Sziasztok! Valaki tudna segíteni abban, hogy sok fogyasztó működése alatt miért kapcsol ki a rádió? Az akksi nincs egy éves. A generától alapjáraton 13,5v al tölt.
Lejöttem Bp-ről Szegedre, így volt egyrészt lehetőség tesztelni, másrészt a XIV-ből nem volt (túl) nagy kerülő az Üllői úton lévő kút.
Kb- fele-fele arányban kevertem (talán egy picit több volt az alkesz). Alapvetően nem vettem észre különbséget, amíg eljutottam az M0-ig, meg arról az M5-re. Megy szépen, nem rángat, no problem. Aztán az M5-ön megmutathatta, hogy mit tud. Ez egy 1.3 MPI (50kW) Felicia cca 180e km-rel, ráadásul épp a szűrők cseréje előtt áll. Ennek ellenére többször is megfutotta a GPS szerint a 168-at. A GPS szerinti 140-hez szinte alig kell nyomni a gázt. Ilyenkor épp 4e felett forog egy kicsivel, mivel elöl 165/80-as gumik vannak most. Ezzel a tempoval szerintem a világból ki lehetne menni.
Valóban mintha egy kicsit alacsonyabb hőfokon dolgozna a motor. Csak néhány fok, de nem gyakran van velem olyan, hogy autópályázok, aztán keresztül megyek egy fél megyeszékhelyen, és amikor megállok a végén, nem megy a hűtőventillátor.
Fogyasztást nem tudok, és nyilván ezek nem hosszútávú tapasztalatok, de eddig pozitív! :)
Szerintem a cikk elsősorban azokra vonatkozik, akik csak tisztán etanolt tankolnak. Szóval,ha felesbe teszed bele, akkor olyan nagy gond nem lehet. Én 1200km mentem eddig etanolos keverékkel és semmi problémát nem vettem észre, pedig már 367ezer km van az autóban. Bár elsősorban azért tettem bele, hogy kipucolja kicsit a rendszert és a motort.
Azt hiszem a téli időszakban visszafogok állni 20%-os etanolra, és csak akkor lesz megint fele-fele benne, ha melegebbek lesznek... vagy nagyon fel megy a benzin ára:)
hi."Az egyenáram (katód és anód) jelenlétében elindul egy lassú, de folyamatos elektrokémiai reakció, az erózió. Ez azt jelenti, hogy például a "+" pólusra kötött réz csatlakozókon elindul egy erőteljes oxidáció, ami pár száz óra elteltével olyan szintű korróziót okozhat, hogy a rézelemek felületi vezetőképessége romlani kezd. Ez egy szintjelzőnél csak rossz jelet eredményezhet, esetleg végső esetben áramkörszakadást. A szivattyú áramkörben, ahol 4-10 Amper erősségű áram folyik, a korrodált részeken létrejött felületi ellenállás sokkal kritikusabb" még volt h a gumicsoveket kikezdni meg h muanyaggal nemnagyon erintkezhet.ez ellen mit lehet tenni?fele -fele aranyban keverni?1 hete enis akartam tankolni,csak nemvolt a kúton,de én ugy akartam h 20L benzinhez 25 L E85 -t !!nemfog tole elromolni a benzinszintejlzo,esteleg a pumpa?A cikkben asztis irták h aki huzamossab ideig nemhasználja a kocsit,pl 2 ap az inditsa be a kocsiát h ezeket megelőzze?!a megelozés ennyibol tartana?55-60 %-os etanol keverés meg nemjelent problémát a gumi csore nézve ami a benzint szállítsa az injektorjhoz?
Autósboltban... Vigyél mintát! 2 féle van a műszeregységben. Az egyik a fekete 1,2 wattos, ez a visszajelzőkbe való, a másik a zöld színű 2 wattos, ez a megvilágításhoz kell! Átlagosan 100-Ft/darab áron kapható. koda Formucha
Szia! Én kb. kéthet járok etanol-benzin keverékkel, de így felesben is érezhetően "harapósabb" a motor. A fogyasztásom is beállt, úgy, hogy kb. 2 decivel több mint sima benzinnel (főúton). Szóval jobb mint vártam!
Ami negatívum , az hogy most a hidegebb időkben nem melegszik úgy a motor mint a benzinnel. 80-85 fok körül megáll, eddig 90-hez volt inkább közelebb..
Találtam viszont a neten néhány cikket, amit érdemes elolvasni, nehogy érjenek meglepetések:
Ma bekerült az E85 elektronika a kis Felibe. Srácok!!!! Ez így már más dimenzio! Úgy megy mint a távirat. Érzésre mintha +10LE szökkent volna a motorba. Potival állítható a "keverék aránya", így mindig megfelelő a befecskendezési ídő.
Képeket még majd mellékelek a beszerelt elektronikáról.
Hello mindenkinek.Infora lenne szuksegem,remelem tudtok segiteni.azt szeretnem tudni hogy 97 es 1.3 mpi feliciamban valto olajat szeretnek cserelni,tudja valaki hogy mennyi olajra lessz szuksegem? A valaszokat koszi elore is.
Ez attól függ, hogy mennyire megbízható az a szerelő... Egy jobb minőségű lánc kb. 5-6 ezer forint. Szóval ha jól meg csinálja, akkor szerintem elfogadható az ár, de ha kontár és valami olcsó anyagot tesz bele, ami nem sokáig fogja bírni, akkor lehet, hogy nem .
Úgy néz ki, hogy pár héten belül én is egy 2000-es Skoda Felicia 1,3 kombi tulajdonosa leszek. Az autón 1-2 javítást kellene eszközölnöm, erre kérnék tőletek tanácsot.
1. Sajnos az előző tulajnak sikerült valamire ráhajtania, így kompletten sérült a kipufogórendszer (katalizátorostól, mindenestől). Ezt kellene cserélnem. Kb. milyen összegre számíthatok? Hol lehet olcsón megvenni az alkatrészt?
2. Az anyósülés alatt kellene küszöböt cserélnem (csak külső). Hol találok hozzá a legjobb áron anyagot?
Nálam ékszíjhang a motor felől, ékszíjat leszedve is adja, főleg ha hirtalan gázfröccsöt adok, vagy terheléskor már alcsonyabb fordulaton! Sokat tapasztalt szerelőnél már volt, de nem találta az okát. Gyengébb lett a motor, alig húz. Magas fordulaton durrog. Most VIhetem a mazdaszalonba, biztosan olcsó lesz :
Szevasztok! Néha nyikorgást hallok a vízpumpa vagy a feszítő körül,általában enyhe gázadásra,de alapjáraton is.Nem mindig hallani!Szíj nem csúszik!Szerintetek mi lehet?
epeter megen elkezdte! :DDDDDDDDDDD Basszus- adjatok már neki egy V8- as 600 lovas biturbós blokkot hadd szágulgggyon vagy 500- al maga alá gyűrve az ebugatta- Bugatti Veyronosokat! :PPPPPPPPPPPPP
Szia Adam Jay! A váltórúd kilengése az én kocsimat is súlytotta anno, de sikerült megcsinálnom. Ezt itt a fórumon is olvashatod, hogy hogyan sikerült az enyém esetében. A 4337. és a 4432. hozzászólásoknál találod. Szerintem nem igényel nagy kézügyességet. Sok sikert hozzá! Üdv.
A lengéscsillapítók cseréjénél alapesetben nem kell piszkálni a kormányrudazatot, így nem valószínű, hogy attól menne el a futómű beállítás. Az már lehet hogy korábban kapott egy ütést, és az eldeformálódást a futómű állításával "javították"
Bár ezzel meg az a probléma, hogy egy ilyen ütésnek máshol is lenne nyoma pl a gumi kopása, vagy az elgörbült, nehezen járó lengéscsillapító.
Örülök, hogy tudtam segíteni,de akkor kihasználom a lehetőséget és még egy kicsit beleugatok. :)
A váltókar kilengése valóban tipushiba, olyannyira, hogy erről illetve ennek javításáról is ment egy pár hozzászólás. Bár most sajna nincs időm megkeresni, de valahol ott találod, ahol a kopogásról szólót (illetve nem sokkal az után)
Ha elolvasod, akkor megúszhatod az egész szerkezet cseréjét.