Keresés

Részletes keresés

radio100jozsi Creative Commons License 2008.03.14 0 0 9645
Ja, Budapest tüdeje villákkal:-)
Előzmény: _roadrunner_ (9644)
_roadrunner_ Creative Commons License 2008.03.14 0 0 9644
Kár, hogy az ottlakók már most megcsinálják azt a környezetszennyezést, amitől félted a környéket. El fogunk jutni oda, hogy nem lesz már mit félteni, csak idő kérdése.
Előzmény: BA123 (9642)
mzdude Creative Commons License 2008.03.14 0 0 9643
Végül is, ja, a 12. kerületi urakat meg kell kímélni, a prolik meg csak fuldokoljanak odalenn.
Előzmény: BA123 (9642)
BA123 Creative Commons License 2008.03.14 0 0 9642
Na ez az amit soha, és semmikor!!!
Mindenkit nagyon megkérek hogy hagyjuk békén az északi szektort, legalább az elterelhető teherforgalmat tereljük el innen, ha már az M0 észak úgyis megépül, a nyugat meg szerencsére úgysem fog.
Ez a környék a város nagy értéke a déli területekkel szemben.
Vajon ki szeretné feláldozni a kiskertjét a forgalom számára. Gondolom senki. Valahogy így kellene gondolkodni Budapest északi és nyugati területeiről, a város tüdejéről. Szóval sétautakat kell építeni, de a tranzitot tereljük el ennen minél messzebb!!!
Előzmény: Törölt nick (9639)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.14 0 0 9641

Az m3 as forgalmát pedig északi szektorban kellene levezetni m1 fele...

ez bizonyos szakmai körökben rendkívül eretnek gondolatnak számít... :-)))

 

De most viselni kell mindenkinek 2015 ig a szívást...

 

miért, mi lesz 2015ben?

Előzmény: Törölt nick (9639)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.03.14 0 0 9640

Csodálkozom, hogy nem fordítva sikerült egyelőre lobbizni: hogy a teherautók könnyebb előzése érdekében csökkenjen az ap-kon a sebesség...

Előzmény: Törölt nick (9636)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.14 0 0 9639
De arrúl azért beszéltünk már, hogy az m3 teherforgalma milyen útvonalat leírva jut el a mai m0 fele... tehát az a forgalom fog "csűrődni". Én ismételten csak azt emlegetem, hogy 4-5-m5-51 -ről jövő kamionokat kellene időben elvinni más úton.
Az m3 as forgalmát pedig északi szektorban kellene levezetni m1 fele...
De most viselni kell mindenkinek 2015 ig a szívást, mert a folyamatos forgalmi növekedés mellett a felújítással ideiglenesen csak kapacitás csökkenés lesz ...
na mindegy...

Előzmény: Törölt nick (9637)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.03.13 0 0 9638

Hát az itthoni morált, és a rendetlen fenntartó szervezet kapcsán szerintem sem lesz sok foganatja.

De amúgy a Szlovák, és az Osztrák tapasztalatok alapján már én is szorgalmaztam, hogy itthon vezessék be az ap-n a teherautó előzést.

Előzmény: Törölt nick (9636)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.13 0 0 9637

az M3-ről csűrődni fog M8/9 nélkül is... :-)

(ha megleszen az M0K+M31...)

Előzmény: Törölt nick (9636)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.13 0 0 9636
ismét egy intézkedés, melynek semmi értelmét nem látom...

http://index.hu/politika/bulvar/kamel0313/


egyrészt azért, mert most is csesznek a teherautók a rájuk vonatkozó táblákra másrészt pedig ki kell csűrni ezt a tömeget az M0-ról és kész! (m8, m9...)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.13 0 0 9635

van valakinek infója arról, hogy az M0K maglód-ecser szakaszának áttervezése jelentette pár100e m3 földfelesleget hova tüntették el?

 

(az eredeti terv szerint 10+mes felüljárón vitték volna el a pályát a kb. 5es töltésen lévő vasút felett.

a módosított terv szerint pedig a vasút - és 1-2 mrel a terepszint - alatt... )

 

feltételezem, hogy a felüljáró töltéséhez szükséges földet a 31es keresztezésénél lévő dombtetőbe tervezett bevágásból termelték volna ki...

 

esetleg úgy tartották meg a földtömeg egyensúlyt, hogy a dombtetői nyomvonal magassági vonalvezetését is korrigálták (csökkentve a bevágás mélységét)?

 

(vagy odaadták a földet a pálya mellett épülő osan tereprendezőinek?)

 

mindenesetre olyan lyól sikerült a korrekció, hogy az ecser-maglód közti szakasz mellé már egy vacak földsáncra sem jutott föld, helyette építettek egy ilyen vacak dísz-zajvédőfalat, ami nem sok zajt fog meg:

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2008.03.13 0 0 9634

szánalmas, ami nálunk folyik...

 

hogy a fenében van az, hogy egy 40+mrd-os beruházást (M0K) felfüggesztenek, mert a körny6tanulmányban 3 helyett 4 csp-ra számolták a forglamat, miközben úgy át lehet adni egy 1mrdos aluljárót, hogy a hozzá kapcsolódó - minden számolgatás nélkül szükséges, kb. 150millás - körforgót lespórolják???

 

(persze lehet, hogy ez is fel lett volna függesztve, csak meg kellett volna támadni az építési, ill. használatba vételi engedélyt...)

 

 

azt az üllői körforgót nem szoktam használni, mert én többnyire gyömrő felé megyek le az M4ről, de az is egy jókis pofáraesés a kibaszott forgalomfeltorlasztó lámpás csp-jával:

tábla nélkül is látszik hol van európa határa... :-((

Előzmény: radio100jozsi (9632)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.13 0 0 9633

frankó.

 

(csak azok a fallikus salamontöke műtárgyak nézbek ki hüjén azon a nagy placcon...

azt nem lehetett volna úgy megoldani, hogy csak 1et csinálnak - egy nagyobbat - és azt - mondjuk tujákkal - körbeültetik?)

Előzmény: Fricy (9631)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.03.12 0 0 9632

tegnap mentem monor felöl pestre:

üllőig tömött sorok, szembe is összefüggő kocsisor,

 

Látod, és naponta ezen próbálj átmenni azon a fránya csp-ben Monornál a Csévharaszti elágban, úgy, hogy ez a becsatlakozó út lett aluljárós Monorn, így mindenki aki teheti erre kerül.

 

Üllőnél amúgy a körforgalom miatt van torlódás Monor felé, a vasutassztrájknál is innen állt a dugó Monorig, utána ahogy írtad, mint ha eltűnt volna mindenki, jó tempóban lehetett menni az elkerülő felé.

Hely is volt, így lehet meg kellett volna csinálni azt, hogy Monor felől az üllői  körforgalom mellett egy külön közvetlen ágat a Pest felé menő elkerülőbe kötni, és ezzel tehermentesítve a körforgalmat.

Előzmény: Törölt nick (9622)
Fricy Creative Commons License 2008.03.12 0 0 9631
_roadrunner_ Creative Commons License 2008.03.12 0 0 9630
mai termés:

A szerződés meghatározása/tárgya:
Vállalkozási szerződés a 74. sz. főút Nagykanizsa - Palin elkerülő út kivitelezési munkáinak elvégzésére.
74. sz. főút Nagykanizsa - Palin elkerülő út kivitelezése 1,4-5,9 km között az ajánlatkérési dokumentációban
foglaltak szerint.
74. sz. főút Nagykanizsa - Palin elkerülő út építése
2x1 sávos új nyomvonalú elkerülő főút 4.486 m
Csomópontok:3 db
Gyalogos vasúti átjáró (közúti bontásával)1 db.
Mezőgazdasági szervizút 4.940m.
Műtárgyak: hullámlemez átereszek 2,3 - 4,0 m-es nyílással 10 db
Töltés alapozás: Dinamikus talajerősítés kavicscölöppel 2.390 m h.
Vízelvezetés: Kétoldali vízelvezető árok, belvíz-levezető árkokba kötve
Közmű keresztezések: 20 kV-os légvezeték: oszlop áthelyezés 1 db, légvezeték csere 0,2 km,
0,4 kV-os földkábel kiváltás 0,7 km.
Hírközlési földkábel kiváltás: 0,76 km.
NÁ 250 középnyomású gázvezeték kiváltás: 0,17 km.
befejezés: 31.7.2010.

A szerződés meghatározása/tárgya:
Vállalkozási szerződés 61. sz. főút Zala megyei szakaszán 11,5 t burkolat megerősítés kivitelezési munkáinak
elvégzésére.
61. sz. főút Zala megye 11,5 tonnás burkolat megerősítés kivitelezése 186,6-189,9 km között, valamint
kiegészítő tervezési feladatok elvégzése az ajánlatkérési dokumentációban foglaltak szerint.
Burkolaterősítés szélesítéssel: 3,3 km, 2x1 forgalmi sáv
Csomópont építése: 2 db
Távközlési vezeték kiváltás:2,6 km
Elektromos vezeték kiváltás: 900 m.
befejezés: 30.11.2009.

A szerződés meghatározása/tárgya:
Vállalkozási szerződés a 88.sz. főút Sárvár elkerülő szakasz (0+200-3+712 km sz. között) építési munkáinak
megvalósítására.
A 88.sz. főút Sárvár elkerülő szakasz (0+200-3+712 km sz. között) építési munkáinak megvalósítása, a
kiegészítő tervezési munkák elvégzése az ajánlatkérési dokumentációban foglaltak szerint.
A 88. sz. főút Sárvár elkerülő szakasz 0+000 km szelvénye kapcsolódik a 84. sz. főút 65+184 km szelvényéhez,
végszelvénye (3+650 km sz.) csatlakozik a 88. sz. főútba. A 0+000 - 0+200 km sz. közötti szakasz kiépült a
84-88. sz. főutak elválási csomópontjával együtt. Az új elkerülő út végszelvényében, valamint a 2+125 km
szelvényben épül ki szintbeni csomópont. Az átlagos, síkvidéki elkerülőn jelentősebb műtárgy nem épül, az
út koronaszélessége 12,00 m, forgalmi sávok száma 2x1. A vízelvezető árkok részben meglévő meliorációs
árkokhoz csatlakoznak, melyek folyásszintjét, szelvényét terv szerint ki kell építeni a befogadókig.
A kivitelező feladatát képezi a kiegészítő tervezési munkák elvégzése az ajánlatkérési dokumentációban
foglaltak szerint, különös tekintettel az Ajánlatkérési dokumentációban szereplő közvilágítási tanulmány terv
alapján a közvilágítási kiviteli tervek elkészítése, valamint az ideiglenes forgalomkorlátozási terv elkészítése,
ezek engedélyeztetése, jóváhagyatása.
befejezés: 30.9.2009.
Előzmény: strangerr (9610)
_roadrunner_ Creative Commons License 2008.03.12 0 0 9629
én is így látom és attól tartok, hogy ebből még bajok lesznek. A 100-as táblák elegendőek lettek volna. Megintcsak azt mondom, a kevesebb több lett volna. Amikor 80-100-120-ról 90-110-130 emelték a sebességhatárokat, akkor is több baleset lett, többen haltak meg az utakon egy korábbi csökkenő tendencia után. Ahelyett hogy tovább csökkent volna még több baleset lett. Persze ez részletesebb elemzésre szorul, amit viszont sokan sok helyen megtettek és bizonyították is az amúgy nyilvánvalónak tűnő összefüggést. A sebességhatárok emelésével is legalább olyan óvatosnak kellene lenni, mint a vezetéssel.
Előzmény: Törölt nick (9627)
AcidMan Creative Commons License 2008.03.12 0 0 9628
Valóban kmop. Kicsit meglepődtem, amikor nem találtam a közop-ban...
Előzmény: Törölt nick (9624)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.12 0 0 9627
Fura ez az egész... Valaki kitalálta...
Első körös utasításban olyan feltétetleket kellett vizsgálni, amelyet autópályán kívül semmilyen útszakasz nem tudott teljesíteni... (talán ha ismerte volna a kiíró a főúthálózatot pontosan...)
Jött a paramétercsökkentés többszöri lépcsőben, hogy a megálmodott x km hosszúságú szakaszra meg tudják emelni a sebességet.

Nem értek ezzel egyet, hogy addig masszírozták a feltételeket, amíg ki nem jött a kívánt kilóméter...

Hogy miért nem???
Azért, mert ha a sebességnövelések eredményeképp nő az adott szakaszra jutó személyi sérülések száma, akkor a nyilatkozatban csak az fog megjelenni, hogy "nem az útviszonyoknak megfelelően vezetett" . Tehát felelősök nem lesznek...
Előzmény: _roadrunner_ (9607)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.12 0 0 9626
Kivitelezésben, közbeszerzésben jártastól kérdeznék:
Egy komplett teljesértékű autópályacsomópontot mennyi idő alatt lehet megépíteni???


- Keresztező híd építés ap. felett
- Csomóponti le- és felhajtó ágak
- hozzátartozó töltésépítés, helyenként 8-9 m magas töltés (esetleg geo anyagok beépítésével lehet e gyorsítani a konszolidácót?)

Az időjárást feltételezzük majdnem ideálisnak, és nincs közműkiváltás
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.12 0 0 9625
Ehhez a magyar közlekedési morálhoz nem volt túl szerencsés.
Ráadásul semmit nem nyernek az autósok ezzel... Csak egy példa: Piliscsabáról Almásfüzitőre mész a 10 es úton, 117-es út közbeiktatásával. Jelenleg összesen kb 10 km hosszon lehet menni 90 km/h val, ennek a szakasznak a 60 % -át felemelik 100 km/h-ra. A többi szakasz vagy átkelési szakasz (helyenként 40 km/h-s forgalomcsillapítással), vagy pedig burkolat hibákból adódó sebességkorlátozások sorozata...
Előzmény: esparzsolti (9604)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.12 0 0 9624
asszem a középMOrégió tuningolósban...
Előzmény: AcidMan (9623)
AcidMan Creative Commons License 2008.03.12 0 0 9623
Az melyik programban szerepel?
Előzmény: Törölt nick (9614)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.12 0 0 9622

tegnap mentem monor felöl pestre:

üllőig tömött sorok, szembe is összefüggő kocsisor, majd üllőtől mintha eltűnt volna az autók 3/4ede, olyan ritkás lett a forgalom...

(pedig nem, csak a 2x2-n akadálytalanul lehet haladni...)

igazi európai élmény...

 

ha végre kész lesz az M0K, akkor pl. egy monor-vác 35perc, ha kész lesz az M0É+M10, akkor egy monor-esztergom 50perc.

 

bármilyen forgalmi körülmények között...

durván hihetetlenül hangzik, figyelembe véve a jelenlegi állapotokat...

Előzmény: radio100jozsi (9617)
mzdude Creative Commons License 2008.03.12 0 0 9621
Azok aligha fognak. Ha kintvan a 60-as tábla, és valamilyen kár keletkezik a kocsidban, mert széthullott az út, akkor ők száttérják a kezüket, nem hatvannal mentél, coki. Magyarul rád van kenve a szar, szép pontosan, kimért mozdulatokkal. :-)
Előzmény: chexum (9615)
FRAMY Creative Commons License 2008.03.11 0 0 9620
A 3-as út 2006-ban az adott szakaszon úgy lett átépítve, hogy külön szintű csomópontok vannak + elkerülők is ugye (tudtommal). A délebbi szakaszon csak fel lett újítva és kész.
PrintScreen Creative Commons License 2008.03.11 0 0 9619
3 hete jártam ott (M30) már 110 volt.
Előzmény: radio100jozsi (9616)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.03.11 0 0 9618

Lényegében az említett 3-as úti szakasz, és a 67-es új M7 bekötési részén kívűl csak ott lenne 110 km/h-ra emelés, ahol az általam leírt kritériumok megvannak (osztott pálya, szinbeni csp nélkül 2x2 sáv).

 

A 67-esen mentem pont 1 hónmapja az M7-ről lefelé Szgetvárnak (amikor a ködös viadukt fotó készült), és azért itt is fúrcsa a 110 km/h, elég lenne csak 100 km/h szerintem. Na majd kiderül, hogy végül is miféle statisztika lesz a végén balesetekből.

Előzmény: radio100jozsi (9616)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.03.11 0 0 9617
Hát ezt már én is nagyon várom, de most elsőként inkább azt, hogy mikor kezdenek bele Monoron a 4-es-Csévharaszt csp körforgalmi átépítésébe.
Előzmény: Törölt nick (9614)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.03.11 0 0 9616

A 110 km/h-ás tempók a 2x2 sávos középen korláttal elválasztott, szintbeni csp nélküli utakon teljesen indokolt volt már. Ezen utak a jövőben ha egybe lesznek fűzve, amúgy is autóutak lesznek.

Ilyen a 4-es út 3 helyen már meglévő 2x2 sávos szakasz (Ceglédbercel, Cegléd-Abony, Szapárfalunál).

Egyedül nekem a 3-as út új Novajidrány-SK határ közötti szakaszán fúrcsa a 110 km/h-ás tempó, mert ez egy normál 2x1 sávos út, és van rajta szintbeni csp nem is egy.

A 100 km/h-ás tempó pedig szintén több helyen indokolt volt, maradva a környékemen a 405-ös úton szerintem kellett is már ez a tempó, mert az út állapota, vonalvezetése, a csp-k jól beláthatósága nem indokollta a csak 90-es tempó engedélyezését.

 

Jól látom a motorways-exitlists.com oldalon, hogy az M30-as miskolci elkerülőn sebeséget emeltek? Eddig Miksolc déli elkerülőtől csak főút volt az M30-as, a maga 90 km/h-val, a lista szerint viszont most már 110-es lett, és a végén a Sajó hídnál lett 80-as csak.

 

Előzmény: esparzsolti (9604)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!