ;-)

 

ugyanmán...

ez a 2x2sávos pálya egyenest belevezet 1 búzamezőbe... :-)))

Előzmény: ghosty9 (9310)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!