Egyelőre még csak képeken láthatjuk a Peugeot 5008-at. Próbáljunk összehozni egy jó kis oldalt arról, hogy kinek mennyire tetszik, min változtatott volna, illetve ha majd kapható lesz, kinek mi a benyomása, milyen hibákat talált, illetve mi az, ami a többi autóhoz viszonyítva pozitív értelemben említésre méltónak talál. Hiba és balesetmentest!
Sztem a két autó között a legnagyobb eltérés stílusban van. Műszakilag szinte teljesen azonosak, motor, futómű, váltó, méretek stb... A legnagyobb eltérés, hogy a C4 egy igazi franciás, már már extravagáns külsejű és belsejű autó, míg az 5008 inkább konzervatívan mondható. Az hogy kinek mi jön be már egyéni ízlés kérdése.
A motorral kapcsolatban: A 2013 1.6 Hdi már a frissítet verziójú 8 szelepes változat. Ez a motor igazi világmotor, a Volvoktól kezdve Fordokon át a Mazdáig mindenben megtalálható. Mondhatjuk hogy egy kiforrott konstrukció, nincsenek nagy meglepetései. Halk (legalábbis az 5008-ban tényleg halk) pörgős, méretéhez képest erős motor, ténylegesen alacsony fogyasztással. Hétköznapi használatra teljesen ideális, és elég is. Amire oda kell figyelni, az a gyári előírásnál gyakoribb olajcsere(10-15 e km között) a megfelelő olaj használata (a részecskeszűrő regenek miatt), ami ha lehet mindig legyen a maximumom, és ha valaki tényleg jót akar a motornak akkor inkább válasszon az 5W40 Dpf kompatibilis olajok közül, mivel ezek nagyobb nyírási terhelést bírnak ki mint a 30-as olajok, valamint emiatt nehezebben égnek meg-kokszosodnak, ideálisabbak a diesel üzemhez mint a 30-as olajok. A pancsolt üzemanyag kerülése, és a hideg motor kímélése szintén fontos. Ami előfordulhat még az a befecskendezőknél lévő tűzkarika átégése, amit a kattogó-kopogó befecskendező hangról lehet észrevenni. Ilyenkor tul képpen kifúj a befecskendező mellett a henger és az emiatt bekövetkező tökéletlen égés kicsapódik koksz formájában a hengerfejnél, valamit a motorolajban. Ezek után ha nem kerül gyorsan szerelőhöz az autó, szinte garantált egy turbó csere valamint egy alapos motorbelső takarítás.
De ez szélsőséges példa, alapvetően egy megbízható kényelmes és szerethető típusról van szó. Ez már nem a régi mindenféle nyavalyáktól hemzsegő francia autó. A futóműve strapabíró.
Vásárlás előtt nézd át alaposan az autó belterét, 2-3 éves autóknál még kopásnyom nem szabad hogy legyen.
Nekem eddig egy C4 Grand Picassom volt. Imádtuk a kényelmi funkciókat, hátul az óriási helyet, az asztalokat a hozzájuk tartozó kis lámpát, na meg persze a hét ülést. Tele van extrákkal. Amit mi szervizeltettünk az a sebesség váltó. Először egy fogaskerék és egy csapágy, most 4 db csapágy lett cserélve. Még javítgattuk a levegő rugós kasztni alátámasztást is. Az autó 2007-es és nem csodálkoztam hogy egy kicsit már viseletes. Az első ülés (főleg a jobb oldali) lelakotságát figyeld majd ha nézegted az új autókat az megmutatja mennyit használták.
Új fórumozóként érdeklődnék az 5008-as multimédia elindításáról. Két fejtámla monitorhoz szeretnék használni bt fejhallgatót. Alapból ezt ajánlja a Peugeot, sőt nincs is más lehetőség fejhallgató csatlakoztatására. Hogyan tudom csatlakoztatni a fejhallgatót/kat? Kérek szépen egy kis segítséget. thx
Zolysys-t kérdezném,vagy aki érti az automata xenon fényszórók lelki világát? Állítottak rajta azóta nem működik a kanyarfény, ha kikapcsolom a computerben,megszűnik a tompított, zöld visszajelző villogása. Amikor felkapcsolom a tompítottat a szintezést megcsinálja aztán kiírja hogy aut. fénysz. beállítás hiba. Ahol csinálták átnézték és annyira jutottak hogy valamelyik magasság mérő szenzor túl sok áramot kap, 4.7 v-t és az sok. És ezt csak a pezsó tudja megoldani.
Köszönöm a tippet, meg fogom pucolni a szélvédőt. Azonban kipróbáltam kikapcsolt "levegőminőség ellenőrzés" mellett is, úgy teljesen páramentes maradt a szélvédő, teljesen AUTO módban, légkondival.
Viszont így több kellemetlen szag jön be az autóba. Érvényesül a valamit-valamiért elv. Persze, az elején említett takarítás még hátravan. Hátha segít.
Egyik, hogy piszkos a szélvédő belülről, emiatt könnyebben párásodik. Egy alapos tisztítószeres takarítás csodát tehet! A másik, hogy esetleg már régi elkoszolódott, esetleg átnedvesedett a pollenszűrő.
Nekem automatán van a belső levegő keringetés, és a fűtésvezérlés is, a klíma kivételével, azt télen ki szoktam nyomni. Idáig nem volt indokolatlan párásodási problémám.
Mondjuk folyamatosan olyan módban van, hogy automatán le tudja zárni a keringetést, ha a kinti levegő minősége indokolja. Lehet ez szók közbe, ezt legközelebb mindenképpen kikapcsolom.
Valami érzékelő hiba lehet ,tegnap reggel dabastól pestig kb 40 km egész uton világitott,hazafelé másfelé jöttem nem autópályán mivel esett a hó és nem akartam gyorsan menni akkor meg egész uton meg se nyikkant.
Hideg és esős időben nálatok is hajlamos párásodni a szélvédő? Nem nagyon, szinte fel sem tűnik, kivéve ha jönnek szemből. Ezért néhány percenként átállítom rá a levegőt, majd vissza. Utána pár percig jó, de aztán kezdődik előröl.
Üdv! Tegnap hazafelé egy enyhe lassitásnál ,lényegében csak motorfékkel kigyulladt a jobb müszerben középen a légzsák jelzés ,1-2 perc után elaludt ,késöbb megint világitott 1-2 percig .Mi lehet az oka ?Várom az ötleteket.Köszi
Ma vettem a kocsira új lemezfelnit és téli gumit. 2010-es 1,6 THP-s motor.
Mint utólag kiderült van benne tpms, és most reklamál, hogy nem érzékeli a guminyomást. ki lehet ezt kapcsolni? vagy lehet hozzá utólag szelepet venni? és ha igen mennyiért?Van valakinek ötlete?
A másik, hogy egyre gyakrabban reklamál, hogy "top up coolant level" de a hűtőfolyadék szint oké.Érzékelő hiba lehet? valakinél volt már hasonló hiba?
Fehérváron vettem autót, tőlük. Korrekt Eladónak tűnnek, szervizkönyves, a km-nek megfelelő állapotú autókat árulnak.
Az alvázszámmal csak akkor mész valamire a PUG Hungáriánál, ha a neveden van az autó, vagy van ismerősöd ott. A km-t másképp nem nagyon tudod ellenörizni, max a következők alapos ellenörzése alapján
Milyen gumi van rajta: Jellemzően Michelinnel szállítják a gyárből, kevés km-es autón gyanús a más fajta. Előfordul Conti is, általában olyan 50-60.000-t bírnak ki+ kalkulálj esteleg a téli gumival is
Kezelőszervek, kormány: nem lógnak, feszesek, pl az index nem lóghat jobban, mint az ablaktörlő kapcsoló, kormány nem kopott, nem fényes
Pedálok nem kopottak
Féktárcsák használattól függően 100-120.000km-t bírnak, persze egy városi autónál ez lemehet 70-80.000km-re is, de ilyet alapból nem szabad megvenni
Eredeti akku: a gyárinak 5-7 évet ki kell bírnia átlagos használat mellett, ha sok km-t megy, az sem bírja (volt egy 78e km-rel hírdetett autó, csak balfékek voltak és benne hagytak egy 170e km-es számlát, pl az nem indult el)
Ülések nem kopottak, szétültek, nincsenek megrogyva
Motor pöccre indul (érdemes nyitásra menni, nehogy elindítsák elötte), nincs idegen hang, motor nem tompán, egyenletesen szól, nem rázkódik
Menettulajdonságok: kuplung nem ráz indulásnál (kettőstömegű halálának jele), futómű, kasztni nem kopog, úttartás jó. Ha a lengéscsillapító folyik, alkura adhat okot (pl nekem a vásárlást követő 10 e km után elkezdett folyni a jobb hátső 75km-nél, a jó magyar utak)
Szervizkönyv: a pecsétek ne legyenek egyformák és ne egy ember írását véld felfedezni 3-4 éven keresztül. Ha vannak számlák, érdemes elkérni
A helyi márkaképviselet szerintem nem sokat ér egy állapotfelmérésnél (lefizethetőek), el kell vinni másik városba.
Én a vásárlás elött kb 3 órát jártam körbe körbe az autót, minden apróságot átnéztem rajta, csak azután mertem megvenni. Ha tudsz, vigyél szakértőt. Tipushiba talán az idő elött elhaló turbo, de az általában a ritka olajcsere folyománya. A futóműböl jöhet kopogás, pl lengéscsillapíító, jellemzően gyengéket raktak a kocsi alá. Másról nem tudok beszámolni.
Üdvözlet a csapatnak! Erősen gondolkodok egy 5008 vásárlásán ezért kérlek benneteket egy kicsit okosítsatok ki mire kell odafigyelnem a típusnál. Ti miként tudtátok esetleg visszaellenőrizni a km. állást. Sok helyen olvasom a szervizkönyv meglétét illetve, hogy alvázszám alapján visszaellenőrizhető . Azt figyeltem meg, hogy sz-fehérvári autók jellemzően 70-80000 km-t mutatnak míg a Bp-i hirdetések zömében 120-150 ezer kilométeresek egy 2013-as autónál. Megköszönöm ha írnátok valamit kiindulásként.
A hiba a következő,független a sebesség vagy a fordulat ha olyanja van akkor a motor jel elő jön és ki írja ,hogy szerviz azonnal. Ennek hatására elvittem mire oda értem más nap ott ez a jel eltűnt. Meg állapították,hogy a légtömeg mérő jelezte a hibát, amúgy, semmilyen változást sem észleltem sem a sebességen sem a fordulatszámon. Kiütötték,elvittem és ha olyanja van ez a mai napig előjön majd eltűnik a hibajel.Ha valaki tud segítsen.
Az 1.6 THP motor alapjáraton kissé rángat. A szerelővel elfilóztunk a gyújtótrafón aztán a magasnyomású pumpán. A rángatás ritkábban gyorsításkor is előjön, főként tempomat esetén de a jellemzőbb a városban, dugóban. Ötlet, tapasztalat?
Liqui Moly injektor tisztítóról van valakinek véleménye? Eddig a PSA-s adalékot használtam.