Keresés

Részletes keresés

Ifjuindy Creative Commons License 2001.01.27 0 0 23880
Senkinél nem műxik a tár, hogy elküldje a listát, vagy ennyire nagy kérés?!
V42 515 Creative Commons License 2001.01.27 0 0 23879
V43 2376! Nem is mondtad, hogy ma Szegeden leszel... :-))

(IC702/IC703)

DJ. Bakter Creative Commons License 2001.01.27 0 0 23878
Carpy (23839): ...ezt a MÁV+VOLÁN+más közl.vállalatok kapják. E 78-ból a MÁV kap kb.43-at a 31%-os közforgalmú részesedésére. A többi a 68%-os közforgalmú részesedésére kap...

Takilaci (23860): ...Magyarországon a helyváltoztatások 9,8 %-ban vasutat választana, kb. 31 %-ban autóbusszal utaznak...

Nos: "Itt - többen - többször megírták.", többféleképpen.. :-)))

Tudom, hogy az egyik esetben csak a közforgalmú számít, a másik esetben minden, de az arány a busz:vasút között mégis eltér (0,45 : 1 illetve 0,31 : 1)

Peter

Előzmény: takilaci (23877)
kkalmi Creative Commons License 2001.01.27 0 0 23875
Carpy ! (23836)

"Lehet, hogy a fejlodéshez kell majd a vasúti közlekedés is..."
"Lehet, hogy en leszek a kovetkezo romai papa. "

Ennek szerintem kisebb az esélye, mint annak, hogy hasznosítani fogják a rendelkezésre álló vasút nyújtotta lehetőségeket azokon a településeken. :-)

"Felsoroljak nehany varost, ami ugy mereszelt fejlodni, hogy nem volt vasutja? "

Nem vonom kétségbe, hogy vasút nélkül is lehet fejlődni. De, ha egyszer ott van a vasút, akkor miért kellene megszüntetni. Csak azért, mert máshol vasút nélkül is volt fejlődés?

"Ebben egyetertunk, bizonyara tobben utaznanakm ha gyorsabb lenne. De mar megint azok a franya aranyok. Ra kellene kolteni arra a palyara sokmillio forintot, es akkor ha ketszeresere none a forgalom, akkor napi 16 utas utazna. Mondd mar meg, hogy mikor terulne meg ez a beruhazas? "

Az arányokat nem ismerem, nem tudom mennyien utaznak autóval, busszal, de az látható, hogy a 10 km/ó sebességű vonaton nagyon kevesen. Arra válaszolni, hogy mikorra térülne meg, az adatok nélkül nem lehet válaszolni. De az belátható, hogy, ha 28 ezer körül van a lakosság, akkor annak ha a 7-8 %-a utazna rendszeresen vonattal a felújítás után, az nem 16 főt jelent...

"Lehet, hogy ez a bukfenc a Szabad Vasutas olvasotaboranak nem tunik fel, de sokunknak igen. "

Nem írtam egyetlen cikket sem a Szabad Vasutas c. lapba. Így ennek olvasóinak ez tényleg nem tünhet fel. :-)

"Annyit elfelejtesz, hogy az o eseteben a MAV eppen el szerette volna titkolni a kihasznalatlansagot, Mezocsat eseteben pedig epp ellenkezoleg, pontosan a kihasznalatlansagot szeretne kimutatni. Ennelfogva a parhuzamod nem igazan jo. "

A párhuzam nem a kihasználatlanság titkolását próbálja bemutatni, hanem azt, hogy az adatokat mindig az érdekeknek megfelelő irányba manipulálják! A 2-es vonal esetén az érdek az volt, hogy ne derüljön ki a kihasználatlanság, itt pedig egyes vezetők érdeke az, hogy a vonalat megszüntessék, pontosabban az autópályaépítőknek megspóroljonak néhány milliót. Esetleg az lehet a kérdés, hogy miért ez az érdekük?

Ifjuindy Creative Commons License 2001.01.27 0 0 23874
Bocsi, helyesbítek, mivel szarozik az egon, inkább az

ifjuindy@hotmail.com

címre küldjétek!

Nagyon kéne!

Köszi

Pali

Előzmény: Ifjuindy (23871)
manhattani Creative Commons License 2001.01.27 0 0 23873
kkalmi!
>>A 4-5 óra szerintem nem probléma.
No, ezt is megértük, kkalmi... E hó 9-én írtad, hogy " A legfontosabb feladata a vasútreformnak, hogy a vasutak egy olyan szolgáltatást tudjanak kialakítani, ami a közútival azonos, vagy jobb annál."
Erre írtam én, hogy ez elvi okokból nem lehetséges, rengeteg pénzzel kicsit közelíthető a kettő, de a vasút a teherszállítás sebességében nem érheti utol a közutat. Ezután a vita következett, és mostanra beláttad, hogy ez így van, de az szerinted nem probléma...
Mások, főleg a szállíttatók szerint pedig probléma. Arról nem is beszélve, hogy ahhoz, hogy a vagonba pakolt áru átlagosan 4-5 óra múlva egyáltalán kiinduljon egy mellékvonali állomásról, ahhoz az kell, hogy ott 8-10 óránként tehervonat járjon. (Tudom, szerinted nem, de ezt ne is írd, csak úgy magad gondolj bele.) Ehhez több mozdony, több üzemanyag, több személyzet kell, ami azért belekerülne kis pénzbe, nem? (Tudom, te ezt megoldanád szervezési intézkedésekkel. :-))) )
Aztán jön még a várakozás a fővonali tehervonatra, utána a kocsirendezés, a következő fővonali tehervonat, majd átlagosan 4-5 órai várakozás a második mellékvonali tehervonatra. Ez pedig összesen nem 4-5 óra plusz, hanem sokkal több. És már ehhez is kell egy rakás pénz!
És mit értünk el ezzel a sok pénzzel? Hogy a tehervagonból a mellékvonali állomáson pakolják teherautóra az árut, nem a tőle 30-40 kilométerre lévő fővonali állomáson. Szerinted megéri ez? Tudom, szerinted meg, ne is mondd.
Majdnem három hétbe tellt, mire elértem, hogy egy elég nyilvánvaló dolgot végre helyesen láss (azt a 4-5 órát). Valószínűleg elérném a többi érveddel is ezt, csak nincs kedvem újabb három hetes ciklusba kezdeni. Ez nem vita, kkalmi, mert a vitában érvekkel keressük az igazat, nem pedig a magunk igazát akarjuk mindenáron bizonyítani. Én ezennel ezt abbahagyom.
Hogy lásd, hogy miről van szó: A Szergej fogyasztásáról írtál.
" Mennyit fogyaszt egy szergej?
~10 l/km.
Mennyit vontat: 2000t.
Ez 200tkm/l... stb."
Utoljára mikor láttál Szergejt 2000 t-s vonattal? Átlagosan hány tonnás vonatot visz? Ez nem egészen a helyét megálló érv itt. Ezért nem látom értelmét a további dialógusnak. De remélem, hogy nem haragudtál meg, mert én nem.
Őszinte barátsággal:
manhattani.
manhattani Creative Commons License 2001.01.27 0 0 23872
Váci!
Vezérigazgató, ... > Amikor egy fejlesztési koncepciót, egy vizsgálati anyagot, egy költségvetést vagy bármi mást elé tesznek, ha nem is olvassa el a többszáz oldalt...
Ezzel tökéletesen egyetértek. Ne ő válasszon pl. jelzőtipust, inkább a közvetlen beosztottja, vagy akár annak a beosztottja! Ők leírják az érveiket, a véleményüket, hozzá egy úgynevezett vezetői összefoglalót (Executive Summary), ami legfeljebb egy oldal. Ezt már elolvashatja a vezérünk, főleg azért, hogy ha miniszter/újságíró megkérdi, hogy miért úgy döntött, tudjon felelni.
Neki azt sem kell tudni, hogy mi a jelző, meg az áteresz. Nem az a dolga.
Azt a szög- meg zsák dolgot csak azért írtam, mert sokan gondolják, hogy ha már főnök, tudja azt, amit a beosztottja tud, és a te szavaidból is ezt véltem kiolvasni.
Charlestont pedig azért említettem, mert amit a vállalatok működéséről írt, tanulmány-értékű, nekem nagyon tetszett, és úgy látom, ezek után ezügyben lehet rá hallgatni.
Ifjuindy Creative Commons License 2001.01.27 0 0 23871
Sziasztok!

Légyszi segítsetek nekem, sürgősen kellene a tar.hu-ról Bárdos Imre balesetes listájának a régi verziója! (nem év szerint szétszedve!!!)

ifjuindy@egon.gyaloglo.hu

Köszi!

Pali

V43 2376 Creative Commons License 2001.01.27 0 0 23870
"Ilyen korán reggel Neked még aludni kellene... :-))

Nálunk 100 méter alatt van a látótávolság a köd miatt, így a Rendezőig nem látok el... :-(("

Itt egyáltalán nem volt köd.

Biztos,hogy Gigant volt.


Előzmény: V42 515 (23865)
mdbz Creative Commons License 2001.01.27 0 0 23869
"Mondjuk ha indulás előtt kb. 5 perccel indítják be azt a motort, akkor füst sincs, meg fogysztás sincs, meg csend is van"

Meg hideg is van, meg nincs levegő a fékezéshez...

Ez tipikus pédája annak, amit már többször emlegettem itt. A dolgok ismerete nélkül ITÉLKEZTEK.

Tudom a választ, ehhez nem kell egész éjjel börrögnie. Hát sajnos van amikor kell. Ha nem tudunk a mozdonyvezetőnek megfelelő pihenőhelyet biztosítania, ha a hűtőrendszer nem tölthető fel fagyállóval stb. akkor sajnos egész éjjel működnie kell a motornak.

A további válaszokra: igen teszünk ez ellen, pl M44-47 remot, ahol egy kisfogyasztású agregátor működtetésével a problémák nagy része kiküszöbölhető.

mdbz

Előzmény: werner (23833)
emká48 Creative Commons License 2001.01.27 0 0 23868
12.40-kor ment el Fc.-böl a Dí3-633.-as.
V42 515 Creative Commons License 2001.01.27 0 0 23867
Marslakó üzenete V43 2376-nak: az utolsó NOHAB most indul(t) Békéscsaba felé!!!
emká48 Creative Commons License 2001.01.27 0 0 23866
1 órán belül elindul Fc. Nyugatról a negyedik Nohab Bc. felé. V43 1240 a vonatgép.
V42 515 Creative Commons License 2001.01.27 0 0 23865
Dani!

Ilyen korán reggel Neked még aludni kellene... :-))

Nálunk 100 méter alatt van a látótávolság a köd miatt, így a Rendezőig nem látok el... :-((

Előzmény: V43 2376 (23864)
V43 2376 Creative Commons License 2001.01.27 0 0 23864
Jó reggelt !

Hajnali 6:40-kor haladt át Ecseren egy Gigant teherrel/Pest felé ment/.
Gyönörűen ki volt világítva a vezérállása.

V63-as teherrel a 120a-n ez neken új.

marslakó Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23863
tom, mail ment!
Előzmény: tom sawyer (23838)
marslakó Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23862
Norveg NoHAB-ok:

A 3-ik gep mar elindult Kelenfoldrol Bekescsaba fele, egy Fehervar-Oroshaza iranyvonatba soroztak be. Valszeg reggel 7 elott nem szabadul el Csabarol.

A 4-ik gep hajnal 3 utan erkezik majd Fradiba, reggel vagy ott, vagy utban Szolnok fele lehet majd fotozni.

marslakó Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23861
Carpy!

Ugy, hogy a 27 md-nak csak toredeke kell a szemelyszallitas miatt.
Mellesleg a termeloi arkiegeszites meg a tobbi egy kalapba megy, aztan, hogy a MAV mennyire mit kolt, az mas kerdes. Es ez meg mindig nem fedezi mindazt, amire az allam kotelezi.

Vezetoi kepesseg es hozzaertes (nem foci!!!): H

a valaki van olyan jo kepessegu, hogy kivalassza a jo kozepszintu donteshozokat, akkor arra is kellene eleg gazsia legyen, hogy par het vagy honap alatt beletanuljon a szakmaba - no nem a bizt.ber elektronikajara gondolok, de a strategiai kerdesekkel kapcsolatos osszefuggeseket at kell egy ido utan latnia. A jelenlegi MAV elnok egy viszonylag jo pelda erre --- bar o eppen nincs abban a helyzetben, hogy strategiai donteseket hozzon!

Előzmény: Carpy (23859)
rm40 Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23860
a pálya elhasználódás nemcsak (sőt) a személyszállítás okozza. Tehát ebben a relációban nem jó a pályára kapott teljes támogatást csak a VOLÁNnal szembeállítani (pláne ha a mellékvonalak felépítményére költött "rengeteg" pénzre gondolunk. Itt tényleg főleg a személyszállítás folyik a dögnehéz Bz-kkel). Fővonalon azért a tehervonatok jelentik a fő terhelést. Gondolj pl. a sok kis ROLA-kerékre...
Nem tudom, hogy van-e arra akár csak becslés, hogy a pálya elhasználódását mennyiben a teher- és mennyiben a személyvonatok okozzák.

Amit ki akartam hozni, hogy a pályára kapott támogatást szvsz nem helyes teljesen a személyszállításra terhelni

Előzmény: Carpy (23859)
Carpy Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23859
Ezt hogy erted?
Előzmény: rm40 (23857)
névtelen Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23858
A vasút egy anno igen nagy befektetéssel megvalósított hálózat. Ma, néhány kivételtől eltekintve- halódónak tűnik. DE létezik néhány olyan paraméter, amit az egyéni közlekedés sosem fog kielégíteni. Lineáris trendben gondolkodva egy idő múlva nem kell a vasút. DE BIZTOS LINEÁRIS LESZ A TREND?

Lehet köveket hajítani...

rm40 Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23857
Carpy, a MÁV a pályát teherszállításra is használja...
Előzmény: Carpy (23856)
Carpy Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23856
Kkalmi!

"És mennyi utat újít fel az x Volán társaság?

Egyébként az a bizonyos támogatás 46 milliárd volt. Azaz összesen majdnem csak annyi ami fedezte a kiegészítés költségeit. És akkor a pályák fenntartásáról még nem volt szó, amit ugyancsak ebből kell kigazdálkodni, és a kocsifelújítás, stb...
"

Kard altal vesz, aki kardot ragad. Te hoztad elo a 2000-s koltsegvetest, most en hozom elo. Idezen takilaci 11585-os hozzaszolasabol:

"Magyar Köztársaság 2000.évi költségvetése.
A személyszállítási közszolgáltatások támogatása :

1./
Utazási kedvezmények miatti fogyasztói árkiegészítés : 78,0 milliárd Ft.-
(ezt a MÁV+VOLÁN+más közl.vállalatok kapják. E 78-ból a MÁV kap kb.43-at a 31%-os közforgalmú részesedésére. A többi a 68%-os közforgalmú részesedésére kap 32 milliárdot)

2./
A vasutak termelési árkiegészitése 46,9 milliárd Ft.-

3./
A vasutak által üzemanyag-visszatérítére kerülő jövedéki adó 6,2 milliárd Ft.-

4./
Volán autóbusz rekonstrukció támogatása 2,6 milliárd Ft.-

Nos !
Ki nem kap eleget ????

A vasút csak az üza áfából kétszer többet kap mint a Volán a 7000 autóbusza cseréjéhez.

Mielőtt valamelyik (felkészületlen) rávágná, hogy bezzeg a Volán nem épít pályát, nem kell karbantartania, stb. hűűűtsétek le !
A vasút ezirányú (pálya) tevékenységét a fenntebb felsoroltakon FELÜL további 27,9 milliárddal támogatja a kormány.
"

Bocsanat a sok vastag betuert, de a sok szam kozott igy jobban lathato a lenyeg.

"A bevételnek 64,68 milliárd forint körüli összegnek kellene lenni. Ezzel szemben volt: 23 md. körül. Az eltérés közel 3 szoros. Ezért a bevétel ~2 szeresét kell hozzátenni, hogy a kedvezmények ki legyenek egészítve."

65-23=42. Tessek megnezni, ott figyel a 43 milliard a koltsegvetesben. Ez kristalytiszta, remelem Neked is.

Előzmény: kkalmi (23848)
sin-bohoc Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23855
Bocs! Úgy látom ez a magyar foci topicja-- mindenki jobban ért hozzá.........
V42 515 Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23854
++"Végezetül egy idézet Bede Andristól: "Minél több dologhoz értesz, annál több pénzt tudsz megtakarítani!" " ++

Minél több dologra gondolod úgy, hogy értesz hozzá, annál több dologgal akarsz foglalkozni, így egyre kevesebb időd marad arra, amihez a legjobban értesz, ahol a legtöbb hasznodat lehetne venni.

Előzmény: kkalmi (23850)
Carpy Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23853
"Lehet, hogy a fejlődéshez kell majd a vasúti közlekedés is..."

Lehet, hogy en leszek a kovetkezo romai papa.
Felsoroljak nehany varost, ami ugy mereszelt fejlodni, hogy nem volt vasutja?

"Ha ezek a vonatok 60-70 km/ó sebességgel közlekednének, akkor biztos, hogy többen utaznának vonattal."

Ebben egyetertunk, bizonyara tobben utaznanakm ha gyorsabb lenne. De mar megint azok a franya aranyok. Ra kellene kolteni arra a palyara sokmillio forintot, es akkor ha ketszeresere none a forgalom, akkor napi 16 utas utazna. Mondd mar meg, hogy mikor terulne meg ez a beruhazas?

Kkalmi, sok gondolatoddal az a baj, hogy feligazsagokat mondasz ki. A multkor hivatkoztam ra, de ugy latszik nem ismered a kovetkezo mondokat:

"minel tobbet tanulunk, annal tobbet tudunk,
minel tobbet tudunk annal tobbet felejtunk,
minel tobbet felejtunk, annal kevesebbet tudunk.
A hibas vegkovetkeztetes:
minel tobbet tanulunk, annal kevesebbet tudunk"

Ez a levezetes tartalmazza ugyanazt a gondolati bukfencet, amit Te a hozzaszolasaidban rendszeresen elkovetsz. Lehet, hogy ez a bukfenc a Szabad Vasutas olvasotaboranak nem tunik fel, de sokunknak igen.

Takilacinak peldaul ezt irod:
"Ezt a hozzáállást jól példázza az a "baráti" elbeszélgetés, amikor azt mondták, hogy azt írd, amit majd ők jóváhagynak"

Annyit elfelejtesz, hogy az o eseteben a MAV eppen el szerette volna titkolni a kihasznalatlansagot, Mezocsat eseteben pedig epp ellenkezoleg, pontosan a kihasznalatlansagot szeretne kimutatni. Ennelfogva a parhuzamod nem igazan jo.
Arra viszont jol ramutatsz, hogy bizony manipulalhatoak az utasforgalmi adatok. Ez igy van.

Előzmény: kkalmi (23841)
rm40 Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23852
Most felszedjük a pályákat és 10-20-30 év múlva sokkal jobb minoségben, más nyomvonalon újjáépítjük

Erre a felvetésre Takilaci már gyakorlatilag egy korábbi hozzászólásában reagált, igaz ott a Kőszegről kiinduló vonallal kapcsolatban.
Felvetései többek között, ha jól rémlik:
- megvalósíthatósági tanulmány és költségei
- kisajátítás költségek
- és amire most nem emlékszem vissza.

Naggyon ravasz emberek vannak köztünk :-)))

A pályasebesség alacsony voltának mégis mekkora szelete a nyomvonal kedvezőtlen volta?

czzf50 Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23851
"Meg ma is Gigant vitte. Tenyleg, ha akarnak a Sissi helyett a proto ketaramnemu Taurust (az iment emlitett 1116-ost) Bp-re kuldeni, akkor lenne akadalya, vagy van tipusengedely a gepre?"

Ma a D269/EC41/EC62 is mind Giganttal ment. Valszeg most az 1014 005, 006 kiesése miatti mozdonyhelyzetben az ÖBB elönyben részesíti a Deutschkreuz-i ingát az EC-kkel szemben, ezért nem ad be Sissyt. Az 1014 005-nek szeritem valami futómü-gondja lehet, mert ott alul csinálgatnak rajta valamit Györ GF-en. Azt írják az újságok, hogy Breclav felé sem jár 1014-es, hanem 2043-as inkább, vagy az egy szem 1116-os.

Az 1116 001-re szerintem nincs még végleges futási engedély, továbbá a magyar mozdonyvezetök sem tettek rá különbözeti vizsgát, így nem jöhet be.

Azért Bécs-Hegyeshalom között hozhatná valami nagyobb sebességü gép a nemzetközi vonatokat, mert az 1010-es nem 140 km/h-s mozdony. Késnek is a vonatok rendesen.

Előzmény: marslakó (23824)
kkalmi Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23850
Vaskalap kartárs ! (23786)

"A mozdonyvezeto értsen a gépészethez, a díjszabáshoz, a forgalomhoz, javítsa meg az elromlott fénysorompót és ha nincs vonat, járja be a pályát, mint vonalgondozó. Van ilyen ember? Szerintem jelenleg nincs, de ezek olyan dolgok, amit meg lehet tanulni. Ehhez négy szakág dolgaiban kell otthon lenni, a feladat ellátásához szükséges szinten. "

:-)
Mi a te foglalkozásod? Te hány szakmát tanultál ???

A mozdonyvezető értsen a gépészethez és a forgalomhoz olyan szinten amennyire neki ahhoz értenie kell. A forgalmat, kereskedelmet a forgalmi szolgálattevő szabályozza. A műszerész pedig javítsa meg a fénysorompót. A pályabejárás pedig a vonalbejáró feladata. Ha ezt egy ember végzi, nem kell kevesebb ember! Csak egyik nap ezt csinálja, a másik nap azt, ráadásul sokkal többet kérhet, mert 4 szakmában is jártas, és így sokkal könnyebben tudja azt mondani, hogy ha nem fizeted meg, sokkal jobban kereshet máshol...
Ez a probléma a kis magánvasutakat súlytani fogja, ezért a fénysorompó, stb javítást ki kell adnia külső vállalkozónak. Ez egy nagy cégnél nem gond, mert ha jól van szervezve a munka, akkor a műszerész a munkaidejét teljes hosszban munkával töltheti, a mozdonyvezető a munkaidejében folyamatosan mozdonyt vezethet, stb.

"Végezetül egy idézet Bede Andristól: "Minél több dologhoz értesz, annál több pénzt tudsz megtakarítani!" "

Csak az a kérdés, hogy ezeket a dolgokat milyen szinvonalon tudod megcsinálni...

V42 515 Creative Commons License 2001.01.26 0 0 23849
Egytértek, csak az eredeti hozzászólás nem tőlem származott (sin-bohoctól!), én is csak idéztem.
Előzmény: Carpy (23847)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!