Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cápaFeri Creative Commons License 2020.11.16 0 0 9473

Nem esett össze a katalizátor? Vagy valami dugulás a kipufogó rendszerben?

Előzmény: fefodor (9472)
fefodor Creative Commons License 2020.11.14 0 0 9472

Sziaasztok! Segítségeteket szeretném kérni. 2012 1.1crdi. 1500- 2000 környékén gázadásnál. Megtorpan mintha tiltana az autó, nem reagál a gázadásra. Hiba kód  nincs. Üzemanyag szűő cserélve, vezérműtengely jeladó  cserélve de semmi változás. Merre fel kellenne keresgélni vagy cserélni..

stefi001 Creative Commons License 2020.11.05 0 0 9471

Bocs, lemaradt a link!

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/RDS

Előzmény: stefi001 (9470)
stefi001 Creative Commons License 2020.11.05 0 0 9470

Feltehetően be van kapcsolva az „Alternatív frekvencia” (AF) funkció. Javaslom az Az alábbi link áttekintését. (Ha ismert, akkor storno!)

Nem tudom, hogy a 2008-as Rió milyen fejegységgel rendelkezik, s a fellelt kezelési utasítás sem tartalmazza:

https://carmanuals2.com/get/kia-rio-rio-hatchback-2008-kezelesi-utmutato-99043

 

A 2012. évjárat részletes útmutatással szolgál. Amennyiben ilyen rádió van az autóban, akkor ez használható. Véleményem szerint más készülék esetén is iránymutató lehet, mert a Hyundai Mobis készülékek menürendszere, nem hinném, hogy jelentős eltérést mutatna.   

https://carmanuals2.com/kia/rio-rio-hatchback-2012-kezelesi-utmutato-99032

 

Segítségül néhány kép az AM 100IHEE készülék beállítási lehetőségéről.

 

(1) „Menü” gomb megnyomása

(2) „Állomáskereső” (jobb oldali) gombbal beállítani a kívánt funkciót (AST, AF, Region, News).    

 

Előzmény: ntenor (9468)
gnrb Creative Commons License 2020.11.05 0 0 9469

Szia! Jó lenne tudni, milyen fejegység van benne. Magyar nyelvű kezelési kézikönyved van hozzá?

Előzmény: ntenor (9468)
ntenor Creative Commons License 2020.11.04 0 0 9468

Üdv a régieknek!

Augusztusban vettem egy 8. évében járó RIÓ-t. Minden OK lenne vele, csak egy problémám van, aminek megoldásához kérek segítséget! A rádió csatornákat a területünkön / Szeged / érvényes frekvenciákra beállítottam. Amint elindulok, néhány száz méter után bármelyik csatornát hallgatom, vélhetőleg a legerősebbre / Rádio 1 / vált át. Van-e erre valami egyszerű módszer, hogy kikapcsoljam az automatikus legerősebb állomáskeresést? Köszönettel veszem, ha tud valaki segíteni! Üdv: Nagy István

bolo.p Creative Commons License 2020.10.23 0 0 9467

Sziasztok!

Én a 2012-és Kia Riómat szeretném ugyanígy felokosítani tempomat ügyileg. Mivel Facebook fiókom nincs ezért szeretnélek megkérni, hogy az illetőnek az elérhetőségét itt vagy a bolo.peter@gmail.com e-mail címemen megadnád?

Segítséged előre is köszönöm!

Szép Napot!

Előzmény: Xiz0r (9465)
gnrb Creative Commons License 2020.10.12 0 0 9466

Üdv Cartársak! Eladó 4 db rozsdamentes KFZ 7530 típusú felni (5½x15 4x100 ET36), Rio III (UB) típusra való, Bridgestone Blizzak LM-32 téli gumival. A gumik elég kopottak már (3-4 mm), de nem ütnek, nem ráznak, hegyekbe már alkalmatlan, de sík úton még el lehet vele krúzolni. Az egész egyben 35e Ft, helyileg Balatonföldvári kistérség.
Érdeklődni: gal75norbert@gmail.com

Xiz0r Creative Commons License 2020.09.16 0 0 9465

Pezo2!

Köszönöm szépen a tanácsot, megtaláltam én is, sőt többet is leírást,+ kontaktoltam azzal aki megcsinálta, valóban csak a kapcsolót kell kicserélni és ez elvileg a Picanto, Rió, és a Stonic modellekben is így működik. Közben felvettem a kapcsolatot a márkaszervízzel is, hogy ezt mind hogyan lehetne "hivatalossá" tenni. Elsőre nem zárkóztak el a dologtól, utánna néznek, hogy hogyan lehet megoldani a dolgot. Megvárjuk mit mondanak a dologgal kapcsolatban. SZVSZ ha egy elromlott kapcsolót kellene cserélni az ugyanez a procedúra, csak ez a kapcsoló kicsit "okosabb" lenne mint a gyári...

Előzmény: Pezo2 (9463)
Xiz0r Creative Commons License 2020.09.15 0 0 9464

Köszi srácok!

Ezek már kicsit biztatóbb infók, én is valami hasonlót gondolok, nem hinném hogy ördöglakat (ha a gyárban megtudják csinálni akkor utólag is lehetségesnek kellene lennie), persze azt sem hogy egy kapcsoló cserével megoldható (bárcsak tényleg ennyi lenne), valahogyan el kell mélyednem jobban a témában, és valószínűleg az autóhoz adott gépkönyv nem lesz hozzá elég, de majd csak lesz valahogy... 

Pezo2 Creative Commons License 2020.09.14 0 0 9463

Én facebookon láttam a kis stonic csoportba egy videót.

Kicserélte a tag a kormányon a jobb oldali gomb egységet egy tempomatosra, megnyomta a tempomat gombot és működött.
Még a linket is berakta honnan rendelte..

De a youtubon is van jó néhány ehhez hasonló videó.

 

Szóval ha nem csak valami videotrükk akkor elég meggyőző volt..

Előzmény: Xiz0r (9460)
cápaFeri Creative Commons License 2020.09.14 0 0 9462

Általában a CAN-BUS-os autóknál nem készítenek külön vezetékkorbácsot minden felszereltséghez. Elvileg benne van mindegyikben hadweresen, azaz vezetékelés megvan és ha elektronikus a gázpedál is, akkor nincs akadálya.:-)

Anno Astra-H nál Enyoy Plus felszereltségnél utólagos tempomat annyiból állt, hogy bajuszkapcsoló csere szakszervízben. Tech-2 rádugták, pitty-pitty és volt tempomat. És ha már ott tartottak, akkor rápittyegtek arra is, hogy legyen fedcomp a kijelzőn, valamint a kulcsról menjenek fel-le az ablakok...:-) 

Sok esetben semmi sem lehetetlen, csak kell egy jó ismerős egy szakszervízben. :-)

Előzmény: Xiz0r (9459)
Marhakonzerv Creative Commons License 2020.09.14 0 0 9461

Szerintem sem.

 

(FW fejlesztő vagyok, ugyan nem autóipar, de ipar. Az ilyen képességek (extrák) engedélyezése történhet egy újabb FW feltöltésével, vagy akár a meglévő FW változatlanul hagyásával, de "engedélyező bitek" vagy "konfigurációs beállítások" szerkesztésével. Ezek tipikusan olyan dolgok, amiket tényleg csak az autógyár vagy esetleg egy szakszervíz tud megcsinálni. Tovább fokozhatja a helyzetet, hogy az adott "extrához" még szükséges lehet egy illeszkedő HW-komponens is, aminek hiányában mit sem ér, ha a FW-ben engedélyezve van a dolog... szóval tényleg nem olyan egyszerű.)

Előzmény: Xiz0r (9460)
Xiz0r Creative Commons License 2020.09.14 0 0 9460

Mondjuk azt nem hiszem hogy csak annyi lenne, hogy veszek egy megfelelő kapcsoló szervet kicserélem és működni is fog minden gond nélkül, bár csak ennyi lenne.

Előzmény: Pezo2 (9453)
Xiz0r Creative Commons License 2020.09.14 0 0 9459

Igen ez azért érthető, ellenben a 250+ ADA csomagban minden más is benne lenne (sávtartó figyelmeztetés, hátsó kereszt irányú figylmeztetés, elalvás figyelő, stb) aminélkül lehet élni. A gond hogy ezt a KIA az elmondásuk szerint "csak" a gyárban építi bele a "szalagon". (Anno volt lehetősségem elmenni az esztergomi Suzuki gyárba, ahol elég érdekes volt látni, hogy hogyan lesz egy tekercs lemezből egy menetkész autó. Ott is minden autóhoz a megrendelt extrákkal rendelkező elemek érkeztek akkorra, amikorra azokat be kellet szerelni). Ettől függetlenül nem gondolnám, hogy a tempomattos autó 3 szál madzaggal vastagabb kábelköteget kap a kormányába, mint a tempomatt nélküli változat, ok másfajta kapcsoló egység kerül a kormányra felszerelésre, de a számítógép sem tud kevesebbet, mert egyszerűen annyival bonyolítaná a gyártást hogy nem éri meg. Szóval ez egy érdekes helyzet, az otthoni mókolás nem jöhet szóba egy 1,5 hónapos autónál, ezért keresnék olyan kontaktot, aki legalább iránymutatást tudna adni hogy merre tovább. Addig meg meg marad a biomechanikus tempomat.

Előzmény: Pezo2 (9453)
Téferi Creative Commons License 2020.09.11 0 0 9458

Szia!

 

Csere. Mindenhol olvashatod, hogy nem kell cserélni, de ajánlott hosszabb idő után. Utántölteni nem ajánlott, mivel nem tudod milyen van benne, ill. a régivel nem keverhető.

Nem macerás. Gugli a barátod. :)

A tartályból leereszted/kiszívod a régit, megemeled a kocsit, csatlakoztasd le a vezeték visszatérő ágát, és helyezd egy edénybe. Engedd le az olajat, majd a tartályon keresztül töltsd fel az új olajjal, amíg alul ki nem folyik. A vezetéket vissza csatlakoztatod. Motor beindít, majd a kormányt ütközésig tekergeted jobbra-balra (általában 3x-4x elég). Közben ellenőrzöd a folyadékszintet a tartályban, nehogy levegőt kapjon a rendszer. Feltöltöd a max. jelzésig a tartályt és kész.

Előzmény: gemslay (9457)
gemslay Creative Commons License 2020.09.07 0 0 9457

Köszi!
Elég csak utántöltenem, vagy muszáj teljesen cserélni? Ha igen, mennyire macerás?

Előzmény: Téferi (9456)
Téferi Creative Commons License 2020.09.07 0 0 9456

Szia!

 

Gondolom régen volt(?) cserélve. Én 10 év után cseréltem, Fuchs-ot tettem bele, a pontos típusára már nem emlékszem. Több félét ajánlhatnék, de olyan sok van, hogy nehéz választani. A Kiahoz a Ravenol ATF RED-1 az ajánlott, a Mannol kifejezetten pénztárca barát.

Előzmény: gemslay (9455)
gemslay Creative Commons License 2020.09.06 0 0 9455

Sziasztok!

 

Rio II-esemben most vettem észre, hogy a szervoolaj a minimum szint alatt van jócskán. Milyen olajat ajánlotok hozzá?

Marhakonzerv Creative Commons License 2020.09.06 0 0 9454

Visszatérve egy régi témához, hidegindítás utáni gázadásra fulladó motor... az utóbbi időkben nem foglalkoztam vele, mert egyrészt nem volt hideg és ezért nem jelentkezett annyira, másrészt eléggé elfoglalt voltam. Viszont most így kora őszi körülmények között is már egyre jobban megfigyelhető a jelenség. Mintha egyre rosszabb lenne. A nyáron még egy OBD2 + Torque kombóval kiderítettem, hogy ha egyáltalán nem nyomom a gázt, a TPS értéke akkor is 7%, illetve padlógáznál meg nem megy 94% fölé. Megnéztem a Lanceremen is, ott szépen 0-100 között változik. Szóval szerintem ez így nem annyira jó.

 

Jelenlegi ötleteim szerint vagy kell venni egy új TPS-t, vagy kalibráltatni kéne. Ez utóbbit már én nem tudom otthon, Kia szervízbe kellene vinni és megejteni egy ECU FW-frissítést is, hátha segít az is valamit...

 

Előzmény: Marhakonzerv (9374)
Pezo2 Creative Commons License 2020.09.06 0 0 9453

Szia.

Nyilván a szalon nem fogja azt mondani hogy rendeljen e-bay ről

egy tempomatos kormánykapcsolót 8000 ft-ért,   (mikor ő 250 ezerért adja) ,  cserélje ki nyomja meg a gombot és működni fog..

Előzmény: Xiz0r (9452)
Xiz0r Creative Commons License 2020.09.04 0 0 9452

Szia, köszi a választ.

Egyetlen gond, hogy mikor még a vásárlásnál tartottunk, akkor a Kia kereskedésben erre azt válaszolták, hogy utólagosan nincs lehetősség rá, hogy ez "marketing" fogás akart lenni vagy valóban így van ezt nem tudom, bár gondolom ha ehez a sériához létezik ilyen extra, az utólag is bele lehet tenni. A vásárlásnál ezt a pluszt az ún. ADA csomag (+250e forintért) tartalmazta volna, viszont ez esetben 3-6 hónap várakozási idővel kellet vona számolni, meg a model frissítés miatti további 800e-1m forint árnövekedéssel. Szóval így csak az utólagos beépítés jöhet szóba, viszont a garanciák miatt mindenképpen a "gyárias" kerülhet szóba. Itt igazándiból arra az információra lenne szükségem, hogy valaki találkozott-e már ilyen opcióval. A kormányra a kapcsoló szett elérhető ezt már csekkoltam a neten, szerintem a kormány kábel kötegében is benne kellene lennie a szükséges vezetékeknek, a számítógép programjában valószínűleg tiltva van ez az opció, és a szenzorok is hiányozhatnak, de gondolom az is pótolható, hiszen ha elromlik akkor azt cserélni kell tudni...

Szóval szerintem nem ördögtől való az ötlet, csak az a kérdés hogy hogyan valósítható meg.

Előzmény: stefi001 (9451)
stefi001 Creative Commons License 2020.09.03 0 0 9451

Márkaszervizben kellene érdeklődni.

Előzmény: Xiz0r (9450)
Xiz0r Creative Commons License 2020.09.03 0 0 9450

Sziasztok!

 

Új Kia tulaj vagyok. (Ugyan nem Rio, viszont abból született Stonic) Szeretném a segítségetekt kérni, abban, hogy hogyan lehetne felokosítani a Style felszereltségű járgányt, úgy hogy a "Tempomat" képesség megjelenjen benne. Sajnos amikor vettük, nem egészen 1 hónapja, akkor nem volt opció az ADA csomag megvétele, mert ez már az országban bent lévő autó volt. Egyenlőre csak érdeklődés szintjén szeretnék tájékozódni, hogy létezik-e "gyárias" megoldás, mert a ráadásul lízinges az autó, és csak olyan opció jöhetne szóba, ami agyári garanciát nem sérti meg.

Téferi Creative Commons License 2020.08.28 0 0 9449

Szia!

 

Attól függ(het) a szétszedés, tisztítás, hogy mennyire értesz hozzá. Ha megpróbálod tisztítással megoldani, akkor ajánlatos beáztatni a szétszedett hidrotőkéket, hogy a könnyebben meg tudd tisztítani. Én 2-3 napra gondolok.

A láncot én nem cserélném ilyen kevés km-nél.

 

 

Előzmény: gaborszabo6461 (9448)
gaborszabo6461 Creative Commons License 2020.08.23 0 0 9448

bocsánat: hidrotőke tisztításhoz, és a vezérlés rövid összekötő láncának cseréjéhez.

Előzmény: gaborszabo6461 (9447)
gaborszabo6461 Creative Commons License 2020.08.23 0 0 9447

Sziasztok!

 

Van egy 2010-es 1.4 Rio LX Cool-om 62000 valós km-el, és sajnos csattog a motorja. Indítás után kb. 10 másodpercig csattog, utána elhallgat, viszont gázadásra/elvételre visszajön a csattogás, amíg hideg a motor. Szerintetek ez hidrotőke, vagy láncprobléma lesz? Láttam, hogy egyes szervizek mondták, hogy nyugodtan lehet vele így menni, nem lesz baja. Mennyire igaz ez? Nem akarok elkövetni egy gondatlanságból elkövetett motorgyilkosságot :D A hidrotőke tisztításhoz mennyire nagy szívás szétszedni a motort?

köszi!

ZsoZso126 Creative Commons License 2020.08.21 0 0 9446

Hát én úgy tudom hogy az alapszabály hogy nem szabad keverni.Mindig csak ugyanolyannal szabad utánna tölteni amilyen van benne.

Előzmény: cápaFeri (9445)
cápaFeri Creative Commons License 2020.08.12 0 0 9445

Ezt azért nem jelenteném így ki...előző szintén koreai autómnál (szintén már az új, alu hengerfejes volt) a gyári folyadék zöldes-kékes volt. Én is megfogadtam a tanácsot amikor pótolnom kellett, hogy mehet bele a rózsaszínű, a lényeg hogy aluhengerfejeshez való legyen. Mivel a gyári előírás tartalmazta, hogy 30000-km-enként hűtőfolyadékot kell cserélni, meg is tettem. Amikor leengedtem az akkor már többezer km-es hűtőfolyadék a lavórban kétfelé vált...rózsaszínre és kékeszöldre...ergo nem keveredett össze, ami nem túl jó az álmoskönyvek szerint. Utána csak egyforma színű ment bele. (mivel a vezérműszíj feszítője a vízpumpa volt és ha szíjcserénél állította az ember, a mögötte lévő tömítés rendszerint engedni kezdett, ezért vezérléscserénél vízpumpa is cserés volt minden alkalommal, ezért a hűtőfolyadék is ment)

Mostani ceed-ben is zöldeskék a gyári folyadék. Mivel a gyári kiadás spórolós, csak félig töltik fel a tágulási tartályt, én meg szeretem ha minden folyadék maximumon van. Gondoltam utántöltök, van otthon, de nem mertem, inkább az első szervíznél szóltam, hogy töltsenek utána gyári folyadékkal.

 

Előzmény: Téferi (9443)
ZsoZso126 Creative Commons License 2020.08.12 0 0 9444

Használtan lett véve és eleinte zöld volt benne.Csakhiyg a napokban rá néztem és full üres volt.Most felnyomtam desztillált vizzel mert szerikrém valahol elfolyik.Csak a neten azóta amiket találtam legtöbb helyen pirosat ír,és nem tudtam akkor miért volt benne zöld.Köszönöm a választ :)

Előzmény: Téferi (9443)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!