Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Tényleg nem akarlak ilyenekkel fárasztani: Baxi Prime HT 1.240 (csak fűt, nincs HMV előállítás). Különben monyesz azt javasolta, hogy írjak lacivillnek a villanyszerelés topikba. Megtettem, és megpróbáltam áthívni, hogy válaszoljon, ha tud. :)
Én úgy látom az a 9-10-en van. Ha nem analóg szabályzót kelleni ezekre a helyekre bekötni, akkor nem ellenállás, csak sima vezetékes rövidzár szokott itt lenni.
Köszi. Böngésztem én azt a leírást, de sajna nekem nem érthető - persze könnyen lehet, hogy bennem van a hiba. Azért szerintem kicsit több energiát is fektethettek volna abba, hogy közérthető utasítást adjanak hozzá. Mondjuk az is lehet (látens módon), hogy direkt "szerelő központúra" csinálták meg a zsiványok. :)
Nem ismerem a kazánt. Lehet, hogy tévedek, jobban megnézve a 7-8 -as sorkapcson ellnállás jelet látok és akkor, ide analóg szabályzót kell kötni, amilyen a külső érzékelő. Próbáld meg a leírásban megnézni.
Br. 15.785 Ft volt. Már eleve korábban kikötöttem magamnak, hogy max. 15 ezret adhatok ki termosztátra. Ez fért bele. :-) Persze, hívok én beüzemelőt. Hát, azért jobb szeretném azért ezt én bekötögetni. de nem indítom el. Különben kb. mennyi lesz szerinted a kiszállás + beüz? Jajj, nem is dicsekedek? :) Kész a kéménybélelés! Tricox PPs-sel csinálták. Sajnos csak műanyag bélést lehetett a kazánomhoz illeszteni. Kb. 1-2 hét, mire lesz szakvélemény.
Nézd Lajos, szerintem a kazán 7-8 pontjait kell kötnöd a termosztát L és L1 pontjaira, de ezért én felelősséget nem vállalok. Jobban járnál, ha elővennéd a kezelési leírást. Vagy kihívnád a beüzemelésre jogosult szakit. Ekkor még garanciád is lenne a kazánodra.
Van 2 hőmérő és "már" paszta is. Majd felrakom "hitelesíteni" midkettőt az előremenőre.
Lehet érdemes volna visszavenni a szivattyút 1-es fokozatra, bár nem tudom mennyire befolyásolná a HMV készítését ami elvileg max teljesítményen működik.
Azt a hőmérőt ami 45 fokos előremenőnél 40-et mutat, tedd át a visszatérőre és 5 fok hozzáadásával látni fog a visszatérőt. ;)
A radiátor torlójához ne nyúlj ! A lassabb szivattyú fordulat nagyobb különbséget eredményez az előremenő/visszatérő viszonylatában. Hátránya az lehet, hogy a messzebbi radiátorokba lassabban ér el a víz. Ekkor jól jön ha folyamatosan megy a kazán (és a szivattyú), de ugye alacsonyabb visszatérő esetén erre nagyob az esély...
A kazán friss levegő ellátása hogyan van megoldva, milyen az égéstermékelvezető rendszer (osztott vagy cső a csőben) ?
Kiváncsiságból raktam az előremenő csövére 1 hőmérőt ( sajnos hőátadó paszta nélkül) ami 40 fokot mutat amikor a kazán 45-öt. Majd szerzek pasztát és rakok 1 hőmérőt a visszatérőre is.
Mondjuk a szivattyú fordulatszámát csak akkor lehet állítani, ha leveszem a kazán előlapját. Most 2. fokozaton működik.
A radiátorokon a torlók zárásával lehet csökkenteni a visszatérő hőfokát ???
Alacsonyabb előremenőnél biztos ki-be kapcsolgatna a kazán, mert most is alaphangon működik.
Erősíts meg abban, hogy az elég biztató (már a radiátorok méretezésével kapcsolatban), hogy 45 fokos előremenővel elketyeg a rendszer, kb 10 liter /perc fogyasztással ,kb a kazán min (5,9 kw) teljesítményén , úgy hogy nem kapcsolgat.
Valahol azt olvastam, hogy m3-kén kb 1 liter kondenzvíz keletkezhet. Ez helyénvaló ?? Mert akkor a 2,8m3 gáz/ 2,5 liter kondenzvíz azt mutatja, hogy hozza az elvártakat.
Valahogy mérni kéne a visszatérő vízhőfokot. Csak hogy lásd, mikor kezd emelkedni és akkor tudj állítani a szivattyún. Megpróbálhatnál egy 40/30-as hőlépcsőt is, esetleg ha tudsz úgy állítani a szivattyún, akkor egy 50/30-at (persze ha olyan hideg lesz, hogy érdemes foglalkozni vele).
Igazából egy külső hőmérséklet - kazán vízhőfok beállítás táblázat kellene, hogy legyen tapasztalati adatod, mikor mire kell/lehet állítani a kazánt. Hatásfok szempontjából az a jó, ha a visszatérő minél alacsonyabb hőmérsékletű.
De miért is kéne méretezni ? Az sokat nem segít már, hiszen minden adott. Abból amit csináltál az jön le, hogy tudod merre kell lépni, hogy jobb legyen a helyzet.
Max szintenként 1-1 helységet lenne érdemes kiméretezni, hogy számszerű adat legyen, aztán abból egy légköbméterre vetített érték kijönne.
A tetőtér mint írtam 60 nm = 130 m3, ami az előző években teljesen fűtetlen volt,
és 5 azaz ÖT cm hőszigetelés volt a ferde falsíkban és a tetején. Persze párazáró fólia nélkül.
Úgyhogy most nyáron, mivel a gyerekeknek úgyis kellet a külön szoba szétbombáztam a felét és normálisan megcsináltam. Most télen következik a másik fele.
Megnéztem, hogy előző években a nyári hónapokban 40-50 m3 volt a gázfogyasztás( kevés főzéssel). Ez betudható annak , hogy A ZV4 -el az asszony ( próbáld meg elmagyarázni egy nőnek) mindig úgy zuhanyozott, hogy folyamatosan folyatta a vizet MERT nehéz beállítani. Már nem úgy csinázza :) Lehet, hogy csökkenni fog a vízfogyasztásunk is.:)