Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61056

Abszolút off, előre is bocs érte :-)

Azért ez már más világ, mint mikor nálunk járt Kína a Budapesti Ipari Vásáron, tán 1970-ben, hoztak egy full size mock számítógépet, egy fél terem tele volt vele, a gép mögött kézi perzsa, amin egy felkelő tigris fürdött a napfényben, és a számítógép konzolja egy átfestett márkanevű Remington írógép volt, aminek a billentyűi alá telefonjelfogó érintkezők voltak beépítve... Jókat nevetgéltünk a dolgon, a Mao ruhás kiállítók meg vészjósló pillantásokkal nézegettek, úgyhogy el is mentünk onnan hamar.

Előzmény: manhattani (61055)
manhattani Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61055

Full scale? Akkor bocs, rosszul hallottam. (Pontosabban rosszul mondták a rádióban!! :-) )

Előzmény: Yogi (61053)
manhattani Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61054

>miniszterelnök elvtárs leszól a K-vonalon, hogy kínai légitársaság legyen szíves kínai gépet vegyen. :)

 

Az unokaöccsének, úgyhogy könnyen megtalálják a hangot :-)

Előzmény: Törölt nick (61051)
Yogi Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61053

Épp ott a linkem róla. 2014-re ígérik.

Előzmény: manhattani (61052)
manhattani Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61052

Jól hallottam, hogy a kínaiak a le bugrison csak gépmakettel voltak kinn?

Ez azt jelenti, hogy legalább egy, de inkább több év kell még a gép kifejlesztéséhez. Addig meg a hajtómű is sokat fejlődhet :-) (Akár mehet hidrogénnel is... :-) )

Törölt nick Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61051

(Mindenesetre annyi gondolatom van, hogy ha tényleg jól sikerült fejlesztés lesz, akkor akár komolyan is "belerondíthat" a két nagy iparába. Az oroszoknál ugye az SSJ eléggé szenved, több okból is - bővebben a dedikált topikban olvashatsz erről -, hát, szóval ennyire előre még nem igazán látni szerintem. A puding próbája az evés: ha már repül, akkor látják a leendő ügyfelek, hogy hogyan várható a teljesítménye. Mivel új szereplő lenne a piacon, nem valamelyik nagy gyár terméke, ezért szerintem a neves külföldi megrendelők kivárhatnak addig. Viszont, mivel kínai, és ott a belföldi forgalom baromira fejlődik, hazai pályán is simán jól ellehet majd. Akár ezzel is érzékenyen érintve a két nagyot - miniszterelnök elvtárs leszól a K-vonalon, hogy kínai légitársaság legyen szíves kínai gépet vegyen. :) )

Előzmény: Yogi (61049)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61050

(Én nem tudok hozzászólni, nem ismerem a pontos spec-eket, most így hirtelen rákeresve pl. fogyasztási adatok összehasonítását vagy utalást rájuk sem találtam, úgyhogy passz. :) Majd a szakik, akik ismerik.)

Előzmény: Yogi (61049)
Yogi Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61049

Bocsánat, hogy kívülről belekérdezek, de nagyon kíváncsi vagyok a magyar véleményekre: a kínai C919 vajon belerondíthat a két nagy levesébe?

Előzmény: Törölt nick (61047)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61048

Szívesen!

Hát feltételezhetően, mert a hír nem szól pontos helyszínről, csak arról, hogy az "átadás előtt", márpedig Európa Hamburgban kapja meg az A380-asait, szóval valószínűleg ott. :)

Előzmény: HG4I (61046)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61047

A leghosszabb 737-es méret körül lehet piaci luk a 320 NEO felett, ami ugye a 757-es szint, hatótáv és ciklusterhelés.

 

Ja, jut eszembe: a Boeing májusban kizárta annak a lehetőségét, hogy a 757-es méretében gondolkodjon a 737-es utódjának fejlesztése során, csak "mérsékelten nagyobb" gépet csinálnának a 737-7/800-asnál...

Pedig van logika abban, amit mondasz.

 

http://www.flightglobal.com/articles/2011/05/25/357157/boeing-rules-out-757-sized-replacement-for-new-narrowbody.html

Előzmény: CAT IIIc (61031)
HG4I Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61046

Köszi, tehát Hamburgban....

Előzmény: Törölt nick (61045)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61045

Prágában nem tudni sérülésről. :) Melyikre gondolsz?

- A gyári tulajdonú, MSN-004 Párizsban sérült meg, a Le Bourget-reptéren, a párizsi légiszalonon. A szárnyával elkaszált egy alkotmányt.

- Az MSN-070, ami ide érkezett volna Budapestre, a Lufthansa 8. gépe, viszont Hamburgban sérült meg, átadás előtt, szintén a szárnyán, valamiféle "szerszámtól". :) Ahogy "a legelő grészkellije" olvtárs hírül adta, július 4-én várható az átadása, miután megjavították.

Előzmény: HG4I (61044)
HG4I Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61044

Hallott valaki valamit az A-380 prágai "szerepléséről"?

/Állítólag megsérült???/

Törölt nick Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61043

Itt azt írják, hogy elkaszálta az elektromos vezetéket, meg még fákat is...

 

http://www.flightglobal.com/articles/2011/06/24/358779/russia-orders-tu-134-withdrawal-after-fatal-crash.html

Előzmény: Törölt nick (61032)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61041

(Igen, lebegtették egy ideje a 777-es NG-sítését, de most konkrétabb elképzeléseket is vázoltak. Ha tényleg megcsinálják, az nagyot fog szólni. Írják a cikkben, hogy a 737-utódot ez után indítanák, hogy ne essenek újra a "két fejlesztés egy időben"-csapdába, így az évtized vége felé érkezne el. Úgy értelmezem a szavaidat, hogy akkor hagynák a fenébe a 737-6/700-méretű piacot, és inkább fölé lőnek az új madárral? Volna benne ráció, hiszen jönnek a szegmenst alulról, meg középről támadó új gyártmányok...)

Előzmény: CAT IIIc (61031)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61037

ujjuj...... És akkor még az orosz/szovjet szófogadatlanokról nem is beszéltünk...

Előzmény: a legelő grészkellije (61036)
a legelő grészkellije Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61036

Érdekes szála lett a történetnek. A Haaretz szerint a meghalt utasok között van az az öt orosz nukleáris szakértő, akik az iráni megrendelésre a busheri erőművön dolgoztak. Az öt tudós halála nagy csapás az orosz nukleáris iparra. Az iráni nukleáris ipar vezető tudósai közül többen merénylet, illetve nem tisztázott repülőbalesetek áldozatai lettek. (http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/nuclear-experts-killed-in-russia-plane-crash-helped-design-iran-facility-1.369226)

 

 

Előzmény: Törölt nick (61034)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.23 0 0 61031

A 777 upgrade már majdnem biztos volt, csak hát az is pénz. Kíváncsi vagyok, szellőztetnek-e avalamit a 787-nél kisebb fejlesztésből. Nagyon olyan pletykák jönnek, hogy az év közepére bejelentés lesz, méghozzá lehetséges, hogy a 757- méretében de a 787 technológiájával. Satuban van a Boeing a 320NEO miatt. Az valószínűleg vinni fogja a kisvasas piacot pár évre, addig viszont ők tele vannak sorbanálló 737NG rendeléssel. De nagyon úgy fest, hogy már nem akaródzik azt ráncfelvarrogatni. A leghosszabb 737-es méret körül lehet piaci luk a 320 NEO felett, ami ugye a 757-es szint, hatótáv és ciklusterhelés.

Előzmény: Törölt nick (61030)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.23 0 0 61030

(Persze, hogy nincsenek. :) És voila, a Boeing a 777-es 747-8-módi szerinti fejlesztgetéséről értekezik: http://www.flightglobal.com/articles/2011/06/21/358550/paris-boeing-mulls-777-9x.html)

Előzmény: CAT IIIc (61022)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.23 0 0 61029

Át bizony.... Ezért kérdeztem amit.... Lehet ugye, hogy ismét elkaszált valamit a szárny, és elfogyott a szárnyvég vagy csak egy oldalról a mechanizáció. De lehet, hogy megpróbáltak egy gyors, éles S-t a levegőben, és dőlésben érkeztek le. :((

Előzmény: Törölt nick (61027)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.23 0 0 61028

Gondolom ugyanaznap, mint a flightglobal-on. :))

Előzmény: Törölt nick (61021)
indexalfalima Creative Commons License 2011.06.22 0 0 61025

Lemaradt. A-380 párizsi "bemutatója".

 

Előzmény: indexalfalima (61024)
indexalfalima Creative Commons License 2011.06.22 0 0 61024
Abeto Creative Commons License 2011.06.22 0 0 61023
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.22 0 0 61022

Úgy tűnik, csodák még Európában sincsenek... 

Előzmény: Törölt nick (61020)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.21 0 0 61020
Előzmény: Törölt nick (60882)
a legelő grészkellije Creative Commons License 2011.06.21 0 0 61019

Libía - NATO - helikopter - Népszabadság: 

 

A NATO Líbia légterében elvesztett egy pilóta nélküli helikoptert A líbiai televízió kedden felvételeket közölt egy - feltételezhetően – helikopter roncsairól. NOL| 2011. június 21.

 

A riporthoz név nélkül nyilatkozó líbiai katonatiszt azt mondta, hogy a NATO Apache támadó helikoptere Zlitannál, Tripolitól 135 kilométerre keletre zuhant le. Mint az AP am,erikai hírügynökség jelentette, a NATO egyik szóvivője, Mike Bracken parancsnok cáfolta, hogy Apache-ról lenne szó, mint állította az irányító központ egy pilóta nélküli felderítő helikopterrel vesztette el a Líbia légterében a radarkapcsolatot kedden reggel.

 

Biztos nem volt megfelelően rögzítve az a fránya radarkapcsolat, vagy megengedettnél jobban fickándozott a rögzítésben. Úgy kell neki. 

CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.21 0 0 61017

Hát..... Azon a grániton sem lesz vígasztaló a sok szép plecsni.... A 3000 óra remélem valami régi jutalom 45 évesen, nem az össz repidő. Miuttán az iránysávon vagyok láthatóan nem volt kifejezetten pontos megfogalmazás, lehet, hogy megpróbáltak élesen rákorrigálni a végén? Mitől dőlt hanyatt?

 

:(((((

Előzmény: Törölt nick (61015)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.21 0 0 61014

Ez még nem egy befejezett ügy szerintem európában sem :http://www.esa.int/esaNA/SEM98MUTLKG_egnos_0.html

 

A hatósági előírások elég kemények a rendszerrel kapcsolatban, főleg hibaszázalékok, rendelkezésre állás ügyében. Lborli olvtárs tán tud ponbtosabbat, hogy mikor lesz ez istenbizonyka megbízhatóságú dolog.

A lényeg mindenklépp az, hogy mire a rendszer világszinten hatóságilag is bevezetett és engedélyezett eszközzé válhat, addig szépen felkerülhet a kereskedelmi gépekre. (Addig pedig amíg nem fedi le a világot kellő minőségben, nincs mindenütt biztosítva a kellően hibamentes és pontos működés, a rendszer jelentpősége kiegészítő eszközként működhet, mint ahogy va GPS is bekerült a gépekbe jóval a mai állapotok előtt, mert jó volt, ha ott volt). Még akkor sincs baj a beépítéssel, ha nincs alapból felszerelve. Addig pedig vegyesben mehet a többi eszközzel (INS, GPS). Tehát ez a busieness jetekből jön az ionnováció ez kicsit olyan, hogy erre lehetett volna mondani azt, hogy az kalandtúrázásból meg a tengeri vitorlázásból érkezett a repülésbe a GPS, pedig nem igazán ez volt az irány ha a sorrend úgy is volt.  :)))

Előzmény: kulabácsi007 (61011)
Ízirájder Creative Commons License 2011.06.21 0 0 61013

magyarországi híradások szerint a leszálló gép szakította el a pályafény betáp kábelt. ez lehet?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!