Keresés

Részletes keresés

VAG Creative Commons License 2011.06.27 0 0 61080

Kiolvassák (hacsak el nem mész Győrig, meg vissza, hogy meglegyen a fél óra, amit rögzít a CVR...).   ))

Előzmény: kulabácsi007 (61079)
kulabácsi007 Creative Commons License 2011.06.27 0 0 61079

Ilyenkor (kisebb balesetnél) is kiolvassák az FDR-t, CVR-t a vizsgálat részeként, vagy az csak "komolyabb" dolgokra való ?

Előzmény: goldeneagle (61077)
malazs Creative Commons License 2011.06.26 0 0 61078

Csak laikusként kérdezném: Nem lehetséges hogy leszállás előtt közvetlen szélnyírás volt? 2009-ben Mikor Krétára utaztunk, keleti irányból érkeztünk, a pálya előtt kb 2km-el hirtelen felemelkedett a gépünk,majd rögtön "esett" valamennyit, nem kis hullámvasút volt, csend is lett. Csak a jelenség leírásaként valószínűsítettem hogy szélnyírás lehetett. A reptéren pedig szélcsend volt.

Előzmény: goldeneagle (61077)
goldeneagle Creative Commons License 2011.06.26 0 0 61077

...azt hogy körvonalazódnak a dolgok. könnyen lehet, hogy a gép áll egy darabig. Sajnos.

Előzmény: HG4I (61075)
AIRportal-hu Creative Commons License 2011.06.26 0 0 61076
HG4I Creative Commons License 2011.06.26 0 0 61075

S ehhez mit tetszik szólni?

 

http://avherald.com/h?article=43ec4b22&opt=0

 

Accident: Malev B738 at Heraklion on Jun 25th 2011, tail strike on landing
By Simon Hradecky, created Sunday, Jun 26th 2011 13:46Z, last updated Sunday, Jun 26th 2011 13:46Z
A

Malev Hungarian Airlines Boeing 737-800, registration HA-LOC performing flight MA-906 from Budapest (Hungary) to Heraklion (Greece) with 187 passengers, struck its tail onto the runway while landing in Heraklion at 15:47L (12:47Z) but managed to roll out safely, the aircraft taxied to the apron on its own power. The aircraft received substantial damage.
The return flight MA-907 supposed to carry 161 passengers had to be cancelled, the aircraft is still on the ground in Heraklion for repairs (standing Jun 26th 13:30Z). The passengers were rebooked onto other flights.

 

Azért ennek én jobban hiszek, mint az MTI-nek, vagy a Malév szóvivőjének....

Előzmény: goldeneagle (61073)
goldeneagle Creative Commons License 2011.06.26 0 0 61073

Sziasztok,

 

Ha ez tényleg így történt, az nagy elbaszás. Várjuk meg a konkrétumokat. Bár azt nehezen tudom HER esetében elképzelni, hogy leteszi, rájön hogy rövid a pálya, majd "felemeli" mit (?) majd újra leszáll és pofánfékezi. Akkor azért nem volt érdemes újra "felemelni". Valami sántít. Mindenesetre a kellemetlen nagyon a dolog. Nekem szokott olyan tapasztalatom lenni itt a helyiekkel, hogy "nem akarnak leszállni" 20 lábon elernyed a GPWS és "ten"-t már nem akarja kimondani. Csak lebegnek, majd amikor megül, akkor elkezdik huzibálni, és hökkenten néznek hogy a teltházas 189 személyes 800-as nem csinál semmit csak bólogat. Megnyomni nem szabad, pici gáz és hagyni kell hogy odaüljön. Nagyot dörren de minden a helyén marad, csak valakinek ki kell megnni meghajolni az utasokhoz és segíteni összeszedni a kiesett töméseket amik kigurultak az első konyhába.

 

 

Várjuk a híreket....

 

Üdv

 

Előzmény: HG4I (61067)
sensei47 Creative Commons License 2011.06.26 0 0 61070
Előzmény: sensei47 (61069)
sensei47 Creative Commons License 2011.06.26 0 0 61069

A sűrű füst miatt zuhant le a gép
2011. június 26. 13:38

  MNO - KA
Több száz hektáron gyulladtak erdőtüzek Horvátországban, az Adria partján és szigetein, egy tűzoltó repülőgép lezuhant, de pilótája életben maradt – közölte honlapján vasárnap a horvát katasztrófavédelmi szervezet (DUZS).

VerszivO Creative Commons License 2011.06.26 0 0 61068

CPT. Kangaroo and his crew...
mondanam, ha vicces lenne a szitu, de sajna nem az:( 

Előzmény: HG4I (61067)
HG4I Creative Commons License 2011.06.26 0 0 61067

Ja.

Magyarul és tömören: leszálláskor odacsapták.

/Első körös, nem hivatalos megállapítás szerint a végső megközelítés túl gyors volt.

Touch down, ijedtség, emelés, rövid lesz a pálya...ijedtség gyorsan le: pattanás, emelés, segge leért.../ 

 

A farokrész törzs merevítőkeret sérült.

 

Előzmény: VerszivO (61065)
manhattani Creative Commons License 2011.06.26 0 0 61066

Még egy Görögországban ácsorgó Malév gép? Azért egyre modernebb típusok...

VerszivO Creative Commons License 2011.06.26 0 0 61065

Ugy tunik (a meg nem erositett repteri-LHBP- infok szerint) a cikkben meglehetosen szerenyen fogalmaznak, amikor meghibasodasrol irnak.

Egy jo ideig nem lesz forgalomban a gep.:( 

Előzmény: HG4I (61063)
lborli Creative Commons License 2011.06.25 0 0 61064

Tks for good coop.

Előzmény: HG4I (61063)
HG4I Creative Commons License 2011.06.25 0 0 61063

http://www.szon.hu/meghibasodott-a-malev-egyik-gepe-heraklionban/1719729

 

Meg nem erősített reptéri (LHBP) info szerint futómű probléma... Vizsgálat folyamatban.

Előzmény: lborli (61062)
lborli Creative Commons License 2011.06.25 0 0 61062

Bővebben?

Előzmény: HG4I (61061)
HG4I Creative Commons License 2011.06.25 0 0 61061

Malév gépnek gondja keletkezett Heraklionban....

manhattani Creative Commons License 2011.06.25 0 0 61060

Ja. Bizonyos esetekben van kötél :-)

 

Ha meg te pl. hajlandó lennél naponta annyit dolgozni, mint a kínaiak annyiért, akkor a mi "banánöztársaságunk" is előbbre járna :-)

Ööö... nem offolunk mi itt egy picit?

Előzmény: Törölt nick (61059)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.25 0 0 61059

És ezek után sokkal előbbre tartanak mint a mi banánköztársaságunk...van kötél a sikkasztásért!

Előzmény: manhattani (61056)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61058

:))

Előzmény: manhattani (61054)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61057

Így van.

Hát a hirtelen utánaolvasás alapján a hajtómű az a Leap-X lesz, szóval amit jelenleg csiszol a CFM. Meg a P&W is nyomul a saját cuccával, az 1000G-családdal (A320neo, Bombardier CSeries stb.).

Szóval nem még újabb, hanem a mostani, "mingyárkészvan"-hajtányok lennének a C919-en. :)

Előzmény: manhattani (61052)
manhattani Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61056

Abszolút off, előre is bocs érte :-)

Azért ez már más világ, mint mikor nálunk járt Kína a Budapesti Ipari Vásáron, tán 1970-ben, hoztak egy full size mock számítógépet, egy fél terem tele volt vele, a gép mögött kézi perzsa, amin egy felkelő tigris fürdött a napfényben, és a számítógép konzolja egy átfestett márkanevű Remington írógép volt, aminek a billentyűi alá telefonjelfogó érintkezők voltak beépítve... Jókat nevetgéltünk a dolgon, a Mao ruhás kiállítók meg vészjósló pillantásokkal nézegettek, úgyhogy el is mentünk onnan hamar.

Előzmény: manhattani (61055)
manhattani Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61055

Full scale? Akkor bocs, rosszul hallottam. (Pontosabban rosszul mondták a rádióban!! :-) )

Előzmény: Yogi (61053)
manhattani Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61054

>miniszterelnök elvtárs leszól a K-vonalon, hogy kínai légitársaság legyen szíves kínai gépet vegyen. :)

 

Az unokaöccsének, úgyhogy könnyen megtalálják a hangot :-)

Előzmény: Törölt nick (61051)
Yogi Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61053

Épp ott a linkem róla. 2014-re ígérik.

Előzmény: manhattani (61052)
manhattani Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61052

Jól hallottam, hogy a kínaiak a le bugrison csak gépmakettel voltak kinn?

Ez azt jelenti, hogy legalább egy, de inkább több év kell még a gép kifejlesztéséhez. Addig meg a hajtómű is sokat fejlődhet :-) (Akár mehet hidrogénnel is... :-) )

Törölt nick Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61051

(Mindenesetre annyi gondolatom van, hogy ha tényleg jól sikerült fejlesztés lesz, akkor akár komolyan is "belerondíthat" a két nagy iparába. Az oroszoknál ugye az SSJ eléggé szenved, több okból is - bővebben a dedikált topikban olvashatsz erről -, hát, szóval ennyire előre még nem igazán látni szerintem. A puding próbája az evés: ha már repül, akkor látják a leendő ügyfelek, hogy hogyan várható a teljesítménye. Mivel új szereplő lenne a piacon, nem valamelyik nagy gyár terméke, ezért szerintem a neves külföldi megrendelők kivárhatnak addig. Viszont, mivel kínai, és ott a belföldi forgalom baromira fejlődik, hazai pályán is simán jól ellehet majd. Akár ezzel is érzékenyen érintve a két nagyot - miniszterelnök elvtárs leszól a K-vonalon, hogy kínai légitársaság legyen szíves kínai gépet vegyen. :) )

Előzmény: Yogi (61049)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61050

(Én nem tudok hozzászólni, nem ismerem a pontos spec-eket, most így hirtelen rákeresve pl. fogyasztási adatok összehasonítását vagy utalást rájuk sem találtam, úgyhogy passz. :) Majd a szakik, akik ismerik.)

Előzmény: Yogi (61049)
Yogi Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61049

Bocsánat, hogy kívülről belekérdezek, de nagyon kíváncsi vagyok a magyar véleményekre: a kínai C919 vajon belerondíthat a két nagy levesébe?

Előzmény: Törölt nick (61047)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.24 0 0 61048

Szívesen!

Hát feltételezhetően, mert a hír nem szól pontos helyszínről, csak arról, hogy az "átadás előtt", márpedig Európa Hamburgban kapja meg az A380-asait, szóval valószínűleg ott. :)

Előzmény: HG4I (61046)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!