Talán az M100 egy vállaható kompromisszum lehet, ha az M0É-ról ki van tiltva a tranzit. De szerintem más megoldások is szóba jöhetnek Budapesten belül. Nem kell mindenképp elkerülő autópályákat építeni. A Budapest körüli észak-déli irányú forgalom azért sokkal kisebb mint az egyéb irányok (bár én épp ezt használom a lesűrűbben, és ebből a szempontból nagy segítség lenne az M0NY), és törekedni is kellene arra, hogy az agglomeráción kívül ebbe a hegyi zónaába ne is tévedjen más. A korábban pedzegetett Dunagút pl.egy alternatív megoldás lehetne az agglomerációs észak-déli forgalom városon belüli kezelésére.
erről ódákat zengtem korábban... de, az vajon jó megoldás e, hogy bicskéről vácra vagy a sétálóutcákon, vagy hatalmas kerülővel m0 kelet felé vesszük az irányt??
Laci, ez nem három alagút lenne, hanem négy. Leméregettem a Googl Earth-szel, a Solymár és Üröm közti kb 3 km, a Solymár és Nagykovácsi közti kb 2 km, a Nagykovácsi és Budakeszi közti kb 4,5 km, és a Budakeszi mögötti erdő alatti alagút szintén kb 2 km. Tehát összesen 11,5 km alagút és legalább két komolyabb völgyhíd Solymárnál és a Nagykovácsi völgy felett. Ez egy kicsit több mint amit te tippeltél, de nem ez a lényeg, itt nem pénzről van szó, és nem is szabad hogy ebben az esetben a projekt olcsósága, vagy drágasága domináljon. Az autópályák sok száz évre épülnek, és ilyen távlatban tökmindegy hogy 250, vagy 500 milliárba kerül. Viszont nagyon nem mindegy hogy tönkrevágjuk vele a Budai hegyvidék erdőinek egy részét, vagy nem. Ez a szakasz pontosan egy olyan szakasz, amit számos más megoldással ki lehetne váltani. Miért kell épp az erdőkön keresztűl vezetni ezt a nyomorék autópályát?
Első: nem akarták / nem lehetett annyira meredekre építeni az utat, ezért egy kicsit megtoldották a hosszát. Olyan, mint egy szerpentin, csak nem bal-jobb, hanem két balos kanyarral. :)
Hát igen, az M100 sem sikvidéki lesz - de az M0 nyugat sem jön ki 3-4 km alagúttal: csak az 11-10-es közti szakaszba kb. 2 km-nyi kéne, a maradékba meg még úgy összesen 6-10 km reeálisan, ez úgy nagyon sacc per kb-ra is 200-300 milliárd HUF, kb. 10 év engedélyezés, 5 év mire kifúrják és üzembe helyezik - elég futurista... Akkor már inkább húzzuk fel azt a két hidat oszt möglássuk!
A két hid (Acquincumi az M3-ig a sinek "helyes" oldalán" és mondjuk a Galváni az M5-ig) csak ipartetüreletet érint, zöld/lakó területet alig, nem hinném hogy nagy felzúdulást keltene; az M3 és M5 közötti szakasz nagyon nehéz lesz, ha egyáltalán megépül, mindenestre a két hid megépeitése megkerülhetetlen. Az M100 akkor jerülne annyiba, mint az alagutas nyugati körgyürü, ha több száz km hosszú lenne - egy alagút épitése nagyságrendileg kerül többe, mint egy sikvidéki pálya.
sőt, a 11-es és 10-es közötti szakaszt sem épiteném ki, hanem helyette az M100-ast...
az M0 11-10 közötti szakasza és az M100 egymásnak egyáltalán nem alternatívája, éppenhogy a 2 együtt biztosítaná az északnyugati elkerülést...
...(ezek töredék költségéből)...
nemhinném, hogy töredék lenne az a költség, mert ugyan igaz, hogy az M100 (M10-M1 közötti szakaszán) valamivel egyszerűbb a terep (bár nem sokkal), mint az M0Ny nyomvonalán, a nyomvonal is hosszabb, úgyhogy a költség kb. azonos lehet...
Jogos, de szerintem amennyi pénzből telefúrnánk alagutakkal a Budai hegyeket (k*rva sokba kerül, plusz legalább 10 év csatározás a "zöldek"-kel), elkészülhetne a Körvasút-sori körút, vagy legalább a hozzá kapcsolódó két Duna-hid, és ez valószinüleg többet segitene BP közlekedésén. Az biztos, hogy ez a mostani nem tartható állapot, bár remélem az M0 kelet-észak nyári elkészülte valamennyit javit a forgalmon. Meglátjuk (a vak is asszondta...)
A francot. Ezernyi eszközzel tesznek azért, hogy a mindennapi életem, környezetem és utazásom minél kényelmetlenebb és egészségtelenebb legyen. Ennek fényében a budai erdőket óvni attól, hogy ott haladna el egy út, nem kicsit álszent és hazug álláspont.
Jelenleg az a forgalom, ami haladhatna arra, itt pöfög az ablakom alatt. Könnyen belátható, ez a helyzet messze rosszabb, mintha ez a forgalom kint pöfögne, és aztán a bűzéből behozna valamennyit a szél.
Ezek mind fontos szempontok, amiket felsorolsz. Én összekötném őket azzal, hogy az M0 teherforgalmát dél felé vezetné,m el, a most kiépülő szakaszon, hanyagolnám a Budai-Hegyvidék átfúrását, sőt, a 11-es és 10-es közötti szakaszt sem épiteném ki, hanem helyette az M100-ast (ezek töredék költségéből). Emellett délen egy újabb körgyűrűt hoznék létre kb. 10 éven belül (akár M4-M8, akár ettől északabbra, persze az M0 alatt).
Jó, majd ha: - nem fogy tovább a városban a zöldfelület, hanem bővülésnek indul - nem szarják le, hogy melyek a város átszellőztetését segítő természetes légcsatornák - az új iroda- és lakóházak építésekor zöldfelület is kerül a kutyaszaros betondzsungel mellé - gondolnak arra, hogy ne építsék vissza a meglévő utcafrontot, hanem kihagyják a helyet a kerékpárútnak, a villamosnak, a plusz sávnak, a mágnesvonatnak, akárminek
akkor majd érdekelni fog a városnak ez a csodálatos tüdeje.
Akár meg akarjátok érteni, akár nem, ez nagyon fontos. Mindig lehet hozni ilyen ökörségeket, mint hogy proli, meg urak meg hasonlók, de ettől még mindenki oda jár kirándulni, és a szél sem fog keletről fújni... Sok város nagyon örülne ha ilyen értékekkel rendelkezne, mint ezek a területek. Remélem mi nem fogunk ugyanígy sóvárogni ötven év múlva... Szóval el az agarakkal a város tüdejétől!
Ez olyan mint a Gyömrői út mellett a tél folyamán az ép 10-15 éves fákat kivágták az út mellől, mert helyükre nagy ocsmány reklámtáblákat tettek, és takarták a fák azokat. Még unokáink megérik, hogy a reklámtábla is oxigént fog termelni:-(
Kár, hogy az ottlakók már most megcsinálják azt a környezetszennyezést, amitől félted a környéket. El fogunk jutni oda, hogy nem lesz már mit félteni, csak idő kérdése.
Na ez az amit soha, és semmikor!!! Mindenkit nagyon megkérek hogy hagyjuk békén az északi szektort, legalább az elterelhető teherforgalmat tereljük el innen, ha már az M0 észak úgyis megépül, a nyugat meg szerencsére úgysem fog. Ez a környék a város nagy értéke a déli területekkel szemben. Vajon ki szeretné feláldozni a kiskertjét a forgalom számára. Gondolom senki. Valahogy így kellene gondolkodni Budapest északi és nyugati területeiről, a város tüdejéről. Szóval sétautakat kell építeni, de a tranzitot tereljük el ennen minél messzebb!!!