Én úgy értelmeztem,hogy a túlfolyón jön a gázolaj. A te esetedben tömítetlen ,ill. meglazult a porlasztócsúcs leszorító hüvely és a két felület nem zár jól ezáltal , ott kiszivárog a gázolaj jelentős része.Vedd ki a porlasztót és ellenőrizd le.
Nem rég olvastam az autós oldalakon, hogy tesztelték a gázolajakat, és a benzint is, a magyar benzinből a suzuki fél literrel többet evett mint az osztrák benzinből ! A gázolajjal is hasonlóképp jártak 3-4 dl volt a két ország béli különbség ! A finomítás másként történik nálunk mint más országokban ,valahogyan kevesebb szén marad az itteni üzemanyagban mint máshol !
Folytatom ! Ez sajnos tapasztalat ! A tzkába egyszer véletlenül kétszer öntöttem ,és olyat produkált hogy engem is meglepett ,még jó hogy eszembe jutott a dobozon lévő felírat ,másként szét szerelem ! Ez a spuri nevű adalék megemeli a cetánszámot de rendesen ám ! De nem csak a gázolajét hanem a benzin oktánszámára is jó hatással van ! A benzinnel is volt már néhány szopatós kalandom ! Egy motoros kasza az istennek se akart jól üzemelni ,mindent szét szedtünk kicseréltünk még se volt közép fordulatszám rajta ,indult rendesen egy pöccre de ha a gázt odahúztam neki még melegen se vette a fordulatot ,mig nem eszembe ötlött hogy nem jó a benzin benne ,azzal a mozdulattal ki is öntöttem a gépből a benzint ,és a sajátomból töltöttem a gépbe ,és be indítottuk ,és láss csodát egy fél napi szerencsétlenkedés után a gép megjavult ,és aszt mondta a gazda ez a gép még igy nem ment soha mit csináltam vele ,mondtam neki üzemanyagot cseréltem ! Le volt döbbenve és nem akarta elhinni !! A benzin egyébként egy hónapig tárolható károsodás nélkül !
Na itt a baj, egy traktort rendszeresen járatni kell máskülönben megragad a porlasztócsúcs benne ,én általában úgy kéthetente beindítom és hagyom járni addig mig a vízhőmérő olyan 50 fokig nem kúszik ,télen letakarom a hűtőt is hogy melegedjen a gép ! Mindkét porlasztót be kell állíttatni ,és nem árt a fejszelepeket is egy kicsit át mosatni friss gázolajjal ! Nagyon vigyázni kell a most kapható üzemanyagokkal mert a tárolás alatt megromlik ,ez sajnos a benzinre és a gázolajra is igaz ! A benne lévő etanol miatt nem stabil az üzemanyagok állaga ,a benzinhez már lehet kapni stabilizáló adalékot ,a gázolajhoz meg a spurit ajánlom csak nagyon vigyázni kell vele ,szigorúan az előírt menyiségben kell alkalmazni máskülönben nem tudja felrobbantani a gázolajat a motor !
A Mazda3-asokkal megtett szibériai túráról már részletesen beszámoltam. Csuvasföld fővárosa, Csebokszári közelében azonban elvittek minket egy traktormúzeumba , amit a nagy rohanásban nem volt időm megírni. Mentségemre szolgáljon, hogy a traktormúzeum nem szalad el, és hogy[...] Bővebben!Tovább »
Igazából jut be gázolaj, máskülönben nem jönne ki az oldalán semmi, mert ott viszont szabályosan folyik ki a gázolaj. Besülve? Azt hogyan? kb fél évig nem is volt megmozdítva-indítva a motor, előtte meg működött frankón. Szólok a szakinak majd, hogy nézze meg mi a helyzet a géppel.
És egyértelműen gázolaj, mert nagyon híg, motorolaj meg most lett cserélve az nem lehet.
Az a henger nem megy és így csak egy hengerrel kínlódik.Azért nem akar felpörögni.Ellentétes dolgot fogalmaz meg az apósod. Egyszer azt mondja el van dugulva a porlasztó majd azt mondja,hogy belehugyozza a gázolajat a hengerbe.Vegyétek ki a rossz porlasztót és ellenőrizzétek le. Több mint valószínű be van sülve.
Aki jártas a WD213-as motorokban vagy a hasonló konstrukciókéban az meg tudná nekem mondani, hogy a hátsó hengernél miért folyik ki a gázolaj menet közben a leömlőnél? Após szerint el van dugulva a csúcs és csak belehugyozza a gázolajat a hengerbe így nem tud robbanni... ez lehet? ugyan akkor rendkívül lassan pörög fel a gépezet kell vagy 15 másodperc míg felpörög alapjáratról egyszóval nagyon lomha a gépezet. Az üzemanyag rendszer volt bontva, mivel az előző gazdája nem használt benne semmilyen gázolajszűrőt, így kapott mindegyik pohárba 1-1-et, de nagyon csúnya volt az üzemanyagrendszer végig.
Korrigálom magamat,utánanéztem.-mind a régi mind az újabb(Jumz) motoroknál is a két fél ,keskeny csapágyféllel találkozol.Ugyan így van ez a Román Utos és az újabb 650-es UTB -nél is.
Majd meglátod,hogy a tiedbe is benne lesz a két tömítő fa + a hátsó csapágyfedél felfekvő felületénél két db kis tömítő gumifülecske. Amennyiben D-65 ös motorod van a gépbe,akkor az olajfogó csapágy betétes. Ellenben,ha a régi MTZ 5-ös motorja van benne ,akkor van szó tömítőfilces tömítési megoldásról.Az még grafitos azbeszt gyűrűs volt. Ma már teflonos fonat kapható helyette.A két motor között lényeges különbségek vannak . A régi örvénykamrás ,105-ös furattal,az újabb pedig közv. befecskendezéses,110-es furattal( ua. a hüvely ,dugó garnitúra van benne, mint az MTZ 80-ba).
Köszönöm a részletgazdag információt! Az olajteknőt mindenképp leakarom venni, mert az alja elég rendesen fel van ütődve (gondolom még kotró korában felhasalhatott valamire). Berendelek egy motortömítő garnitúrát, plusz egy karteltömítést, ha mégsem sikerülne az egyszerűbb verzió. "ahogy a főtengely csapágyak és csapok kopnak,úgy eszi meg az olajvisszahordó spirál is a maga keskeny csapágyát." Ez a keskeny csapágy az amiben a grafitos filc csíkot lehet cserélni, vagy valami teljesen más?? ".Az ötödik széles csapágyháznál vissza kell majd ütnöd a két tömítő fapálcikát."
Fa pálcika??! Ez komoly?? Nem lehet, hogy valami buhera motort bontottál meg?
Mindenesetre kiszántok vele így, de utána mindenképpen megpróbálom megcsinálni. "Ehhez járul még az elhasználtság fokától függő kartellgáz enyhe nyomása és már meg is jelenik újból az olaj." Ez elég aggasztó, egy másik fórumon is volt egy pár évvel ezelőtti iromány miszerint teljes motorgenerált követően kis idő múltán ugyanúgy folyatta az olajat mint előtte....
Szereznem kell egy spéci alkatrész katalógust, robbantott ábrákkal.
Még egyszer köszönöm Dutrancs! Ha szétkaptam megírom mit láttam!
Kapd le az olajteknőt és nézz alá. Már meg is fogod látni,hogy az ötödik széles csapágyfedelet leengedi-e a lendkerék öntvény háza. Olyan régen csináltam,hogy már nem emlékszem rá.Akkor van szerencséd,ha a csapágyfedél ne talán lejön és a rögzített csapágyfél (amit Csabi említ) az alsó felén van. Akkor a felsőt kitudnád fordítani,a másikat( az újat ) pedig befordíthatnád.A csere nem lesz hosszú életű, mert ahogy a főtengely csapágyak és csapok kopnak,úgy eszi meg az olajvisszahordó spirál is a maga keskeny csapágyát. Ehhez járul még az elhasználtság fokától függő kartellgáz enyhe nyomása és már meg is jelenik újból az olaj. A z UTB traktoroknak is ez volt a baja.Az ötödik széles csapágyháznál vissza kell majd ütnöd a két tömítő fapálcikát.Amennyiben nem jön le az említett csapágyfedél ,akkor nincs más hátra mint a motor ki,kuplung
szerk. ,lendkerék le és a kuplungház le. Majd írd meg ,hogyan sikerült.Kár,hogy utoljára 2008 tavaszán(telén) javítottam ilyet utoljára.
Ahogy emlékszem ki kell venni a főtengelyt is mert az egyik gyűrű alul van, a gyűrűknek van egy kiállása ami a blokkba illeszkedik elfordulás ellen..úgy hogy szerintem ki kell venni a motort...de azért ne vegyél mérget rá
Jó régen jártam erre, de most van egy kis időm olvasgatni, nézelődni. Az öreg SZK-5 jól vizsgázott. Vágtunk vele búzát, facéliát, árpát, tritikálét, napraforgót, és a napokban kukoricát is. Komolyabb üzemzavar nem nagyon jelentkezett, a fékek karmantyúi nem tolerálták a dot4-es fékolajat, így télen újból generál. A gabonaasztalon a motolla variátor halt meg, de szalmával etetve tudtunk aratni. Kalászos után hengerfejpakolást kellett cserélni mert beeresztette a vizet a dugattyúk felé, és az Istennek se akart átfordulni a főtengely. Összességében meg vagyok, vagyunk elégedve a technikával, bár a komfortja hagy némi kívánni valót maga után. A napi 10 hektárt lekapta búzában, naprában, facéliában meg még jobban haladt. A pergetése sokkal kevesebb mint a mai 50-60 milliós gépeknek, a tisztasága pedig kiváló! Bár ezek szerintem csak a beállításon, és a kezelőn múlnak. Összességében véleményem szerint 100 hektárig kiszolgálja az igényeket, gondolom azért gyártják a mai napig mert van is igény olcsó, kézben tartható gépre.