Keresés

Részletes keresés

illesf Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23438
Előzmény: illesf (23434)
kvte Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23437
Egy hétvégi túrám vasuti vonatkozású képei Százhalombatta környékéről (40a):

http://kep.tar.hu/turistaut/index.phtml?aid=27497519

A Teljesítménytúra topikból "áthallók" hamarosan mást is találnak arrafelé.

V. Zsolt

pg54 Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23436
Köszi a válaszokat, tisztulnak a dolgok.
De: ami a Hargitát illeti, az már túlmegy a tervező művészi szabadságán!
(Én is erre gondoltam, de annyira nem hasonlít... Most újra megnéztem nagyítóval, és olyan, mintha egy ütköztetési kísérletben belapult volna az orra - mármint a vonatnak!)
Előzmény: Törölt nick (23429)
mdbz Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23435
Tudatlan kérdés: mi az az EÉVB?

Egyesített Éberrségi és Vonatbefolyásoló Berendezés

Dióhéjban: Ellenőrzi a mozdonyvezető aktív állapotát, a jelfeladásra kiépített vonalakon veszi a sebességjelzéseket, automatikusan működteti a féket, ha a mozdonyvezető elmulasztja a kezelését, vagy ha a vonat nem a megfelelő sebességgel halad el a jelző mellett.

mdbz

Előzmény: Charleston (23427)
illesf Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23434
De hol? Most mutatta a TV2 is, és nem hallottam, hogy hol volt a baleset. Elég csúnyán összetört :-(
Előzmény: czzf50 (23431)
czzf50 Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23433
EÉVB: Egyesített Éberségi és Vonatbefolyásoló Berendezés
Előzmény: Charleston (23427)
JSB Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23432
czz150

Tavaly az Adtranz még 80t-re könnyített, 200km/h max 6MW gépről regélt, mert a mese könnyű, az ajánlatot már le kell írni. Verba volant scripta manent. (Volare, volare- elszállhatunk)A múlt nyáron elkészült a közelmúltban nálunk járt mozdony, s a zene elhalkult. Most az engedélyezés előkészítése címén idejött DB Cargo gép furcsa (remélem elég finoman fogalmaztam) bemutatókat tett, "korrekt" délbalkáni stílusban.

Remélem nem tartozol azok közé akiket a mozdony pirosa megcsapott. Tavaly ue. volt a másik pirossal, a Taurussal.

Nekünk mindenképpen egy rugalmas felfüggesztésű (HABIS) forgóvázas gép jönne jól(tíz év múltán úgy sem lesz más, remélem nem átépítésre, s jó napidíjas tárgyaló utak miatt vesszük), de az nem a széria! Remélem érzed mi a kettő közötti árkülönbség.
Ami a 140 km/h max-ot illeti jelenleg OK., de úgye nem ilyen magyar vasutat álmodsz pl. 2020-ra. Mozdonyt nem egy szezonra veszünk.
Rossz döntéssel tovább ásunk... lefele!
Választék bővítésként ott a vizes lepedő, de az legelább idő előtt forró fejekre húzható, hűtés gyanánt.

Egy mozdony vétel - sajnos - politikai döntés is, és ott - köztudott - tombol a szakértelem.

Merjünk 185-t venni (ami gépészeti szempontból,hosszú távon mégiscsak nonszensz) a osztrákookat vagy kikerüljük, vagy a vonat végére akaszjuk(madzag a húzója)mert átengedni soha nem fogják.

Suuma: a héten egy NÉMET(!) mozdonykonstruktör mondta " a magyarok figyeljenek az osztrákokra, ők tudják mit akarnak, a DB meg csak kapkod!"
(miközben fut a 152, és a 185 négyszázig- amiböl ugyanúgy leállás lesz mint a 152-ből - már az 1116 német változatát rendelték. Nyomában már ott 2002-re a 189(Siemens), és 186(Adtranz)- remélem ez elég bizonyíték az évente változó DB vezetés "következetsségére").
Ismerve a német mentalitást, a fentiek arrafelé hússzor keményebb szavak, mint a külföld imádó Duna völgyében.
Tessék rajta elgondolkozni! Nem akárki mondta. Remélem fennkölt köreinkben megbocsátható, hogy az illető tudta miről beszél.

Az árak amit az eredeti topicban írtál- lévén tavalyiak(csúszó leértékelés) - több mint lízing szaguak.
A pályázók nyílván több kondíciós csomaggal állnak elő.

A fő, tavasszal látjuk ki pályázik egyáltalán!
Ugyanis, áttervezett gyártásakor az eléviselhető ár, 100 körül kezdődik, ha meg mi túl igényeskedjük magunkat,(ide vonatkozó morgást kivitelezői oldalról volt szerecsém hallani: átttervezés, ami árfelhajtó stb:) könnyen ülve maradunk. (Remélem nem ez a cél)
"Alternatíva" a papagáj. Mai tempóban 2036-ra a végére érünk. Addigra a felújítottak fele már kileheli lelkét.

S végül, figyelmezzünk az angolok (múlt)század eleji külügyminiszterére: "Angliának nincsenek barátai, Angliának érdekei vannak". Nem szép de - szükségszerűségből fakadón -okos. Tanulhatnánk belőle valamit.

tisztelettel

czzf50 Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23431
Bzmot 214 ütközött ma a kamionnal. (RTL-klub)
mdbz Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23430
Felújítás alatt lévő D1 Királyházáról:


Ganz gőzös, állítólag 99-ben még működött:


mdbz

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23429
23370 mdbz, 23394 czzf50:
Köszi a mailt, az információt meg a képet! Ilyen volt, csak mire közelebb értünk, megszökött a galád néhány tartálykocsi társaságában.

23382 Carpy:
"Feluljarora nehez feltekerni, fent is csak minimalis sebesseggel lehet haladni, viszont a lefele iranyban vett lendulet nem fogy el, mint pl az aluljarobol kifele vezeto rampan. De ez off, bocs."
Szerintem nem off, hogy a műtárgyakról is beszélünk itt. Ha mégis, nézz át az Útépítés, úttervezés topicba. Ráférne egy kis élesztés. Gyalogosként egyébként egyáltalán nem bánom, hogy a felüljáróra nehéz feltekerni biciklivel és szerintem az aluljárókban sem egészséges, hogy egyesek biciklivel, gördeszkával száguldoznak. Külön alul-felüljáró a gyalogosoknak és a bicikliknek: ez meg bilikategória.

Miskolc-Mezőcsát:
Annakidején nekem is komoly érvelésembe került, hogy a barátnőmmel busz (Avas-délről a Tapolcai elágazáshoz lesétálni, mezőcsáti buszra felszállni, 10 percet gyalogolni) helyett vonattal (31-es busszal a Tiszaira, vonatozni, átszállni, vonatozni, 20 percet gyalogolni) menjünk az édesanyjához. Az ilyen közlekedési mód mélypontját az jelentette, amikor a Mezőcsátra menő vonat Hejőkeresztúrról egy Tiszaújvárosba tartó vonathoz csatlakozva indult. Az időközbeni menetrendváltozás óta Nyékládháza-Hejőkeresztúr között viszont csak munkanapokon járt a kapcsolat, így a Hejőkeresztúr-Mezőcsát vonatnak nem volt mihez csatlakoznia. El tudom képzelni, ahogyan szombatonként elindult a világtól elzárt állomásról nulla utassal. Néhány hét alatt azért észrevették, hogy valami nincs rendben, azután szombatonként már Nyékládházától és -ig közlekedett.

23395 pg54

"1. Jendrassik György születésének 100. évfordulójára kiadott bélyegen milyen vasút (szerelvény, motorvonat, mozdony, akármi) látható?"
MÁV HARGITA típ. négyrészes motorvonat, Ganz, 1944. Motorkocsi: 1B'2' 450 LE/331 kW dízelmechanikus, 120 km/h
"2. A magyar vasút 150 éves évfordulójára kiadott három bélyegen a hivatalos tájékoztató csak a legelöl láthatóakat írja. Ezek sorrendben a következők:
17 Ft: 303, 24 Ft: 325, 24 Ft: "Pest"
A mögötte levőket részben felismertem:
17 Ft: M44, 24 Ft: V40, 24 Ft ???"
??? - 259. sor. mozdony
"A leghátul ábrázoltak:
17 Ft: ???"
- BDVmot, M41, By v. Ap kocsi
"24 Ft: ???"
- ABbmot v. Bbmot, középen nem tudom, mi, MÁV III. osztályú fővonali felvételi épület típusterve

Macibb


V42 515 Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23428
A balesettel kapcsolatban még annyit: ma vasárnap, azaz kamionstop van. Ez nem vonatkozik az élőállatot és gyorsanromló árut szállítókra, a betakarításban résztvevőkre (ez most ugye nem aktuális) és akülföldi kamionokra a határállomástól az első pihenőhelyig vagy ROLA terminálig (ha nem jól tudom, korrigáljatok!!!)

M62 057 most indult mai 2. algyői körére.

Charleston Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23427
"Tudtommal egy ma korszerünek számító mozdony ára 800 millió Ft körül van, ha esetleges extra igényeinket is hozzászámoljuk (-30 C, EÉVB, stb.), akkor is maximum 1 milliárd Ft körül lehet. A fenti értékhatárban valszeg egyebek is szerepelnek (pótalkatrészek, szállítás, oktatás-kiképzés)."

Köszönöm, elso hallásra kicsit soknak tunt a többmilliárdos nagyságrend, így már emészthetobb az összeg. Egyébként az egyéb szolgáltatások a vételártól függetlenül is értelmezhetok? Nekem úgy tunne szokásosnak, hogy az oktatás meg ilyesmi benne van a vételárban.

Tudatlan kérdés: mi az az EÉVB?

Előzmény: czzf50 (23417)
manhattani Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23426
marslakó!
> Vitazzunk? Akkor irj adatokat! Aztan majd en is irok!!!
Dehogy írok számokat! Tudjuk, hogy te abban verhetetlen vagy! :-))
A lényeg, hogy közúti közlekedés kell, és az üzemanyagadón meg az útilletékeken (meg a vállalkozók adóján, stb.) nagy állami bevételek vannak belőle. És aki tönkre akarja tenni, az nagyon rosszul gondolkodik.
A MÁV-on meg főleg kiadás, állami dotáció van. De azért vasút kell, és senki épeszű nem akarja megszüntetni. Mert vannak olyan területek, ahol verhetetlen.De szerintem azokat a funkcióit, amiket más közlekedési eszközzel sokkal gazdaságosabban lehet ellátni, a gazdaságosabbra kell bízni. De ez csak az én véleményem.
Előzmény: marslakó (23397)
pg54 Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23425
Mióta megláttam a görögöknek szállított 101-kinézetű dízelmozdonyt, szerintem minden - igény szerinti - variáció lehetségesnek tűnik...
Előzmény: czzf50 (23423)
kkalmi Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23424
Kamion és vonat ütközött - öt sérült


Budapest, 2001. január 21. (MTI) - Öten sérültek meg abban a balesetben, amely Kiskunfélegyháza közelében vasárnap kora délután történt egy fénysorompóval védett vasúti átjáróban, ahol kamion ütközött egy személyszállító vonattal - tájékoztatta a MÁV ügyeletese az MTI-t.Közlése szerint a mozdonyvezetőt és a kamion sofőrjét a mentők súlyos, nem életveszélyes sérülésekkel szállították kórházba.
Két jegyvizsgáló és egy utas könnyű sérülést szenvedett. A baleset körülményeit jelenleg is vizsgálják.
A MÁV tájékoztatása szerint a néhány órás pályalezárás négy személyvonatot érint, helyettük vonatpótló autóbuszokat indítanak.+++

Forrás: www.mti.hu

czzf50 Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23423
"a 185 140km max. tehervonati"

A DB-nél valóban tehervonati, de nálunk lehet még így is gyorsvonatos, nem?

Egyébként nekünk más forgóvázakkal szállítanák, pl. 200-assal.

Én a vételárról beszéltem, nem lízingdíjakról. 5 m DEM = 680 m Ft

Előzmény: JSB (23422)
JSB Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23422
czz150

A tenderen - feltehetőleg - hárman fognak részt venni (ui. ide vonatkozik a közbeszerzés).
Ezek: Siemens TAURUS. Adtranz 185, Alstom Cybic 2600.
A Taurus jelenlegi ára 5m DEM. A 10+5 MÁV-GySEV értendő(elképzelés legalábbis ez volt).

Az általad írt ár lizing veszélyt jelent. AZ pedig a túrós hátú ló esete.

Így lett a Samu (egységenként)700m-ról 1mrd fölötti a,la Postabank.

A dologban a beszállítóknak is lesz néhány szava. A Siemensnek saját bankja, Adtranz-nak is bankháttere van. Alstomról tudni a legkevesebbet.

A legszebb azonban a következő:
Az 1116 230km végsebességű univerzális, a 185 140km max. tehervonati, a 2600 200km. max unverzál gép.
Urak,tessék, tessék! Lehet "objektív" módon összevetni.

Lesz itt még mi szem(könnyek) és szájnak(forgó gyomor) ingere. Jó lenne, ha végre valami részrehajlás nélkül, rendre történne!

A gyors ügyintézést ismerve, lesz időnk szemlélődni.

üdv.

V43 2376 Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23421
Lenne egy kérdésem.

Bakter listáján a V43 1292 mellé (fűtés zárlat) volt írva.

Azóta nem láttam ezt a mozdonyt.

Még mindig nincs forgalomban,vagy csak nem errefelé dolgozik ?

Az Északi-Jj-be kedden megyek.

V43 2376 Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23420
Ezen a héten ezeket a gépeket láttam Ecseren:

Hétfő:

V43 1206,2309

Kedd:

V43 1254,1257,1239,1241,1261,2378,1204,1248

Szerda:

V43 2355,1215,1303,1357,1239,1197,1302,1198,1261

Csütörtök:

V43 1203,1354,1357,1303,2235,1056,1112,2281,1249

Péntek:

V43 1138,1254,1264,2243,2376,1302,1257

Szombat:

V43 2293,1239,2251,1135,1257,2258,1123,1367

Vasárnap:

V43 2293,1202,1138,1297,1354,2256,1261,1123,1206,1249

Fotó: V43 1123,2258 (Vasárnap)

czzf50 Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23419
....esetleg a fékjének müszaki állapota olyan volt, hogy nem tudott volna megállni 300 m-es fékúton sem, ezért inkább belelépett a gázba.... Lásd: Hidasnémeti, M41 2178

Majd manhattani megmagyarázza ezt is....

Előzmény: kkalmi (23415)
maczko Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23418
Sziasztok!
Matiz, az asztalon Rocco 2,5-es sínrendszer van, lehet hogy rlfogult vagyok, de szerintem ez a legjobb. talán ez nem volt egész idevaló, a többiektől ezért bocs...
A képek kellenének a "postás"-ról.
Köszi, Üdv.: maczko.
Előzmény: Törölt nick (23393)
czzf50 Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23417
"2000 oszén a kormány felhatalmazta a Közlekedési Minisztert, hogy kezdjen tárgyalásokat
10 db MÁV és 5 db GySEV , kétáramnemu mozdony vásárlása céljából 48 500 000 000 Ft.-
értékhatárig"
"Csak tájékozódni szeretnék: ezek szerint egy korszeru mozdony ára 2-3 Mrd Ft körül lehet? "

Tudtommal egy ma korszerünek számító mozdony ára 800 millió Ft körül van, ha esetleges extra igényeinket is hozzászámoljuk (-30 C, EÉVB, stb.), akkor is maximum 1 milliárd Ft körül lehet. A fenti értékhatárban valszeg egyebek is szerepelnek (pótalkatrészek, szállítás, oktatás-kiképzés).

Előzmény: Charleston (23378)
pg54 Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23416
Emberek!
Olvasgatom azt a többször emlegetett, szép színes új vasúttörténeti könyvet. Hát nem tudom, hányszor állt égnek a hajam, és nem tudtam, sírjak vagy nevessek...
De amit ma találtam, minden eddigit felül- (alul-) múlt!
A svájciak híres vörös motorkocsiját úgy nevezi: "Rotorpfeil", és hogy biztosak legyünk, hogy nem egyszerű betűhiba, le is fordítja: "Forgó Nyíl"...!!!???

A szerző, az angol lektor, a fordító, a magyar lektor - összesen ennyit ért a vasúthoz???

kkalmi Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23415
Lehet, hogy nem hülye, csak fáradt.
Nem lepődnék meg, ha kiderülne, hogy a kamionvezetője pihenés, alvás nélkül vezetett hosszú időn keresztül. Így nagyobb profitot érhet el, sok más közlekedő életének kockáztatásával.

Előzmény: V43 2376 (23413)
V43 2376 Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23413
"[Havaria] Súlyos vasúti baleset történt vasárnap dél körül Bács-Kiskun megyében."

Muszály a hülyéknek is jogosítványt adni ???????

1.Kockáztatják mások életét
2.Tönkreteszik a MÁV gépeit

Előzmény: V42 515 (23408)
pg54 Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23412
Régebben is előfordultak közlekedéssel kapcsolatos bélyegek errefelé.
Most lenne néhány kérdésem (még van egy csomó tartalékban):

1. Jendrassik György születésének 100. évfordulójára kiadott bélyegen milyen vasút (szerelvény, motorvonat, mozdony, akármi) látható?
Akinek nincs keze ügyében, megtalálhatja:
http://www.posta.hu/BELYEGEK/1998/magyar/index.htm

2. A magyar vasút 150 éves évfordulójára kiadott három bélyegen a hivatalos tájékoztató csak a legelöl láthatóakat írja. Ezek sorrendben a következők:
17 Ft: 303, 24 Ft: 325, 24 Ft: "Pest"
A mögötte levőket részben felismertem:
17 Ft: M44, 24 Ft: V40, 24 Ft ???
A leghátul ábrázoltak:
17 Ft: ??? 24 Ft: ??? 24 Ft: első vasút avatása
Szeretném, ha valaki segítene a kérdőjelek behelyettesítésében!
Ezek is fellelhetők a következő címen:
http://www.posta.hu/BELYEGEK/1996/magyar/index.htm

Előre is köszönöm a segítséget!

czzf50 Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23411
Macibb:
"Milyen típusú iparvasúti mozdonyt láthattam a Dunai Finomító állomáson ma délután, vöröses
(bordó?) festéssel? "

A MOL-nak vannak ott ilyen bordó (kék csíkkal) színü Bobói, több is, ezek valamelyikét láthattad. Szerintem ez a festés kimondottan jól áll ennek a mozdonynak.

V42 515:
megkaptam, köszi, majd küldöm az észrevételeket!

Előzmény: Törölt nick (23382)
hmsoft Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23410
"Minden napra egy mese?" Tegnap Császárszállás, ma ez? Holnap meg esetleg egy kis kődobálás, betondarab vágányra helyezése, kábellopás, fű-fa-virág...

Más. Carszkojeszelói hírek.
1.
Luganszk honlapján most sem találok semmiféle utalást iker-motorkocsikra vonatkozóan. Esetleg megér annyit a dolog, hogy megkérdezzem tőlük, tudnak-e arról, hogy ilyet kéne gyártaniuk? Hátha tőlem tudják meg, és hát jobb később, mint hülyén :)))
2.
Az ADtranz-Novocserkasszk közösködésből származó EP10 sorozatú, kétáramnemű (3kV=/25kV~) villamosmozdonyból a protó elfogadása után az orosz vasút egyelőre egy 21 darabos szériát rendelt, a gyártás folyamatban.

hm

Előzmény: V42 515 (23408)
JSB Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23409

V42515

Gyere emillel a vasutandmodell@matavnet.hu-ra. Ott kitárgyaljuk!

Többieknek, üdv &:
Megéritek a pénzeteket! A latinnal non e (tanto) vero ma ben trovato. Jól eső, hogy íly gyorsan reagáltok. A fennkölt külhonban nyugaton nyugodtan karattyolhatnánk, a kutya se értené( a végén még nemzeti büszke leszek).
pg54 irigyelellek a latin miatt, nekem csak a retoroman jutott (tudod a svájci ősrómai latin, mint egy nyelvi óskövület- de azért pazar).

A héten hosszabban tárgyaltátok a magyar áramszedőket. Valamit firkáltam rá.Ha érdekel Benneteket, egy áttekintést szívesen felteszek, egészen az Afp 321-ig.

JSB

V42 515 Creative Commons License 2001.01.21 0 0 23408
"[Havaria] Súlyos vasúti baleset történt vasárnap dél körül Bács-Kiskun megyében. Tiszaalpár közelében egy vasúti átjáróban összeütközött egy személyvonat és egy nyergesvontató. Az elsődleges információk szerint a kisiklott vonat vezetőjét súlyos, életveszélyes állapotban vágták ki a tűzoltók a mozdony fülkéjéből. Rajta kívül súlyosan megsérült a kamion sofőrje is, valamint egy idős hölgyet szívpanaszok miatt kellett kórházba szállítani. A mentési munkálatok folyamatban vannak, a roncsok elszállítása és a forgalom helyreállítása még órákig eltarthat. "

Forda szerint Bz-nek kellett lennie.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!