Keresés

Részletes keresés

erdőszéli Creative Commons License 2019.04.30 0 3 62897

 

az egyik kép helyett ezt szerettem volna.

Előzmény: erdőszéli (62896)
erdőszéli Creative Commons License 2019.04.30 0 3 62896

érdemes kiballagni az egykori vontatási telepre is.

 

az egykori nagy fűtőház kapuoszlopai, aknái megtalálhatóak a fák között. egy kisebb épület még áll, ha el nem bontották. ez talán kocsijavító volt, vagy szintén fűtőház. a teteje kormos.

 

 

 

 

 

Előzmény: Pályaőr (62895)
Pályaőr Creative Commons License 2019.04.30 -1 2 62895

          

A térképek egy része jelzi a gránási kutat, másik része nem, a '90-es például igen. Nagyobb baj, hogy a '28-as sem, csak az épületet, meg a telegráf (telefon?) jele van kint. 

 

(Most már el kell mennem megnézni, de szép túra lesz, mert hétvégeken és ünnepnapokon alig van busz, a csatlakozás pedig errefelé ismeretlen. Viszont legalább a majort kiürítették, se villany, se tehenek, de ami a legfőbb: se kutyák...)

Pályaőr Creative Commons License 2019.04.30 -1 3 62894

A sas szeme nem említhető egy napon... az utolsó képen balra a sötét lyuk a fák közt?

Előzmény: erdőszéli (62889)
erdőszéli Creative Commons License 2019.04.29 0 6 62893

a valóságban kb. 20 km-es sebességgel közlekedik. a vonal egy vízválasztót mászik meg, a felépítmény szemre 23 és 48 kg/fm-es sínekből áll. az árnyas, párás szakaszokon meg-meg köszörül a gép. a személyzet barátságos, magyarul is beszél. 

 

az unimogos "szafárit" is érdemes beiktatni a programba. szintén magyarul is beszélő tulaj. felvisznek a hegyekbe, részben az egykori erdei vasút nyomvonalán.

 

 

Előzmény: K.O. Lompos (62892)
K.O. Lompos Creative Commons License 2019.04.29 0 1 62892

A cikkben 35 - 40 km/ó írnak.

Szerintem az ekkora kerekekkel nagyon sok.

Előzmény: Sinbiciklis1 (62891)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2019.04.28 -2 1 62891
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2019.04.27 -2 1 62890
erdőszéli Creative Commons License 2019.04.27 0 4 62889

... az egyik képen mégis látszik :-)

Előzmény: erdőszéli (62888)
erdőszéli Creative Commons License 2019.04.27 0 2 62888

a vasút műtárgya sajnos egyik képen sem látszik. 2 méteres boltíves áteresz volt, ma is megvan. innen 15 ezrelékes emelkedés vezetett fel a hilleri kitérőhöz/deltához, ahol a gépeket meg kellett forgatni. onnan bodajk irányában 30 ezrelékes lejtéssel épült pályaszakasz is volt.

Előzmény: Pályaőr (62887)
Pályaőr Creative Commons License 2019.04.27 -1 5 62887

Köszi!

 

FORTEPAN/ UVATERV 1950, Csákberény:

            

            80183                                     80185                                   80187

 

 

80183   Az országút Söréd felől, jobbra a kisvasút töltése.

 

80185   A 8126-os út Söréd és Csákberény határától Csákberény felé nézve. Jobbra a Bodajk-Gánt vasút.

 

80187   Az országút Söréd irányába, szemben a kisvasút töltése.

 

 

Előzmény: erdőszéli (62886)
erdőszéli Creative Commons License 2019.04.26 0 3 62886

csak az üzem utolsó éveiről tudok nyilatkozni. ekkor gránáson és hillerben kereszteztek a szerelvények. gránáson vonatjelentő őrhely működött, vizet hillerben lehetett vételezni. a delta közepén lévő kút ma is megvan az út mellett. 

Előzmény: Pályaőr (62885)
Pályaőr Creative Commons License 2019.04.26 -1 3 62885

            

  Kút az egykori Gránási-kitérőnél, a gánti bauxitvasúton. A másik oldalába van ütve egy lyuk, és víz is van benne.

  Nem tudni, a vasút idejében is megvolt-e a kút. Ha igen, akkor alighanem használták is, de ilyen formájában biztos nem.

Pályaőr Creative Commons License 2019.04.26 -1 4 62884

                 


Desgrévres jóvoltából:

"A helyszín Békéscsaba. A kisvasút Vésztőről Békéscsaba vasútállomásra tart, épp a Békési útról kanyarodik a Baross utcába."

j.norbert Creative Commons License 2019.04.23 0 0 62883

Köszi szépen!

Előzmény: erdőszéli (62872)
zjakabfi Creative Commons License 2019.04.23 0 3 62882

Azt írta nekem az illetekes, hogy ha lesz eleg utas a hétvegi szentai programon, akkor akár lesz havonta ilyen program.

manhattani Creative Commons License 2019.04.23 0 0 62881

Ebben a könyvben

több hasonló formájú kismozdony van, leginkább ez a Gmeinder gyártmányú hasonlít:

 

 

Ilyen távoli képen nem lehet pontosan azonosítani, meg lehet a mozdony saját gyártás vagy átépítés is.

 

Van a könyvben Ganz gyártmányú kisdízel is, csak az más formájú.

 

 

Előzmény: maszek10 (62873)
ArtofNoizz Creative Commons License 2019.04.22 -2 5 62880

A betárcsázós net korszakában biztosan. Ma kb. 2 óra alatt a neten lenne. A rendbe tenné alatt mit értesz? Nekiállsz aljakat cserélni?

Előzmény: Sosuke (62879)
Sosuke Creative Commons License 2019.04.22 -4 3 62879

Ha valaki a három végpont nélkül rendbe tenné és használná a KGV-t, szerintem a máv észre sem venné...

Előzmény: MCA-001 (62875)
Sosuke Creative Commons License 2019.04.22 -1 0 62878

Nem is olyan rég fogtak hozzá:

 

https://www.youtube.com/watch?v=zoal6mhoSjo

 

A Lengyel kemencei akarat.

Előzmény: ArtofNoizz (62877)
ArtofNoizz Creative Commons License 2019.04.22 -2 1 62877

Gyorsan ki kell költözni!!! 😁 Ne rontsák itt a levegőt!

Előzmény: MCA-001 (62876)
MCA-001 Creative Commons License 2019.04.22 -2 0 62876

És a lengyeleknél az is működik, hogy civilek tartsák karban a felhagyott normál nyomtávú vonalat...

https://www.youtube.com/watch?v=kHKf_Howm74

Előzmény: Sosuke (62874)
MCA-001 Creative Commons License 2019.04.22 -5 1 62875

A MÁV bármilyen eszközzel távol tartaná az önkénteseket, hogy akár Kecskeméten, akár Nyíregyházán segítő szándékkal részt vállaljanak legalább a szinten tartásban:(

 

Előzmény: Sosuke (62874)
Sosuke Creative Commons License 2019.04.22 -2 1 62874

Lengyel sorstársak nem hagyják veszni a maguk Kecskemétjét...

 

https://www.youtube.com/watch?v=hUybNdTipiI

maszek10 Creative Commons License 2019.04.20 0 0 62873

 

Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni. A képeken látható kisvasút mozdonyáról kellene információ, de a neten egyenlőre nem találni hasonló méretű/formájú mozdonyról képet. A kép a 60-as évek elején készült a bicskei homokbányában. köszi.

 

 

 

erdőszéli Creative Commons License 2019.04.20 0 0 62872

sajnos semmit. az 1941-es katonai felmérés térképén még látható, de az államosítást követő felmérések - átvett/át nem vett/felújítandó/bontandó/tulajdonjoga tisztázandó - listáin nem szerepel.

 

ha komolyabban érdekel a története, a máv központi irattárában érdemes kutatni utána. mivel csatlakozott a normál nyomközű vasúthoz, így az engedélyezési bejárások, csatlakozási szerződések példányaiból rendszerint irattárazásra került egy példány.

Előzmény: j.norbert (62868)
klapperes Creative Commons License 2019.04.19 -2 1 62871

ÖBB 2016-os volt régebben a tolatós, s úgy zajlott hogy a tolatós közlekedett munkanap délelőttönként úgy hogy 12:00-ig (?) kellett visszaérni Desutschkreuzba, így volt lehetséges a hajtányozás délután. Azóta a tolatós lerövidült csak Sopron-Rendező - Deutschkeruz közé, s ÖBB 2016 helyett GySEV Púpos van.

Előzmény: C50 (62858)
j.norbert Creative Commons License 2019.04.17 0 0 62870

Köszi! Bár Kemeneshőgyész kicsit messzinek tűnik, az szerintem Marcaltő lehet.

Előzmény: MCA-001 (62869)
MCA-001 Creative Commons License 2019.04.17 0 2 62869

http://www.huszadikszazad.hu/1905-marcius/gazdasag/uj-helyi-erdeku-es-keskenyvaganyu-vasutak

 

Magyar helyiérdekű vasutak részvénytársaság ujabban ismét nem kevesebb, mint 18 keskenyvágányu helyi érdekű vasutvonal épitésére vett ki előmunkálati engedélyt.

Ezen vasutvonalak között van a  Marcali-Kemeneshőgyész; Kaposvár-Marcali; Lábod-Kadarkut; Cece-Dunaföldvár; Gombos-Temerin; Örkény-Kunszentmiklós; Ráckeve-Szalkszentmárton; Ungvár-Remete.

Előzmény: j.norbert (62868)
j.norbert Creative Commons License 2019.04.17 0 0 62868

Kedves Fórumozók!

 

Szeretnék érdeklődni, a Marcali Gazdasági Vasútról tudtok valamilyen információt?

Ezen kívül semmit sem találok:

 

https://www.kisvasut.hu/vasutlista/view_vasut.php?kat=6134|

 

Köszönöm!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!