Évjárat függő az egész. Ha megmondod, hogy milyen Prága kapcsolósorod van, az beszűkíti a lehetőségeket. A kockagombos csak egy konkrét variációhoz tartozott. Ha tégla alakú a billentyűje, akkor több változat lehet.
Ez az egyszerű megoldás vajon segíthet-e a besárgult műanyag váltónyomógombok esetében is?
" Sziasztok!
Pár év (jó pár év...) után előszedtem a régi autómait, és az egyik kedvencemet (Busch NYPD) látva majdnem dobtam egy hátast, ugyanis a fehér műanyag nagyon csúnyán megsárgult az idők alatt, pedig fénytől védett helyen tartom a gyűjteményem. Ez a látvány fogadott:
A helyzet azonban orvosolható. Gyógyszertárban vény nélkül kapható 3%-os hidrogén-peroxid kell a művelethez, mert bőven elég ez a koncentráció is.
A sárgult műanyagot bele kell tenni egy kis fényáteresztő, légmentesen zárható tasakba, elárasztani a hidrogén-peroxiddal, majd kitenni napozni, hogy bőven érje az UV sugárzás.
Én 4 órát hagytam kint a mai felhős nap alatt, és ez lett az eredmény:
A feliratot nem bántja, a műanyagot gyönyörűen visszafehéríti. A nagyon sárga műanyagot erősebb koncentrációjú anyaggal is lehet kezelni, fodrász "ellátóban" kapható a szer erősebb emulzióként is. "
Nem az én ötletem, valahol olvastam és elmentettem. Műanyag 1:87 modelleknél bevált.
Sziasztok! Ikarus 260-as műszerfalat szeretnék összerakni, háromrészest, nagyjából meg is vannak már hozzá a dolgok. Ami kérdésem lenne, hogy van-e valakinek "gyári" rajza, akár méretekkel a műszerfal elrendezésére? Főleg a jobboldali panelre gondolok, mert ahány fotót látok a neten, annyiféle kapcsolóelrendezésű, mindegyiket igy-úgy variálták. Ami jobb oldali panelt szereztem, az is ilyen átbuheráltnak tűnik, ezt akár újra is épiteném. Jó lenne egy rajz az eredeti elrendezéssel, akár méretekkel, melyik kapcsoló pontosan hová esne?
.
Ami most van jobb panel, azon az újabb billenőkapcsolós ajtónyitók vannak és egy (sajnos besárgult gombú) Praga váltó. A középső panelem nagyon szép állapotú, a bal oldali panel is korrekt. Rendeltem öntapadós famintázatú fóliát, elég közeli az eredetihez a kinézete, ezzel áthúznám mind a három panelt, ill a jobb oldalihoz a vágnék egy új lapot, és bele a kapcsolók helyét. Játszom a gondolattal, hogy megpróbálok keriteni "csöcsös" gombokat, és a régi háromrészesnek megfelelő összeállitást csinálnám meg.
Az egész cucc "polcra" menne, működnie nem kell, csak a kinézete legyen rendben.
.
Illetve van-e valakinek ötlete hol lehetne szerezni a műszerfal panelek mögé-köré egy fekete "dobozt"?
Van előttem egy kellően hivatalosnak tűnő dokumentum, amiben a 260.32.1986.1568 alvázszámhoz egy teljesen más rendszám tartozik, konkrétan az FKC-231, viszont ez utóbbiról aztán égen-földön semmi...
A rahedli egyéb munka mellett belekezdünk ebbe, belekezdünk abba, aztán majd kész lesz, évek múlva. De azért fizess (mindig többet, mint a megbeszélt), mert meg kell élni valamiből.
Köszönöm, ez már egy jó kiindulópont. Találtam egy embléma gyüjtöt, akinek van ÁMG emblémája, de nem szeretné kölcsönadni egy másolásra, mert rá van szerelve a lemezre, és fél hogy sérül az eredeti festés.
Részemről kösz, hogy szóltál, ma reggel már eleve úgy mentem a Vámház krt-i Vásárcsarnokba az újságoshoz, hogy ezt keresem, és "mákom volt", mert épp akkor pakolta ki az újságos srác. Utánam is jött egy kedves, antipatikus kinézetű gyűjtő, aki mindjárt hármat is vett magának ebből a példányból. Gondolom, minden szobába+vizesblokkba is magának, otthonra...
/Én nem tudtam arról, hogy ezt az IK-t is kiadják ebben a sorozatban./