Szériahiba és széria hiba között nagy különbség van. Lehet tervezési hiba, mint pl. Sany A7II és utána, az időjárásálló szigetelést másképpen értelmezte a tervező mérnök mint a természet.
A Pentax K-30/50-eknél az rekesz blokk egységek egyes szériái hibásak, ez nem jelenti azt, hogy mindegyik K-30 és K-50 hibás. Ha az ilyen hibák visszakereshetők, akkor jön a visszahívás, ha nem, akkor az esetenkénti meghibásodás javítását állja a gyár. Valószínű, hogy hasonló eset az A7 zármechanika probléma is. Az is eszembe jutott, hogy a Sigma teleobjektívek rekeszlamelláinál is volt hasonló összeakadás, amikor a D4/D5 és D500 sorozatlövéseit nem bírta, pedig a Sport variánsról volt szó, nem a polgári Contemporary darabokról.
Az SDM-eknél ha igaz a pletyka, akkor eredetileg túl optimista specifikációt adott a beszállító és az újabb darabok már erősebbek. Elvileg. Nekem így is túl kicsinek tűnik a motor a viszonylag nagyra hízott fókuszcsoportokhoz. Én annak örülnék, ha egy firmware frissítéssel kapnánk egy Custom menüpontot mondjuk az AF finombeállítás környékén, hogy választható legyen az SDM és screwdrive AF meghajtás, ha ezeknél a régebbi optikáknál beütne a krach.
Rollei: köszi a tippet. kipróbáltam hagyományos és DA obival és mindegyiknél ugyanaz a hiba. De legalább LV-ben működik, így el tudom vinni nyaralni a gépet...
Rőth Sándor: tudsz esetleg nevet adni, hogy kire lenne érdemes rákeresni, vagy felhívni?
Amúgy nagyon köszönöm a hozzászólásokat, sajnálom, hogy akaratlanul is, de sikerült egy kis veszekedést szítani a kérdésemmel. :/ Nincs olyan sok expó a gépben, talán 25.000 körül és valóban a fiókban, állás közben hibásodott meg. Mindenképpen szeretném megjavíttatni. szeretem nagyon a gépemet, de ha lehet inkább kikerülném a Camerát és adnám a pénzt egy szívvel-lélekkel dolgozó pentax szakinak.
Persze, hogy minden hibáról értesülünk, éppen ezért feltűnő ha valami kilóg az átlagból. Én idehaza pár embernél kérdeztem a szavatosságot, de nem értették és nem is nagyon akarták tovább vinni.
Attól függ honnan és mit, kisebb csomagok 30%a fele úton eltűnik, jó pár cucc meg idehaza. Kaptam már bontott/rossz vakut is, meg jó pár kínai fel sem adta a cuccot, aztán jön a végtelen+1 ideig tartó levelezés. Van ennek azért hátulütője bőven, mikor pár használat után megdöglik az akku, vagy 230 voltos cucc helyett 110eset küld. Aztán mire idetalál, kicseréli, újat küld, most fejeztem be 1.5 éves meneteket, hogy lassan minden a helyére kerüljön és már néha ennek az adminisztrációját is nehéz követni. Idén jó pár olyan eladóba is belefutottam, hogy amint rendeltem valamit törölte is magát Ebayről. Vagy a cuccát, ahol legalább egyértelmű volt és extra gyorsan visszakapták a pénzem. Többinél azért ment a vergődés rendesen.
SZVSZ egy-egy termékről a mai információ áradatban könnyű kijelenteni, hogy "szériahibával" van dolgunk. A gyártás során a minőségbiztosítás minden normálisan gondolkodó gyártónak érdeke. Ezért valószínűsítem, hogy van egy arányszám ami fölött a gyártó elgondolkodik és beavatkozik. Nekünk az WWW segítségével gyakorlatilag az összes földrészen előforduló hibáról értesüléseket kapunk. Ez eléggé megnagyítja a szemünkben a számokat. Aki megjárta annak az az egy hiba is elég hiszen a kár az övé. A Magyar helyzet is érdekes, de létezik termékszavatosság ami alapján kérhetjük a forgalmazót, hogy vizsgálja meg a problémát. A sok nyavalygás mellett ki járta végig ezt az utat? Én tudok olyan Pentaxos sorstársról aki a garancia letelte előtt pár nappal intézte el a cserét az ominózus tükörcsapkodásos történetben. Én is csak egy kört futottam, bár azt sikeresen az SDM-es 50-135-el. Amikor újra feladta maradt DIY.
Más gyártóknál veszteségeket okozott többször a problémákra történő rossz reagálás, illetve csak jogi hercehurca után hívta vissza a termékeit.
Eleinte én is idegenkedtem az internetes rendeléstől, de aztán változott a véleményem. Elég megfontoltan rendelgetek, és nem nagyon kellett még cuccokat visszaküldeni. Egyszer volt gondom egy BDU nadrág méretezésével, a pici sárgák másképpen gondolták a dolgot, mint a világ ezen felén szoktuk, de azt is postafordultával cserélték. Meg egyszer a Butlers nem figyelt oda a Milonga kávéskanalakra, fennhagyta a honlapon rendelhetőként, de már valószínűleg nem volt belőle. Rendeltem kettőt, másikat küldtek, de aztán becsületükre váljék, küldték a megrendeltet, gondolom kiszedték az igazgató repikészletéből. Azóta is az kedvenc kávéskanalam.
Én mondjuk nem értem, mert a fél világ hisztizik a Camera Kft-re, nekem meg semmi bajom nem volt. Na jó, egyszer pld. adtak ajánlatot javításról és mikor fizettem, akkor már nem annyi volt a számla, mint amit előzetesen mondtak, de sebajja. Ugyanez, hogy pld. Artworkhöz szoktam menni szenzort takaríttatni (és még jó pár ismerős), erre most a héten azok felől is masszív fikázásba futottam, hogy "bárhol, csak ott ne, mert összebasszák". Többinél meg kicsi a mintavétel, Fotóparadicsomban egyszer jártam szintén takarítással, azokkal akkor ott éppen rendben volt minden. Aztán igazodjon ki az ember. Többit már leírtam :-P
Tapasztalatom szerint ma már az internetes, csomagküldős szolgáltatások sokkal rugalmasabbak mint a személyes vásárlások. A feleségem ebben nagy guru. Ő naponta küldi vissza a rendelt cuccait gond nélkül. Én biztos szívesebben küldeném az UK-ba fényképező gépemet, mint a camera kft-hez. Messze vannak a normális szolgáltatóhoz. Általában lekezelők, és hülyének nézik az embert.
Én kezdek paraonid lenni. Kínában jobban bízok, mint azt itteni szolgáltatásokban. Ott még akkor is rendesen kiszolgálnak ha nem vagyok NER-es. Ha meg nem akkor visszakapom legalább a pénzem.
Hivatalos szervizekhez azonnal be kell fusson minden gyári információ, nem szokás a vevőt ugráltatni, hogy szerezze be a szükséges infókat.
A Camera Kft-vel első és utolsó érintkezésem egy objektív tisztítás volt, amiért elkértek 15 pénzt, plusz posta (futár), szóval 20 alatt nem állt meg. Amikor visszakaptam nyilvánvaló volt, hogy hozzá sem nyúltak, csak eltették a pénzt. Megkeresésre mondták, hogy küldjem el megint, mire megkérdeztem hogy mi a garancia arra hogy el is végzik a munkát. Ez 3 éve volt, azóta is válaszolnak.
Mivel újra előkerült a téma, leírom újra. Nekem 20.000 expo környékén adta meg magát a blendemozgató mechanika, pedig rendszeresen használtam a gépet, ha nem is ipari mennyiségben. A Camera kft-nél előhozakodtam a pentaxforums-os információval, hogy ez bizony gyártási hiba. A válasz az volt, hogy a pentaxforums nem a Ricoh hivatalos oldala. Majd ha megmutatom, hogy a Ricoh ezt hivataloan is elismerte, meg vállalja a javítás árát, akkor persze megcsinálják ebben a számomra pénzbe nem kerülő konstrukcióban. Egyébként pedig durván 30.000 Ft lesz.
Akárhol hallottam róla külföldi (angol nyelvű :P) fórumokon, ott mindenütt írták hogy a hiba hivatalos elismerése után ingyen cserélték az aperatúra blokkot. Volt, akinek a saját zsebes csere után esett a hivatalos garancia, és a helyi fotós szerviz/bolt volt olyan jóarc, hogy visszatérítették a költséget. Persze ez nem Barbárisztán-Pusztaközepén volt.
Persze csak ahol hivatalos Ricoh szerviz látta. Camera Kft. nem hivatalos szerviz, akármennyire is hirdeti a Pentax szolgáltatásokat. Én ezért küldöm a javítandó cuccaimat az SRS-hez, bár eddig csak egy tisztítás volt, meg érik egy következő (fókusz helikoid nem úgy suhan ahogy kellene).
A PentaxForums statisztikája szerint nincs összefüggés az expószámok és a rekeszblokk meghibásodások közt, szimplán az elöregedéssel növekedett a meghibásodások száma. Volt aki pár év szekrényben tárolás után 1000 expó alatt tapasztalta a problémát. Persze ez a fajta meghibásodás nehezen jön ki gyári tesztek alatt, szóval simán becsúszhatott egy-egy rossz széria. Mivel tudták, hogy széria probléma, és "specifikáción kívül eső darabok" okozzák, így könnyebb is orvosolni, tűréseket szorosabbra, erősebb minőségellenőrzés már megoldja. Csak a hibás darabokat kell cserélni, amire elvileg plusz garanciát is adott a Ricoh, azaz a hibás darabok illetve a hibás szériaszámokba eső gépek javítása ingyenes. Hogy ezt be lehetett-e váltani itthon, azt nem tudom.
Ne abrandits ki magadbol. Azt hittem megertetted, hogy hasznaltam a lentebb felsorolt objektiveket. Amikor beleakad a tukor az objektvbe, akkor az ott megakad, oszt annyi. Ettol a zar lefut, a tukor meg belelog a kepbe, amitol nem lesz jo a felvetel. A tukrot nem IFA kuplungrugo huzza, nincs nagy ereje, sem a gepnek, sem az objektivnek nem lesz semmi baja. Elorebb tekered az objektivet, es a tukor visszaugrik alaphelyzetbe, mert veget ert az expo. Leginkabb portrera hasznaltam a lenti objektiveket, ahol kicsi a felveteli tavolsag, igy egyaltalan nem eri el a tukrot az objektiv, de szinte mindig elokeppel dolgoztam, ugy meg teljesen mindegy. Egyebkent a Canon objektivekkel is gyakrabban fenykepezek elokeppel.
Csak, hogy vilagos legyen, az osszeakadasnal a tukor szele er az objektiv belso tubusahoz, nem a polirozott felulet masszirozza a hatso lencsetagot.
Még mindig nem hagy nyugodni a kérdés. Nekem se k30 se k50-el nem voltak ilyen problémáim. Az egyik bőven elhagyta a 100 ezret, a másik alulról súrolja. Ha most valamelyik elromlana természetesnek venném. Nem lehet annyira rossz a szerkezet ha simán teljesíti az elvárható teljesítményt. A kérdésem az lenne, hogy szerinted nem lehet összefüggés az esetleges meghibásodások és a használati szokások között. Itt konkrétan arra gondolok, hogy ha valaki ritkán használ egy ilyen szerkezetet az is növelhet-e az idő előtti meghibásodás lehetőségét. Például a porosodás, oxidálódás, kenőanyag ledermedése. Erről mint mond a tudomány?
Ne merget vegyel, hanem egy 5D-t, probald ki. Egyebkent meg teljesen mindegy. Te nem hasznalsz Canont, Noxin nem hasznal Canont, en ritkan hasznalok digitalis gepet, amihez nincs olyan objektivem, ami belelog. En viszont hasznaltam, nem az irodalmi elmenyeimet osztom meg, hanem a tapasztalataimat.