Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.03.24 0 0 9779

itt:

 

a pirossal jelölt szakaszon 1mrd-ét aluljáró épült, ahhez kapcsolódóan kellett volna a 150 millás körforgónak megépülnie.

sajnos eme 6almas pénzmag nem állt rendelkezésre...

 

(mellesleg a gugli is baxa meg, hogy nem bírja az országos úthálózat települési átkelési szakaszait külön színnel megjelölni.)

 

Előzmény: Törölt nick (9777)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.03.24 0 0 9778
Az úton menni biztonságosabb

Egy finn tanulmányból megtudhatjuk, hogy Helsinkiben (utaskilométerre vetítve) ötször veszélyesebb bringázni, mint autózni, és hogy az úton biztonságosabb, mint a kétirányú kerékpárúton.
A tanulmány egyértelmű javaslatot is tesz: "Azokban az országokban, ahol csak most kezdik el építeni a kerékpáros infrastruktúrát, a kétirányú kerékpárutakat el kell kerülni a városi úthálózatban."

Megtudhatjuk továbbá azt is, hogy a kerékpárosok számának növekedésével a kerékpáros balesetek gyakorisága csökken.

A tanulmány
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.24 0 0 9777
hol épül monoron kf??
Előzmény: radio100jozsi (9776)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.03.23 0 0 9776

Szerintem jogszabályból nem épül út:-)

Jogszabállyal tele a padlás már.

 

Monoron tudja valaki, hogy mennyire gyorsúl már fel a körforgalmi csp építése? Még egy vacak kitűzés sem volt, nem csodálkoznák, ha a megynyert pénz  is el lett már rég költve.

Előzmény: Törölt nick (9763)
Fricy Creative Commons License 2008.03.23 0 0 9775
Prágában a főpályaudvar és környéke valóban siralmasan néz ki.
Előzmény: M43 (9772)
M43 Creative Commons License 2008.03.23 0 0 9774
Igen, ezen a szakaszon "kinyitják".
Előzmény: Törölt nick (9765)
M43 Creative Commons License 2008.03.23 0 0 9773
Ez igy van. Gondolom nem véletlenül pont az óvárost találták az egyetlen megfelelő levezető útnak Pozsony második közúti hidjánál...
Előzmény: attus germanicus (9768)
M43 Creative Commons License 2008.03.23 0 0 9772
-az persze más kérdés, hogy normális várostervezés/építés esetén már rég -készlenne a munkáskörút, hiszen a növekvő forgalmi igényekkel lépést -tartva, esetleg kissé elébemenve, időben kiépülnek bentről kifelé haladva az -újabb gyűrűk, pl.:



-- a 60as években a hungária

- -a 70es években a munkáskörút

- -a 80as években az M0




Pontosan így kellett volna, ebben a sorrendben.

Pozsonynál azért cseszték el, mert a "ferde-hid" levezető útvonalát keresztül vágták a vár és az óváros között, jelentős történelmi bontással, megbontva a történelmi belváros egységét. Prágában meg a Vencel-tér északi csücskét vágták el a történelmi belváros többi részétől - alagútra egyik helyen sem volt pénz.
_roadrunner_ Creative Commons License 2008.03.23 0 0 9771
ez ok, de mi lesz a folyó túloldalán Gergelyiugornyával, amit a komenyisták hozzácsaptak a faluhoz? A város egyötöde ott lakik.

Amúgy tényleg gáz, hogy ennyire sietnek az M3 folytatásával és ppp-ben természetesen - különben nem is sietnének, de ez várható volt, hogy még a választások előtt bele akarnak kezdeni. Lehet vele helyben virítani, pártfinanszírozni, zsebeket tömni, következő kormányokat megterhelni.

Valószínűleg a 33+12 km gyorsforgalmi útra százmilliárd forintnál gyengébb ajánlatot nem is kapnak és ez csak az építés - elvárt hasznokkal diszkontált - nettó jelenértéke üzemeltetés nélkül.
Előzmény: Törölt nick (9769)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.23 0 0 9770

én nem arra gondoltam, hanem az [1]esre... (ami K-Ny irányban szeli át pozsonyt)

 

ilyen novymostos rombolás nálunk is volt, a régi erzsébethíd építésének idején. akkor rombolták bele a belvárosi sikátorokba a kossuthlalát.

 

a komenyista várostervezők csak továbbfejlesztették a gondolatot: hamán itt ilyen szép széles utat dózeroltak elődeik, akkor miért ne kössük be erre az összes pályát...

Előzmény: attus germanicus (9768)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.23 0 0 9769

vásárosnamény tehermentesítését megoldom vaczak 1mrdból:

 

Előzmény: Törölt nick (9767)
attus germanicus Creative Commons License 2008.03.23 0 0 9768
>pozsonynál meg az óváros és újváros közötti széles senkiföldjén megy, kifejezetten javítva a városi közlekedést...
Egy nagy túrót! Pozsonyban legyalulták a fél óvárost a belvárosi gyorsforgalmi út miatt!Van is egy emlékfal a Novy Most mellett a lerombolt óvárosi rész emlékére.
Előzmény: Törölt nick (9759)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.23 0 0 9767

http://www.nif.hu/hirek/77

 

Előkészítés alatt:  M3 Nyiregyháza-Vásárosnamény között  (PPP)

Előzmény: Rooger Preed (9766)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.03.23 0 0 9766
A kiemelt projektek szerintem Úniós pályázatokat jelentenek.
Előzmény: Törölt nick (9764)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.23 0 0 9765

ez azt jelentené, hogy a ferihegyi gyorsforgalmit összenyitják a szervízúttal és 2x3as csinálnak belőle?

 

Törölt nick Creative Commons License 2008.03.23 0 0 9764

az M3assal is menjenek a pitsába...

 

ha olyan fontos úniós folyosó, akkor adjon rá pénzt brüsszel.

de ne jáccuk itt a faszagyereket azzal, hogy jó drágán lízingeljük...

Előzmény: Törölt nick (9763)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.23 0 0 9762

a következő dunahíd az M0D-n lesz... :-))

(bár igaz, hogy ez is a csepelszigetnél van, viszont csak félig van bp-en...)

Előzmény: Törölt nick (9761)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.23 0 0 9760

tervrajzkánaán a KKK-ról...

 

(ha valaki tudja, árulja már el, hogy a csévéző u. - helikopter u. közötti szakaszt ugyan mi a fasé rakták át a köztemető mellől a helikopter ltp. mellé??

http://www.keruletkorut.hu/_site/doc/text20241/ii_utem/m1_ovezetmodositas_atnezeti.pdf

 

most az erdősök télleg ekkora urak, hogy nem számít hogy így hosszabb a nyomvonal, hogy így az ltp. szélén megy el és hogy így eszementen kanyargós, ők akkor is aszongyák, hogy COKI! ???)

Törölt nick Creative Commons License 2008.03.23 0 0 9759

A körvasútsori nyomvonal annyiban lett volna jobb, hogy rövidebb és így ócsóbb, valamint magát a városi forgalmat is jól szolgálta volna.

szerintem a jelenlegi forgalom mellett már igencsak indokolt a városhatáron vezetett gyűrű... (még akkor is ha meglenne a munkáskörút...)

 

az persze más kérdés, hogy normális várostervezés/építés esetén már rég készlenne a munkáskörút, hiszen a növekvő forgalmi igényekkel lépést tartva, esetleg kissé elébemenve, időben kiépülnek bentről kifelé haladva az újabb gyűrűk, pl.:

 

- a 60as években a hungária

- a 70es években a munkáskörút

- a 80as években az M0

 

ez még csak gyors tempónak sem nevezhető, csak szép nyugis, ütemes építésnek...

és ezesetben ismeretlen lenne a "közlekedési probléma" kifejezés budapesten...

 

ezzelszemben elvesztegettünk 3-4 évtizedet, érdemben nem épült gyűrű irányú elem, dunahíd kereken 40 évig!!! nem épült - nemcsak pesten: az egész országban...

 


Még igy is viszonylag jól megúsztuk a "tereljük át az átmenőforgalmat a belvároson" hatvanas évekbeli mozgalmát (nem úgy mint Prága vagy Pozsony), legalábbis bontás nélkül.

 

szerintem meg rosszabbul jártunk:

 

nálunk a belváros kellős közepén megy át egy 6sávos sétálóutcai sztráda, míg prágánál azért legalább valami nagykörút méretű gyűrűn elkerüli azt, pozsonynál meg az óváros és újváros közötti széles senkiföldjén megy, kifejezetten javítva a városi közlekedést...

(az más kérdés, hogy az intenzíven növekvő tranzit miatt már ott isidőszerű a városelkerülő nyomvonal...)

Előzmény: M43 (9758)
M43 Creative Commons License 2008.03.22 0 0 9758
Jogos. A körvasútsori nyomvonal annyiban lett volna jobb, hogy rövidebb és így ócsóbb, valamint magát a városi forgalmat is jól szolgálta volna.

Még igy is viszonylag jól megúsztuk a "tereljük át az átmenőforgalmat a belvároson" hatvanas évekbeli mozgalmát (nem úgy mint Prága vagy Pozsony), legalábbis bontás nélkül. A Rákó egy részének kéreg alatti vezetése meg elvileg napirenden van.
Előzmény: Törölt nick (9755)
M43 Creative Commons License 2008.03.22 0 0 9757
Most már M2-re cserélték a táblákat, egy igazi félautópályához méltón.
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.22 0 0 9756

ne keress ott logikát, ahol nyilvánvalóan nincs...

 

(hiszen egyáltalán: mi az hogy 2/A??? :-))

Előzmény: radio100jozsi (9753)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.22 0 0 9755

Ezen elég jól látszik, hogy a Bp központú koncepcióba nagyon későn került be a körgyűrű...

 

szerintem ez egyáltalán nem látszik az ábrákról:

az ábrák ugyanis a megvalósulást mutatják, nem a koncepciót.

 

a koncepció már több, mint 60 éves:

 

Egy főváros körüli gyorsforgalmi út gondolatát először Dr. Vásárhelyi Boldizsár, a budapesti Műegyetem egykori professzora fogalmazta meg és vázolta fel az általa javasolt nyomvonalat, - Budapesttől a mainál kissé távolabb vezetve -, a magyar automobil utak hálózatáról 1942-ben megjelent munkájában. A megvalósításra azonban még több évtizedet kellett várni.

 

(az más kérdés, hogy közben volt egy "hungária" koncepció, meg egy "mindent pályát vezessünk a kossuthlajcsira mega zerzsébet hídra" koncepció is...

 

ez utóbbiban igen szép sikereket értek el eleink...)

Előzmény: M43 (9744)
M43 Creative Commons License 2008.03.22 0 0 9754
A gyorsforgalmi utakat is feltüntették, bár ebbe a kategóriába a 8-as út Székesfehérvár-Veszprém szakaszának nagy része is beleférne.
radio100jozsi Creative Commons License 2008.03.21 0 0 9753

A 2008-as térképben semmi logika sincs, mert a 2A minek van ott?

Azért mert autóút, de akkor a 4-es, M19, és már én sem tudom mely autóút még, miért nincs ott? Vagy ha meg az M-es utakat jelzik a térképen, akkor meg nem 2A-nak kéne azt írni, de akkor is hiányzik az M19 (győri bevezető).

Előzmény: M43 (9744)
M43 Creative Commons License 2008.03.21 0 0 9752
Csoda történt: Itt már jól szerepel.

Árral szemben úszik a híd

* Index

| 2008. 03. 21., 15:07 | Frissítve: 1 órája

A jövő héten beemelik az M0-s Szentendrei Duna-ágának hídjába az előre összeszerelt hídelemet, amit pénteken úsztattak fel a Dunán az építkezés helyszínére. Az öt hídból álló hídegyüttes augusztusra készül el.
h i r d e t é s

Pénteken úsztatták fel a Dunán a leendő Megyeri híd – pontosabban öt hídból álló hídegyüttes – Szentendrei Duna-ágát átszelő hídjának utolsó összeszerelt hídelemét, amiről Réti Bori készített fotósorozatot. A hídelemet a jövő héten helyezik be a már elkészült hídszerkezetbe.

A Szentendrei Duna-ág fölött 332 méter hosszan ível majd át a háromnyílású híd. A híd acélszerkezetű elemekből áll össze, az aszfaltburkolat közvetlenül erre az acélszerkezetre kerül majd. A szerkezet nagyjából négy és fél méter magas, a híd 4400 tonnányi acélból készült.

A híd acélszerkezetét gyártás után a gyár csepeli szerelőterén állították össze, majd a már több hídnál – így egyebek mellett a szintén a Hídépítő által készített dunaújvárosi M8-as hídnál – alkalmazott beúsztatásos technológiával juttatják a helyére. A hidat útpályánként hat, egyenként 86-126 méteres részből állítják össze. A hídelemeket hidraulikus állványszerkezettel ellátott bárkákkal szállítják a helyükre. A híd 4400 tonnányi acélból készül.

Az M0-s északi hídját a Hídépítő és a Strabag konzorciuma építi. Az útszakasz 3,2 kilométeres, ebből nagyjából 1,9 kilométert tesznek ki a hidak. A 11-es főutat az M2-essel összekötő útszakaszt várhatóan augusztusban helyezik forgalomba.
Előzmény: M43 (9742)
M43 Creative Commons License 2008.03.21 0 0 9751
Igen, vagy legalább egy nyomvonalat kialakitani beépitési tilalommal.
Előzmény: felucca (9747)
M43 Creative Commons License 2008.03.21 0 0 9750
Pontosan, ezzel lényegesen csökkenteni lehetett volna a belváros forgalomterhelését, sokkal élhetőbbé téve BP-t.
BA123 Creative Commons License 2008.03.21 0 0 9749
Én is úgy gondolom, hogy a megoldás a hatvanas-hetvenes években, a körvasút melletti körút kiépítése lett volna. Az egykori ipari zónákat, ma szép jövő előtt álló barna zónákat ezzel nagyon jó helyzetbe hozták volna. Az Erzsébet híd és a Kossuth Lajos utca bővítése helyett az Albertfalvai hidat kellett volna megépíteni (erre még egy pozsonyihoz hasonló ferdekábeles hídtervet is készített annak idején Sávolyi Pál), és most lehetne azon gondolkodni hogy milyen gyaloghidat tervezzünk az Erzsébet híd helyére. Kár érte...
Előzmény: M43 (9744)
AcidMan Creative Commons License 2008.03.21 0 0 9748
Őszintén szólva nem igazán értem ezt az (M)4 koncepciót. Az ütemezések szerint 2010-re az ős4 (mai 40)-essel párhuzamosan egészen Szolnokig megépül 2x2-ben az új 4-es, de az abonyi kb. 15 km-es elkerülő 2x1 marad...
Szolnoktól pedig az eredeti utat tuningolják fel 2x2-be, ami számomra baromi logikusan hangzik, főleg, hogy (térképre ránézve) mindössze 3 településen (kenderes, kisújszállás, püspökladány) halad át az út, de ezek elkerülői is csak 2x1-ben épülnek...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!