"A V-Busz Kft. brutális jegyáremelését hagyta jóvá Veszprém polgármestere. A jegyek és a kedvezményes bérletek ára mintegy 30 százalékkal emelkedik 2021. január 1-től. Van olyan jegytípus, amelynek az ára 50 százalékkal lesz magasabb az eddiginél"
A kereszteződések a gyenge pontjai. Lefelében elég nehéz lesz Felsőörs és Alsóörs közti kereszteződésben visszafogni a bringát... Az egy hülyeség, ahogy az alsóörsi leágazásnál is az.
Köszi! Jó kis út lesz az jövőre! Van benne pár oldalváltás (ahol keresztezi a műutat), ott vigyázni kell majd, nyilván mi, akik sokat fogunk rajta menni majd ismerjük.
Montival simán. A pontos nyomvonalat a felénk eső oldalon nem tudom, én a szabadságpusztai zebra előtti egyenesben lekanyarodtam balra egy merőleges mezőgazdasági útra, amin simán el lehetett menni az elágazásig, ott pedig az út és a kerítésközött szintén jó földút van. Montinak pont akár maradhat így is, olcsóbb volna :)
Felsőörsön a temetőnél elég nagyot haraptak az autóút aszfaltjából, azért az egy elég szűkös útszelvény lesz, pl. buszoknak...
Pár hete jöttem föl mellette az országúton. Most már végig lehet menni MTB-vel? Gondolom innen nézve a buszmegállótól lehet elindulni le. A buszmegállótól Vp felé akkor még nem láttam munkát, valsz. ott kiviszik a Szabadságpusztára menő nyomvonal irányába, úgy sejtem.
Végiggtekertem montival a készülő, itt-ott aszfaltozott aksóörsi bicikliutat. Végülis, nem rossz, bár kötekedhetnék ezért-azért, de minek :) Gyakorlatilag autómentesen lehet végigmenni, leszámitva a településeket és a kereszteződéseket. Szintben szerintem barátibb, mint az országút.
Aki még látni akarja az egykori Vp-Alsóörs vasútvonal 1. sz. őrházát, az gyorsan nézze meg. Szerintem bontódni fog hamarosan.
Tudom, hogy egyből az első hozzászól kioszt, hogy milyen életem lehet, ha ilyen dolgok felzaklatnak, de csak azért is leírom (amúgy nem vagyok zaklatott, ha valaki ilyen dolgok mellett elmegy, akkor valszeg ő követi el).
1. Hónapok óta nézegetem, hogy mindig vannak olyan taplók, akik a Lidl-nél a gyerekes vagy roki helyre parkolnak vásárlás során. Rokicetli, gyerekülés persze nuku. Amire emlékszem: kétüléses pözsó kamusportkocsi, ma egy pajero, a héten pár városi terepjáró. A minap egy fullos anyuka, műseggel, műszájjal, gondolom még fájt a műtét. Ha én tudok 2 posztrombos lábbal menni plusz 20 métert, ő miért nem? Oszt ha lefényképeztem volna, most az ombudsman vakarná az ajtót. Pedig legközelebb fényképezek:)
2. Kézi autómosó, spar mellett (de tecsó is dettó): Az ótvar szemestje porszívózás során csak kib@ssza a mocskát a felépítményre: bontott üdítő, 2 energiaitalos flakon, 2 cigisdobos, egy faszis, egy a női kicsi, az a buzis méret, tehát vagy nagy móka volt, vagy a nője is igénytelen. Taknyos zsebkendő begyömöszölve az egyik résbe. 10 méterre van a kuka...
Amúgy a Szeglethy mélygarázs is kb. így néz ki, még szerencse, hogy szinte ingyen lehet parkolni.
Az új dózsavárosi összekötő út körforgalmában, az irányjelző táblára ezt sikerült kiirni: Dózsa város. B+. Vajon ezt igy átvette a kedves Megrendelő?
Arról nem is beszélek, hogy ezeket a nyomi körforgalmi táblákat pont olyan magasra sikerül csavarozni, h autóban ülve jócskán kitakar a látómezőből. Egyedül az Aradi vértanúk útja végén tettek átlátszó zöld műanyagból készült táblákat. Hogy ez miért nem terjedt el...?
Tényleg 2024-ben folytatódik a körgyűrű felújitása a tapolcai és csatári csomópontok között? Ha egyáltalán? Vagy én értettem félre a heti hirharsona cikkét?
A vegyes forgalmú azt jelenti, hogy traktor, gyalogos és kerékpáros is előfordulhat rajta. Ilyen például a Déli intézményközpontból Felsőörs felé induló szakasz. A mezőgazdasági út az kétesélyes, nem tudom itt mit terveztek. (Forgalom függvényében lehet földút és szilárd burkolatú út is.)
Lesz átjáró, csak nem annak hívják... Amúgy mindig ez van, a népek akkor kezdenek érdeklődni, amikor megjelennek az első gépek. A kalmártéri sztori már a házak felépítésekor el lett bszva, ettől függetlenül én is el tudnék képzelni a mostaninál jobb megoldást a csomópontra. Ez van, hibák és utólag kibicelők is mindig lesznek.
Nézd, van lakossági igény a a látó-hegyi átjárásra. Az a helyzet, h régen is volt, csak leszarta mindenki. Eleve a t. lakosság is, megoldotta az átjárást balesetveszélyesen, úgy is jó volt neki. Ebből kifolyólag az is, aki esetleg tudott volna intézkedni, kezdeményezni a témában. Magától ugyan kinek kellett volna jófejnek lennie ezügyben?
Ez a látens igény jelent most meg, az utolsó utáni pillanatokban. E beruházás kereteiben belül lehetett volna megoldás erre az igényre, de, mivel senki nem jelezte 2008 óta (amikor az első terveket megfuttatták a szoci/szadesz önkorinál, akik szintén hülyék voltak), igy honnan tudta volna a tisztelt budapesti tervező úr, hogy kellene bele átkelőt is rajzolni. Most már nem is lesz, mehetnek a népek a bicikliútig, ha át akarnak menni a Látó-hegyre. Ami, lássuk be, egy ilyen erősen rétegigényt tekintve, nem egy tragédia.
Kalmár tér szerintem is gáz, dehát, erre is igaz, tizenx éve ismert ez a megoldás. tetszettek volna időben forradalmat csinálni. Az meg, hogy ai veszprémkukacon azok az önkori képviselők hősködnek most, akik annak idején először elkúr...ták, az meg mindent elmond Hartmann mesterről és a többi lúzer szerencsétlenről. Még egy ok, h sose többé ne szavazzak rájuk :)
Nem abban a városrészben lakom és életemben egyszer voltam a Látóhegyen, valamint tudom, hogy sokan járnak ki oda rekreációs céllal. De valaki árulja már el, hogy mégis mi a francért kell a gyorsforgalmi úton keresztül biztosítani az átjárást oda, ahova az úton keresztül elvileg tilos átjárni és hivatalosan soha nem is lehetett? Más útvonalon nem lehet eljutni oda? Tényleg nem értem.
A Kalmár téri körforgalom elhelyezkedése szerintem is necces. Az biztos, hogy ha én laknék ott, akkor nekem sem tetszene.
Ugyanakkor nem értem a szituációt. Ezek a tervek eddig nem voltak ismertek? Miért a kivitelezés közben kell ezeket a felvetéseket megtenni? Mi köze van az utólag megépített ideiglenes elterelő útnak egy végleges műtárgyhoz?
A mezőgazdasági út az pontosan milyen burkolatot jelent?
A vegyes forgalmú út mit jelent pontosan?
Hol és hogyan fogja Felsőörs-Alsóörs között keresztezni az autóutat a bicikliút?
Elég érdekes a felsőörsi nyomvonal :) Az alsóörsit se értem igazán, miért kell a legforgalmasabb Endrődi S. u.-ban visszavinni a nyomvonalat? A vele párhuzamos, buszfordulótól lefele induló utca is elég széles, h ráfessék az útburkolati jelet. Vagy Alsóörsön belül is aszfaltoznak külön biciklisávot? A terv szerint igen, de mondjuk minek?
Ez csak burkolatfelújítás volt, egy pillanatig sem volt szó arról, hogy járda épülne. Új járda tervezéssel, közvillel mindennel együtt kicsit más volumen már. (Az útfelújítás is azért lett meg, mert volt rá pályázat épp, amibe belefért.) Ettől függetlenül szomorú, hogy még mindig ennyire a prioritási lista alján van ez a nyomorult járda... mert tény, hogy kellene.
Hamarosan változik a szitu, ha jól tudom a jövő héten újra megnyit a Déli intézményközpont kerékpárútja a város felé és ezzel egy időben lezárásra kerül a szentkirályszabadjai.
Én is pont ezt nem értem. Ahol a tudtommal lezárt bringaút indul a belső körgyűrűről, ott láttam egy sárga Szabadsagpuszta táblát. Lejjebb, a lámpánál meg sárga Almádit vagy Füredet. Nem emlékszem, de ma megnézem megint.
Ezt kifejtenéd jobban? Sajnos nem egészen értem. Kerékpárral Veszprémből kifelé Szabadságpuszta irányába jelenleg az Almádi út a jó (talán ezt jelölték táblával?), ugyanez autóval a Füredi út felé van.
Teljesen kezelhető, jogos. Ami nekem furcsa, hogy a Shell-től lefelé, a bringaút lekötésénél van egy sárga Szabadságpuszta felirat, ami akár autót is jelenthet. Az vajon mi?