Keresés

Részletes keresés

angyalhentes Creative Commons License 2011.06.20 0 0 60974

Az egyszeri laikus annyit hall, hogy a helikopter egyszerre csinál úgy, hogy tökk-tökk-tökk, meg hogy fapa-fapa-fapa-fapa, és abból az egyik megszűnik. Teszem azt leáll a hajtómű, de a rotorok tovább forognak.

Előzmény: Leadfoot (60969)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.20 0 0 60973

________________________________________________________________________

Előzmény: Törölt nick (60967)
Leadfoot Creative Commons License 2011.06.20 0 0 60972

De még csak szakvélemény sem volt, egyszerűen nem hinném, hogy az átlagember a hangból meg tudná mondani, mi baja egy Kamovnak...

Előzmény: Rep-Air-rer (60970)
Leadfoot Creative Commons License 2011.06.20 0 0 60971

Nem én írtam, hanem az, akinek a hozzászólására válaszoltam (vagy félreértettem valamit az ő mondandójából?). Én nem értek hozzá, de legalább soha nem is állítottam. :-)

Előzmény: Rep-Air-rer (60970)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2011.06.20 0 0 60970

Ha ismernéd a Kamov szerkezetét nem írnád ezt a baromságot! Ezt nem a laikusra értem! Amúgy bocsánatot kérek a stílusért de az efajta szakvéleményre csak így tudok reagálni!

Előzmény: Leadfoot (60969)
Leadfoot Creative Commons License 2011.06.20 0 0 60969

Igen, értem én, hogy a két koaxiális közül az egyik leállhat, no de az egyszeri laikus, aki fültanúja (és nem szemtanúja) volt az esetnek, hogy mondja ezt meg szimplán a hang alapján? :-)

Előzmény: topi55 (60968)
topi55 Creative Commons License 2011.06.20 0 0 60968

Én sem értem, de két eset lehetséges :

 

1. az egyik motor leállt

2. a Kamovok kényes pontja egy bizonyos összekötő tengely amelynek törése miatt valamelyik rotor leállhat (volt az RNA történetében pár ilyen eset)

Előzmény: Leadfoot (60965)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.20 0 0 60967

Írhatsz akármilyen vastagon, akkor sem fogok veled egy parttalan eszmecserébe bocsátkozni - rutinosabb fórumozó vagyok én annál. De jól szórakozom rajtad...illetve az összes al-al-alnickeden. :P

 

"Ebben sem értünk egyet. Szerintem akkor kell rohadtul tudni, hogy mit tud a gép és a fizika,és mindent meg kell tenni akár a magad, akár más életéért (Teneriffe pl...)"

 

Sorry, talán kicsit pongyolán fogalmaztam. Szóval értem véleményem úgy, hogy ha már hallod a recsegést-ropogást (konkrétan épp detonálsz befele), akkor lehet már csak az ember jószerencséjében bízni.

Előzmény: CAT IIIc (60956)
Szbubu Creative Commons License 2011.06.20 0 0 60966

Az a lényeg, hogy le lehessen írni - "lezuhant"! Ezt imádják a firkászok, ez hír, erre felkapják a fejüket az emberek...

 

Előzmény: Leadfoot (60965)
Leadfoot Creative Commons License 2011.06.20 0 0 60965

Közben tettek föl képeket. Mondjuk a cikkben szereplő "Egyszer csak azt hallottuk, hogy a helikopter egyik rotorja leáll" kijenelntést én nem nagyon tudom hova tenni.

Előzmény: alvin (ex JHE) (60960)
a legelő grészkellije Creative Commons License 2011.06.20 0 0 60964

Valami illyenre. A háti tartály mögé csak odaírták volna, hogy UL;)

Előzmény: CAT IIIc (60963)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.20 0 0 60963

Erre gondolsz?

 

"kertbe zuhant Nagyhajmáson egy permetező gép"...." A lap helyszínen tartózkodó munkatársa szerint egy mezőgazdasági gép zuhant le eddig ismeretlen okból a falu területén belül. "

 

Ime néhány sokatmondó nevű Ikarus A38 permetező :))))

Előzmény: a legelő grészkellije (60962)
a legelő grészkellije Creative Commons License 2011.06.20 0 0 60962

Hülye egy cím. Ebből az jön le első körben, hogy a dühös szomszéd áthajította. Igaz, hogy két szóban írta, de akkor is. 

Előzmény: alvin (ex JHE) (60960)
a legelő grészkellije Creative Commons License 2011.06.20 0 0 60961

Nem ártott volna, ha megnézed, hogy ezt kinek írod. Ő ugyanis elég jól tudja, hogy mit ír. Te pedig itt jól megmondtad a - milyen is? - tutit. 

Előzmény: leicam4p (60959)
alvin (ex JHE) Creative Commons License 2011.06.20 0 0 60960
leicam4p Creative Commons License 2011.06.20 0 0 60959

basz, má' megit ez a túlokoskodás.. :)

 

elnézte a vízfelszint oszt ennyi... a vízfelszín megbecsülése levegőből extra nehéz. különböző fényviszonyokban pláne, nincs viszonyításipont, stb., / lásd., mr. vári este a balatonnal / ez az idő pedig elég szar volt változó fényekkel... ha vki túl magabiztos és nem elég alázatos, akkor ez történik.

 

üdv.,

Előzmény: Surda39 (60954)
Bolivian Dancer Creative Commons License 2011.06.20 0 0 60958

Mert a víz megfogja, a föld meg feldobja, ez logikus.

 

Én nagyon amatőr vagyok, de szerintem szegény elhunyt egyet hibázott csak, pedig gondolom ez nagyon alaposan ki volt találva. Kb. 44-45 másodperc, vagy keveset vagy később húzta meg a botot magafelé. (IMHO keveset, met rajta volt a kényszer, mi van, ha 20 méterrel a víz felett jön ki?) Ez egy nagyon látványos elem lett volna, ha a víz felett pár centivel vált egyenesbe, de ezek szerint nem szabad ennyire kicentizni. 

 

Nagy kár érte: http://www.youtube.com/watch?v=RwLhcvIOF-o&feature=related

Előzmény: CAT IIIc (60956)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.20 0 0 60957

Most nézem, hogy csak valami hülye utószinkront vágtak alá a motornak. Nem állt le, hanem túlrántotta a "sarkon" és átesett. Vagyis csinált egy elfektetett "kobrát", és már nem volt sebi, amivel kiemehetett volna belőle. A lényeg ugyanaz.

Előzmény: CAT IIIc (60956)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.19 0 0 60956

Az, hogy van határeset, senki nem vitatta. Matt Hall gépe már emelt orral liftezett be, de így is az egész gépe megcsavarodott és belengett. Ha egyszerre ér be a két futó és nem dobja fel a nagy állásszögön lévő szárnyvég a gépet, (vagy nincs pozitív pitchen+csőgázon a gép) akkor esélyesen már a sróf is beér, ami végzetes. Amellett egy pozitív bólintással csőgázon húzó monoplán jóval nagyobb párnahatást kelt maga a alatt, mint egy ilyen kis kétfedelű.... De tudomásom szerint vitát átimportálni másik topikba moderációellenes (volt régen....). Úgyhogy ezt a vonalat hanyagoljuk.

 

A fordulóban kis sebességgel lebucskázó gép meg sem abban a topikben, sem ebben nem ment gyorsan, emlékeim szerint pedig nem tőúl régen mintha olyna 250 km/h körül sebességet emlegettem volna itt a lengyel esetben, ami valószínűleg több volt.. Elpukkant a motor, majd, fordulóban megrántotta és kis magasságról kis sebességgel vízbe esett. Ennek köszönhette az életét az ember.

 

"Amúgy hogy mennyiben veszélytelenebb szárazföldbe csapódni mint vízbe, talán kérdezd meg a Szilágyi T-t..."

 

Ismét az olvasást tudom javasolni, mint hasznos tevékenységet. Azt írtam, hogy kis varióval koccanni a földnek biztonságosabb, mint kis varióval (2-3m/s koccanni a vízre). Természetesen ezt vízszintes szárnyra értem, mint a lengyelnél. Jobb eséllyel megúszta volna épp az ív alján.

 

"A szerény véleményem az, hogy ha már elcseszik az ember valamit, akár föld akár víz felett, csak a jószerencsében lehet bízni semmi másban." 

 

Ebben sem értünk egyet. Szerintem akkor kell rohadtul tudni, hogy mit tud a gép és a fizika, és mindent meg kell tenni akár a magad, akár más életéért (Teneriffe pl...)

Előzmény: Törölt nick (60947)
timebreaker Creative Commons License 2011.06.19 0 0 60955

Köszönöm, meggyőz amit írtál. Valószínű, azért értékelem túl a füstölés kérdését, mert a kamera látószögét vettem kiinduló alapnak, ami jelen esetben sokkal szűkebb, mint a nézőké. Ha térbe helyezem az eseményeket, akkor valóban nem azt gondolom, hogy az utolsó pillanatban dőlt el minden.

Előzmény: Surda39 (60954)
Surda39 Creative Commons License 2011.06.19 0 0 60954

Nyugodjon békében a lengyel kolléga!

 

Attól függően, hogy a gázkaron, vagy a boton volt a füstölőt működtető gomb, csak a bal vagy a jobb hüvelyk ujját kellett mozdítania (ráadásul, mivel az egész manőver alatt füstölt, éppen a füstölés leállításához kellett volna "plusz mozdulatot" tennie - megemelnie a szükséges jobb vagy bal ujját). Erre fogni a balesetet elég érdekes gondolat.

 

Légi bemutatókon a vadász kötelékek is használnak füstölőt, mert a nagyobb sebességük miatt ők nagyobb távolságokra eltávolodnak a nézőktől, szükségük van rá, hogy akkor is lássa őket a közönség, amikor egyébként elképzelésük sem lenne, honnan várja őket - mindezek mellett természetesen a manőverek ívét is szebbnek látja a tömeg.

Az ilyen "kisgépek" azért füstölnek, mert őket meg a legtöbben nem is látnák, csak a füstcsíkot. Különösen igaz ez olyan időben, amikor nincsenek háttér felhők, amihez a mozgásukat viszonyítani lehetne - ilyenkor legfőképpen szükséges a füst.

 

Első ránézésre egyébként a lengyel kolléga már a végzetes leborítás előtti manőverben is túl alacsonyra, a tervezettnél és a begyakoroltnál jóval alacsonyabbra engedte (amikor a háttérben valamilyen kémény v torony látszik), már annak az alját is durván vette föl. Ezután a következő, a végzetes felfelé tartó ágán sem gyűjtött elég magasságot ahhoz képest, amennyivel a megelőzőben alacsonyabban volt, helyette ezt a lefelé ívelőt is túl korán megkezdte. Megítélésem szerint egy esélye lett volna: ha ennek a tetején kiforgatja. Attól kezdve, hogy átment teljesen függőlegesbe a leborításban, már kevés volt a rendelkezésére álló túlterhelés is ahhoz, hogy a víz előtt felvegye, pedig tisztán látszik, hogy amikor észrevette, már tépte, amennyire bírta. (Mindezek egy ilyen-olyan minőségű felvételről, egy 17" képernyőről - tehát bármi más is lehetett, de legkevésbé a füstölő - szerintem).

 

A víz felszín valóban rosszabb magasság meghatározáshoz, mint a szárazföld - de csak nagy kiterjedésű víznél. Itt egy folyóról van szó, aminek a partjais megfelelő támpont horizont és magaság meghatározáshoz, tehát szerintem az ok nem is a víz fölötti bemutatás volt. Arról nem beszélve, hogy a több ezer órából biztosan nem először tartott bemutatót víz fölött, még ennél nagyobb vízfelület fölött is, tehát ennek a sajátosságaival is biztosan tisztában volt.

Előzmény: timebreaker (60952)
Leadfoot Creative Commons License 2011.06.19 0 0 60953

"A konkrét esetet tekintve pedig azt gondolom, hogy akár az elrontott manőver egyik előidézője is lehetett."

 

Őszintén szólva nem igazán értem, miért gondolod ezt, de majd a nálam szagértőbbek is hozzászólnak.

Előzmény: timebreaker (60952)
timebreaker Creative Commons License 2011.06.19 0 0 60952

Nem nyugtattál meg...

 

Ismétlem, értem a szándékot, Leadfoot olvtárs is rávilágit, látom a végrehajtott bemutatón, hogy a gomolygó sötét füst, egy fajta hatáselem azokhoz a pillanatokhoz, amikor a gép "bajba kerülni" látszik, a szép világos csíkok pedig kirajzolják a gép útját, de nem kell a tragikus végkifejlet ahhoz, hogy úgy gondoljam, egy ilyen repülés esetén, nincs erre igazán szükség.  A konkrét esetet tekintve pedig azt gondolom, hogy akár az elrontott manőver egyik előidézője is lehetett.

 

Előzmény: Törölt nick (60946)
manhattani Creative Commons License 2011.06.19 0 0 60951

Köszönöm!

Előzmény: Törölt nick (60950)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.19 0 0 60950

Az kötelék az Aerotriga volt. Igen, rádión.

Előzmény: manhattani (60949)
manhattani Creative Commons License 2011.06.19 0 0 60949

Egyszer Budaörsön láttam egy hármas köteléket, és a füstöt mindhárom gép hajszálpontosan egyszerre kezdte.

Ezt hogy csinálják? Rádión számol valaki, hogy "egy, kettő, há..füst!"  ?

Leadfoot Creative Commons License 2011.06.19 0 0 60948

Nem hinném, hogy a füstöt folyamatosan "pumpolni" kell...

Előzmény: timebreaker (60944)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.19 0 0 60947

Jelzem, ismételten saját magadnak mondasz ellent, mint anno a redbull topikban. Először azt tanítod, hogy a futó belerántja a gépet a vízbe és akkor jön a katasztrófa, majd belinkeled Matt Hall esetét mikor  ő szemmel láthatóan direkt kicseszik a gondolatmeneteddel és pofátlan módon továbbrepül... :) Aztán ne felejtsük, ott volt még a Kindlemann srác is aki valóban csobbant, azonban kisebb karcolásokkal megúszta - ismét csak ellentmondva neked.

Amúgy hogy mennyiben veszélytelenebb szárazföldbe csapódni mint vízbe, talán kérdezd meg a Szilágyi T-t...

 

A szerény véleményem az, hogy ha már elcseszik az ember valamit, akár föld akár víz felett, csak a jószerencsében lehet bízni semmi másban.

Előzmény: CAT IIIc (60937)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.19 0 0 60946

Esetünkben itt a forró kipufogóba fecskendeznek gázolajat esetleg paraffint. És de, kézzel kapcsolgatják.

Előzmény: timebreaker (60944)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.19 0 0 60945

windsori.... :)

Előzmény: CAT IIIc (60943)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!