Ma mesélte a hévízi sofőr, úgy 10-12 utas maradt Szegeden, mert nem volt állóhely sem...Persze másik busz nem ment. Aki szombat vasárnap megy, legjobban jár a Szeged-Keszthely Aranyhíd Expresszel!
Félig off, de az utolsó Kmét - Sztálinváros járat is egy agyonzsúfolt (értsd: állva éljenző utazóközönség) KAZ-123 szokott lenni, szóval... Lehet, hogy létező, de be nem tartott szabály ez.
Értem, köszi. Viszont azt hallottam, hogy álló utas nem utahat. Szóval ha nincs ülőhely mondjuk valaki Baján fel akar szállni Keszthelyig, akkor így járt? Viszont úgy tudom ha csak egy utas is nem fér fel, kötelesek új buszt indítani. Legalábbis remélem. Sajnos holnap megyek. 6.30-assal mennék Bajáról de persze hogy azt meg nem érem el csatlakozással :(
Ez attól függ melyik napon, mert egy péntek, vasárnap, hétfő akad utas. Hévizi járat nem nagyon vesz fel siófoki(g) utast. Arra ott a Siófoki járat 10 perccel később. Még ott van a Zalaegerszeg 25-kor, így az Bajáig söpröget. Mind a 3 busz közel egy időben ér le Bajára. Elővételesként is lehet, járat indulás előtt időbe essen már oda az ember.
Az a baj, hogy mivel neked az 500-as Setrán kívül semmi sem jó, ezért az utóbbi verziót ajánlom. De gondolkozz esetleg abban, hogy Miskolcon keresztül, Budapest és onnan pedig le. :)))))
HXG 923. Én pedig arról érdeklődnék, nem tudja valakti véletleömeg miatn, mennyire gázos a helyzet a Szeged-Hévíz járaton? Mármint a nagy tömeg miatt. Mert tavaly Szegedtől Keszthelyig állni kellett. Most is ?
Hát mégse tudod kívülről a Takilaci-összest? :D Pedig vagy ötször elmesélte a fórum 15 éve alatt, hogy az milyen jó meg előrelátó is volt, amikor a szekszárdi AKÖV-nél vonták össze az egész országból az '50-es években gyártott és még forgalomban levő busztípusokat, majd innen selejtezték ki őket a '70-es évek elejéig. És ott volt helyben a bontó, volt alkatrész, meg aztán persze a selejtezés is gyorsan megvolt.
Azt szokta csak elfelejteni az Öreg, hogy ma már nem 1968 van, és ha ez még egyszer előfordulna bárhol az országban (nevezetesen, hogy felülről rámutatnak egy üzemegységre, hogy egy bizonyos típust onnan kell majd kifuttatni, akár annak az árán is, hogy minden mást elvisznek tőlük), óriási sértődés lenne belőle. Nem gyengén lenne morálromboló a területileg illetékes középvezetőknek és buszsofőröknek az, hogy a fejük fölött döntötték el, hogy "másoknak a levedlett szarjait" kell üzemeltetniük, na meg aztán esélyes, hogy az utasoknak is feltűnne a dolog és a helyi sajtó is kényelmetlen kérdésekkel bombázná a buszos szolgáltatót. Az átkosban ez előfordulhatott, amikor kevés busztípus és még kevesebb fajta gépészet volt, viszont a motorizáció mértékét nem követte az alkatrész-utánpótlás rendszeressége és ott kellett a szarból várat építeni, ahol csak lehetséges.
Ma meg sokféle gépészet és még többféle busztípus van, de az üzemeltetésnél nem ez szokta a fő problémát okozni. Ha ez probléma lenne, már országszerte tömeges járműmozgások történtek volna, nemdebár? Na, ezért mondom, hogy teljesen más a Takilaci-féle elmélet, meg az üzemeltetési gyakorlat.
Egyébként nem miattad tépem itt a számat (illetve a billentyűzetet), csak próbálom megakadályozni, hogy az általad rendre kifejtett félinfók és hülyeségek referenciaként szolgáljanak a többi fórumozónak.
Ennyi félinformációt is ritkán olvasni egyszerre egy hozzászólásodban...
Anno volt 2001-ben egy nagy MAN beszerzés. Minden Volánnak szórtak belőle
Tévedés, az a 2003-as volt.
a Kapos kapott egyetlen darabot, a Kisalföld kettőt
Ez is tévedés, a Kisalföld is csak egyhez jutott.
A Kisalföldes vezető azonnal elcserélte a Vasival két Credora.
Persze, így nekiálltak cserélgetni, mint a telefonkártyákat, mi? :D :D :D :D Ha tudni akarod, a szóban forgó ISE-840 egészen az ÉNYKK megalakulásáig a Kisalföld Volán tulajdonát képezte, a Vasi Volán pedig csak üzembentartó volt. A Vasi Volánnak 2003 folyamán az egyetlen új beszerzése a saját tenderes MAN-jük, az ISE-874 volt. Sem Credót, sem mást nem vásároltak abban az évben, a korábbi Credóik darabszáma is változatlan maradt. Tehát tőlük nem került el busz a Kisalföldhöz.
Mint ahogy a Zala is, amikor módja nyílt rá, gyorsan elpasszolta a két Credoját a Kisalföldnek, már cégen belül.
Érdekes, én úgy tudom, hogy Dudar és Pápa nem éppen a Kisalföld egykori szolgáltatási területéhez tartoznak.
(Vagy a mostanság divatos vasárnapi piacokat egyetlen málnaárus nénivel :D)
Anno volt 2001-ben egy nagy MAN beszerzés. Minden Volánnak szórtak belőle (a Kapos kapott egyetlen darabot, a Kisalföld kettőt). A Kisalföldes vezető azonnal elcserélte a Vasival két Credora. A Kisalföldes tudtommal kapott egy figyelmeztetést, de következetesen tisztán tartotta az állományt.
Mint ahogy a Zala is, amikor módja nyílt rá, gyorsan elpasszolta a két Credoját a Kisalföldnek, már cégen belül. Jól is tették, a Kisalföld is gatyába rázta őket, meg a Zala is jól járt.
Vagy esetleg az Alpokalja keleti lankáinál is csupa hóbortos úrfi dolgozik?
A cégek megfeszülnek azért, hogy 2-3%-os költségcsökkentést elérjenek.
Ráadásul úgy, hogy a 2%-os költségcsökkentéshez kb. 1%-os belső költség társul...............:-((
Ugyanakkor csak egy síma, cégen belüli típustisztítás, általában 4-6%-os, extrém esetekben (például az 1962-68-as Szekszárdi eset) 15-18%-os költségcsökkentést eredményezhet.
---------------------
Amennyiben egy üzemegységnek mondjuk 4 fajta feladatot :
- helyi,
- helyközi,
- távolsági,
- különjárati,
is el kell látnia, akkor semmi sem szól amellett, hogy 17 típust üzemeltessen.
(a helyi mániás gyerekek kiváncsiság kielégítésén kívül)
Egy gyártmány négy típusával is megoldható a feladat.