A Bz-s topikban valaki azt mondta, hogy már csak az Usgyik topikja hiányzik. Ezért most ezt a hiányt pótolom. De mivel ez egy viszonylag új járműtípus, ezért összevontam a 2-esen közlekedő, kedvelt Siemens Deisirokkal. Tehát: 6341-s és 6342-es barátok ide!
"Ma este sor kerül a már nemrégen általunk említett HÉV-MÁV Desirós próbavonat első útjára Közvágóhíd HÉV állomás-Soroksár MÁV-állomás között. Tervek szerint 21 óra körül kezdődik, több forduló lesz. Sok nagyember is a vonaton lesz információnk szerint"
"Egyelőre próbavonatként, később esetlegesen közforgalmú vonatként akarják közlekedtetni"
"Mert a Startnak van kb. 1000 vontatójárműve,a tevékenységéhez nem kell 500 db-se,így nem kell annyi műhely se,annyi szerelő/"műhelyfőnök se,a felesleges 500 járműre van fenntartási keret,amit el lehet költeni alibi tevékenységgel.(A 300 db Sziliből könnyebb kilökni 100 db-ot a kapum,mint 110 db-ól!)"
Hát nem tudom. Nem tűnik logikusnak, bár a traxxok beszerzése környékén volt egy ilyen szóbeszéd (nem kell több mert nem lesz munka, fölösleges lesz pár ember, műhely....)
"Van olyan műhely ahol megvalósítható,oda kell összevonni a többi alkotót illetve most is vannak olyan tevékenységek amit külső cégtől vásárol a Start."
Az északi bezárása után van erre példa. Pl. fékcuccok Istvántelek, villamos gépek Békéscsaba, stb. Ez annyiból szerencsétlen, hogy a decentralizáció miatt a szélrózsa minden irányába kell hurcolni a cuccokat. Persze közúton. A 10-20 tonnás vasakat is. Mert egy vasúti telephely vasúton belül csak autóval megközelíthető....
Párat szívesen olvasnék.Pld.:a Tégláknak nincs,nem is volt "főműhelye",Szentesen a járműspecifikus javítások elvégezhetők.
pl. Kerékpár-forgóváz javítás. Tipikusan főműhelyi tevékenység mert rengeteg helyet igényel (fűtőházban lehet kerülgetni hónapokig a szétszedett forgóvázat ha pl. el kell küldeni a kerekeket javításba). Pielstick főtengely fektetés, regulátor javítás, főtengely köszörülés, fékpadi bejáratás, turbófeltöltő javítás, főtranszformátor javítás, hidraulikus hajtómű javítás, tengelyhajtómű javítás, marokágy öntés-fúrás , komolyabb balesetes javítások, stb. Ezek egyrészét még csinálják szolnokon, egy részét már sehol.
Arra ,hogy az újabb beszerzésű járgányok sosem voltak főjavítva nem is mondok semmit... Meg is látszik rajtuk...
Amihez csak egy határozott vezető kell,nem egy saját "nevelésű" iróasztalőr!!
Mert a Startnak van kb. 1000 vontatójárműve,a tevékenységéhez nem kell 500 db-se,így nem kell annyi műhely se,annyi szerelő/"műhelyfőnök se,a felesleges 500 járműre van fenntartási keret,amit el lehet költeni alibi tevékenységgel.(A 300 db Sziliből könnyebb kilökni 100 db-ot a kapum,mint 110 db-ól!)
"egy fenntartási műhelyben nem, vagy csak keservesen lehet megvalósítani ,mert nincs hely, felszereltség, szaktudás."
Van olyan műhely ahol megvalósítható,oda kell összevonni a többi alkotót illetve most is vannak olyan tevékenységek amit külső cégtől vásárol a Start.
"Számtalan munkafolyamatot tudnék felsorolni."
Párat szívesen olvasnék.Pld.:a Tégláknak nincs,nem is volt "főműhelye",Szentesen a járműspecifikus javítások elvégezhetők.
"Hogy bármilyen elmozdulás legyen pozitív irányba ,ahhoz radikális változtatásokra lenne szükség."
Amihez csak egy határozott vezető kell,nem egy saját "nevelésű" iróasztalőr!!
Én spec nem így állok hozzá, és elhiheted ,hogy sokan mások se, de akik tudnának tenni ellene leszarják mert sokmilliós céges autóval járnak. És gondolom a jogszabályi háttér sincs meg a számonkérésre így nem is fog változni semmi. Miért is strapálná magát?
"Aminek a fenntartásában érdekelt a "Gépészet" és mindent el is követnek az illetékesek,hogy ne kelljen minőségi munkát kiadni a kezükből."
De ez miért lenne akárkinek is az érdeke?
"Sajnos ott tartunk ,hogy a nagyobb vontatási telepek lettek a főműhely, mert ami erre a célból lett létrehozva azt bezártuk, amit meg nem ott IC-kocsis lázálmokat kergetünk..."
"Az érzelmi húrok...."
Nem igazán. Számtalan olyan feladat van amit egy fenntartási műhelyben nem, vagy csak keservesen lehet megvalósítani ,mert nincs hely, felszereltség, szaktudás. Számtalan munkafolyamatot tudnék felsorolni.
"Két kérdéssel meg lehet válaszolni: Ki állítsa be? És hol? "
"Senki a MÁV Startnál,elég lenne a remotokat karbantartani.Ahogy a többi sorozat esetén is volna mit kisöpörni.(40 db remot Bobo ellenére,amikből jó pár sok-sok hónapja nem üzemképes illetve használható állapotú,mégis dolgozik hagyományos is.!!)De,hogy ne menjünk messzire,a 40+1 Téglából soha nem volt 40 db üzemképes egyszerre!!!!"
Kb. egyetértünk. Hogy bármilyen elmozdulás legyen pozitív irányba ,ahhoz radikális változtatásokra lenne szükség.
Aminek a fenntartásában érdekelt a "Gépészet" és mindent el is követnek az illetékesek,hogy ne kelljen minőségi munkát kiadni a kezükből.
"Sajnos ott tartunk ,hogy a nagyobb vontatási telepek lettek a főműhely, mert ami erre a célból lett létrehozva azt bezártuk, amit meg nem ott IC-kocsis lázálmokat kergetünk..."
Az érzelmi húrok....
"Két kérdéssel meg lehet válaszolni: Ki állítsa be? És hol? "
Senki a MÁV Startnál,elég lenne a remotokat karbantartani.Ahogy a többi sorozat esetén is volna mit kisöpörni.(40 db remot Bobo ellenére,amikből jó pár sok-sok hónapja nem üzemképes illetve használható állapotú,mégis dolgozik hagyományos is.!!)De,hogy ne menjünk messzire,a 40+1 Téglából soha nem volt 40 db üzemképes egyszerre!!!!
A problémák rendszerszintűek. Azon kívül ,hogy kieresztjük a gőzt (én már inkább offline) még nem fog változni semmi. Elment a vonatok nagyrésze A-ból- B-be? Igen. No problem. A többit majd felírjuk a veszteséglistára. Sajnos ott tartunk ,hogy a nagyobb vontatási telepek lettek a főműhely, mert ami erre a célból lett létrehozva azt bezártuk, amit meg nem ott IC-kocsis lázálmokat kergetünk... Az OFF M62-topicban tegnap nehezményezte egy masiniszta olvtárs ,hogy a regulátorok nincsenek beállítva. Két kérdéssel meg lehet válaszolni: Ki állítsa be? És hol?
Mókás helyzeteket képes teremteni a fórumok névtelensége! De örülök, hogy te is megjelentél! Törés? Melyik törésre gondoltál? A tengelytörésre? Esetleg a hajdani „GÉPÉSZET”, mai fenntartás nagy ívű pályájának törésére? Talán a leszakadt hűtőkeretes Uzsgyi „törésére”? Vagy a törött perselyes motorral dolgozó Uzsgyira? Esetleg a közel múltból, a repedt hengerfejes Uzsgyira, amelyiknek már annyira gázosodott a hűtőköre, hogy bejelzett a folyadék hiány is, de vidáman kiadják dolgozni!? Az olyan kis apróságokat már meg sem említeném, hogy a „trópusi” 23 °C hőmérséklet mellett egy mellékkel közlekedő (OFF: 117-es) forralja a vizét, ezeken az alpesi pályákon. Pont, mint a legtöbb társa! Ide értve a 416-osokat is! Harmadik pozícióban lehet csak maximum vontatni (30-40 km/h –val) a menetrend szerint 100 km/h -s vonat esetében, mert legalább még megy! Kár, hogy ilyenkor nem feszít a reszortos az utasok előtt, büszkén magyarázva, hogy miért van kikapcsolva a légkondi (már, ha jó) a hőségben, miért fog átszállást mulasztani majd a késés miatt?! A többit már le sem írom! Gondolom, most majd azzal jöttök, hogy nekem semmi sem jó! Számoljátok össze, hogy az üzemeltetésnél, mennyien állítják az ellenkezőjét az én véleményemnek, akár Szentesen vagy a többi „szerencsés” telephelynél, ahol a szentesi telepű járművek megfordulnak! Az csak sovány vigasz, hogy nem egyedi jelenség, ami ott zajlik, számonkérés nélkül. A pökhendi arrogancia csak kihozta belőlem mindezt!
Feltűnt, hogy amíg a 142-esen közlekedő Desirók közül szinte naponta van olyan, ami lerobban, addig a Katicák és a 26-os vonali szerelvények egész jól bírják az eddigi nyarat. Van bármi összefüggés aközött vagy csak így alakult?
426 015-öt hat napnyi esztergomi ácsorgás után végre hazavitték tegnap este :)