Keresés

Részletes keresés

joevagyok68 Creative Commons License 2009.12.28 0 0 1998

Szerintem rosszul tudod, hogy"Az én kazánomban fix bypass van"(a miénk 2008-as esosy F28EAS)

Délelőtt néztem a használati és beüzemelési útmutatót és abban az van , hogy állítható a bypass. Rajz szerint szemből nézve egy négyszögletes csavarral a keringető baloldalán, attól kb 5 cm-re a a bypass cső fölött.

DJ

Előzmény: janijani (1951)
monyesz Creative Commons License 2009.12.28 0 0 1997
Nem tudom mire adnak ajánlatot, ha a kazán típusa nincs meg ? Kondenzvíz elvezetés megoldott ?
Előzmény: 1norberth (1996)
1norberth Creative Commons License 2009.12.28 0 0 1996

Üdv!

 

Csöveznem kel a kéményt, most várom az ajánlatot. És úgy látom, külsőhömérséklet érzékelőnek is helyet kell keresnem.

Előzmény: monyesz (1993)
1norberth Creative Commons License 2009.12.28 0 0 1995

Üdv!

 

Igen, keverőszelep, ezt mondták (én olyan furcsa nagy fekete különbözően kalibrált tekerőt látok). "Várom" a -20-as napot :o) addig is irom a napi fogyást, ahogy tanácsolták, napi hőmérsékletekkel együtt. A duval 24kw  5-24 közt modulál, náluk a 18 kw verzió sem megy lejjebb. Biztos más gyártónál mások az értékek, megnézem.

 

Köszönöm!

Előzmény: legirepa (1994)
legirepa Creative Commons License 2009.12.28 0 0 1994
Szerintem ha 55°C-kal kifűtöd a lakást, akkor jó lehet a kondenzációs kazán. A padlófűtés valószínűleg egy keverőszeleppel van bekötve, ami csak annyi melegvizet enged a körbe, hogy 30-35°C-os legyen a víz. Ha még kisebb előremenővel is menne a rendszered, akkor jobban ki tudnád használni a kondenzációs kazán adta lehetőségeket. Átmeneti időben egy időjáráskövető szabályzóval jelentős megtakarítást lehet elérni. És az nem baj ha folyamatosan megy a kazán, sőt. Nézd meg a maximális napi fogyasztásodat -20°C-nál, és ne végy nagyobb kazánt, mint ami kell. Az én kazánom 14kW, egy 300nm-es házra. A lényeg, hogy minél kisebbre le tudjon modulálni.
monyesz Creative Commons License 2009.12.28 0 0 1993
A kazán csak egy dolog, de az égéstermékelvezetés is pénzbe kerül, annak is nézz utána.
Ha két külön kör van, akkor vagy a kazánnak kell tudni két külön kört vezérelni, vagy az egyik körről kell leválasztani a másikat (mondjuk a padlófűtését).
Előzmény: 1norberth (1990)
1norberth Creative Commons License 2009.12.28 0 0 1992

Üdv!

 

Köszi, elkezdtem feljegyezni. Ha meg vannak az értékek, hogy ehet kiszámolni?

 

 

Köszi:

Előzmény: quint (1991)
quint Creative Commons License 2009.12.28 0 0 1991
Kezdj azzal, hogy a következő ~1 hónapban minden este kukkants be az időképre, nézd meg, mekkora volt a közeledben a minimum és maximum hőmérséklet, majd jegyezd fel a gázóra állását. Ha nincs rá idő és/vagy kedved, akkor egy két igen hideg napon nézd meg a napi fogyasztást. Ezekből majd be lehet lőni, hogy ténylegesen mekkora kazánra van szükséged... Minden más utána jön.
Előzmény: 1norberth (1990)
1norberth Creative Commons License 2009.12.27 0 0 1990

Üdv mindenkinek!

 

Örömmel olvastam ezt a fórumot, tapasztalataitokat!

 

Véleményetek kérem:

Van egy házunk 130 m2 szigetelt körbe. Jelenleg egy Vaillant kéményes kombi kazán 24kw működik. Padlófűtés a konyhában + fürdőben (kb 20m2) a többi helyiségben radiátor (hőfokszabályzós + nappaliban 1 termosztát) van. Az előremenő viz 55 fokos, igy jó a hőkomfortunk (-16ban is ) a padlófűtés egy furcsa szeleppel van leválasztva a radiátoros körről.

Mindenképp cserélni szeretnénk a kazánt zárt égésterűre, de nem tudom, hogy kondenzációs legyen-e vagy sem? Sokak szerint radiátoros rendszerhez nem a legjobb, de itt ezt többen cáfoltátok.

A másik dilemma a kazán tipus, most az S.Duval akciózik és kb 15 ezerrel drágább a kondenzációs, ez még elviselhető tétel lenne. Az ár mellett egy másik előny mindkét változatnál a széles sávú lángmodulációja 5-24kw.

 

Kiváncsian várom véleményetek:

- Kondenzációsat javasoltok tapasztalataitok alapján ehhez a házhoz vagy a sima zárt égésterű elég mert a kondenzációs előny nem jönne ki?

- Duval vagy nem Duval (esetleg valami elérhető tuti? :o)

 

Előre is köszönöm a segitséget!

 

Üdv: Norbert

memorix Creative Commons License 2009.12.27 0 0 1989
Most szétnéztem több helyen elég változatos...

a 2010 -s pályázatokhoz:

Meglévő (nem új építésű) épület esetén
Családi házra, ikerházban lakásra, társasházban lakásra a tanúsítvány elkészítésének az ára minden szükséges dokumentáció (alaprajz, metszetek, homlokzat, födémszerkezet, épületgépészeti dokumentációk) megvan, és eltérés nincs a tervrajzokhoz képest
11.000 Ft + 10% költségátalány +ÁFA

Meglévő épület (családi ház, ikerház, lakás, társasház egészére, adásvételhez, tartós bérlethez, pályázathoz stb.)
komplett engedélyezési tervdokumentáció

* alaprajz
* metszetek
* műszaki leírás
* homlokzati rajzok
* épületgépészeti dokumentáció (ha van)
* az éves fűtés, és energiafogyasztást igazoló elszámoló számlák másolata (vagy 12 havi számlák másolata)
* jegyzőkönyv, a felmérésről

A költségátalány a pályázati bruttó összeg...

Ergo ilyen feltételek mellett nem éri meg pályázni akinek régi háza van...jobban megéri "rossz állampolgárnak" lenni... nem is beszélve arról, hogy csak utólag fizetik ki az összeget...egyrészt meg kell finanszírozni a bürokratikus papírmunkát, a teljes kivitelezést, a banki áthidaló kölcsön kamatát....nem hinném, hogy azok élnek majd ezzel a támogatással akiknek nincs elegendő tőkéjük... és csak azoknak éri meg akik éppen alul tervezik az új építésű házaik energia szintjét és pályáznak közben... és így 50-60% támogatásra válnak jogosulttá ...



Előzmény: legirepa (1988)
legirepa Creative Commons License 2009.12.27 0 0 1988
Az összes támogatásnál ez a lényeg: többet kell adóként befizetni, mint amennyit támogat az állam. Tehát ezek a támogatások is adók, csak kevesen számolnak utána.

Ugyanez a helyzet a napkollektorral, szélgenerátorral, szigeteléssel, stb.
Wattocsak Creative Commons License 2009.12.27 0 0 1987

Fényes bizonyítéka annak, hogy a rendeletet olyanok alkották meg akik még élő embert nem láttak.

De itt a jó magyar kreativitás és mentalitás:-) Kihagyjuk belőle Oszkó Urat és már meg is van a támogatás. One papír munka:-)
Előzmény: memorix (1985)
janijani Creative Commons License 2009.12.27 0 0 1986
Engem már nem érint, de 800 000 volt az anyag, a munka meg sk. Ha kiszámolom több lett volna a kiadás mint a 30% amit kaphattam volna.  
Előzmény: memorix (1985)
memorix Creative Commons License 2009.12.27 0 0 1985
A NEP helyett most Klímabarát Otthon 2-Zöld Beruházási Program, Energiahatékonysági Alprogram van...

Itt először energetikai tervet is kérnek+ zöldkártyát....utánna lehet pályázni ha megnyerted akkor újra meg kell csinálni ha befejezted a felújítást...és csak utánna a számlák alapján lehet elszámolni...

Egy energetikai terv 50-100eFt, a zöldkártya 5 eFt...kb 310eFt -t csak az adminisztráció
Ha nyersz 30% és kb 1,8MFt mondjuk a hőszigetelés munka díjastul akkor az 555eFt...igya nyereség 245eFt...de minden költséget neked kell előre finanszírozni...

Ellenben ha ÁFA nélkül csináltatja valaki akkor 450eFt lehet megtakarítani és nincs felesleges ügyintézés...

Így el lehet dönteni ki melyik utat választja..

http://palyazatok.org/klimabarat-otthon-2-zold-beruhazasi-program-energiahatekonysagi-alprogram/#more-6562





Előzmény: janijani (1984)
janijani Creative Commons License 2009.12.27 0 0 1984

Attól tartok a pókeren nyerni biztosabb...

Én a kazáncserére nem kértem mert már megvettem a kazánt utána indult a NEP.

Amikor hőszigeteltem a házat, letöltöttem a netről a pályázáshoz szükséges űrlapokat. Az asszony is bent volt érdeklődni és annyira bonyolultnak meg bizonytalannak találtam az egészet, hogy gyors döntéssel akcióban megvettem a hőszigetelő anyagot és megcsináltam. (mondjuk ez az akció is becsapás volt, mert az akció vége után újabb akció jött, de én ezt nem tudhattam előre) Sem időm sem kedvem nincs azért a kis pénzért a bürokrácia útvesztőit végigjárni és várni rájuk.

Előzmény: Wattocsak (1983)
Wattocsak Creative Commons License 2009.12.27 0 0 1983
Aki megteheti annak jó, de mi egy kis társasház vagyunk és így nehezebb a dolog. Örülök, hogy a kazáncserét sikerült elintézni, igaz nyertünk hozzá egy kis pénzt is, na nem a pókeren, hanem a NEP-en. Bár jobban szerettem volna a kártyát, mert az biztosabb. :-)
Egyszezr már nyertünk, de pénzt azt nem kaptunk. Remélem most szerencsésebbek leszünk.
Előzmény: janijani (1982)
janijani Creative Commons License 2009.12.26 0 0 1982

Na jó, egyenlőség tök mindegy. Sok emberhez el sem jut az információ, én is csak véletlenül olvastam és a kiváncsiság vitt be az üzletbe.

 

Egyébként nagy hidegben jobban megéri fával begyujtani a vegyeskazánba, enyhe időben amikor alig fogy gáz drágább a fafűtés.

Előzmény: Wattocsak (1980)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.26 0 0 1981
Köszönöm... így teljesen érthető.
A radiátorszelepek annál jobban lezárnak, minél forróbb az előremenő vízhőmérséklet, tehát a hőlépcső megoldott, a kazánban meg úgy látom túláramszelep néven egy nyomásszabályozott bypass szerénykedik, ami csak szükség esetén kever vissza.

Azt hiszem ez az összeállítás előnyösebb a radiátoros rendszereknél.

Azon töröm a fejem, hogy lehetne kijátszani az enyémhez hasonló "automatikus" bypassokat. Elvileg ha egy keringtető szivattyút felteszek elé és mindkettőt félteljesítményen járatom, az megoldhatja a problémát??

Mondjuk ahhoz is bele kell matatni a lelkébe, rázós lehet a garancia szempontjából.
Előzmény: Wattocsak (1974)
Wattocsak Creative Commons License 2009.12.26 0 0 1980
Egyenlőség? Nem arról van szó, hogy kinek a küszöbén estél be.
Kereskedőtől ritkán hallani, hogy az ő terméke nem megoldás a problémádra. Sőt pont az ő terméke a legjobb megoldás. :-) Forgalmazótól származó műszaki megoldásokat mindig áthatják a kereskedelmi gondolatok.
Ettől függetlenül még lehet jó a kazánod, és remekül üzemelhet, és biztos, hogy így is van.
Előzmény: janijani (1979)
janijani Creative Commons License 2009.12.26 0 0 1979

Egyenlőség? Én tévedtem be hozzájuk, nem ők kerestek meg.

Ott kezdődött, hogy olvastam egy újságcikket hogy kondenzációs kazán 108% hatásfok. Mondom ez baromság, 100 % feletti hatásfok nem létezik. Egyébként jól elvoltam a régi kazánunkkal csak sokalltam a gázszámlát. Piszkálta a fantáziámat ez a 108%.

Egyszer arra jártam, időm is volt, bementem ebbe a boltba megkérdezni hogy mi is az a kondenzációs kazán. Elmagyarázták,megbeszéltük milyen fűtésem van,kiderült hogy pont passzolna nekem egy kondenzációs kazán,mondták hogy ha náluk veszem ők beüzemelik és később szervizelik is. Számoltam, nőnek a gázárak, úgy döntöttem hogy belemegyek.

Beüzemeléskor 106%-ot mért a szerelő de biztos annyi lehet mert a régi kazánunkhoz képest 55% a fogyasztás és már ez a negyedik telünk a kondenzációs kazánnal.

Előzmény: Wattocsak (1978)
Wattocsak Creative Commons License 2009.12.26 0 0 1978
Ez jól kezdődik.
"Olyan boltban vettem ami egyben márkaszerviz is."
Valahogy nem tudtam meglepődni, hogy véletlenül az ő márkájukat ajánlották. Ezért vannak előnyben a kazán kereskedők, bezzeg egy autókereskedő plána ha hsznált autót árul annak a szavában erősen kételkedünk.
Hol itt az egyenlőség? :-)
Előzmény: janijani (1977)
janijani Creative Commons License 2009.12.26 0 0 1977
Én meg AlSi hőcserélős kazánt vettem egy olyan boltban amelyik egyben márkaszerviz is, azt mondták hogy az AlSi előnyösebb mert néhány százalékkal jobb hővezető mint a rozsdamentes. Be lehet tenni meglevő rendszerbe csak a garancia feltétele hogy iszapleválasztót építsek be elé. Benn van az iszapleválasztó, de 3 év alatt egy gramm iszapot nem választott még le. A hőlépcső akkora amekkorát csinál a kazán, teljes terhelésen több, modulálva kevesebb. Függhet még az áramlás sebességétől, a három fokozatból 2-esen megy a szivattyúm. Temoszelepek nincsenek és a kézi állítószelepek is szinte teljesen nyitva vannak.
Előzmény: Wattocsak (1976)
Wattocsak Creative Commons License 2009.12.26 0 0 1976
Amikor kazánról beszélünk az lehet ilyen is meg olyan is.
Gondoljunk csak bele autó. Trabant vagy Mercedes. Mindegyik autó, mindegyiknek négy kereke van, van bennük motor.....
Mégsem összehasonlíthatóak.
Kondenzációs kazánt nyugodtan lehet üzemeltetni nagy hőfoklépcsővel. Elvileg. De erről a gépkönyvben vagy a szakszerviz ad felvilágosítást, hogy ez arra a típusra megengedett-e vagy sem. Nekem nem ajánlották, garancia vesztést is megemlítettek. Persze ez sehol nem volt leírva, de a beüzemelésnél feltétel. Ha peches vagy akkor jössz rá amikor kihívod a beüzemelőt. Én végigpásztáztam a kazánosokat vásárlás előtt. Ráadásul minden kazán forgalmazó akinek al-si ötvözetű a kazán égőtere nagyon nem akarta, hogy a meglévő rendszerre kössem rá a kazánt, mindegyik hőcserélővel le akarta választani. Egyesek meg is mondták, ha közvetlenül kötök rá akkor ugrott a garancia.
Ezért összességét tekintve a drága kazán volt a legolcsóbb. Itt nincs korlátozás, hőcserélőzés, olyan víztisztasági követelmények mint egy atomerőműben. Csapvíz bele, kazán indul. A kazán belseje koracél. Amelyiknek ilyen a belseje az nem ágál a vízminőségre és a meglévő rendszerre is rákötheted. Nekem ez jött le a beszélgetésekből.
Előzmény: legirepa (1975)
legirepa Creative Commons License 2009.12.26 0 0 1975
Nekem az előző házban nem kondis kazánom volt. Ott mondta a szerelő, hogy ha meleg a kazán mert vagy fűt vagy meleg vizet készít, ne engedjünk bele hideg vizet ha tölteni kell a fűtésrendszert. Valami kis műanyag membránról beszélt ami szeret eltörni. Elképzelhető, hogy a kazánban nem szerencsés emiatt a nagy hőlépcső alkalmazása, mert szeretik manapság a műanyag alkatrészeket.
Előzmény: Wattocsak (1966)
Wattocsak Creative Commons License 2009.12.23 0 0 1974

Nagyon kis áramlás jött létre a szelepeknek és a termetes radiátoroknak köszönhetően. Ezért tud a víz lehülni. A szelepek nem on off működnek, hanem folyamatosan szabályoznak.

Kazán Viessmann Vitodens 100.

 

A bypass nekem nincs.

Előzmény: Törölt nick (1970)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.23 0 0 1973
Ok. De amíg garanciális típusmódosítást nem illik eszközölni.:-)
Előzmény: janijani (1971)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.23 0 0 1972
Korrekció:

"Érdekes, hogy ez a típus HMV készítésnél képes dT=35°C-t. Ehhez kb. dT=-45-50 °C kazánhőlépcső szükséges, a hőcserélő tökéletlensége miatt."

No ez baromság vó't.
Előzmény: Törölt nick (1959)
janijani Creative Commons License 2009.12.23 0 0 1971
Én amikor új volt a dobozból kibontottam és egy kicsit ismerkedtem vele. Alul minden bedugós és egy biztosító lemez tartja, szétszedtem, megnézegettem és összeraktam. A kazánt nem szedtem szét, de karbantartásoknál megfigyeltem mit hogy szed szét a szerelő (a 3 éves garancia feltétele az évenkénti karbantartás), legközelebb magam fogom csinálni.
Előzmény: Törölt nick (1968)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.23 0 0 1970
Engem is pont ilyen fűtési rendszerrel áldott meg a sors, én is úgy kezdtem, hogy fojtogattam a szelepeket, emeltem a vízhőmérsékletet, de nálam elapadtt a víz.

Azt mondod, hogy a radiátorszelepeket ki-be kapcsolgatja a termosztát, ezért tud lehűlni a víz? Vagy mitől lesz hideg a visszatérőd, ha nem fojtod le az áramlást?

Milyen kazánod van? Meg tudod nézni mennyit változik a vízhőmérséklet a bypass után, a szivattyú nyomóoldalán?
Előzmény: Wattocsak (1966)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.23 0 0 1969
Szia!

Tettem egy hőmérőt a bypass mögé is a visszatérő ágba.

Ha minden radiátor nyitva van... akkor 6 °C-al emeli meg a baypass a visszatérő vízhőmérsékletet, ha fele lezár, már 10-15 °C-al (előremenő =65°C).

Úgy találom Janaijaninak igaza van, semmi értelme a radiátorszelepeket fojtogatni annak, akinek hasonló bypass van beépítve a kazánjába, 55 °C körüli előremenőnél egyensúlyi állapotban 45 °C-nál hidegebb belső visszatérő hőmérsékletet nem sikerült produkálni, ez 40°C körüli radiátorvisszatérő hőmérséklet mellett valósult meg.

Sajna épp változóban... sajna??... szóval változóban az időjárás, így nehéz méricskélni, gyűjtöm a tapasztalatokat.
Előzmény: joevagyok68 (1964)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!