Kár, hogy az ottlakók már most megcsinálják azt a környezetszennyezést, amitől félted a környéket. El fogunk jutni oda, hogy nem lesz már mit félteni, csak idő kérdése.
Na ez az amit soha, és semmikor!!! Mindenkit nagyon megkérek hogy hagyjuk békén az északi szektort, legalább az elterelhető teherforgalmat tereljük el innen, ha már az M0 észak úgyis megépül, a nyugat meg szerencsére úgysem fog. Ez a környék a város nagy értéke a déli területekkel szemben. Vajon ki szeretné feláldozni a kiskertjét a forgalom számára. Gondolom senki. Valahogy így kellene gondolkodni Budapest északi és nyugati területeiről, a város tüdejéről. Szóval sétautakat kell építeni, de a tranzitot tereljük el ennen minél messzebb!!!
De arrúl azért beszéltünk már, hogy az m3 teherforgalma milyen útvonalat leírva jut el a mai m0 fele... tehát az a forgalom fog "csűrődni". Én ismételten csak azt emlegetem, hogy 4-5-m5-51 -ről jövő kamionokat kellene időben elvinni más úton. Az m3 as forgalmát pedig északi szektorban kellene levezetni m1 fele... De most viselni kell mindenkinek 2015 ig a szívást, mert a folyamatos forgalmi növekedés mellett a felújítással ideiglenesen csak kapacitás csökkenés lesz ... na mindegy...
ismét egy intézkedés, melynek semmi értelmét nem látom...
http://index.hu/politika/bulvar/kamel0313/
egyrészt azért, mert most is csesznek a teherautók a rájuk vonatkozó táblákra másrészt pedig ki kell csűrni ezt a tömeget az M0-ról és kész! (m8, m9...)
van valakinek infója arról, hogy az M0K maglód-ecser szakaszának áttervezése jelentette pár100e m3 földfelesleget hova tüntették el?
(az eredeti terv szerint 10+mes felüljárón vitték volna el a pályát a kb. 5es töltésen lévő vasút felett.
a módosított terv szerint pedig a vasút - és 1-2 mrel a terepszint - alatt... )
feltételezem, hogy a felüljáró töltéséhez szükséges földet a 31es keresztezésénél lévő dombtetőbe tervezett bevágásból termelték volna ki...
esetleg úgy tartották meg a földtömeg egyensúlyt, hogy a dombtetői nyomvonal magassági vonalvezetését is korrigálták (csökkentve a bevágás mélységét)?
(vagy odaadták a földet a pálya mellett épülő osan tereprendezőinek?)
mindenesetre olyan lyól sikerült a korrekció, hogy az ecser-maglód közti szakasz mellé már egy vacak földsáncra sem jutott föld, helyette építettek egy ilyen vacak dísz-zajvédőfalat, ami nem sok zajt fog meg:
hogy a fenében van az, hogy egy 40+mrd-os beruházást (M0K) felfüggesztenek, mert a körny6tanulmányban 3 helyett 4 csp-ra számolták a forglamat, miközben úgy át lehet adni egy 1mrdos aluljárót, hogy a hozzá kapcsolódó - minden számolgatás nélkül szükséges, kb. 150millás - körforgót lespórolják???
(persze lehet, hogy ez is fel lett volna függesztve, csak meg kellett volna támadni az építési, ill. használatba vételi engedélyt...)
azt az üllői körforgót nem szoktam használni, mert én többnyire gyömrő felé megyek le az M4ről, de az is egy jókis pofáraesés a kibaszott forgalomfeltorlasztó lámpás csp-jával:
tábla nélkül is látszik hol van európa határa... :-((
üllőig tömött sorok, szembe is összefüggő kocsisor,
Látod, és naponta ezen próbálj átmenni azon a fránya csp-ben Monornál a Csévharaszti elágban, úgy, hogy ez a becsatlakozó út lett aluljárós Monorn, így mindenki aki teheti erre kerül.
Üllőnél amúgy a körforgalom miatt van torlódás Monor felé, a vasutassztrájknál is innen állt a dugó Monorig, utána ahogy írtad, mint ha eltűnt volna mindenki, jó tempóban lehetett menni az elkerülő felé.
Hely is volt, így lehet meg kellett volna csinálni azt, hogy Monor felől az üllői körforgalom mellett egy külön közvetlen ágat a Pest felé menő elkerülőbe kötni, és ezzel tehermentesítve a körforgalmat.
A szerződés meghatározása/tárgya: Vállalkozási szerződés a 74. sz. főút Nagykanizsa - Palin elkerülő út kivitelezési munkáinak elvégzésére. 74. sz. főút Nagykanizsa - Palin elkerülő út kivitelezése 1,4-5,9 km között az ajánlatkérési dokumentációban foglaltak szerint. 74. sz. főút Nagykanizsa - Palin elkerülő út építése 2x1 sávos új nyomvonalú elkerülő főút 4.486 m Csomópontok:3 db Gyalogos vasúti átjáró (közúti bontásával)1 db. Mezőgazdasági szervizút 4.940m. Műtárgyak: hullámlemez átereszek 2,3 - 4,0 m-es nyílással 10 db Töltés alapozás: Dinamikus talajerősítés kavicscölöppel 2.390 m h. Vízelvezetés: Kétoldali vízelvezető árok, belvíz-levezető árkokba kötve Közmű keresztezések: 20 kV-os légvezeték: oszlop áthelyezés 1 db, légvezeték csere 0,2 km, 0,4 kV-os földkábel kiváltás 0,7 km. Hírközlési földkábel kiváltás: 0,76 km. NÁ 250 középnyomású gázvezeték kiváltás: 0,17 km. befejezés: 31.7.2010.
A szerződés meghatározása/tárgya: Vállalkozási szerződés 61. sz. főút Zala megyei szakaszán 11,5 t burkolat megerősítés kivitelezési munkáinak elvégzésére. 61. sz. főút Zala megye 11,5 tonnás burkolat megerősítés kivitelezése 186,6-189,9 km között, valamint kiegészítő tervezési feladatok elvégzése az ajánlatkérési dokumentációban foglaltak szerint. Burkolaterősítés szélesítéssel: 3,3 km, 2x1 forgalmi sáv Csomópont építése: 2 db Távközlési vezeték kiváltás:2,6 km Elektromos vezeték kiváltás: 900 m. befejezés: 30.11.2009.
A szerződés meghatározása/tárgya: Vállalkozási szerződés a 88.sz. főút Sárvár elkerülő szakasz (0+200-3+712 km sz. között) építési munkáinak megvalósítására. A 88.sz. főút Sárvár elkerülő szakasz (0+200-3+712 km sz. között) építési munkáinak megvalósítása, a kiegészítő tervezési munkák elvégzése az ajánlatkérési dokumentációban foglaltak szerint. A 88. sz. főút Sárvár elkerülő szakasz 0+000 km szelvénye kapcsolódik a 84. sz. főút 65+184 km szelvényéhez, végszelvénye (3+650 km sz.) csatlakozik a 88. sz. főútba. A 0+000 - 0+200 km sz. közötti szakasz kiépült a 84-88. sz. főutak elválási csomópontjával együtt. Az új elkerülő út végszelvényében, valamint a 2+125 km szelvényben épül ki szintbeni csomópont. Az átlagos, síkvidéki elkerülőn jelentősebb műtárgy nem épül, az út koronaszélessége 12,00 m, forgalmi sávok száma 2x1. A vízelvezető árkok részben meglévő meliorációs árkokhoz csatlakoznak, melyek folyásszintjét, szelvényét terv szerint ki kell építeni a befogadókig. A kivitelező feladatát képezi a kiegészítő tervezési munkák elvégzése az ajánlatkérési dokumentációban foglaltak szerint, különös tekintettel az Ajánlatkérési dokumentációban szereplő közvilágítási tanulmány terv alapján a közvilágítási kiviteli tervek elkészítése, valamint az ideiglenes forgalomkorlátozási terv elkészítése, ezek engedélyeztetése, jóváhagyatása. befejezés: 30.9.2009.
én is így látom és attól tartok, hogy ebből még bajok lesznek. A 100-as táblák elegendőek lettek volna. Megintcsak azt mondom, a kevesebb több lett volna. Amikor 80-100-120-ról 90-110-130 emelték a sebességhatárokat, akkor is több baleset lett, többen haltak meg az utakon egy korábbi csökkenő tendencia után. Ahelyett hogy tovább csökkent volna még több baleset lett. Persze ez részletesebb elemzésre szorul, amit viszont sokan sok helyen megtettek és bizonyították is az amúgy nyilvánvalónak tűnő összefüggést. A sebességhatárok emelésével is legalább olyan óvatosnak kellene lenni, mint a vezetéssel.
Fura ez az egész... Valaki kitalálta... Első körös utasításban olyan feltétetleket kellett vizsgálni, amelyet autópályán kívül semmilyen útszakasz nem tudott teljesíteni... (talán ha ismerte volna a kiíró a főúthálózatot pontosan...) Jött a paramétercsökkentés többszöri lépcsőben, hogy a megálmodott x km hosszúságú szakaszra meg tudják emelni a sebességet.
Nem értek ezzel egyet, hogy addig masszírozták a feltételeket, amíg ki nem jött a kívánt kilóméter...
Hogy miért nem??? Azért, mert ha a sebességnövelések eredményeképp nő az adott szakaszra jutó személyi sérülések száma, akkor a nyilatkozatban csak az fog megjelenni, hogy "nem az útviszonyoknak megfelelően vezetett" . Tehát felelősök nem lesznek...
Kivitelezésben, közbeszerzésben jártastól kérdeznék: Egy komplett teljesértékű autópályacsomópontot mennyi idő alatt lehet megépíteni???
- Keresztező híd építés ap. felett - Csomóponti le- és felhajtó ágak - hozzátartozó töltésépítés, helyenként 8-9 m magas töltés (esetleg geo anyagok beépítésével lehet e gyorsítani a konszolidácót?)
Az időjárást feltételezzük majdnem ideálisnak, és nincs közműkiváltás
Ehhez a magyar közlekedési morálhoz nem volt túl szerencsés. Ráadásul semmit nem nyernek az autósok ezzel... Csak egy példa: Piliscsabáról Almásfüzitőre mész a 10 es úton, 117-es út közbeiktatásával. Jelenleg összesen kb 10 km hosszon lehet menni 90 km/h val, ennek a szakasznak a 60 % -át felemelik 100 km/h-ra. A többi szakasz vagy átkelési szakasz (helyenként 40 km/h-s forgalomcsillapítással), vagy pedig burkolat hibákból adódó sebességkorlátozások sorozata...
Azok aligha fognak. Ha kintvan a 60-as tábla, és valamilyen kár keletkezik a kocsidban, mert széthullott az út, akkor ők száttérják a kezüket, nem hatvannal mentél, coki. Magyarul rád van kenve a szar, szép pontosan, kimért mozdulatokkal. :-)
A 3-as út 2006-ban az adott szakaszon úgy lett átépítve, hogy külön szintű csomópontok vannak + elkerülők is ugye (tudtommal). A délebbi szakaszon csak fel lett újítva és kész.
Lényegében az említett 3-as úti szakasz, és a 67-es új M7 bekötési részén kívűl csak ott lenne 110 km/h-ra emelés, ahol az általam leírt kritériumok megvannak (osztott pálya, szinbeni csp nélkül 2x2 sáv).
A 67-esen mentem pont 1 hónmapja az M7-ről lefelé Szgetvárnak (amikor a ködös viadukt fotó készült), és azért itt is fúrcsa a 110 km/h, elég lenne csak 100 km/h szerintem. Na majd kiderül, hogy végül is miféle statisztika lesz a végén balesetekből.
A 110 km/h-ás tempók a 2x2 sávos középen korláttal elválasztott, szintbeni csp nélküli utakon teljesen indokolt volt már. Ezen utak a jövőben ha egybe lesznek fűzve, amúgy is autóutak lesznek.
Ilyen a 4-es út 3 helyen már meglévő 2x2 sávos szakasz (Ceglédbercel, Cegléd-Abony, Szapárfalunál).
Egyedül nekem a 3-as út új Novajidrány-SK határ közötti szakaszán fúrcsa a 110 km/h-ás tempó, mert ez egy normál 2x1 sávos út, és van rajta szintbeni csp nem is egy.
A 100 km/h-ás tempó pedig szintén több helyen indokolt volt, maradva a környékemen a 405-ös úton szerintem kellett is már ez a tempó, mert az út állapota, vonalvezetése, a csp-k jól beláthatósága nem indokollta a csak 90-es tempó engedélyezését.
Jól látom a motorways-exitlists.com oldalon, hogy az M30-as miskolci elkerülőn sebeséget emeltek? Eddig Miksolc déli elkerülőtől csak főút volt az M30-as, a maga 90 km/h-val, a lista szerint viszont most már 110-es lett, és a végén a Sajó hídnál lett 80-as csak.