Annyi esélyt azért hagyjunk meg a dolognak, hogy egy hirtelen befúvást kaptak rossz irányból és kiszaladt a levegő a gép alól (ez rajta lesz a rögzítőn). Ha viszont nem, akkor lehetett bármi is, ami a cockpitban történt... Itt egy szép példa, hogy nem kell ezt csinálni. Ezt a gépet a gólyalába mentette meg:
Túlvagyunk a hölgyön:))) Aztat is mondta, hogy nagy reccsenést hallottak a gépben, ami nyilván igaz. Ha mondjuk elpattanás előtt rendesen berugózott a gép a munkahengerek végéig, akkor ha más nem is, a kárpitozás, padló, kalaptartók és egyebek szépet tudnak szólni, mert meghajlik, leng az egész cucc. Ha jobban sikerül, nyílnak a kalaptartók is :)) Volt 767-esünk, ami erre hajlamos volt kisebb stresszeknél is. Ha a csúszó meg a doboza ütődik le alul úgy, hogy elfogy, annak is van hangja alighanem :)
A régi bukaresti esetről azért abban az időben is lehetett hallani a(a hivatalos közleményen túl), mert valami nagynevű riporter is a fedélzeten volt, és ő mind az egy tévében és rádióban beszélt a dologról :-)
A bukaresti esetről nem is "nagyon volt hallani" - nekem legalább is de ez itt off
A cikk felemlegeti a szaloniki esetet, és az egész szövegkörnyezet olyan, mintha a MALÉV szándékosan okozna ilyen balesetet (törzsön csúszás a pályán) - már ha a LOC esete valóban balesetnek mondható
De ugye elvileg a LOC "nem szánkázott" hisz tkp már a futókon (főfutó) volt a repcsi.
Most nem elemezve hogy a pilóták elszúrták vagy sem, de ez az eset kb olyan (véletlenszerű szerencsétlen eset -amihez külső okok, időjárás is hozzájárulhat) mikor egy buszsofőr a busz fordulásakor -mennyiszer megéltem városi buszon- "megjárdázza" a járművet az egyik kerékkel. Ami roppant kellemetlen utasként is, huppan a géppel egy nagyot de ettől függetlenül a sofőr nem rosszabb (csak elszámolta az ívet) és nem fogják elővenni, max ha egy utas feljelenti
Oké egy repülőgép más eset, komolyabb, kényesebb, drágább szerkezet mint egy Ikarus 415ös :)))
Leírom Neked, de csak akkor, ha ma este aranyat köpsz. :-)
A 800-as hosszánál fogva a mértani adatokból következik, hogy ha felszálláskor 7,5 foknál jobban megemeljük a nózit, a popsi leér. Természetesen ez több, mint 7,5 fok, de benne van a biztonsági rátartás is, és az is, hogy az orr megemelésekor a 77 tonna a főfutókon keresztül terhelődik, így egy picit lejjebb ül.
Capt. A.F. nagykorúval beszéltem ma. A rég óta halogatott vörösbörös gégekezelést meg kellene ejteni a jövő héten, és akkor részletesebben szemléltetjük. :-)
:D:D:D:D Hát nem idegbajosak, az biztos.... Az olipmpiai lángot hurcoló Jumbókról forgattam, volt egy dekorozott, ami a főszereplőket vitte, meg egy cajgolós, ami motorokat, rendőröket sportolók egy részét, váltás egyenruhákat stafétafáklyákat (meg engem)...stb. Utolsó logisztikai és sportdiplomáciai dobbantás Cipruson volt. A csinnadrattásat nem Larnaca repterére szervezték, hanem Paphosra.
Larnakán már csak kipakoltak a feldekorozott gépből a cajgolósba, és az egyedül ment tovább ATH felé. Mikor a melót szerveztük, mondták, hogy van minibusz járat a sziget két végén lévő PFO-LCA reptér között. OK, mondom, akkor hadd szálljon fel mindkét gép LCA-felé, hogy legyen jó felszállós felvételem, majd átmegyek minibusszal LCA-ra. Borzasztó készségesek voltak amúgy a görögök, párhuzamos betoncsíkon kísértük a kiguruló gépeket, hoztak vittek reptéren belül mindeféle különplecsni nélkül hagytak futkosni fotózni...stb (ugye Pácsonyi mester....).
Elmentek a vasak, bevisz az ember az irodára. Mondom neki, busz, honnan indul minibusz Larnaka felé? Néz rám nagyon bután.... Aszongya: TAXI az van :)))) Only! :))) Mitegy 200EUR-ért jött nekem egy taxi LCA-ról hogy elvigyen (kb 120-130km egy irányban....) Hát nem volt őszinte a mosolyom, de az övék nagyon :)))))
N.B. nekem ez maximalisan szimpatikus, hogy ott az orrod elott vilagitjak at a borondot es ha barmi problema van, a jelenletedben nyittatjak fel.
Nem ugy, mint ... mashol, ahol darabokban kapom vissza a borondom, aztan ha reklamalok, akkor kiderul, hogy joguk van felfesziteni a borondot a tavolletemben biztonsagi ellenorzes celjabol, sot igazabol nem is szabad bezarni.
Ja, az igen :-) Mondjuk az továbbra is vicces, hogy van a csekin pult, lemérik a csomagot, megkapod a kártyát, majd leemeled a saját csomagodat, és átviszed egy másik, 100 méterrel odébb álló eszközhöz, ahol átvilágítják és felteszik a futószalagra ... Az is igaz, hogy egész Krétán csak a reptéren és a kompon láttam ideges görögöket.
Én igényeskedem túl már megint, bocsánat. Gondoltam azért általános isi kettes szintre tudja már a nyelvet, matekot meg fizikát a firkász, hamár pénzért ír. Persze könnyű marhaságokat mezítlábas autszájder fórumozóktól bollózni egy kis baksisért ( törzskeret sérül egyes számban ), de már azért egy út idő sebesség képletet illik fejben megoldani, típust gyártmánnyal nem keverni, nem leírni olyat, hogy látóviszonyok, főképp nem pontatlanul idézve ...stb. Semmi extra tulajdonképpen, csak a szokásos média egy kicsit sűrűbb dózisban...
Rakat hiba van a cikkben. Hadd ne nyomjam végig...
A hulladék frissített fórummotor így is kétszer kiszállt a hozzászólásból...
konkrétan mi a bajod a cikkel? azon felül, hogy 161 utasról (gondolom a visszaútra ennyien voltak) és kifutópályáról írnak, nekem nem tűnik fel semmi különös.
HER igaz hogy VOR megközelítéses reptér, de ez nem igazán okozhat nehézséget a leszállási profil létrehozásában, kivéve ha a gép nem stabil, nincs konfigurálva, vagy valójában szélnyírásba keveredtek.
A Heraklioni térképet tanulmányozva látható, hogy 2010-től erre a repülőtérre is megcsinálták azt a térképet, ami a folyamatos (ILS) szerű sűlyedést teszi lehetővé egy állandó 3.33 fokos siklópályán. Pontosan azért csinálták ezt, mivel a VOR megközelítésnál alkalmazott lépcsős, távolság függvényében megahatározott magasságokra való sűllyedés kockázatot rejt magában, megnöveli a földel való ütközés lehetőségét, (lásd Korean Air B747 ott a Csendes óceáni szigeten) illetve az utolsó lépcsőről való lesűllyedés a pályához soxor okozott instabil megközelítést és esetleges gépsérülést. Ha megnézzük a térképet, annak ellenére, hogy ez egy VOR (nem-precíziós megközelítés) DH van és nem MDH. Erra a Jeppessen az utábbi években kezdett átállni, mivel a VOR megközelítésekhez is kialakítottak egy "siklópálya" szerű bejövetelt.
A mai világban, ahol Airbusok és Boeingek a mérvadó típusok, lehetőség van, és Boeing adja is ezt a lehetőséget, hogy a VOR megközelítéshez, lehetőség van ILS szerű akár autopilotás akár kézi üzemmódú bejövetelere, de a lényege az, hogy a pilóta számára a kijelzés a Flight Direktoron szinte ugyanaz. Ez a LOC vagy VOR/VNAV approach. A VNAV Veritcal Navigation, kiszámolja a sűlyedési profilt mivel benne van az FMC-ben, és elvileg nyugodtan lerepülhető. De ehhez, kell a vállalati kézikönyvet megfelelően kialakítani, hogy ez a fajta profil lerepülhető legyen a személyzet számára. Mi itt napiszinten használjuk, de anno használtuk a Skynál is. Stabil és megbízható. Az igazság az, hogy sokan a lépcsős megközelítésre esküsznek, de a jövő nem affelé mutat. Ki kell és lehet használni a rendszer adta lehetőségeket mert sokat segít és levesz a terhet a válladról. A ciki akkor van, ha az OM nincs ilyen módon frissítve és a személyzet mégis ezt a metodust használta.
Hozzáteszem, ennek megözelítésnek is a feltétele, a stabilitás és az hogy a kezdőponton gép adott magasságon a teljes konfigurációban legyen, különben a gép begyorsul, fölé kerül és szétcsúszik az egész approach.
Azt, hogy miért nincs ott ILS, talán az indokolja, hogy szar a terep adottsága, talán nem kell olyan cucc ami olyan rossz látásig lehoz, hisz Heraklionbnan lehet nincs olyan sok ködös nap, vagy csak egyszerűen nem akarják a pénzt beleinvesztálni.
Bocs, de az micsoda...? (Nem találtam infót róla).
Valaki röviden el tudná magyarázni PLS, hogy az avherald képén mi micsoda? Baoldalt valami cső sérült, középen egy nagy lyuk és fent több kicsi, jobboldalt meg valami lenyíló valami, mik ezek? Bocs, a láma kérdésért.
"A farokrész leszállópályához érése a nem ritka repülőesemények közé tartozik, Fehérváry szerint a nemzetközi szaksajtóban nagyjából félévente lehet ilyenről olvasni, főként leszálláskor és főként a hosszú törzsű 400-as, 800-as, 900-as Boeing-737-es gépeknél fordul elő."
Mármint Fehérváry Géza beszél. Hát, így lehet leszállni -900-assal. :))
Viszont ami megütötte a szememet:
"A gépet egyébként a kapitány vezette a landoláskor, aki egy rutinos, tapasztalt pilóta, tízezer óra fölött van a repülési ideje, 737-est több mint egy éve vezet."
Na most nem nekimenve a kapitánynak vagy pilótatársadalomnak vagy akárkinek, de vajon ez közrejátszhatott-e? Egy év nem sok, ugye elvileg max. 900 óra egy évben, Malévnél kevesebb... Ez olyan feltételezés, mint hogy az is közrejátszhat, hogy nem baracklekvárt reggelizett, hanem eperlekvárt, vagy jogos kérdés? :)
Kötögessen a nagyi szobahőmérsékleten :)) Ez nem a malév topik ám, hogy minden szó mindig belekötés, meg puffogás, meg ki hová menjen... Te leírtad, én is leírtam. Ettől még jelen esetben mindkettő igaz. Sőt, a kettő együt mégigazabb... Ez egy ilyen topik volt általában régen, és olykor most is. Ilyen is van :)
Szia Trottli, epp par hete jottem vissza Toronto - Dallas vonalon 738 AAval. Igy is volt. Hosszu volt a rotacio neztem is hogy hova megyunk, fel hazzal, de szepen elszivta magat. Nem kapkodott. A kutyauto amerikai! :)