Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

PentaxMan Creative Commons License 2023.01.31 0 0 2253

Hideg az akku... + 20-25 °C hőmérsékleten mérj..

Előzmény: Mihaly980 (2252)
Mihaly980 Creative Commons License 2023.01.30 0 0 2252

Sziasztok!

 

Varta AGM akkumulátorral kapcsolatban volna kérdésem. Az normális, hogy egy 2022 augusztus végén vásárolt Varta Silver Dynamic AGM 12v 80Ah 800A akkuban, feltöltve 720-730 A van csak?

Vásárlás után bekerült az autóba, sajnos nem sokat mentünk vele, második autóként van használva. Ezért is vettem ki és raktam töltőre, majd csepptöltésre. 

Ma mértem rá akku teszterrel (teraszon van, 2-6 fok között) és meglepődtem, hogy alig fél év alatt ennyit romlik az állapota egy AGM akkunak.

Az alábbi képen látható milyen típusú a teszter és az akku.

Vagy a teszter mér félre, vagy az akku ennyire gyenge?

''csiga Creative Commons License 2023.01.20 0 0 2251

A Brogyi féle topicot ismerem, emlékszem is rád, jó szakmai hsz-id voltak.

 

Viszont vitára nem emlékszem, az egy egész csendes topic.

 

Megkérdezhetem kivel rúgtad ösze a port?

Előzmény: Elektronikus (2248)
''csiga Creative Commons License 2023.01.20 0 0 2250

Az emberek 95%-a  nem ért annyit az elektromossághoz, - ahogy én sem -  hogy magának öszehozzon egy ilyen csepptöltőt. 

 

Ráaásul a laptop töltők sem olcsók, hacsak nem megmaradt valahonnan.

 

Viszont, jó ötlet! :)

 

Részeletesebb leírást, fotót, rajzot, rakhatnál fel, ha van kedved.

Előzmény: Elektronikus (2247)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2023.01.19 0 0 2249

Off

 

Mindannyiunkat ért már igazságtalanság, de ez nem a legalkalmasabb topic ennek a megtárgyalására. Ezeket a sérelmeket el kell engedni. Minél hamarabb sikerül, annál jobb nekünk.

Előzmény: Elektronikus (2248)
Elektronikus Creative Commons License 2023.01.19 0 1 2248

Így van, Kernel néven leírtam dolgokat, alaposan ismerem a Reszursz töltőt.

 

Csak a nickem azóta törlődött, mert a Prohardver így becsüli meg a szakmai tudás megosztását. Addig jó is voltam, míg csendben maradtam, csak amikor elkezdett kötekedni velem egy felfogási zavaros srác, csupán segítséget kértem ellene, nagyképű moderátor még velem kezdett fölényeskedni és arrogánsan magyarázni.

 

Végén még az évek alatt elkövetett rengeteg szakmai írásom is kvázi lefitymálta. Ezt már nem tűrtem el.

 

Nem érdekel, ha innen is törlik az írásom, engem azóta is felháborít az eset. Időtöltésért soha nem vártam hálát, de azért ez mégis túlzás...

Előzmény: tanárnéni kedvence (2241)
Elektronikus Creative Commons License 2023.01.19 0 0 2247

Ezek a mai elektronikus töltők annyira másolatok, mint egyik laptoptáp és a másik.

 

Nincs mit másolni, adja magát a technika. Alapvetően ugyanolyan kapcsolóüzemű tápegység, de egy töltőnél nem csak a feszültséget (ami a laptopnál fix és stabilizált), az áramot is igény szerint szabályozni kell. Tehát itt a kimeneti oldalon van egy áramfigyelő sönt is, továbbá van egy processzoros vezérlés, meg a szoftver, kijelző stb., ennyiben több.

 

Magam részéről a lassan 2 éve bevált, egyszerű megoldást használom tartásra, amikor több napig áll az autó, télen-nyáron egyaránt:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=158022323&t=9012054

Előzmény: ''csiga (2244)
lapar Creative Commons License 2023.01.15 0 0 2246

Köszönöm a válaszokat.

A töltő ilyesmi, de nem  ez a tipus.

Egyébként az orosz használatánál sem kötöttem le az akksit, de abból szerencsére nem volt gondom.

Mindenesetre a jövőben inkább csak a Lidis motor aksitöltőt fogom használni "karbantartásra".

Igaz, az csak 0,6 A-t tud, de ennek a célnak megfelel.

Ahogy a fórumban is írták, arra tényleg jó a töltő (az orosz), hogy az indításképtelen aksit fél óra alatt használhatóvá teszi.

Előzmény: tanárnéni kedvence (2241)
French Force Creative Commons License 2023.01.15 0 0 2245

Hónapokig is rajta maradhat simán. Nem gond. Ezek tökéletes töltők, semmi gond nincs velük, a CTEK az, ami túlárazott. Így egy ilyen töltővel tartok életben egy TOPLA TOP akkut kb. 8 éve úgy, hogy egy évben kb. 1500-2000 km-t megyek egy hobbi autóval nyáron és nagyon keveset használom "normálisan". Szóval egy LIDL töltő tökéletes MINDENRE.

Előzmény: ''csiga (2244)
''csiga Creative Commons License 2023.01.15 0 1 2244

Minél nehezebben indul az autó, vagy minél kevésbé van  töltött állapotban, ( rövid távú használat, nyugalmi helyzetben fogyasztók)  annál rövidebb lesz az élettartama.

Az indító akkuk élettartam alatti  indítási száma nagyban függ attól, hogy mennyire indul könnyen az autó.

 

Mindkettőn tudsz segíteni, ha rádobsz egy olcsó ( Pl Aldi-Lidl)  töltőt, ami feltölti 14,4V-ig,  majd csepptöltéssel 13,2-13,6V között tartja az akkut, ott szulfátosodik ( öregszik)    legkevésbé. 

 

Ha jól tudom ezek az olcsó töltők Ctek másolatok. Ilyen van nekem is, ( olcsó Lidl töltő)  van hogy hetekig lóg az akkun. Áramszünet esetén kapcsol ki, egyébként nem kell figyelni rá, nem kell lekötni az akkut sem

Előzmény: Tannen (2242)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2023.01.15 0 0 2243

Fordítva. :)

Előzmény: Tannen (2242)
Tannen Creative Commons License 2023.01.15 0 0 2242

Ok, kösz.

Akkor ha jól értelmezem, akkor az akku élettartama elsősorban az indítások számától függ. és csak utána következik az, hogy milyen töltöttségi szinten van, igaz?

Előzmény: ''csiga (2239)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2023.01.15 0 0 2241

Itt találtam egy Reszursz-1 nevű töltőről kapcsolási rajzot, és az 5. hozzászólásban is le van írva, hogyan lehet aktiválni a töltést megszüntető áramkört. Ha esetleg ilyen töltőd van, akkor ez is magyarázat lehet a problémára.

Előzmény: lapar (2236)
''csiga Creative Commons License 2023.01.14 0 0 2240

Ahogy ismerem, a régi orosz töltők feszültség szabályozása nem pontos, ami igenis árthat az akkunak.

 

A tirisztoros ( orosz) töltőt ráadásul csak úgy szabad használni, hogy az akku egyik saruját leveszed.

 

Az olcsó Aldi-Lidl processzor vezérelt töltők kapcsolóüzemű tápegységesek, azokat nyugodtan rajta lehet hagyni az akkun úgy is, hogy be van kötve.  ( nincsenek feszültség csúcsok, pontos a feszültség szabályozás)

Előzmény: lapar (2234)
''csiga Creative Commons License 2023.01.14 0 0 2239

Ha rendszeresen használod az autót indításonként minimum 8-10 km elővárosi-városi üzemben ( de inkább 20 km, vagy felette), akkor nem számottevő,  néhány hónap, max 1 év.

 

Ha sokat áll rendszeresen ( napokat)  az autó, és/vagy rövideket jársz, akkor  akár 2+ évet is.

 

 

Előzmény: Tannen (2238)
Tannen Creative Commons License 2023.01.14 0 0 2238

Adott egy új akkumulátor, legyen az élettartalma 5 év. (Az autó átlagos középkategóriás.)

A feltételezés az, hogy minden nap "intelligens" csepptöltőre tesszük este a garázsban mindig amikor az autó nincs használatban, legyen akár egy nap v. több nap.

Meghosszabbítható-e az 5 éves élettartam ilyen módon, és ha igen, akkor szerintetek mennyivel?

 

qtc Creative Commons License 2023.01.13 0 0 2237

Jobb lenne elfelejtened ezt a töltőt, csak személyes felügyelet mellet alkalmazható, miközben méred az akku kapocsfeszültségét és a töltőáramot.

 

 

Én sok éve egy CTEK MXS-5 automata töltőt használok, amit csatlakoztathatsz az autóba beszerelt akkumulátorhoz is,

nem kell lecsatlakoztatni az akkut az autó hálózatáról.

 

Ez a töltő az IU0U jelleggörbe szerint tölti fel akkut, akár hónapokig is rajta hagyhatod, mindig megfelelő lesz a töltöttség.

 

Tehát a 2.4V cellafeszültség (gázképződés határértéke) eléréséig  áramgenerártor üzemmódban 5A-el tölt,

majd annak elérésekor vált feszültséggenerátoros módba ( Uo) és egy (nem emlékszem mekkora) adott töltőáram értékig tartja ezt a feszültséget,

miközben a töltőáram fokozatosan csökken. Ebben a fázisban csökken, illetve alakul vissza a cellák felületén kialakult szulfátréteg. Gyakorlatilag

ez a folyamat regenerálja az akkumulátort, mondhatjuk azt is, hogy ezzel növelheted az élettartamát.

 

A határérték elérésekor a töltőfeszültség lecsökken és csepptöltés módba vált a töltő.

 

Nos, TIT alapon íródtak a fentiek. ( mit jelent a TIT ?. Valaki majd azt is ismerteti :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: lapar (2236)
lapar Creative Commons License 2023.01.13 0 0 2236

Elvileg az áramerősség szabályozható egy kapcsolóval (1-10), de ha kéri az akksi, akkor 1-es fokozaton is ad neki 8 A-t, ami a töltés folyamán szépen lemegy 1-2 A-ig, de 1 alá nem nagyon.

Előzmény: tanárnéni kedvence (2235)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2023.01.12 0 0 2235

Elvileg árthatott. De erről többféleképpen is meg lehetett volna győződni. Mérheted a feszültséget a töltés végén. Vagy lehet fülelni, hogy pezseg-e a bomló víz. A lánggal való tesztelést zárt térben nem ajánlom. :) Esetleg a halott akkuban ellenőrizheted a savszintet, ha van érkezésed megbontani. Amúgy mit lehet szabályozni a töltőn?

Előzmény: lapar (2234)
lapar Creative Commons License 2023.01.12 0 0 2234

Kérdésem lenne az urakhoz! (lehet, hogy sejtem is a választ)

Megdöglött az 5 éves Rocket akksim az autóban. Sokan mondják, hogy ez normál élettartam, de én nem vagyok elégedett.

Van egy orosz (szovjet) akkutöltőm, amelyik szabályozható ugyan, de szerintem pulzáló egyenáramot ad, nem egyenleteset. Ezzel töltögettem néha.

Valamint azt tapasztaltam, hogy csökken ugyan a töltőáram a töltés alatt, de nem esik le 1 a alá.

Volt, amikor rajta maradt egész éjjel ennek ellenére. Ez árthatott az akkunak?

XNC Creative Commons License 2022.12.11 0 1 2233

"Nem okoz bajt az új akkunak, ha időnként töltögetem?"

 

Annyira nem okoz bajt, hogy egyenesen jót tesz!

Előzmény: Jenne60 (2221)
lapar Creative Commons License 2022.11.24 0 0 2232

Már nem emlékszemaz árára, kb. 6000 körül volt akkor. 11 Ah-ás.

De most elcsábultam, vettem egy Yuasat, mert csak 13 volt, és a JP is 10.

11.6 Ah, 160 A. Éna Lesti akkunál vettem, akkor is, ès most is.

Előzmény: miklosjobbagy (2231)
miklosjobbagy Creative Commons License 2022.11.22 0 0 2231

Mennyiért vetted a JP akkumulátort, és milyet? Én itt is találtam márkásakat 10.000 Ft alatt: Motor és robobó akkumulátorok

lapar Creative Commons License 2022.10.28 0 2 2230

Régen írtam itt, hogy drágállottam motorkerékpárba, a Yuasa, Exide, Banner vonalat, ezért tettem egy kísérletet.

Vettem egy JP akksit 10 Ah, kb felénél került kicsit többe a márkásaknál, gondoltam, ha egy évvel rövidebb lesz az élete, akkor már megérte.

Na, most kezd haldoklani az akksim, ha 3-4 napig nem töltöm, már 10-11 V alá esik a fesz.

Előszedtem a papírját, kiderült, hogy 2017-ben vásároltam, decemberben.

Úgyhogy hozta a márkásak életkorát, érdemes volt kockáztatni.

Természetesen, odafigyelve rá, rendszeresen csepptöltve télen bírta az 5 évet.

miklosjobbagy Creative Commons License 2022.08.15 -1 0 2229

Az autó akkumulátorok mindenféle tulajdonságáról itt egy jó kis összefoglaló: Minden tudnivaló az autó akkumulátorokról. Itt kezd, aztán itt folytasd: Akkumulátor kereső (akkukereső) autókhoz.

miklosjobbagy Creative Commons License 2022.08.15 -1 0 2228

Az Exide EA612 akkumulátor tényleg jó.

Applefan Creative Commons License 2022.06.25 0 2 2227

Szerintem a Topla (TOP széria), TAB és az Exide a legjobbak, de gyakorlatilag teljesen jó a BOSCH és a Varta vagy a Banner is, de amire figyelj, hogy semmiképp sem az alap szériát vegyed belőle, hanem a prémiumot, mert a tapasztalat az, hogy ezek azok, amelyek tartósak.

Előzmény: Jenne60 (2218)
Oszitrek Creative Commons License 2022.06.25 0 0 2226

A rendes akkuhasználat az úgy néz ki, h veszel ki belőle áramot és visszatöltöd. Akkor jó a körforgás.

Tehát mondjuk kéthavonta kicsit merítsd le. Például egy autóizzóval(vigyázz, mert melegszik nagyon). Kösd rá a H7-es vagy H4-es izzót és hagyd világítani egy órát, aztán izzó le, és mehet a töltőre.

Előzmény: Jenne60 (2221)
Oszitrek Creative Commons License 2022.06.25 0 0 2225

Szia,

Szerintem ezt ha jobbos pozitívos:

Exide EA612

Előzmény: Jenne60 (2218)
Oszitrek Creative Commons License 2022.06.25 0 0 2224

Szia,

Az azért nem tölt alapjáraton mert valami rossz a kocsiban. Pl a gerjesztő vezeték szakadt, vagy kiégett a töltésjelző izzó. Fordulaton meg azért tölt, mert öngerjesztésbe megy át a generátor...

Előzmény: Cymantrene (2201)
Jenne60 Creative Commons License 2022.06.08 0 0 2223

Köszönöm. :)

Előzmény: Elektronikus (2222)
Elektronikus Creative Commons License 2022.06.07 0 0 2222

A töltő leírásában szerepel, hogy maradhat rajta, illetve ha a feszültség 12,8 V-ra esne, ismét feltölti 14,4 V-ra.

 

 

De ha folyamatosan kapja a csepptöltőáramot, egy jó akku, amin terhelés sincs, nem fog leesni 12,8 V-ra. Akkor esne le, ha a töltő egy idő után teljesen leállítja a töltést és csak figyel, míg egy szint alá merül.

 

Amint említettem, nekem az Optimate 4 töltési eljárása vált be legjobban, azaz 13,6 V-on tartom a feszültséget és azt 30 percenkét be-ki kapcsolom egy konnektorba dugható időzítővel. Bármeddig maradhat így rajta, az akku mindig indításra kész, illetve az Optimate gyártója azzal is érvel, hogy ez az eljárás minimalizálja a vízveszteséget.

Előzmény: Jenne60 (2221)
Jenne60 Creative Commons License 2022.06.05 0 0 2221

Segítene nekem valaki aki ért az akkukhoz és a karbantartásukhoz?

A mostani akku az autóban (Fiesta 1.4 TDCi) ami 8 éves, az még a tél elejéig biztosan kitart, nyári melegebb időben. Egyébként gond nélkül indít még. Most megvenném az új akkut, olcsón és addig amíg  akciósan van. Van egy Lidl ULTIMATE SPEED akkutöltőm, ez mikroprocesszor-vezérléses, ha eléri az akku a teljes feltöltöttséget akkor szépen átvált csepptöltésbe/fenntartó töltésbe és ettől kezdve 13.2 V-on tartja a töltést. Szeretem ezt a töltőt, szépen teszi a dolgát az eltelt évek alatt.

Nos: ha ezt az új akkut időnként ráteszem ere a töltőre, (gondolom gyárilag egyébként is fel van már töltve) mondjuk havonta/ másfél havonta addig amíg majd tél elején beleteszem az autóba, azt így lehet? Nem okoz bajt az új akkunak, ha időnként töltögetem? Vagy már rögtön az amint megvettem töltőre tegyem? Garázsban lesz eltárolva az új akku.

Jenne60 Creative Commons License 2022.06.05 0 0 2220

Köszi.

Előzmény: Rumcice (2219)
Rumcice Creative Commons License 2022.06.03 0 0 2219

Vedd meg most, ősszel sokkal drágább lesz, akármit veszel.

Előzmény: Jenne60 (2218)
Jenne60 Creative Commons License 2022.06.03 0 0 2218

Sziasztok!

 

Az autó egy Ford Fiesta 1.4 TDCi (2006-os). Most kezd gyengülni a második akkuja, Ford Silver Calcium 60 Ah/590 A (278*175-175 mm). Ilyen volt benne elsőre is, gyárilag ilyen akkuval adták. Az első az elment 8 évet, a mostani is ilyen korú lett most májusba.  Lassan aktuális lesz majd az újabb csere, de majd csak inkább ősz vége felé, addig még kitart a mostani akku. Nézegetem a választékot, Bosch akku vagy Varta vagy Banner, de nem egyöntetűen írnak jókat a vásárlói visszajelzések. Van egy Omnicraft nevű akku, ahogy néztem ez mindenben mintha teljesen azonos lenne a Motorcraft akkuval. Állítólag Ford megrendelésre gyártják ezen a néven.  A Ford Silver calcium akku igen csak drága lett, ezért gondolkozom egy olcsóbb de hasonlóan jó minőségben. Tudtok ajánlani, hogy melyikekből válasszak? Ez az Omnicraft ez milyen lehet vajon?

Cymantrene Creative Commons License 2022.05.03 0 0 2217

Ez nekem inkább áramvezetési gondnak tűnik, mint akkumulátornak.

Írtad, hogy a testelési pontok meg lettek pucolva. Ezzel együtt én végigmérném, hol van feszültségesés. Akkusaruk, testelés.mkndkét vége, táp kábelek-elosztók stb.

Faros Skodák tudtak ilyet, hogy a látszólag ép motortestelés megtört és/vagy elkorrodált, és a motor gyujtógyertyástul a gázbowdenen keresztül volt testelve. Hozzányúltál a gázhoz, és mindjárt köhögött.

Előzmény: ÁdidiGaga (2208)
Rigo35 Creative Commons License 2022.05.02 0 0 2216

más a véleményem a Bosch-ról.."

Igen nekem is.

S3 6évet szolgált városi futkorászással yarisba.

Utóda egy S4 lett ami volt a kereskedőnél.Gigawatt-ot nem mertem bevállalni a neve miatt,bár mondták az is jó picit olcsóbban.

Ez is valami hitkérdés az olajjal együtt.

Előzmény: Tereplovas (2215)
Tereplovas Creative Commons License 2022.04.28 0 0 2215

Nekem azért más a véleményem a Bosch-ról:

5,5 éve van az autómban egy Bosch S3-as akku, és még teszi a dolgát, rendesen. Keveset használom az autót, heti 1-2 alkalommal, 70-80 km-ekre.

Szerintem azt kell megérteni, hogy az egyes kategóriák más körülményekre valók: például a Bosch S3-as akku az elsősorban országúti használatra – ezt jelzi az oldalán a személygépkocsi piktogramtól jobbra látható ábra, amely egy autópálya-hidat szimbolizál. Vagyis beindítod az autót, mész vele mondjuk 80-100 km-t, és leállítod...erre tervezték.

Aki főleg városi használatra, vagy kimondottan rövid távolságokra keres akkut, illetve gyakori indítózásokkal, az válassza az S4-et, vagy még inkább az S5-öt (vagy a Varta Silver-t). Ezek valók ilyen üzemeltetési körülményekre - de még ezeknél is figyelni kell a töltöttségre (lásd lent).

Továbbá: érdemes a gyárilag előírtnál nagyobb akkut beletenni az autóba, kb. akkorát, amekkora méret belefér, főleg városi használatnál, gyakori indítózásnál. Nekem 44 Ah-ás volt a gyári, és most 56 Ah-ás van benne. Megéri, mert minél nagyobbat veszel bele, annál kevésbé meríted le a használat során - és ez jelentősen meghosszabbítja az élettartamát.

Amire még érdemes figyelni, az a töltöttség. A legegyszerűbb az, ha vesz az ember egy feszültségmérőt, amit a szivargyújtóba bedug, és ha azt látja, hogy 12,6 V (vagy még inkább: 12,7 V) alatt van reggel az akku feszültsége, akkor feltölti az akkut. Vagy havonta egyszer multiméterrel megmérni.

De 2-3 havonta mindenképpen célszerű feltölteni, mert ez is jelentősen meghosszabbítja az élettartamát.

gsis Creative Commons License 2022.03.06 0 0 2214

A BOSCH felejtős kategória!

Előzmény: Rigo35 (2213)
Rigo35 Creative Commons License 2022.03.06 0 0 2213

Yaris 1 hez 45ah kb 400a akku kellene .

Bosch s4, varta... banner,meg gigawatt,ezek vannak hirtelen egy kereskedőnél.Melyiket ajánlanátok szivesen?

Holnap kellene már mire megveszem.

Köszi.

lapar Creative Commons License 2022.03.04 0 0 2212

"A 4 éves szolgálati idő normális"

 

A legszarabbjának! Még a motor aksim is tovább bírja, ha odafigyelek rá.

Előzmény: tanárnéni kedvence (2211)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2022.02.28 0 0 2211

A 4 éves szolgálati idő normális. Lehet drágábban valamivel tartósabbat venni, de ár-érték arányban valószínűleg nem lesz jobb. Az állásnál meg az számít, hogy feltöltve áll-e (az extrém hőmérsékletektől eltekintve).

Előzmény: gandalfcappy (2210)
gandalfcappy Creative Commons License 2022.02.27 0 0 2210

Sziasztok! Vettem egyszer jászakut, 11 évig bírta egy traktorba. Nem azt mondom, h nem kellezt telenként olykor olykor bikázni, de nem ment tönkre. Aztán most vettem Elecric powert, 250Ah-sat, és 1 évvel később kocsiba 100Ah-at, és ugyanekkor egy 180Ah-sat. Aztán a 250-es 4 évre rá behányt, a kissebbek ugyanú 4 évre rá egyszerre szartak be.

 

Kérdés: milyet kéne venni? Rocket? Varta? Exide? Mert haveromnak a varta másfél évig állt a garázsba, és nem ment tönkre. Banneren nem gondolkozok, electricpoveren se, mert hiába a legnagyobb pillanatnyi áramot adja, nem tartós aksi. Lásd a mondást: olcsó húsnak híg a leve. 

raider Creative Commons License 2022.02.27 0 0 2209

Ott inkább valamilyen alapjáratszabályozás-probléma van szerintem.

Előzmény: ÁdidiGaga (2208)
ÁdidiGaga Creative Commons License 2022.02.26 0 0 2208

szia!

 

nagyon érdekes amit kérdeztél... ezt az autót 19 évesen leállítottam egy vizsga előtt a válság kitörése után (az autó volt annyi :-) és 5 év múlva lett újra kész levizsgáztatva. Eredetileg lakatolásnak indult a projekt, de már az emiatt kiszerelt dolgokat (tank, hátsó híd, hátsóülés, csomagtartó bélés, padlókárpit, hátsófék ) is alapos felújítás vagy csere után, újszerű állapotban tettem vissza , végül (miután a motortérben a blokk kivételével minden gatyába lett rázva és az utastéri csupaszítás is csak a műszerfal fő blokkját hagyta bent) valamennyi testpont, illetve fogyasztó rendbe lett téve.

 

Viszont: egy ideje észrevettem, hogy ha országúton valamiért meg kell állni pld. lámpánál akkor fényszóróval majdnem leáll a motor , ha lekapcsolom a lámpát akkor visszaáll nagyjából az alapjárat (mondjuk a gyertyákat kéne cserélni sztem, illetve néha gázfröccs is kell az alapjárat normalizálásához - az meg nem elektromos probléma,  hanem karbi)

Generátor vagy egy éve halt meg - felújíttattam , utána mértem töltést de ez a leállni akarás előtte-utána ugyanúgy megvolt.

 

És most a lényeg-amit kérdeztél: garázsban megnéztem és nem változik a lámpa fénye hirtelen amikor az alapjáratról emelem a fordulatot....

Előzmény: Cymantrene (2201)
net91 Creative Commons License 2022.02.07 0 0 2207

Köszönöm a választ.

Bp. másik oldalán lakom, az ajánlott bolt túl messze van tőlem.

Akkor választom az EXIDE-t.

 

Előzmény: -prokee- (2206)
-prokee- Creative Commons License 2022.02.07 0 0 2206

Nyilván az Exideot, olcsóbban megveszed a magasabb indítóáramú akkut - de miért pont az Akkuboxból, amikor megveheted olcsóbban, plusz beszámíttathatod a régi akkut?
https://aruhaz.kauffer.hu/termek/Exide_Premium_EA530_akkumulator_12V_53Ah_540A_J+_EU_magas-17589

Előzmény: net91 (2205)
net91 Creative Commons License 2022.02.05 0 0 2205

Skoda Octaviába (2005, benzin) szeretnék akkumulátort vásárolni.

Kettő közül melyiket vásároljam szerintetek?

 

Ezt vagy ezt?

orsossan Creative Commons License 2022.02.02 0 0 2204

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!