Ha előfizetéses a telefon, akkor lehet autóskártya szerződést kötni, plusz havidíjért, ami az előfizetéshez kapcsolódik, így kötődik a mobilszámhoz. Legalábbis a T-mobile-nál biztosan így van, ezt használom.
Kapsz egy külön SIM kártyát (aminek van saját telefonszáma is), amit tudsz használni az RT4/5-ben.
Ha az autó készüléke be van kapcsolva és hívás érkezik az eredeti mobilszámra (függetlenül attól, hogy a mobiltelefon be van kapcsolva, vagy sem), akkor az autó készülékén (illetve akár más mobiltelefonon, amiben az autóskártya épp van) lesz a kicsöngés. Semmiféle átirányítás nem szükséges, ezt a szolgáltató állítja be.
Híváskezdeményezéskor (az autóból) nem az autóskártya száma jelenik meg a hívottnál, hanem az eredeti mobilszám, vagyis mintha az eredeti SIM-ről lett volna indítva a hívás. SMS küldésnél is igaz ez, csak roaming SMS-nél jelenik meg az autóskártya száma.
Azt hiszem a többi szolgáltatónál is van ehhez hasonló szolgáltatás.
Az RT5 bluetooth-ának a minősége pedig sokkal rosszabb, mint a SIM-es verzió. Használható, de nem az igazi.
"Egyébként, ha meg már beindult a fórum, össze kéne hozni egy találkozót, ahol megoszthatók lennének a tapasztalatok.. Először egy egyszerűt, aztán pedig egy elegánsabbat. Lenne egy pár ötletem."
Én úgy oldottam meg, hogy csináltam egy kis kütyüt ami egy sima bluetooth adóból áll, meg egy kis feszültség konverterből, ez rá van kötve az üzemi 12V-ra.
A telefonon (Android, eRobot) be van állítva ha érzékeli ezt a BT hálózatot, akkor átirányít a kocsiban lévő SIM kártyára, ha nem látja ezt a BT hálót, akkor pedig nem.
Félmegoldás (mert a kifele menő hívás az a kocsiban lévő SIM kártya számáról megy ki), de működik ;)
...ja, azért az fontos, hogy az alkatrészeket (szilentek, gömbfejek, stabilizátorok) érdemes megvenni féláron (mindenkinek van ilyen kontaktja, nem..?). Ha valakinek kell ebben segítség, akkor szóljon. Az alkatrészeket így beszerezve, emberi összegből ki lehet pofozni az autót. Az enyémben csak a termosztátházat és a rugóstagot rendeltem gyáriban, és tökéletes lett (szerintem.., de azért vezetném vki másét is, hogy ezt össze is hasonlíthassam, stb.). A gyári alkatrészekre is van a márkaszervízekénél kb 20%-kal olcsóbb megoldás és 1 nap alatt megjön a cucc..
Vételkor/vétel után a futóműt érdemes átnézetni, nincsenek csodák, amikor az enyémet megvettem (2008-as, 177e km), akkor egy kicsit csalódott voltam, mert kopogott-zörgött a futómű; DE: és itt jön a lényeg: kicseréltettem az elhasználódott szilenteket (csak fel kell emelni, és a szerelők látják rögtön), gömbfejeket és a jobb első "rugóstagot" (200e Ft új fékekkel+új termosztátházzal és olaj és szűrőcserékkel); ezután láss csodát, maga a Citroenes munkafelvevő srác is azt mondta, hogy ég és föld a különbség. És tényleg, egyszerűen lenyűgöző lett a futómű-karakterisztika és kezdek nagyon beleszeretni. Citroen Szentendrét merem egyedül ajánlani a márkaszervízek közül, lelkiismeretesek és a munkadíjuk is nagyon baráti, nem azok a leszedős fajták (pl Citroen Pásztor XVII. ker.).
A motornál még volt a vízproblémám, ami ezeknél (2,7 V6 HDI) általában a vízcső-problémát vagy a termosztátház-problémát jelenti.
Szóval tényleg érdekes autó, nehéz megfogalmazni, miért szeretsz bele; és pont ez a jó autók (és a jó nők) kulcsa. Eltalálnak valamit az emberben.
Már csak egy dolog hiányzik, ami jó lenne: a gyári RT4 NaviDrive-ot (nincs Bluetooth..) valahogy összekapcsolni a telefonommal. Sim-Kártyát lehet csak beletenni (a Szolgáltató nem ad plusz 1 db sim kártyát), de azt meg nehézkes, ki-betenni (esetleg egy másik sim-kártya és átirányítás a megoldás?). Vagy szerezni kéne egy bluetooth-képes RT5 NaviDrive-ot, ami meg szinte lehetetlen (újonnan meg horror az ára).
Egyébként, ha meg már beindult a fórum, össze kéne hozni egy találkozót, ahol megoszthatók lennének a tapasztalatok.. Először egy egyszerűt, aztán pedig egy elegánsabbat. Lenne egy pár ötletem.
Ha c5 ösöd van akkor a rugozásrol van tapasztalatod na ennek sokkal jobb a rugózása az automataváltot olyannal nézesd meg aki már vezetett autómatát netán citroent az alvázszám alapján elvileg le tudod kérdezni az előéletét vagy egy citroenhez értővel megnézetni!
Nagyon megtetszett a C6.Ezért eléggé elgondolkodtam a cserén, és találtam egyet ami szimpatikus. Mi a véleményetek erről az autóról? Szabad a 2.7 V6 vagy nagyon sok vele a probléma?
Jelenleg egy C5 II-t hajtok amiben a 2.0 HDI van.
A szívemhez elég közel álnak a francia autók, tudom hogy egy kicsit több törődést igényelnek. :)
Engi vagyok a határon túlról, de mondjuk inkább Debrecennek. Jelenlegi öregecske passatomat szeretném nagyobbra, kényelmesebbre cserélni, és feltűnt a szemeim elõtt a meseautó, a C6os.
Végignyálaztam a fórumot, eggyes részeit többször is, néhol megriadva.
A 2.7 lenne a választás, ám úgy alakult sajnos, hogy csak jövőre jönne össze a vásárlásra a pénz. Nagyon sok kérdésemre a fórumból már választ kaptam. Viszont van egy nagy kérdésem: egy kb 8-10 éves autó, ami a német autópályákat járta, valójában hol járhat reális kilóméter állásban? A mobilen jellemzően 200-220ezerrel vannak hírdetve. Ez mennyire lehet valós?Azért lenne fontos szempont, mivelhogy terv szerint 10 évre venném, legkevesebb 250 ezer kilómétert még én is járnék vele.
Mennyit mennek ezek a motorok, figyelembe véve azt is, hogy amit néztem, 50 ezrenként cseréltek benne olajat, váltóolajat meg eggyáltalán nem. Így futotta meg az állítólagos 220ezret.
Azon kívül látom, hogy van akinek sorra jöttek az elektromos hibák, amit ugye 2-3 fórumbeli szakin kívül más nemigen tudna orvosolni és némelyik igencsak költséges. Nyilván, valamit valamiért. A család nem igazán van oda a c6ért, nekik inkább a picit újabb c5 sedán tetszik de nem adom be a derekom. Mégis, nagyságrendileg nagy különbség lenne a c6 és a c5 fenntartása között?
Köszi. 2006- össze 2.7 HDI hibátlan fekete belsővel néhány orvosolható kozmetikai aprosaggal, rossz gumikon, finoman kopogó bal hátsó futóművel, olajcsere várva. Minden egybeveve egész patika kis autó, és életem első hidros utazása után azt kell mondanom, soha többé mást :-)
Megvettem a C6-omat. A kérdésem az lenne hogy van e valami trükkje a hátsó rendszam tartó és világító panel leszedesenek, mert az egyik sarka eláll, illetve cserélném a rendszamtabla világítást, de a csavarok eltávolítása után nem csúszik ki a helyéről, nagyon feszegetni meg nem merem
Sziasztok. Igen látom beindult az oldal rendesen. Múltkor a Rómer Flórison láttam egy C-ot szép volt pont az enyém mellett parkolt....
Kérdésem: A hátsó rendszám tartó lámpáva, nyitó gombball szerelt konzol tartója eltört így kénytelen voltam tixoval rögzíteni ami nem a legesztétikusabb. A Citroen Vendomnal közölték hogy csak egybe van panel, patent nincs és ezzel a típussal ne is foglalkoznak, mondván túl extra.
Decemberben cseréltettem váltóolajat a szerelőnkkel (aki már 30 éve szereli a család autóit...). Annyit segítettem be neki, hogy kinyomtattam a leírást hozzá, és magyar szöveggel láttam el. Egyébként a mercedeszéhez hasonlít szerinte a csere és a szintezgetés folyamata.
Mobil ATF 3309-es kell a váltóba (cégszinten ESSO = Mobil), már ha 2.7-es dízeled van. Az újabba más váltóolaj kell. Az enyémbe is 3 liter ment bele, meg is maradt egy egyliteres flakon.
Érdemes cseréltetni. Az enyémben a kecskeméti Citroen Hoványnál cseréltek 185e km környékén - még az előző tulajnál -, itt a Pásztor nem akarta bevállalni... No de a lényeg az, hogy 243,5e km-nél, tehát majdnem pontosan 60e km után milyen állagú volt az olaj. Nos, nem volt katasztrofálisan rossz, de egyáltalán nem ártott neki a csere. Szóval csak javasolni tudom a cserét.
A hűtőközeget is lecseréltettem, nehogy szétegye a hf-et.
Bizony,szerintem a három német prémium márka sem körözi le semmiben a kategóriájában. Nem is értem,hogy miért nem vették többen ezt a modellt. Leírt tapasztalatok alapján nem egy rossz gép a C6!! De ezt eddig is tudtuk! :-)
Még egy kérdés C6 tulajokhoz: az automata váltó MOST jól működik, de továbbra is így szeretném...szerintetek érdemes cserélni benne az olajat? Állítólag a szűrőt nem lehet cserélni benne, ezért csak az olaj leengedés, majd rátöltés játszik (2-3 liter benne marad a régiből, kb 4-5 liter megy bele az újból). Vagy van még a Tim Eckhart féle váltó tisztítás + olajcsere, ami viszont 90e Ft, csinálják nálunk is..... az előbbi (leengedés+feltöltés) csak 20e. (A Citroen szervízben persze azt mondják az automata váltó olajcserére, hogy nem kell, hogy örökéletű, stb...).
Ki végeztette már el ezt a műveletet, hol és kivel, és mi a tapasztalat?
A másik tipikus hibaforrás a 2.7 V6-nál, hogy a termosztátház valamilyen szériahibából kifolyólag kiengedi a hűtővizet, kb 3-4 litert. Ilyenkor egyszerű a probléma, termosztátházat kell cserélni, kb 20e Ft alkatrész + 10e a szerelés. Arról lehet következtetni erre a jelenségre, hogy nincs fűtés a kocsiban, és ha jobban benézünk a motorburkolat alá, látszik a vízfolyás is.
Egyébként a korrodálódó egyik vízcső is típushiba, bár ez az enyémben (én is Németo-ban vettem 177 ezerrel) nem jelentkezett, sztem már kicserélték. Ekkora futásteljesítménynél az enyémben a motor teljesen rendben van (kivéve a termosztátházat). Amit cserélni kellett benne, de így már összehasonlíthatatlanul jobb lett:
- majdnem az összes szilent és blokk, stab.rudak, gömbfejek és az egyik légrugó. 200e Ft mindennel együtt (számlásan Citroenben), és újszerű lett a futómű, öröm vele egy úthibán átmenni..