Keresés

Részletes keresés

Bolivian Dancer Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61158

Teljesen korrekt interjú. Közölte nem szakértő csak a tapasztalatait mondja el.

 

Azt mondja a leszállásnak négy epizódja volt, "elöször földet ért a hátsó futómű, utána elpattant a gép a földről, és amikor visszapattant akkor ért a gép farka a földhöz egy óriási koppanással és reccsenéssel." Utána jött a 3 epizód, a hátsó futómű ismét és utána sikerült letenni az orrát. "Az egész gép felpattant az első földet érés után.
Szerintem nézzétek meg mert laikus létére eléggé ért hozzá, elmagyarázta a hosszú törzsű gépek leszállási sajátosságait.

 

http://atv.hu/multimedia

Előzmény: CAT IIIc (61157)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61157

Lángokat nem látott? Mert némely szaloniki utasok arról is meg voltak győződve annak idején.... :)))))

Előzmény: Piri (61155)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61156

He egyből tényekkel kezded akkor nem zilál senki semmit. Egyébként pedig a charteren a megrendelő óhaja számít, míg az előírásokba belefér.

Előzmény: VerszivO (61153)
Piri Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61155

Kálmán olga most nyilatkozik az ATV n

Azt mondja hogy először a hátsó futómű ért le majd visszapattantak

Ezután ért le a farka majd újra a hátsó futómű ért le és aztán az első

CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61154

Az 54-es sem volt "kemény" ilyen szempontból, bármennyire is körbe lett legendázva.  A legtöbbnek volt egy enyhe hajlás a törzsében, mikor nyugdíjba mentek. Ha teljesen hátulról szúrt be a nap a hangárba, akkor pedig deréktól lefelé a centroplán mögött hátra lefutó felületi hullámokat is lehetett látni rajtuk, pont olyan csálén mint a prágai LCF-en a törésvonal.  Ez a döccenések és a tripla hátsó hajtóműelhelyezés + T vezérsík súlytöbblet eredménye volt.  A Kistuskókon viszont ilyet nem nagyon lehetett látni.

 

Egyébként elég rugalmasak ezek a szerkezetek. Szépemlékű B.K. kapitánynak sikerült egyszer az első 767-300-ast úgy odacrabbingelni a betonhoz, hogy csavarás irányban szemmel jól láthatóan lengett a svanc...

 

Ezt bírni kell a gépeknek, hisz vannak helyek, ahol állandó erős oldalszelekkel kell számolni. Nem véletlenek az ilyen típusú gyári tesztek sem nyúlásmérőkkel, g-mérőkkel és egyebekkel.

 

Aztán van egy határ, ami felett jön trottli olvtárs idézett képe :)

Előzmény: DAttis (61145)
VerszivO Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61153

OFF

szerintem ezzel tisztara szetzilaljuk a topicot, annal is inkabb, mert a szobanforgo jaraton - tenyszeruen - 2+4 fo szemelyzet volt.

Előzmény: CAT IIIc (61152)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61152

Mondjuk chartert pont szerződés szerint illik repülni, igaz, ritkán látni olyat, hogy a minimumnál többet kér az iroda.

Előzmény: VerszivO (61150)
széles tamás Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61151

A hosszú törzs ebben az esetben azt jelenti, hogy a length nose to stab tips

600-as 31,2 m hosszú, a

700-as 33,6

800-as pedig 39,5

 

turn radius min pavement width for 180 degree

600-as = 18,6 m

700-as =20,1 m

800-as = 24,00 m

 

800-as esetében a felszállás előtti briefing tartalmazza a "sewen point five" részt

 

A LOC ( és a 180 főre székezett 800-asok) súlyadatai:

 

Taxi-W = 78017

MTOW = 77791

MLW = 65317

ZFW = 61688

Előzmény: indexalfalima (61104)
VerszivO Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61150

A mult szazadban legfeljebb. Manapsag minimum crew-al repulik a 800-ast is.

Ez alol egy kivetel van bizonyos esetekben, a TLV.

Tehat a LOC Heraklionba 2+4 fovel repult.

Előzmény: széles tamás (61148)
széles tamás Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61149

Természetesen az OM-et néztem.

Előzmény: széles tamás (61148)
széles tamás Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61148

Megnéztem az ON-et.

Nos: A következő székezésben vannak a 800-asok.

LOC = 180

LOH = 180

LOK = 168

LOM = 180

LOU = 168

 

Mit az előbb írtam, teli 800-asoknál 5 stuwi szokott lenni.

Előzmény: goldeneagle (61118)
széles tamás Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61147

Teltházas 800-asnál 5-en vannak háttul.

Előzmény: VerszivO (61110)
trottli Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61146

...szinte mint a gyufa...

DAttis Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61145

Jut eszembe, megint csak laikus gondolatként:

 

Ha keményen odab...odott a betonhoz a farokrész (törzs hátsó része) elképzelhető a törzs máshol előrébb megsérült (repedés), hisz kemény fizikai behatás érhette.

Nem tudom mit érezhettek az utasok, de hogy a "fogtömések kiesnek szerű érzés" már kellemetlen tud lenni, bár lehet ez a géptörzsnek meg se kottyan (kérdés mi az erőbehatás határa ami már káros)

Tudjuk a 154es masszív volt alapjában véve (bár az is kettéreccsent Prágában) A 737eseben meg már nincs anyi anyag, de nyilván az se ropiként törik el

Előzmény: CAT IIIc (61139)
DAttis Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61144

Elég szép (nyugodt) leszállásnak tűnik

Előzmény: CAT IIIc (61141)
DAttis Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61143

"...A Malévnak mielőbb gondoskodnia kell a gép megjavításáról, hogy ez a krétai helyszínen történik-e, vagy máshol, azt még nem tudni..."

 

No most ha megsérült nem egyértelmű hogy helyben javitják meg? Hisz nem úgy van, kikalapáljuk aztán hazarepülünk vele. Nem túl rizikós onnan elindulni (átszelni az Égei tengert) és hazaérni

Azért gondolom nem csak annyi történt mintha egy kocsinak a kaszni behorpadt és majd azt kikalapáljuk.

Hülye kérdés törzs-szekció csere történhet, bár nem ismerem a 737es törzsszerkezezetét csak laikus módon hangosan gondolkodom

Előzmény: marcipannyuszi (61142)
marcipannyuszi Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61142

Mi történt a Malév-géppel Iraklióban?

Pilótahiba miatt érhetett le a gép fara. A biztosító fizet, de lehet, hogy bérelni kell egy gépet, amíg javítják a sérült Boeinget. Tovább »

forrás: Index.hu

CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61141
Előzmény: CAT IIIc (61140)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61140

.... és egy szép videó - sajnos a Malévnél már OFF típussal. Rádiómagasságok csak kis értékektől, addig a bádogember csendben van:

Előzmény: CAT IIIc (61129)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61139

Ebből a fotóból nehéz okosat mondani. Nem látni, mi történt a törődobozzal/csúszóval a képtől hátrébb, meg hát a nyomok a betonon is sokat elárulnak, a rögzítőkről nem is beszélve.

Tegnap estig haldoklott a netem. Próbáltam újabb képet vadászni vagy kinti sajtóanyagot, de csak térképet sikerült, az viszont elég friss :))

A hasi sérülés nem tűnik olyan borzalmasnak, de ez lehet csalóka. A HA-LEJ hasa felhasadt a gerincfényeken annak idején, de szemre a sérülés rövidebb volt. Itt ha a varió nagyobb volt, lehet geometriai elváltozás, amit így nem látni. Az elég valószínű, hogy a futó berugózott rendesen. Ha süllyedésből egyszerre ért le a svanc és a futók, az valószínűleg kevésbé baj, még ha hosszabb is a sérülés. Goldeneagle olvtárshoz csatlakoznék: elsőre nem valószínű, hogy ez "beyond repair" lenne. Mások az árviszonyok, mint a hajdani Tu-154-es mutatványnál.

Előzmény: kulabácsi007 (61132)
Bertrand de Beaufourt Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61138

Én beszélek Krétáról :-)

Előzmény: malazs (61136)
lesaux Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61137

még mindig...

Előzmény: goldeneagle (61127)
malazs Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61136
Ki beszélt Krétáról? Amúgy meg Travel is megy, ill VIE esetén számtalan légitársaság.
Előzmény: Bertrand de Beaufourt (61130)
Bertrand de Beaufourt Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61135

Mondjuk engem hidegen hagy, nekem csak repjegy kell, de mondjuk alkalomadtán és kétségbeesésükben eladhatják az utolsó megmaradt jegyeket nekem két nappal az indulás előtt, szállás nélkül :-)

Előzmény: Bertrand de Beaufourt (61134)
Bertrand de Beaufourt Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61134

Akkor mégsem :-)

Előzmény: marcipannyuszi (61131)
kulabácsi007 Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61132

ez mennyire lehetett a durva lepottyanás (nagy varioval való földeérés miatt a normálisnál jobban berugózó futók) és mennyire a gép rossz állásszögének az eredménye ?   ...vagy mindkettő ?

Előzmény: CAT IIIc (61129)
marcipannyuszi Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61131
Előzmény: Bertrand de Beaufourt (61130)
Bertrand de Beaufourt Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61130

Aha, de Krétára tudtommal csak a Malév csarterel ...

Előzmény: malazs (61124)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61129

Nem ördögtől való dolog a tailstrike, csak hát roppant kellemetlen, főképp hátat tartani érte... A farokcsúszó/ törődoboz inkább a felszálláskor már kirugózó futó és a farokrész felé húzott érintő geometriájához (és erejéhez) alkalmazkodik, itt azonban a kép alapján úgy tűnik, berugózott a főfutó is szépen. Alighanem megült a kisdisznó a betonon szépen... :(

Előzmény: Törölt nick (61128)
goldeneagle Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61127

a kép lemaradt...

Előzmény: goldeneagle (61126)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!