M31-nél 2010. dec. 31. a végső határidő (2007-ben volt a módosítás és +3 év), utána megy a teljes keleti szektor pénze vissza Brüsszelbe, ha addig nincs kész. Szerintem azért feszítik a végsőkig feszítik a húrt a kezdéssel, nehogy az M0 M31-M3 közötti részétt erre hivatkozva le lehessen állítani és persze a kivitelezőnél is felmegy az ár, ha sürgősen kell építenie. Keret viszont van rá bőven. Ha pedig előre tudja, hogy mikor lesz sürgős, akkor a költségszintje viszont nem nő, tehát van miből osztani. Amúgy csak vicceltem, kizárólag a budapestiek érdekében építik majd úgy ahogy.
Az M0 Délnél, ha jól tudom, a 0+115 – 2+ 840 km sz. közötti szakaszt magántőke bevonásával akarják megépíteni (hogy kik azok, nem tudom). A 2+840 – 9+400 km sz. között lenne csak a KÖZOP-os szakasz. Így jöhet ki, az a bizonyos 6,6 km.
ööö, az én felvetésem igazából annyi volt, hogy az M0 M1-M6 közötti bővítésre beírtak 6,6 km-ert. még ha csak a diósdi csomóponttól is mérjük, akkor is a 6,6 km az 9,7 km. hacsak nem törökbálinton keresztül építik meg a másik pályát, úgy végülis kijönne ennyiből.
Asszem 2010. Ha meg 2011-re lesz kész (nagyon nem csodálkoznék, csoda hogy még nem perelt senki), majd valaki ledumálja - a keleti szakasznak is 2006 végéig kellett volna eredetileg elkészülnie.
Mit össze nem szenvednek ezzel az M9-es 51-54 közötti átkötésével.
De az M4-es Üllő-Albertirsa szakaszáról a csend is dúrva, egy 20000 jármű/nap forgalmú szakaszról semmi hír, miközben meg 4-5000-es forgalmú utakra ap épül.
Számomra az mellbevágó, hogy az eredetileg 2006-ra elkészülő M31 (amit még a zöldek is kértek) már csak 2010 szeptemberére van kiírva.
Aminek örülök, hogy végre nem 2010 májusa előtt lesz a dömping, így nem lesznek a választásokra elbaszott autópályák.
És vak vagyok, vagy tényleg vannak a térképen olyan szakaszok, amik a prezentációban nincsenek? M8 Dunaújváros-Kecskemét, M9 Dunántúlon, stb.
Lacinak M35 ügyben totál igaza van, de akár azt is felhozhatnánk, hogy az M44 mi a faszért nem Kecskeméttől indul? Pláne, hogy kb Tiszaugig az a legrosszabb szakasz.
amúgy ez az egész kibaxott M35özés egy faxság, ha ehelyett az M4et építik, akkor kb. meglenne a szolnok-OH közötti szakasz, és nem az M3 felé kellene nagy kerülőre terelni a nagyvárad felől jövő forgalmat.
a Bp-nagyvárad-kolozsvár-brassó-bucuresti meg simán lehetne úniós korridor.
monnyuk IV/B néven, és akkor jöhetne rá a zúniós pénz:
Mármint Szlovákiában? Igen, most beindultak a gépek, amire nincs pénzük, azt kiadták PPP-ben. Így az északi pálya nagy része 2012-re elkészül, csak néhány szakasz marad, azt meg gondolom 2014-15-ben adnák át:
Ennek elég sok indoka van. Az egyik legfontosabb, hogy a síkvidéket magyarok lakják. De azért ez valószínűleg csak a +1 indok volt. Szlovákia meghatározó városainak többsége ezen a vonalon található: Trencsény, Zsolna, Poprád, Eperjes. Délen nincsenek jelentős városok, Nyitra és Besztercebánya a kivétel, de ezeket a városokat elég jó kapcsolat fűzi Pozsonyhoz, és az északi pályát is aránylag könnyen el lehet majd érni. Besztercebányától keletre nincs jeletős város Kassáig. Így a lakosságnak kisebb részét érné el a déli pálya, ráadásul épp a magyarokat. És ott van még a Tátra, mint Szlovákia legfontosabb idegegforgalmi értéke. És az sem elhanyagolható, hogy a legfontosabb tranzitútjuk a Zsolna-Pozsony irány, amit úgyis meg kellene építeniük, és ha ezt a szakaszt levonjuk, akkor már nem is olyan hosszú és drága ez az északi nyomvonal
A déli pályának egyébkénzt azért sincs sok értelme, mert ha kész lesz az M0, nem sokkal lesz hosszabb az út Pozsony és Kassa közt Budapesten keresztül, mint az a déli pályájukon lenne, és rövidebb lesz mint az északin. Szóval felkészülhetünk rá, hogy a szlovákok egy része felénk fog autózni. A szlovákok helyében én sem építeném délre a pályát.