Keresés

Részletes keresés

joevagyok68 Creative Commons License 2008.09.26 0 0 451

Háátát ha már így felajánlottad :)) a nappalit kiszámolnád , Milyen adatok kellenének hozzá ???

Előre is köszi

DJ

Előzmény: monyesz (449)
joevagyok68 Creative Commons License 2008.09.26 0 0 450

Van 2 hőmérő és "már" paszta is. Majd felrakom "hitelesíteni" midkettőt az előremenőre.

Lehet érdemes volna visszavenni a szivattyút 1-es fokozatra, bár nem tudom mennyire befolyásolná a HMV készítését ami elvileg max teljesítményen működik.

Cső a csőben gyári fali kivezetése van.

Előzmény: monyesz (448)
monyesz Creative Commons License 2008.09.26 0 0 449

Kondenzvíz ügyben nem tudok mit mondani.

 

Szintenként egy helységet kiszámolok neked, ha gondolod !

Előzmény: joevagyok68 (446)
monyesz Creative Commons License 2008.09.26 0 0 448

A ki-be kapcsolgatástól nem kell parázni !

Azt a hőmérőt ami 45 fokos előremenőnél 40-et mutat, tedd át a visszatérőre és 5 fok hozzáadásával látni fog a visszatérőt. ;)

A radiátor torlójához ne nyúlj ! A lassabb szivattyú fordulat nagyobb különbséget eredményez az előremenő/visszatérő viszonylatában. Hátránya az lehet, hogy a messzebbi radiátorokba lassabban ér el a víz. Ekkor jól jön ha folyamatosan megy a kazán (és a szivattyú), de ugye alacsonyabb visszatérő esetén erre nagyob az esély...

 

A kazán friss levegő ellátása hogyan van megoldva, milyen az égéstermékelvezető rendszer (osztott vagy cső a csőben) ?

Előzmény: joevagyok68 (447)
joevagyok68 Creative Commons License 2008.09.26 0 0 447

A kazán csak az előremenőt mutatja,

Kiváncsiságból raktam az előremenő csövére 1 hőmérőt ( sajnos hőátadó paszta nélkül) ami 40 fokot mutat amikor a kazán 45-öt. Majd szerzek pasztát és rakok 1 hőmérőt a visszatérőre is.

Mondjuk a szivattyú fordulatszámát csak akkor lehet állítani, ha leveszem a kazán előlapját. Most 2. fokozaton működik.

A radiátorokon a torlók zárásával lehet csökkenteni a visszatérő hőfokát ???

Alacsonyabb előremenőnél biztos ki-be kapcsolgatna a kazán, mert most is alaphangon működik.

DJ

 

Előzmény: monyesz (445)
joevagyok68 Creative Commons License 2008.09.26 0 0 446

OK OK csak kiváncsi lettem volna (így utólag)

Erősíts meg abban, hogy az elég biztató (már a radiátorok méretezésével kapcsolatban),  hogy 45 fokos előremenővel elketyeg a rendszer, kb 10 liter /perc fogyasztással ,kb a kazán min (5,9 kw) teljesítményén , úgy hogy nem kapcsolgat. 

Valahol azt olvastam, hogy m3-kén kb 1 liter kondenzvíz keletkezhet. Ez helyénvaló ?? Mert akkor a 2,8m3 gáz/ 2,5 liter kondenzvíz azt mutatja, hogy hozza az elvártakat.

Köszi

DJ 

Előzmény: monyesz (444)
monyesz Creative Commons License 2008.09.26 0 0 445

Még1 !

Valahogy mérni kéne a visszatérő vízhőfokot. Csak hogy lásd, mikor kezd emelkedni és akkor tudj állítani a szivattyún. Megpróbálhatnál egy 40/30-as hőlépcsőt is, esetleg ha tudsz úgy állítani a szivattyún, akkor egy 50/30-at (persze ha olyan hideg lesz, hogy érdemes foglalkozni vele).

Igazából egy külső hőmérséklet - kazán vízhőfok beállítás táblázat kellene, hogy legyen tapasztalati adatod, mikor mire kell/lehet állítani a kazánt. Hatásfok szempontjából az a jó, ha a visszatérő minél alacsonyabb hőmérsékletű.

Előzmény: joevagyok68 (418)
monyesz Creative Commons License 2008.09.26 0 0 444

Tekintetes ám a nénikéd térdekalácsa ! :))

De miért is kéne méretezni ? Az sokat nem segít már, hiszen minden adott. Abból amit csináltál az jön le, hogy tudod merre kell lépni, hogy jobb legyen a helyzet.

 

Max szintenként 1-1 helységet lenne érdemes kiméretezni, hogy számszerű adat legyen, aztán abból egy légköbméterre vetített érték kijönne.

Előzmény: joevagyok68 (443)
joevagyok68 Creative Commons License 2008.09.26 0 0 443

Installálom tekintetes uram.

Ha szépen kérem megcsinálná ?

Letöltöttem a winwattot de teljesen láma vagyok hozzá.

DJ

Előzmény: monyesz (430)
joevagyok68 Creative Commons License 2008.09.26 0 0 442

A tetőtér mint írtam 60 nm = 130 m3, ami az előző években teljesen fűtetlen volt,

és 5 azaz ÖT cm hőszigetelés volt a ferde falsíkban és a tetején. Persze párazáró fólia nélkül.

Úgyhogy most nyáron, mivel a gyerekeknek úgyis kellet a külön szoba szétbombáztam a felét és normálisan megcsináltam. Most télen következik a másik fele.

Megnéztem, hogy előző években a nyári hónapokban 40-50 m3 volt a gázfogyasztás( kevés főzéssel). Ez betudható annak , hogy A ZV4 -el az asszony ( próbáld meg elmagyarázni egy nőnek) mindig úgy zuhanyozott, hogy folyamatosan folyatta a vizet MERT nehéz beállítani. Már nem úgy csinázza :)  Lehet, hogy csökkenni fog a vízfogyasztásunk is.:)

Kösz a hozzászólást.

DJ

 

Előzmény: Törölt nick (425)
Jancsii Creative Commons License 2008.09.25 0 0 441
Nagyon jó. Ha rászerelsz egy turbina lapátot a keringetőszivattyúra,  akkor egyből azt is hajtja, nem csak melegít.-:)))
Előzmény: Who111 (440)
Who111 Creative Commons License 2008.09.25 0 0 440

OFF

Akkor már én is becsatolom az új égőfejem tesztjét: :-)

http://www.videosift.com/video/Nasa-methane-gas-engine-test

Előzmény: Jancsii (439)
Jancsii Creative Commons License 2008.09.25 0 0 439
És egy ilyenhez mit szólnál? Két db 400KW-os motor hajtja.:)))
Előzmény: Dínó (438)
Dínó Creative Commons License 2008.09.25 0 0 438
Igen, ezen én is gondolkodtam, hogy ezt a kazán gyári szivattyújával érik el, vagy ki kell cserélni egy ilyenre:
szivattyú
Előzmény: Who111 (437)
Who111 Creative Commons License 2008.09.25 0 0 437

26kW-on is előállhat 40/30-as vízhőfok, de akkor valamit nagyon elméreteztek ott.

:-)

Előzmény: Dínó (434)
monyesz Creative Commons License 2008.09.25 0 0 436
A %-okon lovaglás meg Enginer asztala, hagyjuk már ! A lényeg az, hogy a kondenzációs technikával takarékosabban lehet fűteni.
Előzmény: Dínó (434)
monyesz Creative Commons License 2008.09.25 0 0 435
Nade valamilyen teljesítmény kapcsolata kell legyen a vízhőfok pároknak ! De nem a max vízhőfokkal.
Előzmény: Dínó (434)
Dínó Creative Commons License 2008.09.25 0 0 434
Ez a 30% nem az elérhető legmagasabb előremenő vízhőfok 30%-a? Csak azért kérdezek ilyen hülyén, mert pld az én kazánom prospektusában az alábbiakat találtam:

Névleges/Minimális hőteljesítmény: 26.0/4.7kW
Névleges/Minimális hőhozam: 27.0/5.0kW
Hasznos hőhozam 80/60 Névl/Min: 96.4%/93.4%
Hasznos hőhozam 50/30 Névl/Min: 105.0%/104.9%
Hasznos hőhozam 40/30 Névl/Min: 106.0%/105.7%

Én ezt úgy értelmezem, hogy ha 26kW-on dolgozva állítja elő a 40/30 fokos vizet, akkor ezt 106%-os "hatásfokkal" teszi (perpetuum mobile :) ).
Valamit nem jól értek?
Előzmény: Who111 (426)
Who111 Creative Commons License 2008.09.25 0 0 433

Méreteznek azok:

X légköbméter = Y kilowatt. Méretezés complete. :-)

Ahol meg számolnak is, az Béla bácsi nem tudja (nem akarja) megfizetni.

Előzmény: monyesz (432)
monyesz Creative Commons License 2008.09.25 0 0 432
Nem is értem, miért nem méreteznek a szakik, annyira nem bonyolult !
Előzmény: Who111 (431)
Who111 Creative Commons License 2008.09.25 0 0 431

Attól függ, hogy mennyi az annyi.

A 6kW optimális az pl. 5,1kW-ig tud lemodulálni.

Általában úgy tervezik a kazánt, hogy megadott elmenő és visszatérő vízhőfok

esetén, és a minimális teljesítményének kicsit felette legyen optimális a hatásfok.

A legtöbb fűtési rendszerben a kazán ezért nem képes elérni a 108%-ot, mert

vagy a hőfokokat nem lehet tartani, vagy a teljesítményt.

Egy mai normál méretű 30-as Ytong családi ház hőigénye kb. 8kW -15 fokban

szigetelés nélkül. Esetleg 9kW. (Konkrétan kollégám házából indultam ki.)

Persze műanyag nyílászárókkal.

Ő megtervezte a fűtését (kétkörös, egy radiátor + 1 padlófűtés kör)

-15 fok ritkán van, inkább a -5 fok körül jellemző.

Termomax Inkája van 24-es.

Ott 30% körül írja az optimális hatásfokot a gépkönyv.

Vagyis az valamivel kevesebb, mint 8kW

Mivel a kazán kb. eddig képes lemodulálni, nála le is áll párszor, mert kicsit így is sok.

De közel jól sikerült neki a számítás, ez meg is látszik a fogyasztásán. :-)

Előzmény: katonalajos (427)
monyesz Creative Commons License 2008.09.25 0 0 430
Jah, winwatthoz ennyi adat kevés, alapból tudni kéne, hogy hány fokra is méretezzen az ember...
Előzmény: joevagyok68 (418)
katonalajos Creative Commons License 2008.09.25 0 0 429
Azzal bizony én is egyetértek, hogy kb. 1500-2000 m3 között (vagy alatt :-) ) kéne elégedettnek lenni a fogyasztással szezonális szinten.
A napi fogyasztás mérésének talán úgy van értelme, ha az adott napi fogyasztás mellett ott van az átlaghőmérséklet is. Igazából nem tudom, hogy visszamenőleg le lehet-e valahonnan tölteni egy adott város napi átlaghőmérsékletét?
Előzmény: Törölt nick (425)
monyesz Creative Commons License 2008.09.25 0 0 428
Az a 2300m3 önmagában nem rossz, egy HMV+főzés 30-50m3 fogyasztás havonta. Nálatok inkább a 30m3.
Ha levonod a 12*30m3 fogyasztást, akkor annak kb a 15%-t fogod tudni megtakarítani a kondenzációs kazánnal (ha többet, akkor bódottá-bódottá !).
Többet a hőszigeteléssel, de ezt úgy tudok... :)
Előzmény: joevagyok68 (418)
katonalajos Creative Commons License 2008.09.25 0 0 427
Nos, ezt viszont nem értem. Ha 24KW a max, akkor a 30% 7,2KW, a 25% meg ugye 6KW. Azért az rossz lenne, ha pl. egy kazán optimális hatásfoka a min. teljesítmény alatt lenne. Nem?
Előzmény: Who111 (426)
Who111 Creative Commons License 2008.09.25 0 0 426

Jól tippelsz!

Egyes gyártók 30%-os teljesítménynél beszélnek optimális hatásfokról, mások

pedig 25%-nál.

Előzmény: katonalajos (424)
katonalajos Creative Commons License 2008.09.25 0 0 424
Egy nagyon érdekes infót hallottam - bár lehet, hogy ti ismeritek.
A kondenzációs kazán adatlapján megadott teljesítmény érték, pl. 24KW azt jelenti ugye, hogy ennyit tud max. leadni. A másik - alacsony - érték pedig a minimális teljesítményt, típustól függően 4-7KW között valahol, mondjuk legyen 6.
Abban az esetben, ha 24KW-on kívánjuk üzemeltetni a berendezést, akkor nem fog kondenzálni, tehát úgy viselkedik kvázi mint egy turbós kazán.
Állítólag a max. teljesítmény feléig fog biztosan kondenzáció létrejönni, amik ugye azt jelenti, hogy 6-12KW közé illene beszorítani a lángmodulációt, és nem tovább. Ja, persze 6 alatti igény esetén ki-be kapcsol majd a termosztát.
Jancsii Creative Commons License 2008.09.25 0 0 423
Sajnos nálam biztosan nem megvalósítható a modulációs szabályzás. 8db padlófűtés köröm van. A lakás elosztása olyan, hogy min. 4db termosztátot kell felszerelni. Ebben az esetben, csak a körök motoros szelepeit tudom vezérelni. A vízhőmérsékletre meg marad a külső hőmérséklet szabályzó.
Előzmény: Dínó (422)
Dínó Creative Commons License 2008.09.25 0 0 422

Ha érdekel valakit: megnéztem az Immergas Amico távvezérlő leírását, az is tud modulációs szabályzást (azon a körön, amit vezérel).

 

Szóval gyakorlatilag minden értelmes kazánnak van ilyen vezérlése. A kérdés az, hogy időjárásszabályzás mellett mennyi értelme van, illetve a kettő közül melyik biztosít olcsóbb üzemeltetést.

 

Nyilván a válaszokat szét kellene szedni pár szempont szerint:

- nagy vagy kis hőveszteségű a ház

- raidátoros, felület (padló, fal,..stb) vagy vegyes a fűtési rendszer.

 

 

Ötletek?

Előzmény: Dínó (405)
joevagyok68 Creative Commons License 2008.09.25 0 0 421

Ja és az új ecosy kazán pár ezressel olcsóbb és alapból benne van a váltószelep (nekünk ez 12000 ft-volt), NTC érzékelős indirekt tároló is köthető rá, a külső hőm érzékelő padig "csak " 7000 FT , a miénkhez  majd 30.000 Ft lenne.

DJ

Előzmény: joevagyok68 (420)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!