Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bombyna Creative Commons License 2022.01.28 -1 0 152278

Nokiant vegyél

Előzmény: csíkos-háTTú (152267)
409 Creative Commons License 2022.01.18 0 0 152277

Arra alkalmas diag készülékkel.

Előzmény: micilacko (152276)
micilacko Creative Commons License 2022.01.17 0 0 152276

Sziasztok

 

Hogyan lehet egy fabia 2 faceliftes autóban új távirányítót párosítani??

 

Köszönöm 

 

L

Airbag. Creative Commons License 2022.01.14 0 0 152275

Az utolsó szedánokat rendeltem akár már...

Előzmény: www.octinfo.com (152273)
409 Creative Commons License 2022.01.14 0 0 152274

F1   ->07

F2   07->

Előzmény: www.octinfo.com (152273)
www.octinfo.com Creative Commons License 2022.01.14 0 0 152273

2007 végén néztem akkori páromnak autót és akkor már csak készletes F1-ek voltak. Végül Ford Fusion-t vett, pedig le is alkudtam neki egy 100 LE-s 1.4 F1-et.

Az nem rémlik hogy rendelni lehetett volna még, igaz, akkor az nem volt opció. Akkor kellett az autó.

Előzmény: Airbag. (152272)
Airbag. Creative Commons License 2022.01.13 0 0 152272

Fabia I és Fabia 2 egyszerre is volt..

talán egy évig lehetett rendelni a F1-et még,de már a 2-es fabia is ott volt..

Előzmény: www.octinfo.com (152268)
nohab Creative Commons License 2022.01.13 0 0 152271

Nem biztos, hogy a telep hibája, gyakorlatilag az összes akkut kukázni tudod, ha egyszer túlmeríted és sokáig úgy hagyod. De egyébként a 18650-esek között óriási különbségek vannak, nekem van egy pár fejlámpám ami ilyennel megy és két vásárolt kivételével az összes akkut kukázott, akkutelepként már nem működő, bőven 10+ éves laptoptelepból szedtem össze, és a jobb akkuk simán 2000 mAh felett tudnak ma is. Csak összehasonlításképpen: miután a flex-szel szétlőttem egy utángyártott BOSCH akkupakkot (nem bírták az akkuk az áramfelvételt), az abban lévő fél éves akkuk (10-ből 2 kuka lett, a többi OK) a ráírt 1500mAh-ból kb. 1100-1200-at tudnak. Lehet persze, hogy soha nem tudtak többet, de az egészen biztos, hogy egy ilyen akkus ketyerénél az olcsó akkun tud spórolni a megrendelő.

Előzmény: paddyjoe (152270)
paddyjoe Creative Commons License 2022.01.13 0 0 152270

Az offos téma: akksi tönkrement a kézilámpában, mikor bekapcsol 3.15V, majd leesik 0.45-re. A telep 2019.08.-as, tehát friss. Az ördög vigye el az Emost a kínai sz@rjával együtt!

 

Egy év után láttam az FI-emet. Női kéz alatt van, rövid távon használva, csillaggarázsban. :-( Eszi az uv, itt-ott hólyagos, lejött a lakk. Mindkét első ablak javítva volt, beestek. Jelenleg megy a szopás velük, állítólag vezérlő+motor volt cserélve benne, a hidegben megint nem mennek az el. ablakok. Fékeket meg kell nézeni, alig fognak, sztem min. 1 tisztítás + folyadékcsere. Az egyik Quatrac5 vhol a felninél lassan ereszt, gumis szerint előfordul. A vezetőoldali ajtó határolója elgyengült, a csomagtér nyitóján a gumi szétporlott. A fényszórók bemattultak, valami ismerős ismerőse felpolírozta, de kár volt bele a forint, mert sokat nem ért. Az akksi kb. 3 évente cserés a távok miatt. Mindez 16 év és 34e km termése. A pozitív oldal: ennek ellenére még működik. Csak azt sajnálom, hogy nem tudom én karbantartani, sokkal jobban meg lenne becsülve.

csíkos-háTTú Creative Commons License 2022.01.13 0 0 152269

Mert szenilis vénember vagyok...

2007 februári a kocsi.

Előzmény: www.octinfo.com (152268)
www.octinfo.com Creative Commons License 2022.01.13 0 0 152268

Valamit nem értek. A Fabia 1 hogy lehet 2009-es? 2007-től már Fabia2 volt.

Előzmény: csíkos-háTTú (152267)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2022.01.13 -2 1 152267

Ma hajnalban megtréfált minket Szerénke (Fabia I. 1,2/64LE HTP). Nem akart indulni. Kettőt forgott, és kikapcs...

Nem hibáztatom érte, gyakorlatilag Szolnokon belül tölti az életét, gyakori megállásokkal, rövid távokon használva. Egyszerűen nincs ideje az akksinak rendesen utántöltődni.

Aztán magához tért, vele jöttem ma Pestre dolgozni. A szokott útvonalamon, az M4-en hozott fel. Zokszó nélkül tartja az autóúti tempót, 110-zel simán, erőlködés nélkül végig. Még bele is tud gyorsítani, ha nem akarok beszorulni a külsőben egy kamion mögé, és feltartani sem akarom a gyorsabbakat a belsőben. És eléggé fürgén el is éri ezt a tempót, amivel utazom. 3000- 3200 között forog ilyenkor ötödikben, ez bő egy ezressel nagyobb, mint Hópihe (Octavia III. 1,2TSI) hatodikban, kb. ugyanilyen utazónál.

Sokan lesajnálják, de ennek ellenére egy élhető, használható kis jószág, én szeretem. Pedig, amikor megjelentek ezek a motorok, akkor én is csak hüledeztem, hogy atyaég, három henger. Igen, és? Gyakorlatilag virgoncabb a kocsi ezzel a motorral és váltóval, mint a jó öreg OHV blokkos 1,4/68LE-s. Modernebb is a motor.

Szerénke 2009-es évjárat, a korai vezérlési gondokról én csak hallottam, majd most az éves szerviznél lesz cserélve nála.

Viszont, amiben csalódtam, és mindenképpen csere, amint lehet, az téli Hankook gumi. Most először volt alkalmam hideg, ici-picit havas úton vezetni Szerénkét. Amennyire elégedett voltam még Kormi Kandúron a Hankook nyári gumikkal, ez legalább akkora csalódás. Megy, ahogy lehet. Mivel keveset jár a kocsi, amit meg igen, azt városon belül javarészt, így négyévszakost fog kapni. Majd keresgélek valami rendeset rá, megérdemli.

 

Spanos Creative Commons License 2022.01.13 0 0 152266

:D

 

Én, a Fiatosokkal vagyok így.

Előzmény: *Bogesz* (152265)
*Bogesz* Creative Commons License 2022.01.13 0 1 152265

Sziasztok!

Elképesztően vagytok! Az ember idetéved úgy 15 év kihagyás után, és nagyrészt ugyan azok az emberek uralják a fórumot, mint amikor 2002-ben először idecsöppentem. Ma is őrzöm a fehérvári tali képeit talán 2003-ból. Talán a következő talira ki kéne menni a 3.6 VR6  L&K Superbbel (2014) vagy az 1000 MB-vel (1969).Örülök, hogy láttam a régi nickeket. Mindenkinek jó egészséget! 

tarejos Creative Commons License 2022.01.12 0 0 152264

Nekem a céges off - Clio-ban is lekapcsol.
Úgy kellett beletetetnem olyat is  ami nem kapcsol le, hogy az esetlegesen szükséges sárga villogónak legyen delej leállítás után is.

Előzmény: Octi19 (152263)
Octi19 Creative Commons License 2022.01.12 0 0 152263

Igen, a Skodákban (ellentétben a VW-kel) gyújtás nélkül is van delej! Engem is megszívatott amikor a kamerát szereltem az asszony fabigyójába. A Passatban a kapcsolt 12V-ot a szivargyújtóról vettem le, de a Skodában mikor betettem a kamerát az nem

volt hajlandó így parkoló üzembe váltani, volt is fejvakarás mire rájöttem a dolog nyitjára...

Előzmény: Spanos (152261)
saválló Creative Commons License 2022.01.12 0 0 152262

Így jártam én is néhány éve offos autóval, azt hittem gyújtás levétele után nincs áram..., de volt....utólagos ülésfűtés el is fogyasztotta az akksi energiáját, de csak 1x.

 

Utána, kiszállás előtt ha eszembe jutott mindig kihúztam félig a szivargyújtóból a csatlakozót.

Előzmény: Spanos (152261)
Spanos Creative Commons License 2022.01.12 0 0 152261

Ui.: a szivargyujtóban nektek is fixen van a villany? Hiába veszem le a gyújtást, akkor is fesz.alatt van. Vettem egy ülésfűtést, így nem lesz tartós az akku.

Előzmény: Spanos (152259)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2022.01.12 0 0 152260

"Nem hinném, hogy megjött volna a HTP-hez a kedve."

 

Pláne, hogy az ominózus 2000-es évjáratú Fabia-ban, amivel kezdődött a beszélgetés, 1.4/100LE-s motor van!:-)))

Kicsit elkanyarodtunk:-)

Előzmény: www.octinfo.com (152257)
Spanos Creative Commons License 2022.01.12 0 0 152259

"inkább az őskövület Skoda blokkos 1.4-est kerülném."

MIÉRT? Azon kívül, hogy szarul megy és sokat fogyaszt és néha HF-es, mi a baj vele? A szerelők ismerik. Amelyik motor 5W40 LIDLs olajjal elmegy, az nem lehet rossz. :P

Figyuzzatok, kérdésem van:

- Karácsonykor megleptem az autót 100-as benyával. Az autó annyira megörült ennek, hogy azóta jobban veszi a fordulatot és alulról is jobban megy. Én, nem a benzin rovására írtam azt, hogy valamit nem tud a benya, épp ellenkezőleg, hogy az autó nem szabályoz utána a szar benyának. LÉTEZIK ilyen? A tank betöltőn az van, hogy 91-es oktánszámú benzinnel is menne... 

 

Másik:

- Nem tudom, hogy ez évjárat függő-e, de mikor van valami hasfájása a kocsinak (vízhőfok, kevés üzemanyag, behúzott kézifék), akkor iszonyat hangot visít. Még egy vízhőfoknál csak-csak megérteném, de lacsony benzin esetén? Majd kiesik a kormány a kezemből, mikor megszólal. Ezen lehet valamit állítani? Tőlem a gyászindulót is játszhatná, de ez?! :(

Előzmény: Octi19 (152258)
Octi19 Creative Commons License 2022.01.12 0 0 152258

Simán be lehet vállalni egy 2004 utáni 1.2 HTP 12V motoros autót. Akár korábbit is, csak azt nagyon meg kell nézetni, motorját megvizsgálni kompresszió/veszteség méréssel legalább, ha azon átmegy és szépen jár, akkor vállalható darab. Én, a magam véleménye szerint és tapasztalattal mindkét motorral, inkább az őskövület Skoda blokkos 1.4-est kerülném.

Előzmény: www.octinfo.com (152257)
www.octinfo.com Creative Commons License 2022.01.12 -1 0 152257

Ismerem a részleteket de nem hiszem, hogy az érdeklődő fórumtársunk ha ezeket megtudja, akkor még kitart a HTP mellett. Azért meglehetősen elrettentő dolgok ezek, pláne huszonév távlatából nem túl egyszerű kinyomozni, az adott példány érintett-e vagy sem. Magam sem vállalnám be, inkább egy Skoda blokkos, ott ismertek a problémák és koránt sem katasztrofálisak.

 

Nem hinném, hogy megjött volna a HTP-hez a kedve.

Előzmény: Octi19 (152256)
Octi19 Creative Commons License 2022.01.12 0 0 152256

"Ha a vezérlés átugrik, annak azért vannak "előzményei". Hallani lehet, ha laza már a lánc. Akkor, amikor leállítod a motort."

 

...már bocsánat, de ez egyáltalán nincs így! Azok az autók amiket az előző hozzászólásomban is említettem, amikben több láncugrás is történt, mind új autók voltak, és mindben az első évükben, 30-50 ezer km előtt történt az ugrás, és ezeknek semmilyen előjele nem volt!

 

(amit később sikerült kideríteni, az csak annyi, hogy nem minden esetben, de a többségében, 5 esetből 3-szor, sebességben hagyott parkolás után történt az esemény)

Előzmény: csíkos-háTTú (152254)
Octi19 Creative Commons License 2022.01.12 0 0 152255

Tegyük ezt helyre!

Az átugrás a 12 szelepes, a kipufogó szelep elégése meg a 6 szelepes hibája.

Ne keverjük a kettőt!

Még bőven a kétezres évek közepén javították az átugrási gondot és gyakorlatilag az egyes FL után ez a probléma eltűnt. Az a 12 szelepes motor nagyon jó kis valami, én nagyon szerettem az enyémet (ami egyébként kétszer is ugrott és a második után kapta meg a javított készletet) és ismertem több olyan autót is, ami bőven 300 ezer km-t futott kulcsos autóként és bírta!

 

A hatszelepes motor, az nem nagyon bírja ha tapossák, moderált hajtás mellett annak sem feltétlenül lesz elégve a kipufogó szelepe akár egész életében sem...

 

A láncugrásnak két kimenetele lehet, ezt nem tudom pontosan, hogy mitől függ, egyesek azt mondják, hogy attól, melyik tengely, mások azt, hogy a lánc merre ugrik. Szóval ha koppan a motor, vagy ha nem koppan a motor. Ha nem koppan a motor akkor nincs nagy tragédia, vissza kell tenni a vezérlést a helyére, kicserélni a feszítő megfelelő alkatrészeit és nagyjából ennyi. (nehezen tudom elképzelni, hogy létezik még olyan MY2004 előtti motor amiben még nem cseréltek a vezérlést, vagy nem ugrott és akkor nem cserélték)

Amikor koppan a motor, akkor szokott gáz lenni! Ezek a motorok már tipikusan azon tervezési elv szerint készültek, miszerint szinte nulla mechanikai tartalék van bennük, ezért a dugó sem szokta kibírni ezt a behatást alakváltozás nélkül. A kérdés csak a mértéke ennek az alakváltozásnak. Valamennyire kúpolódni fogy és onnan az már nem lesz tökéletes. Füstölni, olajat fogyasztani, egyenetlenül járni fog és hasonló dolgai lesznek.

 

(az enyém anno, illetve a négyes flotta másik két autója ami szintén ugrott, azok nem koppantak szerencsére)   

Előzmény: www.octinfo.com (152252)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2022.01.12 0 0 152254

Nagyjából 120.000km-nél cserélni kell a vezérlést. Előtte meg rendesen elhordani olajcsere/éves szervizre. 

Akkor nem nagyon van mitől félni.

Ha a vezérlés átugrik, annak azért vannak "előzményei". Hallani lehet, ha laza már a lánc. Akkor, amikor leállítod a motort. Ha megcsörren, akkor ideje lesz szervizbe menni. Ugyanis az a rákfenéje, hogy, amikor leáll a motor, és nincs olajnyomás, a nem elégséges feszítés miatt a lánc pont akkor ugrik majd át, amikor megáll a főtengely. Aztán a következő indításnál meg jön a katasztrófa, mert a nem figyelő tulaj már úgy tette le a kocsit, hogy a vezérlés nem ott van, ahol lennie kellene, és ráindít (tudtán kívül) az ugrott vezérlésű motorra.

Nekem a szerelőm munkadíjjal együtt kb. 120.000Ft-t mondott a vezérlés cserére, ez a 64LE-s verzió.

 

Az első generációs Fabia egy (idézem) "elnyűhetetlen" konstrukció. Csak be kell tartani a szerviz előírásait. Nálunk évek óta ez a városi rohangálós kocsink Szolnokon, ami hétvégente azért megy egy bő 50km-t oda-vissza országúton is.

Előzmény: www.octinfo.com (152252)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2022.01.12 0 0 152253

Sajnos egy orrmotoros márkatársunk is szenvedő alanya lett:

https://www.instagram.com/tv/CYnxuuUpdhA/?utm_source=ig_embed

Ideje lenne vasszigorral fellépni az ilyen vezetők ellen! A furgonosra gyorsított (statáriális) eljárásban két év letöltendőt szabnék ki, és egy életre eltiltanám mindenféle jármű, még a bicikli vezetésétől is. Erre nincs mentség! Az nem indok, hogy az előtte haladó meg bent felejtette magát a belső sávban!

 

Hogy idézzem a Fáraó együttes egyik régi dalának egy sorát:

"Elég volt, Elég!"

www.octinfo.com Creative Commons License 2022.01.12 0 0 152252

Annakidején 2013-ban, mikor leendő exnejemnek néztünk Fabia2-t 1.2-es motorral, az sem volt biztos, hogy abban már kijavították a különféle motor problémákat. Innentől én nem merem ezt a motort senkinek ajánlani mert számomra ez egy lottó. Emlékszem még, 2010 körül elő-előfordult a min. 90e Ft-os motorfelújítás miután átugrott a lánc, de csak a HF volt cserélhető akkor is. Másik megoldás a motor csere. Hubo is mutogatta mindig a beégett kipufogó szelepeket.

 

Van akkor valami olyan időpont, amitől számítva már nem kell tartani az 1.2-től?

Előzmény: 409 (152250)
paddyjoe Creative Commons License 2022.01.11 0 0 152251

Ha tetszik, meg rendben van, vedd meg! 

Az FI 1.2 12V épp most lett 16, köszöni elvan, (oké, öregszik), FII 1.4 16V 86le 5 évig volt meg és nem hagyott ott sehol, közben mondogattam serényen: no turbo, no turbo. Erre mi lett? Turbo! :-)

Az 1. generációs Fabia viszonylag tartós lett, persze biztos lesz, aki mást mond. Bármivel mellé lehet fogni. Kell egy jó kis 1.9 sdi, na az örökélet plusz egy nap! 

Előzmény: kozso1 (152246)
409 Creative Commons License 2022.01.11 0 0 152250

"A 3 hengeres motorokat inkább kerüld, egyszerhasználatosak és bajuk is volt bőven."

 

A menyem 1.2 12V Fábiájában 440ekm van....  :)) Mondjuk a trafókat és a kartergázszelepet már cserélni kellett.

Előzmény: www.octinfo.com (152248)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2022.01.11 0 0 152249

Szia!

Ne keseredj el!

Ha az a Fabia tényleg első tulajos, akkor relatíve nagyon kevés km van benne, ettől én nem félnék. Az a motor sem annyira fekete, mint, amilyennek itt lefestik.

Egy kockázati tényezője van, az hogy idén már 22 éves!

Elsősorban a kasznira figyelj! Ahol az első sárvédő találkozik a küszöbbel, ott a kerékjárati dob mögött be tud ülni a kosz. Ha nem tisztították ki, akkor ott hajlamos lehet a rozsdára. Láttam már a hátsó ajtón is rozsdát, de az szinte minden esetben attól volt, hogy a hátsó ablakmosót nem javíttatták meg (Á, már évek óta nem spriccel!, De igen, csak bele az ajtóba!).

A 2001-es Swift-nél sokkal "autóbb", mondjuk nem is annyi volt az ára anno, mint egy esztergomi Suzukinak. Nem leszólni akarom én a régi Swift-et, de nem egy kategória a kettő.

Ezzel a motorral a Fabia egy eléggé virgonc kocsi. De, ha nyomod neki, akkor elkéri a benzint minden kihasznált lóerőért a 100-ból.

Ha a kaszni rendben van, akkor mi lehet a bukta egy 22 éves kocsinál, akkor is, ha csak 160ezer van benne?

- Akku. Ha idősebb, akkor cserés lehet.

- Gumik, habár erre a kocsira nem vészes egy új szett.

- Futómű öregedő alkatrészei, szilentek, ilyesmik. Ezek idővel akkor is elöregszenek, ha nem megy sokat a kocsi.

- Folyadékok a motorban, fékben. Hűtőrendszer, fékfolyadék. Ha rendesen cserélték az éves szervizeken, akkor ez nem lehet gond. Ha dokumentált a kocsi, akkor abból kiderül.

- Az elektromos rendszer vezetékei. Gondolok itt a mozgó átvezetésekben a kábelkötegekre: ajtók-oszlopok között például.

- Szintén az elektromos rendszerhez köthető a testelések esetleges hibája. Ugyan nem francia kocsi, de érdemes lehet ellenőrizni ezeket is, régen jött már le a gyártó sorról a verda.

 

Más nem nagyon van. Itt a kora miatt lehetnek buktatók, ezzel kalkulálni kell. Most ugye egy ennél egy évvel "fiatalabb" kocsid van. Ha a Fabia rendben van, akkor nem lesz nagyobb kockázat, mint egy 2001-es Swift, viszont annál egy sokkal kényelmesebb, biztonságosabb kocsi. Persze ez attól is függ, hogy a konkrét autó milyen állapotban van? Meg persze az árától is.

 

Nekünk van egy 2009-es Fabia-nk a családban. A sokak által szidott 1,2/64LE-s HTP motorral. Jellemző, hogy, amikor pár éve megvettük, akkor a ceglédi Skoda szalon 12 hónap garanciát vállalt a rá. Kopp-kopp-kopp, azóta csak teszi a dolgát, ő a városi kiskocsink. Csak kopó-fogyó alkatrészekre kellett költeni az éves szervizek alkalmával.

 

Szóval, megnézni, a kocsit, átnyálazni a dokumentációját (ha van), nem átlapozni, hanem meg is nézni, hogy mit végeztek el rajta! Mivel keveset ment, így elvileg évente egyszer akkor is szervizbe kellett vinni átvizsgáltatni, olajat cseréltetni benne. Ha minden rendben van, akkor meg miért ne? A 2001-es Swift-nek van ennyi buktatója, sőt több. HA! Ha a Fabia meg egyébként rendben van. Minden ezen áll, vagy bukik.

Előzmény: kozso1 (152246)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!