Az early days DVD-n rajta van a '83-as dortmundi koncert, de nem a teljes, ha jól tudom a Magyar TV is leadta annak idején. De ezt kivágtájk róla, Eddie legyilkolása:) Miért vágták ki? Annyira horror? http://www.youtube.com/watch?v=WjBXnkvME5g
Húú, egy Dickinson tribute banda télleg jó lenne, én tutira elmennék. Amúgy ha valaki hallotta tőle a Scream for me Brazi koncertlemezt, az például szörnyű hangzásügyileg. Adrian gitárja teljesen elsikkad, és elég tompán szól. Ez vajon a koncerten is így volt alapból beállítva, vagy a lemezen sikerült ezt kihozni belőle? Amúgy Bruce bandájában viszont Adrian jóval kevesebbet szólozott, mint Roy Z. Ott nem állt fönn az 50-50%. Valszeg Bruce zenéje nem mozgatta meg annyira, ez a számírásaiból is látszik, kb egy vagy két számban működött közre. Lehet, hogy csak megélhetési okokból ment át oda?
Ismét érdeklődöm Maiden-es témában. A Split-i koncertre mennék, akinek esetleg van eladó 1 db. jegye a "Headbengers pit"-be akkor azt megvásárolnám. Vagy esetleg aki inkább a Sziget-es bulira menne és így megválna a Split-i jegyétől. Üdv.
Szerencsére nem mi voltunk. Egy ipari épület égett le, ahol egy csomó zenekar próbált. Nagyon gáz. Porig égtek a cuccok a sajnos.
A Macbeth anyagok kiadása sokszor előkerül, ha a Hammerosokkal dumálunk. Igazából abban maradtunk, hogy amikor van időnk, akkor összeszedjük és gatyába rázzuk a régi anyagokat. Egy közös kiadványban fognak megjelenni valamikor. Tulajdonképpen főleg rajtam múlik, hogy mikor jut rá időm. Legkésőbb nyáron szeretném megcsinálni és akkor ősszel megjelenhetne.
Dickinson nótákat nem tervezünk, nincs rá időnk. Örülünk ha a Maidnem bulikra fel tudunk rendesen készülni. Tudod, nem ebből élünk, ez csak hobbi és így is nagyon sok munka van benne. Hátha alakul egy Dickinson tribute zenekar is egyszer!
A Somewhere In Hungary itt készült teljes egészében, de már elég régen és emiatt nem is szól túl jól ma már. Azóta nagyságrendekkel jobb felszereltség van nálunk és alkalmomadtán újra is fogom keverni. Idén fog amúgy megjelenni a 10 Wasted Years lemezünk, ha végre odajutok, hogy összekeverjem. Na az faszán fog szólni várhatóan. Valami olyasmit szeretnék belőle kihozni, ahogy mondjuk egy mai Maiden lemezt megkevernék, ha én csinálnám. Soundilag Powerslave-Somewhere-Seventh Son keveréket akarok, mai ütősebb, dinamikusabb verzióban.
Hallani hallja, csak lusta megtanulni.:) Sokszor én szoktam leszedni az olyan dobtémákat amihez ragaszkodom, hogy ugyanaz legyen. Nagyon ügyes trükkjei vannak Nickonak.
jól rémlik, h amikor a Somewhere In Hungary tribute CD-t készítettétek, akkor a zenekarok már kész anyagokat vittek hozzád, amiket a Denevérben te már csak - úgymond - összefésültél, dinamikában-hangerőben-stb.?
Más. Az Iron Maidnem-mel nem tervezitek esetleg egy Dickinson szólónótákból álló szett beiktatását, legalább a nagyobb koncertek erejéig?
Engem az a része érdekelne, hogy a Ti dobosotok, aki sokkal gyakorlottabb mint én, kihall-e minden figurát a számokból. Mint írtam nekem nagyon sok olyan téma van amit egyszerűen nem tudtam megfejteni az évek folyamán.
Mondom, nekem nem úgy tünt, a Hammersmith-et vagy Dortmundot nézve sem, de nem állítom hogy csalhatatlan vagyok. Mjad megnézem újra a Live After Death-et is, úgy is esedékes lesz lecserélni a régi szimpla verziót.
Bocsi, csak annyit dumáltam, hogy a végére elfelejtettem válaszolni a dobos kérdésre. Kb. annyira játszuk ugyanúgy a lemezes verziókat, amennyire ők . Tehát vannak jellegzetes részek, amik egyeznek, és vannak szabadabb dolgok. Ez amúgy minden hangszerre igaz náluk. Még sosem játszottak el kétszer ugyanúgy egy-egy nótát. Mi meg össze szoktuk szedegetni a lemez és koncertverziókból ami tetszik,
Max a korai dolgokban lehet ez igaz. A Numberen már ugyanannyit játszanak. A Killersen meg jórészt olyan dalok vannak amik még az Adrain előtti időkből számaznak.
Direkt a napokban néztem ilyen szemmel az Early Dayst, nekem nem úgy tűnt. Nem a sima riffelésre gondolok, azt tényleg egyszerre nyomják, hanem a klasszikus szólókra.
Ja, Adrian nagyságrendekkel ravaszabb dolgokat játszik, csak ő nem olyan piperkőc, mint Janick. Mindig is szeretett inkább háttérbe húzódni és közben olyanokat játszik, hogyha beszarsz sem játszod el normálisan. Csak példaként mondom, hogy egy Dave szólót kb félóra feljátszani a stúdióban, az Adrian szólókkal meg van, hogy 3-4 órát is elmolyolok és még mindig nem vagyok vele elégedett. Persze ezek a dolgok csak akkor derülnek ki, amikor ez ember megpróbálja pontosan azt eljátszani, ami a lemzen van.
Ezt meg hogy érted????? Pontosan ugyanannyit játszott koncerten mint stúdióban, ami még darabra is pont ugyanannyi, mint Dave-nél +/- 1-2 %. Ráadásul ő sokkal jobban megtanulta stúdióverziókat, mint Dave. Szóval nem tudom mire vélni ezt a megállapítást.
Studioban lehet, de koncerteken keveset szólózik Adrian, és nem csak a mostani időkben. Mikor még csak ketten voltak, akkor is Dave jóval több szólót játszott.
,,Én ezért is értékelem többre Gerst, mert mig Adrian egy jó ritmusgitáros, addig Gers jóval színesebb, improvizatívabb. "
Én ezzel nem értek egyet. Adrian nem ,,csak" egy jó ritmusgitáros. Egyrészt egy jó gitáros minden szinten, másrészt szinte minden számban megállapítható, hogy melyik szóló az övé, és melyik Dave-é. Míg az utobbié általában egy jó gyorsan játszott pentatonozás, kicsit variálva, A-tól fölfelé, addig Adrian-é jól felépített, ,,építkezős" szóló, kreatív megoldásokkal, és sokkal eredetibbek mint a másik két gitáros szólóinak többsége. Gers szólói jobban hasonlítanak a Dave-félékre, mint az Adrian-félékre.
A ritmusjáték lehet egyszerűbb, a többi viszont sokszor bonyolultabb. Az igazán nagy hard rockbandák (Deep Purple, Rainbow) valóban nem a különböző ritmusvariációkat felvonultató zakatolásra helyezik a hangsúlyt, hanem a dallamokra és a szólókra. Van akinek az előbbi jön be van akinek az utóbbi. Én ezért is értékelem többre Gerst, mert mig Adrian egy jó ritmusgitáros, addig Gers jóval színesebb, improvizatívabb. Dave meg a kettő között van valahol, szólóban erősebb Adriannál, de nem annyira fantáziadús mint Gers. Ezt persze lehet a másik oldalról is nézni, hogy ki a pontosabb, ki hibázik kevesebbet, ebben lehet Adrian jönne ki a legjobban, de engem más izgat a gitárosok játékában.
Nem leminősítés akart lenni. Úgy általában a hard rockos nótákban sokkal egyszerűbb rimusjáték van, mint mondjuk egy Sea Of Madnessben, vagy egy Seventh Son-van, de mondthatnám épp a Marinert, vagy az Alexander is.
Ez a Maidennél is így van, az ilyen dalaikban tized annyi variáció és apró díszítés van, mint a fentiekben. Legszembetűnőbben talán Bruce első szólólemezén lehet megnézni, hogy mi a különbség Janick és Adrian között. Már-már AC/DC-s puritánságú témák vannak rajta és ilyeneket hozott aztán a Maidenbe is.
Persze AC/DC-t sem egyszerű jól játszani, pont a lecsupaszított volta miatt!
Szóval ehhez is érteni kell és Janick szerintem inkább az ilyen dolgokhoz ért
és ez az ami szerintem sosem illett annyira a Maidenbe, de mára már hozzájuk csiszolódott ő is.
Amúgy érdekes, hogy Bruce-nak mindig is volt hajlama az ilyen hard rockosabb dolgokhoz, de ehhez képest meg hihetetlen egyéni nótákat írt a Maidenben, amik nem ilyenek. Pl. Revelations, Children, Run To The Hills, Powerslave.
Nekem a '88-as Maiden volt az abszolút etalon, szorosan utána jön a Főnix, a leggyengébben meg a 2000-es buli sikeredett szerintem. Viszont pár nap eltéréssel 2000-ben láttam őket Olaszországban is, ugyanazzal a műsorral, ott hatalmasat ütöttek.
A 2000-es kisstadionos koncert halk volt és kásás. A 3 évvel későbbi már lényegesen jobban szólt, de messze nem tökéletesen. A Főnix teljesen rendben volt.