Elnézést a két n-ért! Azért nyitom a topikot, mert rövid tevékenysége alapján - szerintem - leszögezhetjük: az államtitkár asszony sok vidám percet fog szerezni nekünk az elkövetkezendő 1-2 évben. Tovább nem sajnos.
Idegesen. A fenntartó június óta mostanáig nem utalta át a befizetett diákigazolványok árát. Reklamálnak a kollegák az érettségi és a szakmai vizsga díjazása miatt, a nyomtatók közül már csak egyet tudunk használni, és egy csomó igazolást kell csinálni. Remélem, kitart, míg a bemeneti felméréseket meg tudjuk csinálni.
Óóóó... látom élvezed, hogy a szocializmus építésében te is részt vehetsz. Kis szerencséd van, olyan SzC-ban vagy, hogy a fél megyét tartalmazza közte a teljes Duna a holtágakkal és két autópálya keresztbe, s 1-1 napra átvezényelnek 70 kilométerrel és ezer évvel odébb...
ne csináld már. csak feleslegesen felzaklatod. tudod, hogy számtalan előnyét tudná felsorolni a kiknek, csak nem akarja. most meg kihátráltak mögüle. nem tudom mi lesz így bélával.
Az országban 15 helyszínen tartanak a héten ilyen fejtágítókat az igazgatóknak. Az elsőt hétfőn tartották a Lurdy Házban előkelő svédasztallal, színes mappákkal és nagy kivetítőkkel.
Minden év elején vízhólyagos lesz a kezem a sok idióta kivágandó tanszertől ... valaki mondja már meg nekem, hogy így a XXI. században a francért nem lehet a betűkirakót, a számkártyákat meg a játékpénzt perforált formátumban, esetleg már eleve körbevágva megvenni? A betűkirakó ráadásul időnként olyan xarul van nyomtatva, hogy a két oldal teljesen el van csúszva :(((((
"károgás" ---Mi? (persze használhatnám a h betűvel kezdődő, általad kedvelt szót is)
"azt mondod, baj van ? "----Nem ezt mondtam. Hanem azt, hogy amit a nyakunkba dobtak, az nem jó!
"most képzeld, az energiákat akkor kell mozgósítani, amikor baj van"---Ez nem így van (vulgárisan= marhaság), de hogy nagyokat idézzek: "inkább két vödör verejték a gyakorlótéren, mint egy csepp vér a csatatéren". De jelenlegi területemet nézve! Jó, ha egy cégnél nem tudják ki a rendszergazda, mert akkor működik a rendszer.
"és ha van értelme a mozgósításnak , akkor lesz is aki csinálja" --- megint klasszikus a válasz: elvtársak csak akarni kell. De mitől lesz? Megfizetik? Attól megjön a szakértelem? Tény, van az a pénz amiért én perfekt japán vagyok. Csak garantálják, hogy a pénz felvétele után nem vonnak felelősségre. Félek, én lennék az első kis hazánkban.
most képzeld, az energiákat akkor kell mozgósítani, amikor baj van
és ha van értelme a mozgósításnak , akkor lesz is aki csinálja
de kevésbé pátoszosabban:
nem kell újra feltalálni a melegvizet. a szakképzés jól működött és betöltötte a funkcióját (abban meg semmi rendkívüli nincs, hogy tudatosan szétverték, nagy hasznot húzva belőle)
a szakemberek most is megvannak, régiek, újak. akit megszólítanak, felkérnek, bevonnak, neadj'isten meg is fizetik stb. és értelmét is látja, az beáll és csinálja, letesz valamit a miniszter asztalára.
Feltételezve, hogy a tanulók nagy többsége első időkben a lakhelye környéki munkahelyek egyikén fog elhelyezkedni, ezért arra a területre kell a képzést koncentrálni.
Tényleg előfordul, hogy bizonyos területeket nem érint az oktatása az iparosnál, de nem gondolom, hogy ez probléma lenne.
Alapképzési dolgokat, szakmai alapfogásokat tanuljon meg.
Aztán, "segédként" (ha valaki ismeri még a régi értelmezését) majd ellesheti, kitanulhatja a többit.
Ha egy pár éve dolgozó átlagos szakembert áthoznak az ország egyik végéből a másikba, és beteszik egy brigádba, akkor neki is meg kell ismerni, tanulni az ottani dolgokat. Tehát, az elején kicsit esetlenkedik.
Tudom, megvan az érv, hogy ugyanazt a bizonyítványt kapják!
De a jogosítvány is ugyanaz, mégis viszonylag kevesebben gyakorolnak villamos mellett vezetni. De azért megkapják.
"Bocs, de szerintem itt a gyakorlat, nem az effektív gyakorlati tevékenységre, hanem arra értendő, hogy a tanuló a szakmáját munkahelyen, képzőhelyen, szakember mellett lehetőleg hasznos élőmunkán tanulja meg."
Részben igazad van. Egyértelmű, hogy nem vagyok benne a gyakorlati képzésben, csak hallok a kollégáktól ezt-azt.
Amit írsz, jogos is lenne, ha a technológiai fejlődés mindenütt megjelenne. Sok vállalkozó, ahol el akarnak helyezni egy-egy tanulót nem tudja azokat a (technikai) feltételeket biztosítani, amit egy nagy cég igen. Mit tanul, tanulhat meg az egyik és mit a másik? Ugyanazt a bizonyítványt kapják, ugyanazt a tudást szerzik?
Kicsit csalás, mert nem mind ugyanarra a korosztályra vonatkozik, de a lényeges változás látható.
Ha elfogadjuk, hogy aki magasabb szintre jutott, pl. diplomája van, okosabb, képezhetőbb is a többinél... akkor...
1990-ben a szakképzés 15,5% és 66,1% közötti emberekkel foglalkozott (a legjobb 15,5% diplomát szerzette, vagy gimnáziumi érettségivel lépett ki az oktatásból)
1998-ban (tehát még mindig nem ma, hanem 17 évvel ezelőtt) ez a sáv a 29,8% és 81,9% közöttire változott.
Létszámrarányosan a képzettek száma érdemben nem változott, 50,6-ről 52,3-re nem lényeges. Ugyanakkor a diákok értelmi szintjében volt egy kb. 15%-os eltolódás fent és lent is. Ha a világ semmi másban nem változott volna, már ez azt jelentené, hogy változtatni kell.