Egyelőre még csak képeken láthatjuk a Peugeot 5008-at. Próbáljunk összehozni egy jó kis oldalt arról, hogy kinek mennyire tetszik, min változtatott volna, illetve ha majd kapható lesz, kinek mi a benyomása, milyen hibákat talált, illetve mi az, ami a többi autóhoz viszonyítva pozitív értelemben említésre méltónak talál. Hiba és balesetmentest!
Köszönöm a hozzászólásokat, segítséget. Végül múlt hét végére meglett, amit kinéztünk. 2012/10-es 1,6 hdi, szekvenciális váltóval. A hazaút egészen jól sikerült, csak kétszer fejeltük le a műszerfalat... hiába, ez a kuplung-megszokás. A váltó tetszik, meg kell még szokni. Néha megfőttünk, néha meg nagyon hideg lett, de ezt is meg lehet tanulni. Most a mindenféle beállítással ismerkedünk. A kocsi iszonyú nagy belülről is, halk és kényelmes. Más tapasztalat egyelőre nincs, hiszen alig használtuk. A kerékméretet illetően a téli gumni+felni esetében azt hiszem én is 215/55 R16-ost nézem meg, abból több van.
Szia! Én ajánlom az 5008-at, nekem nem nagyon volt vele problémám egyszer kellett gázolajszűrőt és vízjeladót cserélni, mert bizonyos fordulatszámon letiltott, más problémám nem volt vele. AZ enyém 1.6HDI 110le, de nekem bőven elég hozzá, ilyen 110-120-as tempónál nagyon szépen is fogyaszt 5-6l között.
S-Max volt a szomszédomnak, de nagyon sok baja volt vele, hengerfejes lett többször stb...Most neki is 5008 van, de semmi gond.
Az alján lévő pótkerék csörlőjének a berohadása lehet gond, valamint szerintem az elektromos kézifékre télen mosás után jó odafigyelni. (Én nem használok kéziféket télen)
A héten baba várható a családban, ideje beszerezni egy egyterűt :D Eddig egy Sonretom-volt, de ideje egy kicsit spórolósabb kocsit beszereznem. Alap feltétel hogy nagy legyen.
Segítsetek már dönteni: mit érdemes venni, egy Peugeot 2011 környéki 5008-at vagy egy 2008 körüli Ford S-max-ot? Ha esetleg a Peugeot jobb választás azt milyen motorral vegyem? Melyik az a motor, amit feltétlenül kerüljek el? Mik a típushibák? Mennyire megbízható motor? Köszönöm előre is!
Azt írod "Hiányzik az usb port". A váltó alatti rolós tárolóban nincs? Kis felhajtható kupak alatt. Felszereltségtől függhet, de eddig mindegyikben láttam. A Kezelési utasítás is írja a 103. oldalon. Az automata-szekvenciális váltó szerintem is jó. Előtte Verso-m volt MMT váltóval, az sokkal kevésbé alkalmazkodott a különleges helyzetekhez pl. hegymenet, vagy motorfék.
Szerintem 215/55 16 a méret, és az talán elterjedtebb. Szerelte már valaki a 6-7. ülést? Könnyű kivenni? Az enyém 5 üléses, de az előző gazdája átvizsgáztatta valahogy 7-re. Viszont sehol nem lehet ülést kapni. Akár bérelnék is...
Szevasztok! Nem tudott senki segíteni, de megoldódott a probléma az ajtónyitással kapcsolatban! Fiam telefonon keresztül elkalauzolt, mert én nem beszélek idegen nyelveket. Így be volt állítva az agyába, hogy csak a vezető ajtaját nyissa ki, a többit ne. Most nyit rendesen! Hú de furcsa ez nekem.
Nekünk az átlag fogyasztás a 2000 motorhoz 7.8-8 liter, itt a környéken futkosva, ami azért nem kevés, főleg a 406os nekünk 4.6 litert evett és abban is 2000 motor volt!
Olvastam valakinél, hogy tudja frissíteni a navit? Esetleg Somogy megyében is tudtok valakit ajánlani??? Köszi!!
Off: Igen, az valóban nem csak egy autó, vagy ahogy Vilmos is írta egyszer: " a Multipla inkább MENTÁLIS státusz" Off vége
Ha minden jól megy a héten kipróbálom a váltót - is.
Más:
akinek már van tapasztalata: milyen téli gumit, mekkora felnivel érdemes rátenni? Most egy elég "ritka" méret van rajta: 215/50 R16, ehhez nem igazán lehet többféle téli gumit kapni.
És még egy: milyen tetőcsomagtartót érdemes rátenni?
Gyakran nem vagyok online - leginkább a munkahelyemen tudok a netre menni; okos telefonom nincs. A nyomtatott leírásnál, ha valami érdekel, előveszem, és elolvasom.
Nem szokás villantani, nem is próbáltam. Valahogy nem is hiányzik, ehhez nem illik. Ez egy autó, az meg egy feeling volt. Kezelésit egyszer-kétszer megnéztem a neten, nem kerestem mást. Csak elsőre ijesztő a sok kütyű, 3 hónap után már unalmas :). A váltó király, jó a tempomat, és a bluetooth kihangosító. Elsőre gond nélkül kezeli az android telefonkönyvét. Hiányzik az usb port. Egy egész napos pesti árubeszerzés után elcsigázottan száltam ki a multiból, most meg pihenten érkezek.
Off: Én is tartok attól a pillanattól, amikor elviszik... végül is nyolc évig volt a mienk, ha lenne FL-es jóval fiatalabb, nem is gondolkodnék. (Apropó, 5008-asok nem villantanak, ha szembejönnek? Vagy, mire rájössz, hogy 5008-as volt, már csak a hátsó lámpákat látod...)
Kinéztünk egyet, ki is próbáltam, a szekvenciális váltó nem olyan vészes, meg kell azért szokni. A sok kütyüt kell majd megtanulnunk használni, mert egyelőre "ijesztően" sok gomb, kar, stb. van a vezető körül.
Használati útmutatót nyomtatva nem lehet a Peugeot szerviztől kapni/venni?
Jaj még valami: Mi azért belenyúltunk egy kissé a vásárlásba, mert antenna nélkül hoztuk el a kocsit. Tudtok ajánlani valami helyet ahol kaphatnék? Unixnál 8000ft. Így viszont rádió nuku!! :( Viszont ennél nagyobb bajunk ne legyen!! :)
Igen, köszönöm szépen. Úgy jött be ha nem írtam elé a tripla W-t!!
Nekünk egy hónapja van egy 5008asunk. 4 éves, 150 le, 2000es dízel, panoráma tetős, 5 személyes. Kintről hozták be 89000km állással, már persze ha igaz!! :) Eddig szeretjük. Viszont vannak apró bakijai, pl: semmit nem kapcsoltunk rá, de egyszer-egyszer kiriasztáskor nem nyithatóak az ajtók kívülről, csak a sofőré, aztán a következő leálláskor meg igen. Fogalmunk nincsen mit rejteget még nekünk?? !
Ha van hasonló tapasztalatotok azt szívesen venném!! Köszi!!
Üdv! Én is Multiplából ültem át! Kicsordult a könnyem amikor elvitték Nagyon jó az 5008 szekvenciális váltója! Ne félj tőle, jól kapcsol, csak a motorfék miatt nyúlok bele, meg néha előzésnél. Egyébként sokkal halkabbaz autó mint az FL Multi volt. És pihenten szállok ki belőle este. Parkolni nehezebb vele mert hosszú. Nagyon jó, de nem lehet úgy szeretni mint egy Multiplát.
Szia!! Sajnos nekem erre a címre azt írja ki, h nem jeleníthető meg! Szomorú vagyok, mert kéne egy magyar nyelvű leírás! Előre is köszi ha tudsz valami!!
Sziasztok! Nagyon örülök, hogy rátok találtam, ki tudja mi jön idővel elő ebben a szériában!!!
Egy hónapja vettünk egy panorámatetős, 4 éves, 150LE, manuális váltós, 5 személyes Peugeot5008-ast! Eddig totálisan meg vagyunk vele elégedve, habár a kényelme hátul nem egyenlő az eddigi peugeot406-os autóval amit lecseréltünk. Nagyobb bajunk sose legyen vele. Kérdésem, hogy mi lehet akkor a pici probléma ha a gyerekzárat magától az autó ki be kapcsolgatja hátsó ajtókon. Néha ráteszi és csak kívülről nyithatók ki az ajtók, néha pedig nem csinálja????? Szerintetek? Tapasztalt ilyet valaki??
Autóvásárlás előtt állok, és igencsak megtetszett ez a típus. Valahogy sokkal elegánsabb, mind a C4GP, panorámatetővel különösen.
Használtat szeretnék belőle. HDi 150 és 163 verziókat néztem ki. Azt írják a tesztek, hogy az automata jobban illik hozzá, ezért hajlanék rá, hogy az legyen, de félek kicsit tőle.
Ezeknél a motoroknál, váltónál mikor várhatóak a nagyobb kiadások (kettős tömegű, befecskendező rendszer stb), és mennyibe kerülnek?
Uhh, ez igazán nagy segítség volt! Köszönjük szépen a képeket és a leírást. Valamelyik nap én is "lerángatom" a pótkereket, mert veszettül idegesít, hogy be van ragadva. Vicces, mert az előző autónál, egy 307-esnél, szintén volt bowden gond, csak ott éppen a kézifékkel. De pepitában ugyanez, gyakorlatilag megszorult a bowden az alagútban.
Nekem sincs kézifék, sőt még tolatáskori hátsó ablaktörlő kikapcsolása menüpont. Ez típusonként változik, vagy egyszerűen valamiért elfelejt néhány menüpontot? Mondjuk olyan menüpont meg van benne, amit alapból nem engedélyez, halványabban látszik és nem is lehet belelépni.