Keresés

Részletes keresés

kkalmi Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23837
Jelenleg a jászapáti fűtőháznál áll a gép. (Most jöttem az állomásról). Azaz holnap a tolatós tehervonattal fog megint dolgozni.
Én nem szoktam fényképezni.
A gép tudomásom szerint az átfestése óta most van először itt, és az is lehet, hogy mostanában nem jön megint ide.
Előzmény: werner (23833)
mind_the_gap Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23836
Üdv!

Köszönöm szépen a képernyőkímélő ügyében tett fáradozásaitokat. Most már happy vagyok. Az összes kolléga meg lett "fertőzve", mindenki vitte haza mutogatni családnak/gyereknek.

mégegyszer thx!

mind_the_gap

Váci Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23835
Kedves manhattani!

Úgy látszik, csak nem tudunk szót érteni, bár Te most már úgy érezted, kibújt a szög a zsákból... Nekem úgy tűnik, még nem.

Az, hogy a vezérigazgatónak tudni kell, hogy egy átereszt ki kell tisztitani, nem jelenti azt, hogy az ő feladata lenne számontartani, hogy ki legyen tisztitva. Inkább hagyjuk ezt az áteresz-tisztitást, valószinűleg rossz példa volt.

Mondjuk inkább azt, hogy amikor például aláir egy több milliárdos szerződést remotorizációról, Nohab-eladásról, bizber.-fejlesztésről, vagy éppen pályakarbantartási keretszerződést, tudja, hogy miről van szó. Amikor egy fejlesztési koncepciót, egy vizsgálati anyagot, egy költségvetést vagy bármi mást elé tesznek, ha nem is olvassa el a többszáz oldalt (mert nem ér rá és nem is az ő dolga), ne azért szignálja tovább olvasatlanul, mert belelapoz, és ismeretlen szavakat lát benne.

Manhattani! Még mielőtt ismét kibújni látod a szöget a zsákból, szeretném hangsúlyozni, hogy nem a valós vezérigazgatóról és nem konkrét problémákról irtam, hanem csak példa szándékával.

Viszont még egy kérdés. Már másodszor hivatkoztál válaszod végén Charlestonra. Ennek van valami különösebb jelentése?

Előzmény: manhattani (23817)
V43 2376 Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23834
Ha a holnapi nap folyamán találkozna valaki a Norvég Nohabokkal Budapesten,kérlek hívjatok.

06-29-335-450

Előre is köszönöm.

werner Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23833
kkalmi:
Ha az az M62,001-es díszvirág ritkán, de rendszeresen felétek kóricál, és még világos is van, meg tudnád örökíteni? (Esetleg indulás közben...).

""És láttál már Bz-t órákon keresztül az állomáson kerepelni, és közben fújni a füstöt? "
Bz fújja a füstöt... :-)))
Azért annyira nem rossz azoknak a motorja. Egyébként ha az a Bz nem az állomáson "fújná" a füstöt, hanem közlekedne, akkor nem lenne értelmetlen az energia felhasználás."

Mondjuk ha indulás előtt kb. 5 perccel indítják be azt a motort, akkor füst sincs, meg fogysztás sincs, meg csend is van.

Előzmény: kkalmi (23780)
marslakó Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23832
Igen, de kérdés, hogy mikor.
Előzmény: V43 2376 (23831)
V43 2376 Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23831
Mind_The_Gap !

Küldtem egy E-mailt.Megérkezett ?

Marslakó !

A Nohabok a 120a-n mennek le Békéscsabáig ?

V43 2376 Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23830
"Szolnok Vf.-en van működésképtelen mozdony ? "

"Szerinted ?"

Nem tudom.

Utoljára 2000.06.03-án jártam ott.
Akkor V43 1266,1238,M43 1157


Előzmény: pallee (23798)
Gödény Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23829
Hát ahogy az ISO-t több helyen is használják, az arra jó, hogy
- a tanácsadó, ellenőrző szervezetek nagyot kaszáljanak
- a papírmunka jóval több legyen, amit ellenőrzés előtt nagy sebtiben valahogy helyre kell pofozni
- majdnem mindenről van papír, de hogy a valóságban mi történik, annak a papírokhoz sokszor alig van köze

A munka meg akkor megy rendben, ha az embereket érdekli, és beszélő viszonyban is vannak egymással. Ezt a minőség dokumentálásával nem nagyon lehet kikényszeríteni.

Előzmény: hmsoft (23828)
hmsoft Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23828
manhattani - mdbz,

"Egy csoport/osztály/cég infóáramlását kialakítani komoly munka, ennek felsofoka az ISO 9001."

Az bizony, komoly munka. És szintentartani is kell, az sem lebecsülentő komolyságú. Odáig általában elmennek a felső(bb)szintű vezetők, hogy "nahát, ilyen szervezetlenül, kialakulatlanul nem lehet fejleszteni, üzemeltetni, szóval semmit sem lehet". Egyetértünk. Ki kell alakítani a folyamatokat, és "karban is kell tartani azokat". Egyetértünk. Van ám ennek egy kis vonzata: pontosan le kell fektetni mindent, írásban, minden érintettnek mindig tájékoztatva kell lennie minden rá tartozó dologról (és csakis arról!). Nem szabad szűk keresztmetszeteket csinálni, sem emberben, sem anyagban, semmiben.
Ha adott x mennyiségű feladat, amelyre volt y mennyiségű ember és pénz, amely mennyiség rendszeresen alulmúlja az x feladat elvégzésének szükségleteit, akkor valamin spórolni kell. Hát ez éppen az anti-ISO9001 lesz. Sajnos a szabályzott folyamat is pénzbe kerül, mint minden. A nyomonkövethetőség, ellenőrizhetőség, szabályozhatóság ára ez: az x mennyiségű feladathoz ezentúl éppen akkora y mennyiségekre lesz szükség, amelyekre egyébként is lett volna, normális körülmények között. Mert az ISO9001 éppen a "normális" körülményeket követeli meg. Na, EZT felejti el mindenki, és ezen a ponton hőköl vissza. Sajnos.

hm

manhattani Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23827
BAKTER!
>a technológia szerint a m?veleti id? kb. 110', ezzel szemben a vonat menetrend szerinti tartózkodása kb. 80-90'.
Igazad van, itt komoly hiba történt, az informáciáramlás nem/rosszul muködött, és ez nem függ az illeto végzettségéto.
Egy csoport/osztály/cég infóáramlását kialakítani komoly munka, ennek felsofoka az ISO 9001.
Ezen nem segít, hogy a menetrendkészíto volt n hónap gyakorlati munkán, mert az összes állomáson nem tud n hónapot eltölteni. Hasznosabb lett volna ezt (és minden szükséges) infót lerögzíteni, rendszerezni, ellenorizni és odaadni.
(Ha meg ott volt az infó, és nem vette figyelembe, akkor ot kell fenékbe rúgni, figyelmeztetésképpen, és ez sem végzettségfüggo. (((-: )
mdbz Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23826
Egyetértek!!

Ezekután meg sem kérdezem miért nem vagy vasutas, én már tudom!

Közgazda és jelölt Urak!

Ciklikusan visszatérő téma a topicban, hogy kinek (nem személy szerint) vezetnie a MÁV-ot. Ha jól figyelek, az utolsó variáció, a közgaszdász megmondja mennyi pénz van, mennyi hasznot kell produkálni. Aki ezt nem képes végrehajtani, azt ki kell rúgni, fel kell venni olyat, aki magas képzetségénél fogva az utcáról bejőve ezt azonnal képes megvalósítani. Hát itt van egy kis probláma. A dolog még működhetne is, csak azt is kellene mondani a közgazdásznak: 2001 január 1-én az ilyen és ilyen számú bankszámlán ennyi és ennyi forint van. Ebből kell működtetni az intézetet, december 31-én pedig legyen rajt az elvárt nyereség is. Na ez az apróság hiányzik (már pedig a húslevesbe elég egy csipetnyi szar és már nem húsleves)abból hogy el lehessen indulni egy normálisan működő vállalat kialakításával. Addig amíg a végrehajtó szolgálat 4-5 hónap múlva tudja meg hogy az ideji keret mennyivel lett KISSEBB a tavalyinál, hogy ténylegesen milyen feladatok hárulnak rá ebben az évben ( a menetrendi időszak sajnos nem azonos a gazdasági évvel) nincs az a közgazdász aki előírhatja nekem, hogyan "lopom, csalom, hazudom" össze a működésönkhöz szükséges pénzeket.

mdbz

Előzmény: hmsoft (23825)
hmsoft Creative Commons License 2001.01.26 0 1 23825
manhattani,

OFF (persze mivel a MÁV is így műxik, csak offocska...)
Igen, a vezérigazgatónak olyan beosztott vezetőt (ill. humánerőforrás-gazdálkodási szakembert) kell alkalmazni, aki majd olyan beosztott vezetőt tud alkalmazni ... aki olyan szakembert tud alkalmazni, aki pontosan tudja, mikor és hogyan kell az átereszt tisztítani.

Ez eddig az elv, és nagyon szép. Nade, meg kell valakinek terveznie, hogy az áteresztisztításhoz hány emberre, eszközre, stb. van szükség - végsősosron, éves viszonylatban várhatóan milyen költségvonzata van ennek a műveletnek. A szakember tudja, mit jelent maga a műveket, mennyire és mire van szükség, és mennyi idő alatt milyen körülmények között hány folyóméternyi árkot lehet megtisztítani.
Aki a várható költségeket kiszámolja, már nincs (annyira) tisztában az átereszek lelkivilágával, ugyanakkor nem bízik a szakember által adott adatokban. Ezért azt mondja: ugyanmár, tudsz te gyorsabban is dolgozni, és fűnyíró/kaszálógépre sincs szükséged, csak kétévente. Aki ezt a tervezetet elbírálja, még kevésbé van tisztában az átereszekkel, de az alatta lévő ürgében ugyanúgy nem bízik. Továbbá lojális akar lenni az ő főkökéhez, ezért szintén lekapkod innen-onnan ezt-azt, most már lapát sem kell, és egy ember egy nap alatt 20 kilométernyivel kell, hogy végezzen. Tehát láttuk az első tipusú torzítást, a NYÍRBÁLÁST.
Aztán jön egy magasabb szintű vezető, aki életében nem látott még átereszt közelről, de azt HISZI, hogy ért hozzá, mert a nagyapja áteresztisztító volt (de meghalt, mielőtt ő megszületett volna). Ezért az egészet újrakalkulálja, és kijön neki valami, ami még csak nem is hasonlít nemhogy a nyírbált, de az eredeti verzióra sem. Ez a második tipusú torzítás, a KÉZIVEZÉRLÉS.
Végül eljut a tervezet a legmagasabb szintű pénzügyi vezetőig. Amaz megnézi és nagyon elcsodálkozik: áteresztisztításra a költségvetésben ugyanis már rég beállították és elfogadtatták az összeget - amely a tervezeten szereplő 15%-a, és az áteresztisztító brigádból 8 főt ki kell rúgni (jelenlegi tényleges létszám 4 fő). Ezt a költségvetési sort a pénzügyi vezető annak idején úgy hasalta meg, a fentebb leírt szereplők egyikével sem konzultálva. A harmadik tipusú torzítás tehát az INFORMÁCIÓHIÁNY.
És így tovább, lehet még ragozni.
Lényeg, hogy a gyakorlatban a folyamatok mindig és minden esetben iskolapéldái a "hogyan ne csináljuk"-nak. És még lehetne "súlyosbítani" az érdekellentétek, a külső szakértőgárdák felvonultatása és ezernyi más körülmény torzító tényezőivel.
Egy, ami ebből az egészből biztos: az átereszek tisztítása idén sem lesz megfelelő. :)))
ON

hm

Előzmény: manhattani (23817)
marslakó Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23824
Meg ma is Gigant vitte. Tenyleg, ha akarnak a Sissi helyett a proto ketaramnemu Taurust (az iment emlitett 1116-ost) Bp-re kuldeni, akkor lenne akadalya, vagy van tipusengedely a gepre?
Előzmény: Gödény (23822)
basher Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23823
Ha valakit érdekel: ma du. a Levegő Munkacsoport mai ülésének sztárvendége 18.00-tól Vizsy Ferenc, SzeSza szakigazgató. Helyszín a Budapesti Városvédő Egyesület kiállítóterme, Bp. V. kerk. Eötvös u. 10. Lehet majd tőle közvetlenül kérdezgetni!
Gödény Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23822
Akkor nem csoda, hogy tegnap délután a Liszt is V63 156-al jött.
Előzmény: marslakó (23821)
marslakó Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23821
En szeretem a 1010-est, ne bantsd! Egyebkent azert van igy, forda szerint, mivel utana egy tehervonatot visz Becsbe.

1116.001 Becsbol jar Breclavba, naponta a du 3 korul indulo EC-vel megy es egybol jon vissza a masikkal (talan Smetana+Vindabona), 5-6 korul erhet vissza.

Ha mar Taurus: juniusig lemegy a maradek az 50 db 1016-osbol, es jonnek a 1116-osok. Emiatt a kiegett 1014.006-ot valoszinuleg nem is epitik ujja. Gyorben meg 1014.005 szomorkodik a futohaz mogott, egy V46-os moge beszoritva, mi baja lett? Tegnap delben es ma delelott is ott lattam.

Előzmény: BahnScorper (23812)
gigantka Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23820
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy van itt szaki hernyó ügyben? Meg tudja nekem mondani valaki, hogy miként lehet rábirni a hernyót, hogy ne csináljon 35 meleget?
Én próbálkoztam a kapcsolótáblán lévő Fűtés feliratnál lévő piros gommbal, de semmi eredmény... Ujjabb kisérlet, szép nagy fekete kapcsoló, mely hasonlit ahoz, mint amik a vezetőasztalon is vanna, semmi eredmény..
Gondoltam még a kisautomaták sorára, de ehez már segiteni kéne valakinek....
Meg aztán az a fránya ventillátorral is kéne valamit kezdeni.... Akkor legalább, csak fűtene, de nem fújná is be a forróságot.
A kallereknek már nem is szólok, semmi értelme...

Más...

Szerintetek nem túl sok szerelvényvonat közlekedik mostnaság? Nem lehetne valahogy őket jobban kihasználni, mint, hogy magukba menjenek?

Köszönettel: Gigant

Gödény Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23819
OFF
man6ttani, nem találom a telefonszámodat, küldd el még egyszer, légy szíves.
ON
Előzmény: manhattani (23817)
Gödény Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23818
Az MM&MM képernyővédő ára 35 DM. Annyira reménytelenül nagy ez az összeg, hogy mindenáron fel kell törni ?

Nézz körül a Traffic képernyőkímélő oldalain (meg az MM honlapján ajánlott helyeken) és a szabadon hozzáférhető shareware verziók és magányos képek tömegét fogod találni.

Előzmény: mind_the_gap (23816)
manhattani Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23817
>még vezérigazgató korában is fog emlékezni arra, hogy mi az az áteresz, és hogy azt időnként ki kell tisztitani
Nna, kibújt a szög a zsákból :-)))
Szerintem: megette a fene azt a céget, ahol a vezérigazgatónak tudni kell , hogy az átereszt idonként ki kell tisztítani. Az a cég már most lehúzhatja a rolót.
Nem azért, mert az áteresztisztítás alantas munka, hanem mert sok más fontos dolga van, ez meg nem az o dolga.
Igazam van, Charleston szaktárs? :-))
Előzmény: Váci (23815)
mind_the_gap Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23816
Kedves Vasutat szerető polgársársaim!

A közelmultban sikerült leszednem az internetről egy vonatos képernyővédőt windows alá. A neve: MM Railway screen saver v3.0 (32bit). A gondom csak az, hogy license kódot kér. Nincs valakinek ilyenje véletlenül, vagy esetleg a feltőrt változat. Please segítsetek! THX

mind_the_gap

Váci Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23815
Manhattani!

"Ugye, azt is tudnia kell, hogyan kell..."

Nem, azt nem feltétlen, bár ha tudja, ártani biztos nem árt. Amiket felsoroltál (hogyan kell karbantartani alak és fényjelzőt, töltést és átereszt,stb.) nem kell tudnia, de azt igen, hogy van alak és fényjelző, azt igen, hogy mi az az áteresz, és azt is, hogy a bevágás nem az, amit szive szerint tenne néhány rosszakarójával. És ha ő valaha (gyakornok korában) eltöltött 1 hetet (nem többet!) egy pályabejáróval, biztos, hogy még vezérigazgató korában is fog emlékezni arra, hogy mi az az áteresz, és hogy azt időnként ki kell tisztitani.

Előzmény: manhattani (23805)
Charleston Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23814
Még akár vállalatszervező is lehet belőlem? :)))
Előzmény: manhattani (23805)
FOMA Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23813
"Közelebb kéne költöznöm.-))) "

Miért nem cserélsz a mozdonyfelvigyázóval?:-)

Előzmény: mdbz (23809)
BahnScorper Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23812
Újrahuzatolt GOSA? Nocsak! Erről nem is hallottam... de azért ugye a semminél több, hogy legalább nyugatra valamivel szinvonalasabb kocsit küldenek... az meg, hogy nincs függöny? Én meg egyszer olyan DWA-kocsit láttam a Dravaban még amikor nem volt pótdíja, és azzal jártam Fehérvárra, hogy a bagós-nembagós részek közti üvegfalak közül csak ez egyik volt meg...

De ez se semmi... 1010-es... úgy látom az ÖBB se ad sokat a "keleti forgalom"-ra... igaz, a legszinvonaltalanabb mozdony eleddig a gyorsok előtt csak az 1042-es volt...

A mocsokról meg: anyám egy kollegája mondta anyámnak '74-ben, mikor anyám Stuttgartba utazott, hogy "odaát a fű is másképp nő"... igaza volt, és most is van, 25 év után is...

Előzmény: marslakó (23810)
marslakó Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23811
Az igazsaghoz az is hozzatartozik, hogy 2-3 eve a DB kiadott egy mindossze 700 oldalas modositast, amiben egy csomo vonalat ujra nyomtak. Ott is vannak am kovethetetlen dolgok! Es a DB menetrendje (foleg nemzetkozi viszonylatoknal) nem ad ki kozvetlen vonatokat es a legrovidebb eljutasi lehetosegeket, mindenaron TGV-re, THalysra meg ilyenekra akar szallitani, kerulovel.
Előzmény: JCSABA (23737)
marslakó Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23810
V43 2276!

V43 1276 meg letezik, ma 9425-tel jott Bp-re, legalabbis Gyorott azon lattam az Orientbol. Az Orientet egyebkent Becsig (Stuttgartbol) 1016 006-os Taurus hozta, onnan 1010.002-2, majd V63 156.

Egesz bosszanto az a szemetkupac, ami Hegyeshalom allomas utan, a hatar fele menet bal oldalt lathato. Megerkezik a kulfoldi es egybol ezt latja, szuper orszagimazs!!! Aztan ott vannak a nemzetkozi kocsik. Tegnap az Arrabonaban eppen egy szepen ujrahuzatozott ulesu, es uj asztalokkal felszerelt Gosa kocsiban utaztam, de fuggony az sehol. Aztan nincs szappan es keztorlo a WC-ben. Meg ilyen aprokasagok. Es akkor a vasut eloterbe helyezeserol beszelunk!

Mas.

A 3-ik norveg gep ma du 2 korul, a negyedik ma du 5 korul kell induljon Sopronbol, Fradis iranyvonatokkal. Tehat holnap hajnalnal korabban nem halad az utolso Szolnokon, es Bekescsaban tuti, hogy mar vilagosban el lehet csipni. De az is lehet, hogy kesobb megy csak, errol meg nincs infom.

mdbz Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23809
"mdbz:

Miért nem voltam még fotózni?:-)"

Szánom-bánom bűnömet! Nics mit felhozni mentségemre!

A tragédia az, hogy még nekem sincs képem róla. Már többször láttam a fűtőházban, de mire hazarohantam a gépért mindig eltünt. Közelebb kéne költöznöm.-)))

mdbz

Előzmény: FOMA (23774)
GEORGIE Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23808
OK. Egyet ertek. szamomra nem volt vilagos, hogy Te mit ertesz a "hogyan" es a "mit" alatt.
(Mikrobi: Tolmacsgep bekapcs:-)))
Előzmény: Vaskalap kartárs (23753)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!