Még nincs a kocsiban 30-35e Km de minden évben mikkor vittük szervizbe cserélték az olajat, és utastér szűrőt.
3éves korában volt garanciális problémája is olyan 4-5órát töltöttek el vele, azt hiszem a kormány szög jeladót kellet végül kalibrálni. De ha azt nézzük csak a munkaóra min 50e Ft lett volna.
Most 4évesen azt hiszem esedékes lesz a fék folyadék csere is.
Meg van valami amit 5évesen kell cserélni így figyelni kell hogy majd ne lépje túl a naptári 5éves intervallumot az utolsó évben.
Így szerintem simán megéri a pénzt a 5éves csomag.
És ha így nőnek az árak ki tudja 4év múlva mennyi lesz egy szerviz. Évről évre min 10e többe kerül.
Most őszintén kiszámolva az a kb 100-150e Ft nem ér meg +3év garanciát egy 6.400.000Ft-os kocsi esetén.(Mondjuk két olajcsere árát kivonva). Na meg a assistance szolgáltatás is jár a csomagba, ne legyen rá szükség de ez is jól jöhet.
Ugye azt nem kell magyarázni, hogy 40ezer autólpályás km más mint városi, vagy anyataxi felhasználás. Ezt csak a második oldalon írja a karbantartási lap. És ki az aki tudja, mennyi volt a város, vontatás, nagymeleg, nagyhideg, stb km az autójában?
Szintén nem mind1, hogy 3 liter van egy ezres motorban, vagy 5 l, ami közel a duplája. Azaz majd fele annyit dolgozik az olaj.
Kamionban 100-150ezer tud lenni az olajcsere periódus, hát az is egy szám.
Na, megtaláltam, vmi olaszra emlékeztem, végülis a motor az :
"...kiváló példa az Opel Astra és Corsa 1,3-as CDTI erőforrása, melyre kezdetben kétéves vagy 50 000 (!) kilométerenként esedékes olajcserét írtak elő. A jól hangzó ígéret aztán számos motorhibához vezetett, ezért visszatértek a gyártó (FIAT) által javasolt harmincezres intervallumhoz.."
25 liter feleslegesen lecserélt olaj biztosan kevésbé szennyező mint egy új autó legyártása és kiszállítása.
Hmmm, 750 millió európai többségével tökön szúratják magukat az autózás ellehetetlenítésével, 1,4 milliárd afrikai többsége meg úgy közlekedik és azzal amivel tud.
" Ez az egész "zöld" (környezetbarát) baromság egy nagy maszlag."
Én sem vagyok más véleményen, de ez folyik a csapból is aztán Ázsiában ill. Afrikában azok akik napi megélhetési gondokkal küzdenek majd fordítanak figyelmet a környezettudatos életre, anyagfelhasználásra, hulladékgazdálkodásra stb...stb....
"Az utastéri szűrő rafinált szerkezet hamar eltömődik és akkor nincs fűtés, páramentesítés, mert a levegő nem megy át rajta. Sose bírta ki az előírt időtartamot.
Az más kérdés, hogy könnyen és hamar cserélhető.
Biztosan így van sok autónál, de én tudnék homlokegyenest ellenkező példát mondani....középkonzol mögött lévő pollenfilter...kesztyűtartó kibont....kígyóember hanyatt befekszik a J.E. padlóra..., és kiimádkozza a 2 darab egymáson lévő szűrőt....ez mondjuk nem nevezhető könnyen, és hamar cserélhetőnek.
"A hasonlatod kicsit sántít.
Tőlünk nyugatabbra, az emberek gyakran vesznek új autót, mert megtehetik.
A rövid használatot még az eszelős szervizperiódussal is kibírják, aztán a következő tulajdonos meg csináljon amit akar, vagy amit tud..."
Tudom, mindenki ezzel jön, hogy nyugaton mindenki milliomos, és nem okoz gondot akár évente új autót vásárolni.
A valóság meg egészen más, ott a lakásra/házépítésre felvett hitel, két tini mindent (is) akar, kell mamataxi 3 apukának is kell munkábajárni valami....a bank ad hitelt....addig jó még tudják fizetni.
A következő lehetőség..3 évente mindig új autót vesz....liesing....3 évre X km-re, mit lát a szomszéd, mindig új autója van.
" Az időközi olajcsere mindig olcsóbb, mint az esetlegesen beékelődött motor javítása, "
Céges autók, flották előírás szerint karbantartva, nem időközbeni olajcserével is elmennek gond nélkül 150-200 ezer km-t vagy akár többet is,( függ a liesing időtartamától).
Aztán ezeket eladják, és az új tulajnál futnak tovább.
Én sem vagyok oda a 30 ezres csereperiódusért, néhány éve, már nem tudom mely márkák próbálkoztak 50 ezres olajcsereperiódussal, aztán ez nem vált be, és "visszaálltak" a 30 ezresre.
Ez az egész "zöld" (környezetbarát) baromság egy nagy maszlag.
Az utastéri szűrő rafinált szerkezet hamar eltömődik és akkor nincs fűtés, páramentesítés, mert a levegő nem megy át rajta. Sose bírta ki az előírt időtartamot.
Az más kérdés, hogy könnyen és hamar cserélhető.
A hasonlatod kicsit sántít.
Tőlünk nyugatabbra, az emberek gyakran vesznek új autót, mert megtehetik.
A rövid használatot még az eszelős szervizperiódussal is kibírják, aztán a következő tulajdonos meg csináljon amit akar, vagy amit tud...
Én kénytelen vagyok arra vigyázni, amim van és vigyázok is.
Az időközi olajcsere mindig olcsóbb, mint az esetlegesen beékelődött motor javítása, vagy egy új autó beszerzésének a finanszírozása.
" A dieselen eddig 20e volt a szerviz intervallum. Nézem, az újnak 25ezer. "
Ez is hozzátartozik a "környezetbarát technológiához", ritkább olajcsere, kevesebb veszélyes hulladék.
Az, hogy te lecseréled két hivatalos olajcsere között az olajat sk. az egy dolog, talán még néhányan így tesznek, de tőlunk nyugatabbra szerintem nics olyan ember aki freiwillig cserél félidőben olajat + szűrőket.
A dieselen eddig 20e volt a szerviz intervallum. Nézem, az újnak 25ezer. Ezzel szemben a légszűrő élettartama 20%-al csökkent :) Mit ki nem talál a marketing !!! :)
Szóval maradjunk a felezett ciklusnál részemről, pláne, ha megtartom utána is. Ez annak függvénye, a kárpit mennyire bírja majd a strapát.
Tulajdonképpen 5 évre előre kifizetem a kötelező szervízlátogatások árát....$$.
Juteszembe, hétfőn a rámenős értékesítő mondja nekem telefonba miután megkérdezte honnan is telefonálok vagyis helyileg merre vagyok, hogy nekik nem csak az az érdekük, hogy új autókat adjanak el hanem inkább az, hogy akinek eladnak újat az szervizelni is hozzájuk vigye a náluk vásárolt autót.
Mondja, hogy adtak el jónéhány az ország különböző, távolabb lévő részeire is új autókat amelyekről tudja biztosan, hogy a tulaj nem hozzájuk fog visszajárni 100 km-ekről szervizeltetni az autót.
Én beleillettem volna a képletébe.:)
Attól függetlenül, hogy nem náluk vásárolom az autót valószínűleg hozzájuk fogok járni szevizeltetni mert ők vannak közel.
Talán a szekszárdi kereskedés közelebb van, de ők a mai napig a fülük botját sem mozdították ajánlatkérésemre, így mivel magasan t.jnak egy lehetséges visszajáró ügyfélre nyilvánvalóan nem hozzájuk fogom vinni kötelezőkre az autót.