Össze tetszel keverni a KBSz-t a Hatósággal (adott esetben az Ügyészséggel).
Az ügyészt nem érdekli a szakmai ok - amiről it hetek óta olvashatunk, vitázunk, elemzünk. Az ügyész a felelősöket keresi, akik azért felelnek, hogy a hibák létrejöhettek.
Azt nem értem, hogy ahogy mi körberágtuk a human error témát, tán egy közepesen fejlett agyú ügyésznek sikerülhet is elmagyarázni a lényeget. Nem elég nekik, hogy tologatják a felelősségi paritásokat az egytollú hajózók és a földi személyzet között? Látta ez a szerencsétlen a helyszínt? (... gyanítom, ha akarta láthatta). Egy földhözvágott repülőn nem sok megsemmisítenivaló van. Vagy úgy gondolta, hogy titkos hullámokkal elkábították a személyzetet, és szintetizáltak a hangjukból pár szót a rögzítőre, mintha élve süllyedtek volna a tejfölben negatív magasságig?
Komolyan nem értem. Persze a katonai igazság mindig kicsit más, mint a logikai, nade ennyire...
Sajnos nem csak ő, az egész lengyel vezetés mintha a Tanú című filmből lépett volna elő. Lásd:
"Oroszország rendelkezik-e olyan eszközzel, amely képes megsemmisíteni egy repülőgépet úgy, hogy az balesetnek tűnjön?"
A válasz: igen, több ilyen eszközük is van, ráadásul ezek az eszközök beszélni is tudnak és kivétel nélkül mindannyian magas pozíciókat töltenek be a Lengyel Köztársaságban :-).
Hát..... ilyen agyat is csak tányérsapka alatt lehet növeszteni.... Ahelyett, hogy arról kérdezték volna a NATO partnert, hogy hány óra után lehet valaki keptén az Air Force One-on ...
Elvonták a szmolenszki katasztrófa vizsgálatát az illetékes lengyel katonai ügyésztől
Kovács Péter, az MTI tudósítója jelenti: Varsó, 2011. június 10., péntek (MTI) - A lengyel katonai főügyészség pénteken közölte, hogy elvonták a Tu-154-es kormánygép 2010. április 10-i szmolenszki katasztrófájának vizsgálatát az illetékes ügyésztől, akinek egyúttal szolgálati jogviszonyát is felfüggesztették.
Az ügyészség gyanúja szerint Marek Pasionek ügyész szolgálati titkokat adott át arra jogosulatlan harmadik fél számára, illetőleg vizsgálati eredményeket hozott nyilvánosságra az ehhez szükséges engedélyek nélkül. Előzőleg a Rzeczpospolita című lap internetes oldalán hírül adta, hogy csütörtökön megjelent a katonai csendőrség Pasionek munkahelyén, elvették tőle a szmolenszki vizsgálat aktáit, és lepecsételték az irodáját. A lap szerint az ügyészt nem hivatalosan arról tájékoztatták, hogy "más államok képviselőivel fenntartott kapcsolatai" miatt került sor az intézkedésre. Nem kémügyről van szó: a gyanú szerint Pasionek felettesének, a katonai főügyészség főnökének, Krzysztof Parulski tábornoknak az engedélye nélkül amerikai nyomozószervekhez fordult, segítséget kérve tőlük a szmolenszki katasztrófa vizsgálatához. Állítólag műholdas felvételeket kért tőlük a katasztrófa helyszínéről, amelyek a szerencsétlenség napján készültek, minthogy a lengyel ügyészségnek csak április 5-ről és 12-ről vannak helyszíni felvételei. Eközben az ügyész állítólag vizsgálati anyagokat is eljuttatott az amerikaiaknak. Nem megerősített értesülések szerint arra kért választ, hogy az amerikai titkosszolgálatok tudomása szerint Oroszország rendelkezik-e olyan eszközzel, amely képes megsemmisíteni egy repülőgépet úgy, hogy az balesetnek tűnjön? A Rzeczpospolita szerint személyes viszály is van a háttérben. Az ügyész - aki egyébként civil - hosszabb ideje konfliktusban állt felettesével. Nem bízott benne, mert azt tartotta róla, hogy a korábbi, kommunista ügyészség képviselője. Bírálta őt a katasztrófa utáni, 2010. júniusi moszkvai látogatása miatt is, azt állítva, hogy az út nem volt előkészítve. Nem küldték el az orosz félnek a szükséges dokumentumokat, és így a delegáció a kéthetes kiküldetés nagy részét a szállodában töltötte, mindössze három napot dolgozott. A tábornok a személyes konfliktus miatt már korábban el akarta távolítani Pasioneket a katonai ügyészségtől, de törekvése eddig a lengyel főügyész ellenállásába ütközött.
Leszállópályáknak nincs is cicije. Még ha (c)siklópálya lenne, annak a közelében szoktam látni olyat, kb PAPI magasságban kétoldalt. Ha jó a látvány PAPI szerint , jó a bevezetés is. Ha nem tökéletes, ismételt bevezetést kell kérni..... :P Ha nagyon nem jó, akkor kitérőre szoktak menni :))))
Az eltűnés a csövekről jövő sebességjel érvényes tartomány alá alá esését jelenti. Még mindig nem vagyok meggyőződve arról, hogy a csövek lefagyása előtt fogyatkozó torlónyomás (= csökkenő sebességjel) nem ösztökélte esetleg gázadásra a repülőt. A BEA anyag talányosan úgy fogalmaz, hogy a repülőgép emelkedni kezdett. De hogy ezt mitől tette, az nincs ott.
Lesz viszont egy külön írás arról hamrosan, hogy mit tesz ilyenkor egy átgondolt repülő.... :)
A topik szempontjából az írásaid semmilyen nagyításra vagy kicsinyítésre sem szorulnak, mert egyszerűen csak irrelevánsak, és azok, akiknek a véleménye itt számít, readonlyban áthaladnak rajta, mint egy rendes gép egy könnyed turbulencián. Arra ne számíts, hogy valaki el fogja mondani, hogy mi nem tetszik neki, mert az már egy szintet jelentene.
Ha visszaolvasol, akkor láthatod, hogy errefelé régebben még volt élet, megbecsült szakemberek is elmondták a véleményüket. A névsort aki tudja, az tudja.
Megszoktuk, hogy a trollkodást szmájlival tompítod.
mindenesetre légy büszke magadra:
A valaha szakmai igényű moderálást Approach azért hagyta abba, mert az indexnek az agyament, szakmailag igénytelen dafkevitáidból eredő kattintássszámok fontosabbak, mint a tartalom. Ez egy konkrét megbeszálás tárgya volt, büszke lehetsz rá.
Persze naná, hogy jó volt míg nem voltál itt. Lehetett békésen újra beszélgetni szakmai dolgokról is. Airbus hibára szabadott még azt is mondani, hogy airbus hiba. Szabadott a Figaro, vagy bármilyen sajtóhiéna hülyeségére azt mondani hogy hülyeség, szabadott számítástechnikába, aerodinamikába belemenni anélkül, hogy rettegnünk kellett volna, hogy megsértjük az Airbust - így téged is.
Pár éve itt még szakmai igényű viták folytak, és láthatóan ha nincs itt az ügyeletes troll, még most is kíváncsiak az emberek a szakma véleményére. Az életük ugyanis odafent nem egy médiabérencen múlik, hanem szakembereken.
Most már egyszerűbb egy szakmai blogra menni infóért, mint itt nézni a megmondésaidat, kínosan kerülve a szakmai konkrétumokat. Sajnáljuk, hogy a valós szakmai vitára nem értél rá, miközbnen más topikon ott voltál.
Az 500 fős látogatottság annyiban meglepő, hogy itt már rég nem olvas el ennyi ember egy hozzászólást, még ha tőled származik a korszakos meglátás, akkor sem.
A 777-es SAARU vs A330 sebességhiba "eredményes elhárítása " ügyében még adós lennél persze, ha értenéd miről van szó.
Mivel nem érted, rinyálással vádolsz, és úgy teszel, mintha nem provokálnál a provokálással. Ennyire szűk az eszköztárad, de már megszoktuk. Ha az indexnek tetszik, lelke rajta.
Valami értelmeset mégis letehetnél már egy szakmai vita asztalára, hamár szerinted ezt googlizva simán meg lehet tanulni. Tudom, nem értél rá..... A szuhoj fórum fontosabb lett hirtelen.
Azt azért szögezzük le: 7500 ftper min emelkedést és 10000ftpermin süllyedést nem lehet nem észrevenni, az emelkedésre a reakció természetesen a bot előrenyomása, gáz levétele lenne, és ezt az ember a seggében is érzi, bármekkora repülőben, ha egy tv sem megy előtte, akkor is. A süllyedésre meg annyit, hogy ha liftelünk lefele, és nem segít a tökgáz, akkor ki kell próbálni az alapgázt, kitenni futót, bármit, neadjisten csűrni-lépni, majd leadja az orrát és abból fel lehet majd venni - még mindig jobb így, élve benne lenni a tv-híradóban.
Ja, és ha nem érezted az iróniát apró személyem felnagyításában (pedig szmájli is volt a végén) az "igen jelentős légikatasztrófa ez az eset"-ügyében, szintén nem az én hibám. :) Pedig tényleg az volt... No mind1.
Nagyon érintőlegesen és halványan, majd a Szaki elmondja a magáét:
úgy rémlik, valamelyik eldugult/leragasztott sebességmérős 757-esnél azt mutatták ki, hogy a csőbe/járatba beszorult levegő miatt érzékelt nem korrekt sebességeket (ugye, emelkedés, légnyomáscsökkenés, de bent az eldugaszolt "földi" levegő van), na most az AF447-nél egyelőre ugye nem tudjuk, mi volt a pitot-tal, de ha mondjuk a jég eltorlaszolta, akkor talán hasonló jelenség lépett fel (a gép emelkedett, süllyedt az utolsó percekben ugye, geometriailag)...
De ez csak feltevés és szörnyen laikus gondolat a részemről (jajj! :) ).
Ráadásul saját magadnak ellentmondva, egyetlen hozzászóláson belül. Ha szét lenne barmolva a topik, akkor miért jelentek meg a szakik? És miért folyik hosszú napok óta über-szakmai módon a kitárgyalás? :)
Hagyjuk a porhintést. :) A szétbarmolás meg nem igaz, csupán időről időre flémek gyulladnak fel, ennyi szokott csak történni. Amiben te is jeleskedtél a múltban is, meg a jelenben is. Ez nem baj! Csak ne tegyél úgy, mintha ma született bárány/szaki lennél. Mert nem áll jól. :)
Sajnálom én is, hogy nem kísérhettem figyelemmel a "szakmai" kitárgyalást, de épp fontosabb dolgom akadt, mint fórumozni.
Mellesleg nem én találtam ki, hogy végleges jelentésig csupán találgatni lehet, ez a te szádból/klaviatúrádból íródott le anno, amikor elkezdtek szivárogni a médiából a dolgok.
Úgyhogy a "Meg is kapjuk méltó oktatást, hogy itt aztán fingja sincs senkinek a történésekről" az épp tőled származik, én csupán visszhangoztam. Elnézést. :)
Valóban nagyszerű, hogy 500 fölé ment a látogatottság! Hajrá! :)